Kleuter hele droge huid
dinsdag 11 februari 2020 om 21:20
Mijn kleuter heeft vaak een hele droge huid wat ook jeuk geeft. Hij zwemt 2x per week en gaat daarnaast 1-2 keer per week thuis kort onder de douche. Een bad hebben we niet. Ik gebruik dan alleen shampoo en verder niks voor zijn huid want anders wordt het allemaal erger. Nu zoek ik eigenlijk een fijne creme of olie die goed werkt tegen dit en die ik ook dagelijks mag gebruiken zonder al te veel poespas erin. Iemand een tip? Graag ook iets wat ik bijvoorbeeld bij de drogist of apotheek kan kopen want ik wil het morgen graag al in huis hebben.
dinsdag 11 februari 2020 om 21:28
Bodylotion Vaseline intens repair is voor mijn zoontje DE oplossing!
Eerst 4 baby crèmes geprobeerd (Naif, Neutral enz.) maar daar blijkt toch nog veel troep in te zitten.
Echt, koop de witte fles: http://www.vaseline.nl/product/category ... gQQAvD_BwE
Eerst 4 baby crèmes geprobeerd (Naif, Neutral enz.) maar daar blijkt toch nog veel troep in te zitten.
Echt, koop de witte fles: http://www.vaseline.nl/product/category ... gQQAvD_BwE
dinsdag 11 februari 2020 om 21:30

dinsdag 11 februari 2020 om 21:38

dinsdag 11 februari 2020 om 21:42
Bij mijn zusje met een hele droge huid werkte vroeger alleen Calendulazalf: https://www.deonlinedrogist.nl/vsm-cale ... 51456.html

dinsdag 11 februari 2020 om 21:49
Ja, een van deze twee inderdaad. Ik weet niet welke het vetste is/wat het verschil precies is.appelstroop_88 schreef: ↑11-02-2020 21:42Sudo droogt juist uit.
Vaseline lanette idd of cetomacrogol inderdaad. Als je naar de HA gaat krijg je er een recept voor, en anders ook losse verkoop in de apotheek.

dinsdag 11 februari 2020 om 22:08
Vaseline parafinne werkt hier goed. Via huisarts krijg je het op recept (of zoals bij ons via dermatooog), maar je kan het ook gewoon bij apotheek halen. Cetamacrogol of lanette is ook een goede optie, maar lanette kan je allergisch voor zijn. Je hebt van alle 3 zalf en crème, zalf is vetter, crème smeert fijner. Zoon heeft zware eczeem, dus wij gebruiken zalf (2 keer per dag). Het is vet, het blijft vet, maar is hier nodig. Crème is al een stuk fijner. Ik zou sowieso gelijk na het zwemmen smeren, en na het douchen, en 's avonds.
En doorverwijzen naar dermatoloog is een goede optie als het niet helpt, het is vaak een flinke zoektocht wat helpt bij eczeem.
En doorverwijzen naar dermatoloog is een goede optie als het niet helpt, het is vaak een flinke zoektocht wat helpt bij eczeem.
dinsdag 11 februari 2020 om 22:12
Is afhankelijk van of je creme of zalf neemt. Maar ik smeer het bij zoon voor het slapen gaan, dan maakt het hem niet zo uit of het een minuut langer duurt om in te trekken.
Iemand vroeg naar het verschil tussen lanette en cetomacrogol. De huisarts zei dat het eerste op vaseline basis is en het tweede op basis van wolvet. Voor vaseline zijn wat meer mensen overgevoelig.
dinsdag 11 februari 2020 om 22:12
Mijn dochter kreeg met 10 weken eczeem. Altijd een droge huid gehouden. Allerlei zalven gehad.
Wat we altijd hebben gebruikt en wat het prettigst was voor haar was
Vaseline/cetomagrol zalf. En dat 2 x per dag gebruiken. Ze is nu 9 en smeert zich nu nog 2 x per dag in.
Zo onderhoud je haar huis.
En voor het zwemmen ook insmeren zo bescherm je de huid en nadien natuurlijk.
Als douchecel kan prima neutraal bijv.
Succes.
Wat we altijd hebben gebruikt en wat het prettigst was voor haar was
Vaseline/cetomagrol zalf. En dat 2 x per dag gebruiken. Ze is nu 9 en smeert zich nu nog 2 x per dag in.
Zo onderhoud je haar huis.
En voor het zwemmen ook insmeren zo bescherm je de huid en nadien natuurlijk.
Als douchecel kan prima neutraal bijv.
Succes.