Verjaardagen van neven en nichten

woensdag 12 februari 2020 om 16:16
Uit nieuwsgierigheid: gaan jullie naar de verjaardagen van jullie neefjes en nichtjes.
In de familie van mijn man worden deze altijd gevierd en ik ben altijd braaf meegeweest naar de verjaardagen van de kinderen van mijn schoonzussen (dus de kinderen van de zussen van mijn man). Nu deze kinderen de adolescentenleeftijd bereiken, heb ik dus al tig verjaardagen achter de rug. Over twee weken staat er weer een op het programma, nicht van man wordt 16. Kan ik een keer met goed fatsoen overslaan?
In de familie van mijn man worden deze altijd gevierd en ik ben altijd braaf meegeweest naar de verjaardagen van de kinderen van mijn schoonzussen (dus de kinderen van de zussen van mijn man). Nu deze kinderen de adolescentenleeftijd bereiken, heb ik dus al tig verjaardagen achter de rug. Over twee weken staat er weer een op het programma, nicht van man wordt 16. Kan ik een keer met goed fatsoen overslaan?

woensdag 12 februari 2020 om 16:19
Ik ga wel altijd maar wij hebben ook een goeie band met de kinderen en dit vind ik persoonlijk ook belangrijk om vast te houden. Denk dat je je dat moet afvragen of je het zelf echt belangrijk vind. De kinderen komen ook graag hier en mijn partner en ik gaan een keer per jaar wat leuks met ze doen zoals een pretpark. Wel om de beurt de kinderen van zijn ene zus en andere zus apart wegens verschillende leeftijden interesses en ruimte in de auto haha.
Als jij niet wilt kun je altijd overslaan toch
Als jij niet wilt kun je altijd overslaan toch
where ever you go, go with your heart
woensdag 12 februari 2020 om 16:20

woensdag 12 februari 2020 om 16:21
ook niet als ze volwassen zijn?MarvelousMrsMaisel schreef: ↑12-02-2020 16:19Kan me niet voorstellen dat ik op een dag niet meer naar de verjaardagen van mijn neefjes en nichtjes ga.
Maar als je geen zin hebt, ga je niet.

woensdag 12 februari 2020 om 16:21
Dit. Mijn ene zus gaat ook nooit, maar ikzelf vind het altijd leuk om te gaan.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑12-02-2020 16:19Kan me niet voorstellen dat ik op een dag niet meer naar de verjaardagen van mijn neefjes en nichtjes ga.

woensdag 12 februari 2020 om 16:26
Nee zeg. Ze zijn me het liefste in het leven. Ik plan zelfs vakanties om hun verjaardagen heen. Dát zal misschien wel minder worden, maar nu ze nog klein zijn ga ik niet absent zitten wezen op hun dag.

MarvelousMrsMaisel schreef: ↑12-02-2020 16:19Kan me niet voorstellen dat ik op een dag niet meer naar de verjaardagen van mijn neefjes en nichtjes ga.
Dit dus. Maar dat gaat over mijn eigen neefje en nichtje, de andere kant staat verder weg.

Mijn band met mijn broers is goed dus natuurlijk ga ik naar de verjaardagen van mijn neefjes en mijj man gaat ook mee. Net zoals mijn broers en schoonzusjes ook op de verjaardag van onze kinderen komen. Met de kinderen van mijn zwager (broer van man) heb ik niet zo veel. De vand met zijn broer is ook niet echt geweldig. Maar we gaan altijd wel. Ik vjnd familie belangrijk en zolang de kinderen nog thuis wonen gaan we gewoon naar de verjaardagen.

woensdag 12 februari 2020 om 16:35
woensdag 12 februari 2020 om 16:36
Bij ons gaat het maar om 2 verjaardagen en 1 wordt vaak gevierd samen met die van zwager (zit maar 4 dagen tussen), dus ja, wij gaan voorlopig wel. De oudste wordt straks 15. Ik zou het ook lullig vinden als ik wel op de ene verjaardag kom (die samen met zwager wordt gevierd) en niet bij de ander (die apart wordt gevierd want geen andere verjaardag in de buurt van eigen gezin). Ik heb er ook geen datum aangehangen oid wanneer ik dat niet meer zou doen.

woensdag 12 februari 2020 om 16:40
Maar je hebt mog nooit geprobeerd te skippen, dus misschien valt het mee.Oceandrive schreef: ↑12-02-2020 16:23Omdat het verwacht wordt en er min of meer bijhoort (in deze familie) Het wordt mij niet in dank afgenomen, denk ik.
En als je niet kan, dan kan je niet.

woensdag 12 februari 2020 om 16:46
Ja, toen ze klein waren ben ik altijd braaf meegeweest. Maar eerlijk gezegd heb ik er nu niet zo’n zin meer in. Ze zijn allemaal 13+. Soms wil ik mijn zondag gewoon anders besteden. Mijn man gaat wel met onze kinderen, en vindt dat ik ook mee moet.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑12-02-2020 16:26Nee zeg. Ze zijn me het liefste in het leven. Ik plan zelfs vakanties om hun verjaardagen heen. Dát zal misschien wel minder worden, maar nu ze nog klein zijn ga ik niet absent zitten wezen op hun dag.
woensdag 12 februari 2020 om 16:48