Zorgen of werken
donderdag 16 april 2009 om 08:11
ik denk dat veel kerseverse moeders deze keuze moeten maken wanneer ze geen partner hebben: of bijstand of werken.
een parttime baan verschaft geen volledig inkomen voor jou en je baby.
Vinden jullie dat je als (alleenstaand) moeder de eerste paar jaar voor je kind thuis mag zorgen d.m.v. het ontvangen van bijstand, of dat je toch moet werken en je je kind dan maar 's avonds en in het weekend moet zien.
een parttime baan verschaft geen volledig inkomen voor jou en je baby.
Vinden jullie dat je als (alleenstaand) moeder de eerste paar jaar voor je kind thuis mag zorgen d.m.v. het ontvangen van bijstand, of dat je toch moet werken en je je kind dan maar 's avonds en in het weekend moet zien.
vrijdag 17 april 2009 om 16:57
quote:Eowynn_ schreef op 17 april 2009 @ 16:55:
Ghe, heb vorige week voor de tweede keer traktaties staan 'knutselen' Bellenblaas plus doosje rozijnen, folie erom, strikje eraan... klaar Von'k al heul lastig Ambitieuzere projecten waag ik me niet aan.
ik heb een keer muizen gemaakt van halve peertjes met een dropveterstaart, amandeloren en een rozijnneus. 25 stuks.
Laat ze het van de ontaarden niet horen, dan kan ik met pek en veren het forum af vrees ik.
Ghe, heb vorige week voor de tweede keer traktaties staan 'knutselen' Bellenblaas plus doosje rozijnen, folie erom, strikje eraan... klaar Von'k al heul lastig Ambitieuzere projecten waag ik me niet aan.
ik heb een keer muizen gemaakt van halve peertjes met een dropveterstaart, amandeloren en een rozijnneus. 25 stuks.
Laat ze het van de ontaarden niet horen, dan kan ik met pek en veren het forum af vrees ik.
vrijdag 17 april 2009 om 16:59
Heb vorig jaar soepstengels gemaakt met een aardbeiensliert eraan, en een spekke bij wijze van vishengel met snoer en een visje. Allemaal mooi gelukt, werden 's ochtends wakker, wil traktatie meenemen naar KDV, liggen alle spekkies ernaast, want te zwaar voor sliert
Sindsdien heb ik besloten om het simpel te houden
vrijdag 17 april 2009 om 17:04
quote:Eowynn_ schreef op 17 april 2009 @ 17:00:
Dat van die muizen is genoeg om je nóóit meer serieus te nemen als je zegt ontaard te zijn. Ik heb zelden iets mutserigers gehoord
ik WIST dat ik mn grote scheur had moeten houden, daar gaat mijn zorgvuldig geconstrueerde imago..
Die muizen waren ernstig dozig inderdaad. Telt het als ik vertel dat bij nummer 1 het nog redelijk volgens de muts-boekjes was allemaal en dat nummer twee veel viezer, ongezonder en ontaarder is opgevoed? Nr2 heeft ook geen babyalbum, bijvoorbeeld. oudste dus wel en we hebben veel minder video en fotos van nr2. En nr2 trakteerde gewoon aan zak minimars.
en nr 2 is geen schuilnaam, zo heet ze echt. Of hij? Toch es kijken.
Dat van die muizen is genoeg om je nóóit meer serieus te nemen als je zegt ontaard te zijn. Ik heb zelden iets mutserigers gehoord
ik WIST dat ik mn grote scheur had moeten houden, daar gaat mijn zorgvuldig geconstrueerde imago..
Die muizen waren ernstig dozig inderdaad. Telt het als ik vertel dat bij nummer 1 het nog redelijk volgens de muts-boekjes was allemaal en dat nummer twee veel viezer, ongezonder en ontaarder is opgevoed? Nr2 heeft ook geen babyalbum, bijvoorbeeld. oudste dus wel en we hebben veel minder video en fotos van nr2. En nr2 trakteerde gewoon aan zak minimars.
en nr 2 is geen schuilnaam, zo heet ze echt. Of hij? Toch es kijken.
vrijdag 17 april 2009 om 17:21
quote:Eowynn_ schreef op 17 april 2009 @ 16:59:
Heb vorig jaar soepstengels gemaakt met een aardbeiensliert eraan, en een spekke bij wijze van vishengel met snoer en een visje. Allemaal mooi gelukt, werden 's ochtends wakker, wil traktatie meenemen naar KDV, liggen alle spekkies ernaast, want te zwaar voor sliert
ehhh eowynn, was jij niet van de gezonde traktaties?
ehhh eowynn, was jij niet van de gezonde traktaties?
vrijdag 17 april 2009 om 19:56
vrijdag 17 april 2009 om 20:12
spekkies, kaas, rozijntjes, plastic meuk, ik vind het allemaal best qua traktatie. Hier de verjaardagen nog lekker geruisloos voorbij laten gaan op de creche, niks voor mij dat geknutsel..
En wat leuk eowynn, waar heb ik die eer aan te danken? tot nu toe zijn alle fvdm altijd enorme enthousiaste posters die je overal tegenkomt en die iedereen kent. Ik kom niet veel verder dan de eeuwige bijvoeding / borstvoeding / werken-thuisblijven / rust en regelmaat topics
Maar evengoed vind ik het erg leuk om te lezen, ga helemaal glimmen hier.

vrijdag 17 april 2009 om 20:25
quote:Eowynn_ schreef op 17 april 2009 @ 16:59:
Sindsdien heb ik besloten om het simpel te houden Haha, wat grappig Eowynn!
Sindsdien heb ik besloten om het simpel te houden Haha, wat grappig Eowynn!
vrijdag 17 april 2009 om 20:55
quote:Eowynn_ schreef op 17 april 2009 @ 20:20:
Vooral aan gedoe met Intiem en je manier van posten. Ik zie je gewoon zelden ongenuanceerd posten, altijd weloverwogen, aardig en verstandig, met enórm veel geduld.
yep, that's me. vooral dat enorme veel geduld.
not.
maar lief van je, ach ja intiem, wat zal ik er van zeggen...
Vooral aan gedoe met Intiem en je manier van posten. Ik zie je gewoon zelden ongenuanceerd posten, altijd weloverwogen, aardig en verstandig, met enórm veel geduld.
yep, that's me. vooral dat enorme veel geduld.
not.
maar lief van je, ach ja intiem, wat zal ik er van zeggen...
maandag 4 mei 2009 om 21:46
Opvallende uitkomst van de poll, had het toch meer 50-50 verwacht, zo zie je maar.
Het is niet gezegd dat vrouwen die een paar jaar voor hun kinderen zorgen, daarna nooit meer gaan werken. Als je er maar een paar jaar tussenuit bent mis je niet zoveel.
Ok je kunt misschien niet terecht bij je ex-werkgever maar dat weet je ook niet als je wel blijft werken mensen verhuizen vaker en switchen vaker van baan.
Het is niet gezegd dat vrouwen die een paar jaar voor hun kinderen zorgen, daarna nooit meer gaan werken. Als je er maar een paar jaar tussenuit bent mis je niet zoveel.
Ok je kunt misschien niet terecht bij je ex-werkgever maar dat weet je ook niet als je wel blijft werken mensen verhuizen vaker en switchen vaker van baan.