Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
Ook een goed middel tegen verkoudheid is Samahan (een soort kruidenthee uit Sri Lanka, je kan het online kopen of in Aziatische winkels) - denk dat er aardig wat mensen uit Sri Lanka in Dubai wonen dus misschien makkelijk te vinden. Het geeft een boost aan je immuunsysteem en vermindert verkoudheidssymptomen - tot nu toe het enige (samen met Sudafed-achtige middelen) dat ik heb ontdekt dat echt werkt!
mayou schreef:
12-02-2020 19:10
Kun je Sudafed (oid) krijgen in D? Zo ja, dat is een goed thuiskommiddel, mocht je niet kunnen klaren.
Ik ben toch een paar uur vroeger naar kantoor gegaan om de mening van een dokter te vragen. Volledig in uniform en met gepakte koffers. Klaar om de vlucht te doen.

Mijn oren zijn inderdaad niet ok. Ze klaren nog wel maar met vertraging. 50% kans dat dat problemen geeft aan boord. Geweldig! Zo weet ik nog niks... De dokter vroeg me wat ik wilde doen.
Ik: "Ik weet het niet... Ik heb al een barotrauma opgelopen met minder symptomen. Maar ik wil de vlucht wel doen..."
Dr: "Het is beter om een paar dagen uit te zieken dan weken thuis blijven met een barotrauma."
Ik: "Ja... de laatste keer dat ik ziek was, was in oktober. Dus het zal wel ok zijn."

Het probleem was vooral de lengte van de vlucht. Voor een korte vlucht had ik niet getwijfeld. Maar tijdens een vlucht van 7h kunnen de symptomen makkelijk erger worden met alle gevolgen van dien. Zeker aangezien mijn ziekte sowieso nog niet op z'n hoogtepunt is.

Ik voel me er absoluut niet lekker bij maar ik heb me toch ziek gemeld. 3 dagen... pfff :sigh: Nu maar het telefoontje van mijn manager afwachten.
TrolleyDolly schreef:
12-02-2020 19:51

Ik voel me er absoluut niet lekker bij maar ik heb me toch ziek gemeld. 3 dagen... pfff :sigh: Nu maar het telefoontje van mijn manager afwachten.
Lijkt me goed dat je geen risico neemt. Denk je dat je manager er nog iets van gaat zeggen dan? Dat je te vaak ziek meld ofzo?
duizel wijzigde dit bericht op 12-02-2020 19:59
Reden: Deel quote weg gehaald
59.47% gewijzigd
TrolleyDolly schreef:
12-02-2020 19:51
Ik ben toch een paar uur vroeger naar kantoor gegaan om de mening van een dokter te vragen. Volledig in uniform en met gepakte koffers. Klaar om de vlucht te doen.

Mijn oren zijn inderdaad niet ok. Ze klaren nog wel maar met vertraging. 50% kans dat dat problemen geeft aan boord. Geweldig! Zo weet ik nog niks... De dokter vroeg me wat ik wilde doen.
Ik: "Ik weet het niet... Ik heb al een barotrauma opgelopen met minder symptomen. Maar ik wil de vlucht wel doen..."
Dr: "Het is beter om een paar dagen uit te zieken dan weken thuis blijven met een barotrauma."
Ik: "Ja... de laatste keer dat ik ziek was, was in oktober. Dus het zal wel ok zijn."

Het probleem was vooral de lengte van de vlucht. Voor een korte vlucht had ik niet getwijfeld. Maar tijdens een vlucht van 7h kunnen de symptomen makkelijk erger worden met alle gevolgen van dien. Zeker aangezien mijn ziekte sowieso nog niet op z'n hoogtepunt is.

Verstandig! Anders zit je straks nog ziek vast in China.
duizel schreef:
12-02-2020 19:57
Lijkt me goed dat je geen risico neemt. Denk je dat je manager er nog iets van gaat zeggen dan? Dat je te vaak ziek meld ofzo?
Normaal kan hij daar nu weinig van zeggen. De laatste keer dat ik me ziek heb gemeld was oktober. Er zitten dus 3 maanden tussen. Maar de laatste keer kreeg ik de opmerking dat ik nog maar 2 maanden zonder leave of sickness had gewerkt. Ik wekte de indruk dat ik geen volledige maand kon werken zonder ziekte of verlof. :huh: ok dan...
redbulletje schreef:
12-02-2020 20:00
Verstandig! Anders zit je straks nog ziek vast in China.
En dan had de crew de overboekte terugvlucht moeten doen met 1 crew minder. Dat speelde allemaal mee in de beslissing om toch even de mening van een dokter te vragen.
TrolleyDolly schreef:
12-02-2020 20:07
En dan had de crew de overboekte terugvlucht moeten doen met 1 crew minder. Dat speelde allemaal mee in de beslissing om toch even de mening van een dokter te vragen.
Goed over nagedacht! Ook een mooi antwoord voor als je manager toch nog iets onaardigs gaat zeggen. Beterschap!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Goed dat je geen risico neemt. Beterschap!
Beterschap 🤒🥝🍊🍇🍋🍓
Beterschap!

Ik vroeg me af hoe het gaat met vervanging als er een crew-lid op het laatste moment niet mee kan/mag vanwege ziekte.
EHR schreef:
13-02-2020 07:38
Beterschap!

Ik vroeg me af hoe het gaat met vervanging als er een crew-lid op het laatste moment niet mee kan/mag vanwege ziekte.
Crew heeft om de zoveel tijd “reserve”. Die zijn of al op het vliegveld aan het wachten op een eventuele vlucht (Airport stand-by)of thuis in afwachting van een eventuele oproep.
Heel juist. Ik hoop dat het geen crew is die bang is voor het Coronavirus...

Ik maakte me trouwens druk om niks. Hoewel ik vorig jaar wel vaker ziek ben geweest heb ik me "maar" 3 keer ziek gemeld. 1 keer was het omwille van een allergische reactie. De andere keren heb ik het kunnen oplossen met medicijnen. Voor een zware job als dit waarbij een simpele verkoudheid roet in het eten kan gooien is dat zo slecht nog niet.

Je komt pas in de problemen als je je 3 keer in 6 maanden of 6 keer in een jaar ziek hebt gemeld. De teller voor de afgelopen 6 maanden staat nu op 2. Als ik in Maart niet opnieuw ziek word staat de teller weer op 1.
Ik vind het vrij ernstig dat je als het ware aan het rekenen moet gaan of je je wel of niet ziek kan melden. Sowieso vind ik je werkgever nogal veeleisend. Daar heb je natuurlijk voor getekend maar ik kan me ook voorstellen dat je geen zin hebt dit jarenlang te doen.
In wat voor problemen kom je dan?
duizel schreef:
13-02-2020 14:24
In wat voor problemen kom je dan?
Een gesprek met je manager en een soort van waarschuwing. Dan houden ze je extra in de gaten. Blijf je ziek bellen dan krijg je een 2de waarschuwing. Na een 3de waarschuwing volgt ook een gesprek met je manager en HR om na te gaan of je fysiek wel geschikt bent om te vliegen. De waarschuwingen kunnen ervoor zorgen dat je een upgrade naar Bussiness Class misloopt en dat je dus minstens nog een jaar langer in Economy Class werkt.
Het kan er ook voor zorgen dat ze je slechts een contract van 1 jaar aanbieden wanneer je huidige contract verloopt.

Geen van allen echt een probleem voor mij maar ik ga liever niet naar kantoor op een vrije dag om uit te leggen waarom ik zo vaak ziek ben. En de telefoontjes van je manager worden minder leuk.

Het telefoontje van vandaag heb ik gemist omdat ik net even sliep. In de mail die volgde stond echter dat ik goed op mijn gezondheid had gelet de afgelopen maanden en dat ik zo door moet doen. Ik had namelijk een opmerking gekregen omwille van eerder genoemde reden (ergens in een eerdere post) en zouden me in de gaten houden om na te gaan of er een eerste waarschuwing moest volgen. Ja ingewikkeld... maar het voornaamste is, ze zijn tevreden. :yes:
Kan je me je instagram in een pb kunnen sturen? Ik wil graag meegenieten.
there is always hope
Beterschap en een verstandige beslissing genomen.
Ligt het aan mij of ziet het koffertje van de reispijler er plots anders uit? :huh:

Ik ben vanochtend fit to fly bevonden. Nog steeds verkouden maar mijn oren klaren inmiddels weer als vanouds. Toen ik mijn vlucht voor morgen kreeg werd ik toch weer ongerust. Een turnaround naar Istanbul! Heen en terug 8h in de lucht met een verkoudheid. :O Als dat maar goed komt.
Ahhh succes Dolly.

Maar blijft dan Melbourne sowieso op je rooster?
TrolleyDolly schreef:
15-02-2020 16:20

Ik ben vanochtend fit to fly bevonden. Nog steeds verkouden maar mijn oren klaren inmiddels weer als vanouds. Toen ik mijn vlucht voor morgen kreeg werd ik toch weer ongerust. Een turnaround naar Istanbul! Heen en terug 8h in de lucht met een verkoudheid. :O Als dat maar goed komt.
Wilde net vragen of je morgen Mauritius vliegt, maar zie nu je bericht. De 27e misschien? Mijn ouders vliegen met TDA.
Hopelijk gaat 't goed Dolly.
Ben benieuwd hoe het gegaan is.
Geen bijzonderheden
TrolleyDolly schreef:
15-02-2020 16:20
Ligt het aan mij of ziet het koffertje van de reispijler er plots anders uit? :huh:
Viel mij ook op! Volgens mij zijn de stickers op de koffers nieuw.
We hadden eerst een vliegtuig toch, en nu een koffertje 🤔
Digisuus schreef:
16-02-2020 10:58
We hadden eerst een vliegtuig toch, en nu een koffertje 🤔
Klopt, er was gisteren een topic over het koffertje. Er schijnt geklaagd te zijn over het vliegtuig. Niet milieuvriendelijk en dekt de lading niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven