Bericht van onbekende vrouw
donderdag 13 februari 2020 om 09:04
Hoi allemaal,
Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?
Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?
Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
donderdag 13 februari 2020 om 13:10
PoesinBoots schreef: ↑13-02-2020 13:09Tja. Dat gebeurt als er verder geen ontwikkelingen zijn.
We wachten samen met de TO op een reactie via FB en tot die tijd dwalen we wat af.

donderdag 13 februari 2020 om 13:10
MarvelousMrsMaisel schreef: ↑13-02-2020 12:59Jij niet in ieder geval. Jij hebt ook nogal een aparte mening, maar volgens mij pas je beter in het straatje van TO.

Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

donderdag 13 februari 2020 om 13:12

donderdag 13 februari 2020 om 13:13
Regelmatig worden hier topics geopend met de strekking: moet ik de vrouw van mijn (ex) minnaar inlichten, of ik weet dat de vriend van een vriendi vreemdgaat....
Die krijgen vaak het advies om dit anoniem te melden, omdat reageerders zelf het ook zouden willen weten wanneer hun partner vreemd gaat.
Maar kennelijk is dat advies dus vooral zodat de ontvanger van zo’n anoniem bericht het makkelijker kan afdoen als onzin.
Want ik vind het helemaal niet raar om aan je relatie te gaan twijfelen op het moment dat je zo’n bericht ontvangt, en ik denk ook dat de kans dat er tussen je partner en diegene die het stuurt iets is voorgevallen, dan dat een random “ troela “ in je relatie probeert te stoken.
Dat wil niet zeggen dat de verzender geen dubbele agenda heeft, want doorgaans zijn het de minnaressen die niet krijgen wat ze willen die de vrouw inlichten.
Die krijgen vaak het advies om dit anoniem te melden, omdat reageerders zelf het ook zouden willen weten wanneer hun partner vreemd gaat.
Maar kennelijk is dat advies dus vooral zodat de ontvanger van zo’n anoniem bericht het makkelijker kan afdoen als onzin.
Want ik vind het helemaal niet raar om aan je relatie te gaan twijfelen op het moment dat je zo’n bericht ontvangt, en ik denk ook dat de kans dat er tussen je partner en diegene die het stuurt iets is voorgevallen, dan dat een random “ troela “ in je relatie probeert te stoken.
Dat wil niet zeggen dat de verzender geen dubbele agenda heeft, want doorgaans zijn het de minnaressen die niet krijgen wat ze willen die de vrouw inlichten.

donderdag 13 februari 2020 om 13:17
forumfossiel schreef: ↑13-02-2020 13:13
Precies. Ik vertrouw mijn vriend ook. In principe. Maar iedereen kan de fout ingaan en dan zou ik het toch graag -van 2 kanten- horen.

donderdag 13 februari 2020 om 13:18
Ik ben vooral aan het kijken naar al die andere zeer afwijkende meningen, zo veel zijn het er.
En mijn spelling natuurlijk.

donderdag 13 februari 2020 om 13:21
Luci_Morgenster schreef: ↑13-02-2020 13:18Ik ben vooral aan het kijken naar al die andere zeer afwijkende meningen, zo veel zijn het er.

donderdag 13 februari 2020 om 13:24
Luci_Morgenster schreef: ↑13-02-2020 13:18Ik ben vooral aan het kijken naar al die andere zeer afwijkende meningen, zo veel zijn het er.
Fijn dat je je spelling onder loep neemt. Valt me in meerdere topics op. Vooral de werkwoorden.
En veel afwijkende meningen zul je niet vinden want Viva-dames zijn over het algemeen nogal hysterisch als het gaat om vreemdgaande mannen en de vrouwen waarmee dat gebeurt.
Maar als je goed leest (ik weet het, moeilijk!!!!) waren er meer mensen die vinden dat TO het eerst beter gewoon even bij d'r vriend neer kan leggen voordat ze zelf op cyberspeurtocht gaat.

donderdag 13 februari 2020 om 13:34
En ik ben het eens met degenen die aangeven dat dat juist niet zo zinvol is. Want de eeste reactie van vriend zal zijn om te ontkennen. Of omdat het echt niet waar is, of omdat dat de eerste ingeving is van iemand die van twee walletjes wil eten.
Ik kan dus heel goed begrijpen dat je eerst die andere dame vraagt om bewijs en om kenbaar te maken wie ze is. Als ze geen bewijs heeft, hoef je ook je partner niet lastig te vallen, en als ze dat wel heeft, heb je in ieder geval een discussie te voeren die dieper gaat dan welles nietes.
Ik kan dus heel goed begrijpen dat je eerst die andere dame vraagt om bewijs en om kenbaar te maken wie ze is. Als ze geen bewijs heeft, hoef je ook je partner niet lastig te vallen, en als ze dat wel heeft, heb je in ieder geval een discussie te voeren die dieper gaat dan welles nietes.

donderdag 13 februari 2020 om 13:35
Je hebt helemaal gelijk dat er meerdere forummers het advies aan TO hebben gegeven om direct met partner te gaan praten. Maar zij gaven daarmee niet aan dat een andere mening of visie niet okay was. Ik vind persoonlijk dat er een paar forummers zijn die maar blijven doorzagen over het feit dat je je partner toch moet vertrouwen anders is de relatie al gedoemd te mislukken. Daarnaast vinden deze forummers het helemaal een teken aan de wand als je wilt uitzoeken hoe de vork precies in de steel zit door een reactie terug te geven op de berichtgeefster en dit niet direct bespreekt met je partner.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑13-02-2020 13:24Fijn dat je je spelling onder loep neemt. Valt me in meerdere topics op. Vooral de werkwoorden.
En veel afwijkende meningen zul je niet vinden want Viva-dames zijn over het algemeen nogal hysterisch als het gaat om vreemdgaande mannen en de vrouwen waarmee dat gebeurt.
Maar als je goed leest (ik weet het, moeilijk!!!!) waren er meer mensen die vinden dat TO het eerst beter gewoon even bij d'r vriend neer kan leggen voordat ze zelf op cyberspeurtocht gaat.
En dat is niet fijn. Wij roepen nergens dat het slecht is om eerst naar je partner te gaan, wij roepen alleen dat het misschien handiger is om eerst de berichtgeefster te raadplegen. Jullie gaan meteen aan de haal met wantrouwen binnen een relatie.

donderdag 13 februari 2020 om 13:37
Ik geloof dat deze forummer dit met een knipoog schreef en ik vind dat jij hier volledig buiten het boekje gaat door dit hier te vernoemen. Ze zit hier niet op school!MarvelousMrsMaisel schreef: ↑13-02-2020 13:24Fijn dat je je spelling onder loep neemt. Valt me in meerdere topics op. Vooral de werkwoorden.
donderdag 13 februari 2020 om 13:41
Ach fijn een superioriteits complexMarvelousMrsMaisel schreef: ↑13-02-2020 13:24Fijn dat je je spelling onder loep neemt. Valt me in meerdere topics op. Vooral de werkwoorden.
donderdag 13 februari 2020 om 13:41
Ik begrijp wat je zegt. Kan me er ook deels in verplaatsen.forumfossiel schreef: ↑13-02-2020 13:34En ik ben het eens met degenen die aangeven dat dat juist niet zo zinvol is. Want de eeste reactie van vriend zal zijn om te ontkennen. Of omdat het echt niet waar is, of omdat dat de eerste ingeving is van iemand die van twee walletjes wil eten.
Ik zou het echter heel erg vinden om van mezelf te ontdekken dat ik liever een anonieme internetbron bevraag, dan dat ik mij rigwn partner vertrouw. Want zo zou ik het voelen, als een gebrek aan vertrouwen in mijn partner.
jouw leven is een keuze

donderdag 13 februari 2020 om 13:42
Ja, ik lees heel slecht. En jij helemaal niet. Jij leest blijkbaar ongeveer 90% van de reacties niet als je denkt dat mijn mening over TO's probleem een afwijkende mening is.
En mensen wegzetten omdat ze tik en taalfoutjes maken. Gelukkig is mijn begrijpend lezenradartje niet stuk.
Echt, ik ga kapot hier.
En mensen wegzetten omdat ze tik en taalfoutjes maken. Gelukkig is mijn begrijpend lezenradartje niet stuk.
Echt, ik ga kapot hier.

donderdag 13 februari 2020 om 13:43
Nou he?
Maar TO (om maar weer netjes ontopic te gaan)
Wat ga je doen, wachten of toch je partner eens bellen?
donderdag 13 februari 2020 om 13:43
Misschien omdat vreemdgangers -per definitie- leugenaars zijn en dus niet de waarheid zullen vertellen?
donderdag 13 februari 2020 om 13:47
Bij mij bleek het ook echt waar te zijn, ondanks dat ik het aan mijn vriend vroeg (die uiteraard loog)
donderdag 13 februari 2020 om 13:50
Want alle mensen zijn het zelfde?Babette2017 schreef: ↑13-02-2020 13:43Misschien omdat vreemdgangers -per definitie- leugenaars zijn en dus niet de waarheid zullen vertellen?
Misschien is man van TO juist opgelucht. Kan hij eindelijk alles opbiechten en de relatie beëindigen. Niet leuk, wel duidelijk.
Er op voorhand vanuit gaan dat je gesprekspartner "toch wel zal liegen" vrengt geen enkel gesprek veel goed.
Toegegeven, een kritisch oor en een beetje gezonde achterdocht zouden in sommige gevallen geen kwaad kunnen, maar toch, vertrouwen zou de basis moeten zijn.
jouw leven is een keuze
donderdag 13 februari 2020 om 13:53
Mijn zus confronteerde járen geleden haar toenmalige partner. Die begon als een klein kind tw huilwn, biechte alles op, scheiding om door een ringetje te halen en klaar. Emotioneel niet makkelijk, maar zo kan het ook.Babette2017 schreef: ↑13-02-2020 13:47Bij mij bleek het ook echt waar te zijn, ondanks dat ik het aan mijn vriend vroeg (die uiteraard loog)
Tegenover elke ervaring staat ook altijd wel een ervaring die het tegendeel laat zien.
jouw leven is een keuze