Bericht van onbekende vrouw

13-02-2020 09:04 1112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?

Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
2east schreef:
13-02-2020 13:41
Ik begrijp wat je zegt. Kan me er ook deels in verplaatsen.

Ik zou het echter heel erg vinden om van mezelf te ontdekken dat ik liever een anonieme internetbron bevraag, dan dat ik mij rigwn partner vertrouw. Want zo zou ik het voelen, als een gebrek aan vertrouwen in mijn partner.
Op het moment dat je zo’n bericht krijgt, heb je een goede aanleiding voor tijdelijk wat minder vertrouwen. Ik denk dat de meeste mensen die ooit bedrogen zijn, hun hand voor hun partner in het vuur zouden steken, tot het bewijs onomstotelijk was.
Als je rook ziet, is het niet onverstandig om de bron van de rook te onderzoeken en vast te stellen of die schadelijk is of niet.

Het uitgangspunt in mijn relatie is ook vertrouwen, omdat ik in een eerdere relatie heb ervaren hoe het voelt om ten onrechte gewantrouwd en gecontroleerd te worden. Desondanks weet ik ook dat er mensen zijn die vreemdgaan en dat uitstekend kunnen verbergen, en dat die mensen ook partners hadden die vertrouwden.
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 13:01
Nog geen reaktie helaas..
Onze relatie is prima. Ik geloof dan ook absoluut niet dat mijn vriend bij mij weg wilt gaan, mocht die verhouding überhaupt echt zijn. We hebben zoveel meegemaakt samen. En ja ooit, 5 jaar geleden, heb ik dat topic geopend over zijn vreemdgaan in een vorige relatie (hij was toen nog geen 30) Hij zei daarvan geleerd te hebben. Ik heb absoluut niets aan hem gemerkt de laatste tijd (geen overwerk of vaker dan anders stappen met vrienden).

Wat doet dat er dan nog toe dan? Je vindt een beetje bedrog geen punt? Geen goede relatie zonder wat bedrog hier en daar?
S-Groot schreef:
13-02-2020 14:07
Wat doet dat er dan nog toe dan? Je vindt een beetje bedrog geen punt? Geen goede relatie zonder wat bedrog hier en daar?
Ik snap deze reaktie niet? Ik doelde erop dat 'zij' mij schreef dat mijn vriend met haar verder wilde.
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 14:12
Ik snap deze reaktie niet? Ik doelde erop dat 'zij' mij schreef dat mijn vriend met haar verder wilde.

Ja dat las en begreep ik. Je schreef dat als die verhouding überhaupt echt is jij absoluut niet gelooft dat je vriend bij je weg wil. Maar wat doet het tweede er nog toe als het eerste waar is dan (in geval van iemand die sowieso al eerder vreemdgegaan is)?
Nog steeds geen reactie TO?
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 09:30
Ze heeft niet gereageerd met een profiel met voor- en achternaam. Lijkt alsof het profiel speciaal is aangemaakt om contact met mij op te nemen. Kan dus geen research doen helaas. Woont wel nabij de plaats waar mijn vriend werkt. Ik ga haar een bericht terug sturen.
Ik begrijp wel dat ze dat niet meteen doet met voor en achternaam. Ik vraag me ook af wat voor "lol" een vrouw eraan heeft om een andere vrouw te contacten en dit te verzinnen.
Dat je nooit iets gemerkt hebt is natuurlijk niet perse raar want je hebt hele goede vreemdgangers er tussen zitten die precies weten wat wel te doen en te zeggen en wat vooral niet.

Ik hoop TO dat je snel meer weet en rust kan krijgen. En dat het een vergissing blijkt te zijn of iets dergelijks.

Maar ik ben bang dat er misschien toch wel wat speelt.
Blijf in jezelf geloven !
Jeetje TO, wat heftig!
Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt, had al wel een klein vermoeden maar dat meisje zocht contact met mij via social media omdat ze het ook nog eens onveilig hadden gedaan.
Dubbele klap was dat doen. Mn relatie liep al wel op zn eind maar toch.
Heb hem met ons gesprek geconfronteerd en hij gaf gelijk toe.

Hopelijk klopt er in jouw geval niets van, sterkte!
Sommige van de reakties zijn van een soort sensatiebelust soort, met popcorn wachtend op het vervolg sjonge jonge. Het gaat hier om echte gevoelens.
05-2019 schreef:
13-02-2020 14:20
Ik begrijp wel dat ze dat niet meteen doet met voor en achternaam. Ik vraag me ook af wat voor "lol" een vrouw eraan heeft om een andere vrouw te contacten en dit te verzinnen.
Dat je nooit iets gemerkt hebt is natuurlijk niet perse raar want je hebt hele goede vreemdgangers er tussen zitten die precies weten wat wel te doen en te zeggen en wat vooral niet.

Ik hoop TO dat je snel meer weet en rust kan krijgen. En dat het een vergissing blijkt te zijn of iets dergelijks.

Maar ik ben bang dat er misschien toch wel wat speelt.
Nee, daar heeft ze wat aan! Waar baseer je dat op?
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 14:21
Sommige van de reakties zijn van een soort sensatiebelust soort, met popcorn wachtend op het vervolg sjonge jonge. Het gaat hier om echte gevoelens.
Dat gaat meer om de reacties van medeforummers dan om jou. Laat je niet gek maken. Het gaat gewoon even duren voor je reactie krijgt, als je ál reactie krijgt van haar. Laat het tot die tijd daar waar het hoort, bij haar.

Het principe in de rechtstaat is: wie eist, bewijst. En zolang er geen bewijs is, is er geen reden tot een veroordeling/actie van jou kant. Als ze het echt op je vent gemunt heeft, is het in haar voordeel om je te antwoorden met bewijs. Meer kans dat ze hem zo van je over kan nemen. Zolang dat er niet is, zou ik het vooralsnog niet te serieus nemen.
Rhoslynne schreef:
:redrose:

Gelukkig zitten er ook andere mensen die het oprecht rot voor je vinden en met je mee willen denken. Sterkte, Rhoslynne.
forumfossiel schreef:
13-02-2020 14:01
Op het moment dat je zo’n bericht krijgt, heb je een goede aanleiding voor tijdelijk wat minder vertrouwen. Ik denk dat de meeste mensen die ooit bedrogen zijn, hun hand voor hun partner in het vuur zouden steken, tot het bewijs onomstotelijk was.
Als je rook ziet, is het niet onverstandig om de bron van de rook te onderzoeken en vast te stellen of die schadelijk is of niet.

Het uitgangspunt in mijn relatie is ook vertrouwen, omdat ik in een eerdere relatie heb ervaren hoe het voelt om ten onrechte gewantrouwd en gecontroleerd te worden. Desondanks weet ik ook dat er mensen zijn die vreemdgaan en dat uitstekend kunnen verbergen, en dat die mensen ook partners hadden die vertrouwden.
Is het ook niet zo dat, los van (gebrek aan) vertrouwen, bij een (vermoeden) van vreemdgaan, een gekwetste ego ook het beeld beïnvloed?

Ik bedoel, dat je ergens ook een beetje het gevoel kàn hebben dat je als partner tekort hebt geschoten, te goed van vertrouwen ben geweest, of iets anders (niet?) hebt gedaan waardoor partner vreemd gaat? En je dat misschien ook confronteert met je eigen beperkingen of tekortkominge, met als gevolg ontwijkende reacties? Of volle aanval?
jouw leven is een keuze
Het zou ook nog zomaar kunnen dat deze anonieme dame jou haat of niet mag om wat voor een rede dan ook. Dat ze op deze manier probeert je leven kapot te maken.
roosje1976 schreef:
13-02-2020 14:22
Nee, daar heeft ze wat aan! Waar baseer je dat op?
Mijn ervaring en van wat ik heb gezien om mij heen.
Over het algemeen is het nou eenmaal vaak zo dat er wel wat aan de hand blijkt te zijn.

Het hoeft natuurlijk niets te zijn maar mijn ervaring is anders.

Ik geef duidelijk aan dat ik hoop dat het een vergissing of iets dergelijks blijkt te zijn. En dat hoop ik ook oprecht want het is voor niemand leuk om zoiets mee te maken.

Ik denk dat meer mensen uit ervaring hun mening delen en dat is begrijpelijk.
05-2019 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 14:31
27.61% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Rhoslynne schreef:
Nou inderdaad.

Ik heb ooit in zo'n situatie gezeten, en het was niet bepaald plezierig te noemen ofzo.
TO, het kan ook iets heel anders zijn.

Hebben jullie, of jijzelf of je vriend, een conflict met iemand, iemand die jullie iets betaald wilt zetten. En dan kan het om een vrouw, maar ook om een man gaan.
2east schreef:
13-02-2020 14:26
Is het ook niet zo dat, los van (gebrek aan) vertrouwen, bij een (vermoeden) van vreemdgaan, een gekwetste ego ook het beeld beïnvloed?

Ik bedoel, dat je ergens ook een beetje het gevoel kàn hebben dat je als partner tekort hebt geschoten, te goed van vertrouwen ben geweest, of iets anders (niet?) hebt gedaan waardoor partner vreemd gaat? En je dat misschien ook confronteert met je eigen beperkingen of tekortkominge, met als gevolg ontwijkende reacties? Of volle aanval?
Ik denk dat vreemdgaan ( afgezien van bij notoire vreemdgangers bij wie het vreemdgaan an sich het doel is en niet een verliefdheid op een ander), meestal het gevolg is van een relatie probleem en niet de oorzaak. De verwijdering maakt dat iemand open staat om iets te doen met een gevoel van aantrekking tot een derde. En ja daar heeft de bedrogen partner een aandeel in.

Maar zolang de vreemdganger dat probleem niet adresseert en bedriegt, kan de bedrogen partner niet aan het probleem werken want die weet niet dat er een probleem is.

Het kijken naar ieders aandeel en de gekwetste ego’s kunnen pas ter discussie komen als blijkt dat er inderdaad sprake is van bedrog. En om daar achter te komen, lijkt het meer voor de hand liggend om de betrouwbaarheid van je bron te onderzoeken dan om direct je partner te confronteren.
Heftig to! Heel veel sterkte met wat de uitkomst ook moge zijn. Het zal vast een deukje geven moge het niet zo zijn. Althans het zou aan mij blijven knagen.

Sterkte!
Merel7 schreef:
13-02-2020 14:32
TO, het kan ook iets heel anders zijn.

Hebben jullie, of jijzelf of je vriend, een conflict met iemand, iemand die jullie iets betaald wilt zetten. En dan kan het om een vrouw, maar ook om een man gaan.
Niet dat ik weet.
Rhoslynne schreef:
Dat gaat niet om jou, maar om het gekibbel en de reacties van sommige forummers.

Heb jij inmiddels je vriend al gesproken?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
13-02-2020 15:48
Dat gaat niet om jou, maar om het gekibbel en de reacties van sommige forummers. Ok

Heb jij inmiddels je vriend al gesproken?
Nee, nog niet. Zodra ik een reaktie krijg van 'haar' doe ik dat. Hij is nu aan het werk. Bij geen reaktie spreek ik hem vanavond of morgenavond hierover.
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 15:56
Nee, nog niet. Zodra ik een reaktie krijg van 'haar' doe ik dat. Hij is nu aan het werk. Bij geen reaktie spreek ik hem vanavond of morgenavond hierover.
Vind het oprecht rot voor je.
Ookal is het niets, de onzekerheid is killing
Sterkte!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 15:56
Ik zou dit echt niet over de telefoon met je vriend bespreken.

Als hij het ontkent, ga jij hem dan gelijk geloven?
Wanneer je hem in de ogen kijkt en hij ontkent, zie misschien aan zijn gezicht of het oprecht is.

Stel hij gaat wel vreemd, dan zal hij na jou telefoontje alle sporen van zijn telefoon verwijderen en contact opnemen met die vrouw over hoe nu verder.

Echt, doe dit face to face.
Hoi TO wat een heftig verhaal. Hoe het ook afloopt alvast een dikke knuffel. Dit soort berichten hakken er gigantisch in.

Denk wel dat het verstandig is wanneer je je vriend confronteert dat het in persoon is. Dat je elkaar in de ogen kunt kijken.
Wat knap als je kunt wachten met uitleg vragen bij je vriend.
Ik weet niet of ik dat zou kunnen.

Wat vervelend voor je, jij zit nu met twijfel.
Ik hoop voor jou dat het gewoon een maf wijd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven