Bericht van onbekende vrouw
donderdag 13 februari 2020 om 09:04
Hoi allemaal,
Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?
Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?
Bedankt alvast voor jullie advies ⚘

vrijdag 14 februari 2020 om 10:55
Someonenew schreef: ↑14-02-2020 10:49Hoe verklaar je haar gedrag dan? Zij doet dit niet voor de lol denk ik zo, die berichten en foto naar TO sturen. En heel mooi dat jullie eerlijk zijn tegen elkaar! Zo zou het ook moeten zijn in een relatie, maar het gebeurd ook erg veel dat dit niet zo is en iemand je keihard voorliegt. Daar komt nog bij dat vriend van TO al weleens eerder niet helemaal eerlijk is geweest. Dus ja.
Die verklaring schreef ik al in mijn eerste post in dit topic. En mijn tweede. Een afgewezen jaloerse vrouw. Die lekker ruimte krijgt om te stoken bij jullie.
Vriend hangt al zonder enig weerwoord te kunnen geven. Zo ga je toch niet met elkaar om?
Voor jouw informatie: mijn vriend en ik waren allebei in onze vorige relaties niet eerlijk. Dat heeft die relaties geen goed gedaan. Juist daarom zijn we het nu wel.

vrijdag 14 februari 2020 om 10:59

vrijdag 14 februari 2020 om 11:01

vrijdag 14 februari 2020 om 11:04
Niet perse. Maar ik zou ook wel even het uit willen zoeken. Zo naïef ben ik niet meer. Het gebeurd gewoon vrij weinig dat andere vrouwen je gaan berichten zonder reden. Vreemdgaan gebeurd daarentegen behoorlijk vaak... Ik ben niet wantrouwig of jaloers. Ik geloof mijn man gewoon. In achterdocht heb ik geen zin. Maar als er aanwijzingen zijn ga ik die zeker even onderzoeken. Net iets te veel mensen vreemd zien gaan.

vrijdag 14 februari 2020 om 11:06
'Gewoon een slippertje'
Oh, maar dan is het ok, hij heeft geen stiekeme relatie, hij heeft alleen maar even een andere vrouw geneukt! Wat een opluchting! En wat een bitch dat ze nu zijn relatie probeert om zeep te helpen, hij heeft alleen maar 1 keertje met haar geneukt!
Really??? Ik had jou toch hoger zitten.

vrijdag 14 februari 2020 om 11:12
Vriend heeft dan de relatie om zeep geholpen toch? Slippertje en affaire vind ik wel een andere koek. Van een keer dronken neuken word ik niet vrolijk, van een affaire word ik furieus. In beide gevallen vind ik de seks niet erg. Het verzwijgen/ liegen wel.DeKenau schreef: ↑14-02-2020 11:06'Gewoon een slippertje'
Oh, maar dan is het ok, hij heeft geen stiekeme relatie, hij heeft alleen maar even een andere vrouw geneukt! Wat een opluchting! En wat een bitch dat ze nu zijn relatie probeert om zeep te helpen, hij heeft alleen maar 1 keertje met haar geneukt!
vrijdag 14 februari 2020 om 11:12
Misschien lees ik anders dan jij, maar ik lees nergens dat ze het "slippertje" goedpraat. Ik lees alleen dat die Cruella er veel meer van maakt dan een slippertje.DeKenau schreef: ↑14-02-2020 11:06'Gewoon een slippertje'

vrijdag 14 februari 2020 om 11:14
Ik zou het allebei doen, uiteraard. Mijn vriend zou het volkomen normaal vinden als ik zo iemand om bewijs zou vragen, verwacht ik.Marana schreef: ↑14-02-2020 10:44Jij plakt direct een enorm oordeel op TO’s vriend.
Mijn vriend zou misschien ook schrikken maar wel eerst aan mij vragen hoe het zit. En hij kan erop vertrouwen dat ik de waarheid zou vertellen. Andersom net zo.
Ik zou echt niet eerst dat anonieme profiel met een foto die iedereen op de reünie kan hebben gemaakt gaan onderzoeken en uitvragen. Ik kan hier gewoon over praten met mijn vriend.
En je wéét niet of iemand de waarheid spreekt. Het is een illusie om daar zo blind op te vertrouwen, bijna een heilig moeten. Ik ben totaal geen jaloers type, controleer nooit iets, waarom zou ik. Maar ik ben wel realistisch en geen romanticus. Mensen doen soms domme dingen, mensen liegen soms, en mensen gaan soms vreemd. Of je dat wel of niet accepteert als zoiets zich voordoet mag iedereen zelf bepalen. Ik zeg altijd tegen mijn partner dat ik hoop dat hij het durft te zeggen als er ooit eens een ander in beeld verschijnt, want ja, die dingen kunnen gebeuren, zeker als je erg lang samen bent. Pas als je gaat liegen en bedonderen ontstaat er wat mij betreft grote schade. Maar goed: dit is voor iedereen anders.

vrijdag 14 februari 2020 om 11:16
Mocht het waar zijn, dan ligt de schuld enkel en alleen bij hem. Zij kan er meer van maken, stoken, gek zijn, whatever. Maar híj zit fout. En daar moet je iets mee, niet met haar.Wilhetnietweten schreef: ↑14-02-2020 11:12Misschien lees ik anders dan jij, maar ik lees nergens dat ze het "slippertje" goedpraat. Ik lees alleen dat die Cruella er veel meer van maakt dan een slippertje.

vrijdag 14 februari 2020 om 11:29

vrijdag 14 februari 2020 om 11:30
DeKenau schreef: ↑14-02-2020 11:14Ik zou het allebei doen, uiteraard. Mijn vriend zou het volkomen normaal vinden als ik zo iemand om bewijs zou vragen, verwacht ik.
En je wéét niet of iemand de waarheid spreekt. Het is een illusie om daar zo blind op te vertrouwen, bijna een heilig moeten. Ik ben totaal geen jaloers type, controleer nooit iets, waarom zou ik. Maar ik ben wel realistisch en geen romanticus. Mensen doen soms domme dingen, mensen liegen soms, en mensen gaan soms vreemd. Of je dat wel of niet accepteert als zoiets zich voordoet mag iedereen zelf bepalen. Ik zeg altijd tegen mijn partner dat ik hoop dat hij het durft te zeggen als er ooit eens een ander in beeld verschijnt, want ja, die dingen kunnen gebeuren, zeker als je erg lang samen bent. Pas als je gaat liegen en bedonderen ontstaat er wat mij betreft grote schade. Maar goed: dit is voor iedereen anders.
Echt helemaal 100% eens met wat hier staat.

vrijdag 14 februari 2020 om 11:33
Ja dat bedoel ik. Het lijkt hier zo te gaan van óf zij is een psychobitch óf hij een zak. Maar het kan dat hij een fout heeft gemaakt en zij loopt te stoken. Als ik TO was zou ik zijn verhaal willen horen en daarop baseren wat ik wil. Voor mij persoonlijk valt een slippertje te vergeven maar liegen vind ik lastiger.Wilhetnietweten schreef: ↑14-02-2020 11:12Misschien lees ik anders dan jij, maar ik lees nergens dat ze het "slippertje" goedpraat. Ik lees alleen dat die Cruella er veel meer van maakt dan een slippertje.

vrijdag 14 februari 2020 om 11:34
plus 1

vrijdag 14 februari 2020 om 11:34

vrijdag 14 februari 2020 om 11:47
En eens. En je bent niet hysterisch als je een beetje logisch nadenkt en ziet dat er wat mis is. En dat gaat uitzoeken.
Ik heb even bijgelezen sinds gisteren maar over hysterisch denken gesproken, wat mensen allemaal niet verzinnen om maar niet te willen zien of horen dat er iets mis zit en dat je daar best vraagtekens bij mag zetten naar je partner toe.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 12:13
0.41% gewijzigd

vrijdag 14 februari 2020 om 12:03
Nou, ik ga er vanuit dat als ze het bericht pas na twee weken leest dat haar antwoord minimaal twee weken op zich heeft laten wachten.Nummer*Zoveel schreef: ↑14-02-2020 09:31Dan ben ik toch dondersbenieuwd waar jij dat leest, want TO schrijft letterlijk “ Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. ”
Zou dat invulling zijn?

vrijdag 14 februari 2020 om 12:44
Goed dat je nu iets meer informatie hebt over waar Cruella en jouw vriend elkaar van kennen.
Laten we het eens op een rijtje zetten. Cruella moet een motief hebben om dit te doen. Dit gebeurt echt niet zomaar. En haar motief om jou te berichten is niet om hem van je af te pakken. Als zij een affaire zouden hebben dan zou ze juist niet jou benaderen, maar hem onder druk zetten om bij je weg te gaan en voor haar te kiezen.
Het is waarschijnlijk dat Cruella vooral jouw vriend pijn wil doen. Waarom?
Daar is een reden voor. Zou het kunnen zijn dat hij haar geraakt heeft?
En wanneer is dat geweest? Tijdens een school reünie een hele tijd terug. En dan komt ze er nu nog mee?
Er moet haar wel echt iets dwars zitten. Want oké, anoniem stoken dat kunnen er meerdere. Maar vervolgens een foto presenteren waarop zij zelf staat afgebeeld, dat is een tweede. Ze is dan ook niet bang voor jouw vriend. Dan heeft ze of lef, of ze heeft iets in handen waar hij zich ook van bewust is.
Ze heeft geen duidelijker aantoonbaar bewijs, want anders had ze dat nu vast ingezet. Tenzij dat nog snel gaat komen.
Een scenario is dat ze tijdens die reünie deze foto hebben gemaakt en dat er toen iets is gebeurd die nacht. Heeft hij haar verleidt tot seks en haar daarna op een rare manier aan de kant gezet? Voelt zij zich soms gebruikt en wil hem terugpakken?
Je kunt haar terugschrijven dat je graag hoort van haar wat er die nacht van de schoolreünie gebeurd is, onder vier ogen tijdens een kop koffie.
Als ze komt dan kun je het haar horen vertellen en dan is het voor haar lastiger om een leugen te brengen dan zo via een beeldscherm.
Laten we het eens op een rijtje zetten. Cruella moet een motief hebben om dit te doen. Dit gebeurt echt niet zomaar. En haar motief om jou te berichten is niet om hem van je af te pakken. Als zij een affaire zouden hebben dan zou ze juist niet jou benaderen, maar hem onder druk zetten om bij je weg te gaan en voor haar te kiezen.
Het is waarschijnlijk dat Cruella vooral jouw vriend pijn wil doen. Waarom?
Daar is een reden voor. Zou het kunnen zijn dat hij haar geraakt heeft?
En wanneer is dat geweest? Tijdens een school reünie een hele tijd terug. En dan komt ze er nu nog mee?
Er moet haar wel echt iets dwars zitten. Want oké, anoniem stoken dat kunnen er meerdere. Maar vervolgens een foto presenteren waarop zij zelf staat afgebeeld, dat is een tweede. Ze is dan ook niet bang voor jouw vriend. Dan heeft ze of lef, of ze heeft iets in handen waar hij zich ook van bewust is.
Ze heeft geen duidelijker aantoonbaar bewijs, want anders had ze dat nu vast ingezet. Tenzij dat nog snel gaat komen.
Een scenario is dat ze tijdens die reünie deze foto hebben gemaakt en dat er toen iets is gebeurd die nacht. Heeft hij haar verleidt tot seks en haar daarna op een rare manier aan de kant gezet? Voelt zij zich soms gebruikt en wil hem terugpakken?
Je kunt haar terugschrijven dat je graag hoort van haar wat er die nacht van de schoolreünie gebeurd is, onder vier ogen tijdens een kop koffie.
Als ze komt dan kun je het haar horen vertellen en dan is het voor haar lastiger om een leugen te brengen dan zo via een beeldscherm.
vrijdag 14 februari 2020 om 12:57
To, heb je haar gegoogled, je weet nu via jouw vriend haar echte naam?
En de foto hoeft niet de vrouw te zijn die jou een bericht via FB stuurde.
En vreemd dat ze zei haast te hebben, maar in de twee weken dat het duurde voordat jij haar bericht las niet nog meer berichtjes stuurde.
Eigenschappen foto checken
Naam vrouw googlen
En de foto hoeft niet de vrouw te zijn die jou een bericht via FB stuurde.
En vreemd dat ze zei haast te hebben, maar in de twee weken dat het duurde voordat jij haar bericht las niet nog meer berichtjes stuurde.
Eigenschappen foto checken
Naam vrouw googlen
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

vrijdag 14 februari 2020 om 12:59
Eens! Dit is de zwakke schakel in het verhaal. Want áls deze Cruella inderdaad een gefrustreerde, afgewezen vrouw is, moet de vriend van TO op zijn minst weten dat hij haar recent - bijvoorbeeld op die reünie - heeft afgewezen. Maar daar herinnerde hij zich niets van; hij wist nauwelijks meer dat er een foto was genomen. Het enige wat hij zich wél herinnerde, was dat de vrouw 'vroeger' verliefd op hem was. 'Vroeger' zal dan slaan op hun schooltijd, jaren geleden. Best gek dat ze dan nu ineens een anoniem account aanmaakt om TO te berichten. Tenzij ze psychisch in de war is en stalker-gedrag vertoont, en dát is vermoedelijk wat de vriend van TO vanavond gaat zeggen. In zekere zin hééft hij dat al gezegd, of in elk geval heeft hij erop gezinspeeld: 'Zij was vroeger verliefd op mij' is natuurlijk de klassieke bliksemafleider: het ligt aan háár, zij is wanhopig verliefd, zíj haalt zich van alles in haar hoofd. En zelf weet hij van niets. Het kan best dat die vrouw ooit verliefd op hem was, het kan alleen niet dat ze sinds de reünie - die ook alweer lang geleden is - is doorgeslagen en uit blinde verliefdheid dat berichtje heeft gestuurd.JenBarber schreef: ↑14-02-2020 11:29Bij een afgewezen vrouw verwacht je toch dat TO haar vriend ook al het één en ander aan stalkerige berichten had gehad. En dat hij haar meteen zal herkennen als Cruella dat gekke wijf dat hem maar niet met rust laat. Lijkt mij nogal random om alleen de vriendin te berichten.
Wat een rotsituatie, TO. Ik hoop dat er op de een of andere manier tóch een logische verklaring is voor dat berichtje. Als ik jou was, zou ik afgaan op de reactie en het gedrag van je vriend. Wordt hij boos, dan klopt er iets niet, want jij bent terecht van slag. Reageert hij onverschillig en doet hij het af als onbelangrijk, dan klopt er ook iets niet, want dit is heel stressvol voor jou. Maar als hij oprecht met jou begaan is en begripvol reageert, kun je het gesprek aangaan en samen uitzoeken wat er precies aan de hand is met die vrouw. Jullie kunnen dan, lijkt mij, samen contact opnemen met Cruella en haar om excuses en een uitleg vragen.