Bericht van onbekende vrouw

13-02-2020 09:04 1112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?

Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
Ik zelf zou die vrouw serieus nemen.

Vriend weet niet dat er een foto gemaakt is waarop hij poseert?

Hij had gister ook gelijk in de auto naar huis kunnen stappen.

Ik denk dat hij nog even wat moest regelen achter je rug om.

Neem na gesprek met vriend eens contact op met vrouw en leg Zijn verhaal naast de hare.
keukenstoel schreef:
14-02-2020 13:07

Hij had gister ook gelijk in de auto naar huis kunnen stappen.

Dat weet je helemaal niet. (en ik pik nu deze zin er even uit maar ik lees een hoop gespeculeer en raar ingevul van meer mensen. Jullie hoeven geen script voor een soap te schrijven hé)

Ik was voor mijn werk ook wel eens ma t/m vrijdag aan de andere kant van het land en in een hotel. En dan kun je niet zomaar zeggen op donderdagavond dat je vrijdag er niet bent.
samarinde schreef:
14-02-2020 12:59
Eens! Dit is de zwakke schakel in het verhaal. Want áls deze Cruella inderdaad een gefrustreerde, afgewezen vrouw is, moet de vriend van TO op zijn minst weten dat hij haar recent - bijvoorbeeld op die reünie - heeft afgewezen. Maar daar herinnerde hij zich niets van; hij wist nauwelijks meer dat er een foto was genomen. Het enige wat hij zich wél herinnerde, was dat de vrouw 'vroeger' verliefd op hem was. 'Vroeger' zal dan slaan op hun schooltijd, jaren geleden. Best gek dat ze dan nu ineens een anoniem account aanmaakt om TO te berichten. Tenzij ze psychisch in de war is en stalker-gedrag vertoont, en dát is vermoedelijk wat de vriend van TO vanavond gaat zeggen. In zekere zin hééft hij dat al gezegd, of in elk geval heeft hij erop gezinspeeld: 'Zij was vroeger verliefd op mij' is natuurlijk de klassieke bliksemafleider: het ligt aan háár, zij is wanhopig verliefd, zíj haalt zich van alles in haar hoofd. En zelf weet hij van niets. Het kan best dat die vrouw ooit verliefd op hem was, het kan alleen niet dat ze sinds de reünie - die ook alweer lang geleden is - is doorgeslagen en uit blinde verliefdheid dat berichtje heeft gestuurd.

Wat een rotsituatie, TO. Ik hoop dat er op de een of andere manier tóch een logische verklaring is voor dat berichtje. Als ik jou was, zou ik afgaan op de reactie en het gedrag van je vriend. Wordt hij boos, dan klopt er iets niet, want jij bent terecht van slag. Reageert hij onverschillig en doet hij het af als onbelangrijk, dan klopt er ook iets niet, want dit is heel stressvol voor jou. Maar als hij oprecht met jou begaan is en begripvol reageert, kun je het gesprek aangaan en samen uitzoeken wat er precies aan de hand is met die vrouw. Jullie kunnen dan, lijkt mij, samen contact opnemen met Cruella en haar om excuses en een uitleg vragen.
Wie zegt dat die vriend eerlijk was aan de telefoon (sommige mannen zijn een ster in liegen), hij is ook nog niet thuis he misschien wilde hij het niet via de telefoon zeggen is ook nog een optie. Maar kloppen doet het van geen kant.
PoesinBoots schreef:
14-02-2020 13:09
Dat weet je helemaal niet. (en ik pik nu deze zin er even uit maar ik lees een hoop gespeculeer en raar ingevul van meer mensen. Jullie hoeven geen script voor een soap te schrijven hé)

Ik was voor mijn werk ook wel eens ma t/m vrijdag aan de andere kant van het land en in een hotel. En dan kun je niet zomaar zeggen op donderdagavond dat je vrijdag er niet bent.
Ik denk dat menig man onder de noemer ziek heel snel naar huis wil als zijn partner denkt dat hij vreemdgaat oid.

Dat laat je niet liggen als je relatie je wereld is.
keukenstoel schreef:
14-02-2020 13:14
Ik denk dat menig man onder de noemer ziek heel snel naar huis wil als zijn partner denkt dat hij vreemdgaat oid.

Als er niks aan de hand is en je denkt dat het aan de telefoon klaar was... Ik zou als ik geen nattigheid voelde echt niet zomaar naar huis gaan hoor.
Als je relatie je wereld is?

:wtf:
isa__88 schreef:
14-02-2020 10:24
Had je andere account naam 10 letters? :-D ik heb een vermoeden maar kan het mis hebben.
Maar gaat goed met mij hoor :) met jou ook?
Ja met zwemmen enzo.

Ook! Goed om te horen. Ben je niet vergeten:-)
Westerpaviljoen schreef:
14-02-2020 13:20
Ja met zwemmen enzo.

Ik vermoede het al door je manier van praten en vanwege je Feyenoord plaatje natuurlijk :-D haha

Blij dat het goed met je gaat :cheer2:
.
keukenstoel schreef:
14-02-2020 13:14

Misschien is de man wel in het buitenland en kan hij niet eens eerder terug. Er zijn nog altijd bestemmingen van waaruit niet dagelijks op NL wordt gevlogen.

Maar los daarvan zijn er ook maar weinig werkgevers die het kunnen waarderen als je tijdens een dure business trip opeens de benen neemt. Dan moet er echt wel een heel overtuigende verklaring komen.
PoesinBoots schreef:
14-02-2020 13:19
Als je relatie je wereld is?

:wtf:
Ja dat lijkt me sowieso niet echt gezond
TO: wat een nare situatie waar je in beland bent, door zo'n vaag en anoniem bericht. De "feiten" zijn niet erg overtuigend en laten ruimte voor (zijn) verklaringen hiervoor.

Ik hoop van harte dat je voldoende opheldering krijgt van wat er nou wel of niet aan de hand was en is, en liefst dat dat niks is.

Probeer iig je hoofd koel te houden en een gesprek zo open mogelijk, zonder aannames en verwijten, in te gaan, want dat geeft de grootste kans op openheid terug van zijn kant..

Succes/ sterkte ermee, het kan lastig zijn als vertrouwen eerder "maar moeten geloven" wordt, waar dan de balans uiteindelijk ahv zijn gedrag en verklaringen naar overhelt.. :redrose:
suzy65 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 16:09
90.64% gewijzigd
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@Suzy, is het niet beter zulke lange teksten voor deze vrouw in een privé-bericht te sturen?
Ammiedammie schreef:
14-02-2020 13:44
@Suzy, is het niet beter zulke lange teksten voor deze vrouw in een privé-bericht te sturen?

Waarom?
..
anoniem_395038 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 13:57
Reden: Flauw
0.00% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Westerpaviljoen schreef:
14-02-2020 13:20
Ja met zwemmen enzo.

Ik dacht al dat jij dat was. Nog steeds gelukkig getrouwd?
Even snel een update voordat vriend thuis komt. Heb veel aan jullie reakties, hebben me echt geholpen om rustig te blijven. Bedankt allemaal. Verbaast me wel hoe vaak dit voorkomt (en dan bedoel ik dat iemand via social media anoniem contact opneemt en zo'n bewering doet). Weet niet hoe oud iedereen is? Wij zijn begin veertig trouwens.
Foto is inderdaad van die datum. Mijn vriend kon echt niet zomaar weg gisteravond, want moest vanmorgen nog werken. Ga niet teveel details daarover geven natuurlijk, maar is gewoon zo.
Hij heeft haar gisteravond meteen gemaild en mij mee in bcc genomen. Mail heeft hij inderdaad via groepsmail. Mail was vrij netjes, gewoon de vraag of het klopte dat zij mij via Facebook benadert had met dit verhaal en die foto. Vanmorgen antwoord terug van haar dat zij dit nooit gedaan heeft??? Ik vind het nu gewoon eng worden eigenlijk.
Wat een rare situatie zeg!
Succes zo met het gesprek. Hoop dat er helderheid komt.
Oh misschien is het dan toch waar wat sommigen hier opperden, dat iemand anders een rotgeintje uithaalt. Ik hoop het voor je!
Wat goed ook van je vriend om het zo rustig en helder aan te pakken.
Wat bedoel je met eng?

Kan je nu op haar gewone facebook kijken?

Ik weet het niet hoor. T rammelt wel een beetje allemaal. Ik zou heel goed bij jezelf voelen of dit waar kan zijn. Kijk hem straks goed aan en vraag echt letterlijk of er niets gebeurd is. Dan maar gewoon vertrouwen op het antwoord. Ik geloof niet zo dat iemand dit doet als grap. Hij kan haar best boos gebeld hebben en dat ze nu eieren voor geld kiest.
Ik hoop het ook voor je TO dat iemand een smerig spelletje speelt .. Niet leuk overigens een of andere sneuneus die denkt dat dit grappig is blijkbaar.
Een vriendin van mij heeft dit een keer meegemaakt en toen bleek er juist een man achter te zitten die verliefd op haar was (STALKER!). Dat was een goede vriend die eigenlijk al jaren meer wilde en dat op deze manier probeerde af te dwingen...

Sterkte TO! Hopelijk komt de waarheid snel boven water want het lijkt me vreselijk om zo in onzekerheid te zitten en niet te weten wie dit stuurt.
Rhoslynne schreef:
14-02-2020 13:56
Vanmorgen antwoord terug van haar dat zij dit nooit gedaan heeft??? Ik vind het nu gewoon eng worden eigenlijk.

Tsja, wat moet je daarmee? Of zij liegt, wat niet uit te sluiten is, of iemand anders (misschien een andere jaloerse schoolvriend(in) van vroeger) probeert haar en/of hem een hak te zetten. Omdat de foto van de reünie komt, kan het haast niet anders dan dat het wel uit “zijn” hoek komt.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 14-02-2020 14:16
0.41% gewijzigd
Zo dan. Ik weet niet of jullie met iemand ruzie hebben? Soort wraakactie ofzo?
Even advocaat van de duivel spelen
Vriend appt ‘Cruella’ eerst: ‘ze weet het.Reageer straks dat je van niets weet.’
Dan de ‘echte’ ’ mail naar haar, met To in bcc.
En haar reactie. Als antwoord.
Eng
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven