De griep en het herstel
zaterdag 15 februari 2020 om 09:32
Dag dames,
Ik ben de laatste week van januari geveld geweest door de griep. Jaren geleden dat ik zo ziek geweest ben. Enkele dagen koorts en veel geslapen.
Nu waren de meeste verschijnselen na een aantal dagen weg. Een droge hoest bleef over, evenals een futloos gevoel en ik was moe moe moe.
Nu ben ik een aantal weken verder en ik ben nog steeds doodmoe. Ik kan overdag nauwelijks zonder slaap en heb weinig tot geen fut om iets te ondernemen.
Wie weet hoelang dit kan duren en wie weet of dit normaal is?
Ik ben de laatste week van januari geveld geweest door de griep. Jaren geleden dat ik zo ziek geweest ben. Enkele dagen koorts en veel geslapen.
Nu waren de meeste verschijnselen na een aantal dagen weg. Een droge hoest bleef over, evenals een futloos gevoel en ik was moe moe moe.
Nu ben ik een aantal weken verder en ik ben nog steeds doodmoe. Ik kan overdag nauwelijks zonder slaap en heb weinig tot geen fut om iets te ondernemen.
Wie weet hoelang dit kan duren en wie weet of dit normaal is?
zaterdag 15 februari 2020 om 09:38
Ik lees mee!
Hier nog 1
vorige week griep gehad maar de moeheid blijft, het is bij mij nog maar kort geleden en misschien normaal. Maar niet fijn heel de dag te moeten (fysiek)werken als je zooo moe bent. Hoop dat het snel weggaat. Ik ben trouwens ook in jaren niet zo beroerd geweest als vorige week.
Hier nog 1
zaterdag 15 februari 2020 om 09:39
Nummer*Zoveel schreef: ↑15-02-2020 09:35Ja, dat is normaal, je kunt doodmoe worden van griep en dat kan lang aanhouden. Als je niet goed uitziekt, kan het zelfs tot 10 jaar aanhouden, dus neem jezelf goed in acht!
zaterdag 15 februari 2020 om 09:40
zaterdag 15 februari 2020 om 09:41
zaterdag 15 februari 2020 om 09:42
Yep! Zo werd dat (gelukkig alweer jaren geleden) bij mij na lang zoeken en niets vinden uiteindelijk gediagnosticeerd door een internist.Someonenew schreef: ↑15-02-2020 09:39serieus? Dan ben ik misschien wat te enthousiast weer aan het werk gegaan.
zaterdag 15 februari 2020 om 09:44
Gewoon echt niet doen als je nog niet fit genoeg bent! Geen baan is zo belangrijk dat je er 10 jaar doodmoe zijn voor moet riskeren. Echt niet.Frikandelspeciaal schreef: ↑15-02-2020 09:41Ik moet maandag weer aan het werk maar zie er door die moeheid als een berg tegenop.
zaterdag 15 februari 2020 om 09:55
Je moet niksFrikandelspeciaal schreef: ↑15-02-2020 09:41Blij te horen dat dat erbij hoort want hoewel ik iemand ben die veel slaap nodig heeft, herken ik mezelf nu totaal niet. Geen eetlust en echt alles is teveel.
Ik moet maandag weer aan het werk maar zie er door die moeheid als een berg tegenop.
zaterdag 15 februari 2020 om 10:11
Jeetje, nooit geweten dat die nasleep zo heftig was.
Heb net gestofzuigd en gedweild en dat was t wel weer. Heb gewoon zo'n raar gevoel in mn lijf.
Klopt, weet niet wie t zei dat ik niks moet ivm werk. Ik ga t proberen en als t niet gaat ben ik zo weer thuis.
Sterkte aan iedereen die zich net zo shit voelt.
Heb net gestofzuigd en gedweild en dat was t wel weer. Heb gewoon zo'n raar gevoel in mn lijf.
Klopt, weet niet wie t zei dat ik niks moet ivm werk. Ik ga t proberen en als t niet gaat ben ik zo weer thuis.
Sterkte aan iedereen die zich net zo shit voelt.
zaterdag 15 februari 2020 om 10:18
Haal vlierbes. Dat is bewezen effectief (ooit gelezen in een medisch tijdschrift), griep gaat er sneller door over.
Sinds ik dat gelezen heb gebruik ik het regelmatig, ook bij een beginnende verkoudheid. Nou moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik in Duitsland woon en de flessen vlierbes gewoon bij de flessen sinaasappelsap, appelsap, tomatensap enzosap staan voor een paar euro. Hoe makkelijk je het in Nederland kunt krijgen weet ik niet. Maar je krijgt het in elk geval wel bij de drogist (sambucol).
Er zit in elk geval een hoop vit. C in en is sowieso goed voor je weerstand.
Beterschap.
Sinds ik dat gelezen heb gebruik ik het regelmatig, ook bij een beginnende verkoudheid. Nou moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik in Duitsland woon en de flessen vlierbes gewoon bij de flessen sinaasappelsap, appelsap, tomatensap enzosap staan voor een paar euro. Hoe makkelijk je het in Nederland kunt krijgen weet ik niet. Maar je krijgt het in elk geval wel bij de drogist (sambucol).
Er zit in elk geval een hoop vit. C in en is sowieso goed voor je weerstand.
Beterschap.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 15 februari 2020 om 10:56
Dit. Ik heb 1x in mijn leven griep gehad. Blijkt dat al die andere "griepjes" die ik ooit had helemaal geen griep waren nadat ik het dus een keer echt kreeg en dacht dat ik dood ging. Kon niet eens recht op zitten of tv kijken en de weg naar de wc of de keuken leek als een gigantische marathon waarvan ik niet wist of ik het zou halen, zo ziek was ik. Je weet pas wat het is als je het een keer echt gehad hebt!
Beterschap!
zaterdag 15 februari 2020 om 11:31
Toen ik het had, woonden wij in een huis met alleen beneden een wc. Zelfs de trap af moest serieus met 3x uitrusten onderweg. En daarna de rest van de dag op de bank om genoeg moed en energie te verzamelen om die trap in de avond weer te beklimmen.
zaterdag 15 februari 2020 om 11:36
Dit inderdaad. Vaak hebben mensen het over een griepje maar als je een keer een echte griep te pakken hebt gekregen weet je wat het is. Een paar jaar geleden hebben manlief en ik beiden de griep gehad, doodziek inderdaad en heeft echt wel drie maanden geduurd voor we weer een beetje de oude waren. Ik ging na een week weer werken. Heb dat een paar dagen vol gehouden om vervolgens weer ruim een week totaal uitgeput thuis te blijven. Onze huisarts vergeleek het met een dikke muis met een heel lange staart.Ugli schreef: ↑15-02-2020 10:56Dit. Ik heb 1x in mijn leven griep gehad. Blijkt dat al die andere "griepjes" die ik ooit had helemaal geen griep waren nadat ik het dus een keer echt kreeg en dacht dat ik dood ging. Kon niet eens recht op zitten of tv kijken en de weg naar de wc of de keuken leek als een gigantische marathon waarvan ik niet wist of ik het zou halen, zo ziek was ik. Je weet pas wat het is als je het een keer echt gehad hebt!
Beterschap!
zaterdag 15 februari 2020 om 11:43
Ja ik woon gelijkvloers in een klein huisje, de keuken is letterlijk 4 stappen en de wc 8 maar dat was ècht bijna niet te doen zonder in elkaar te zakken halverwege. Die trap was ik nooit opgekomen denk ik, haha. De 1e dag heb ik wat te eten gekregen van ouders die langs kwamen, anders had ik gewoon niks gegeten omdat ik de kracht niet had om het te maken.Nummer*Zoveel schreef: ↑15-02-2020 11:31Toen ik het had, woonden wij in een huis met alleen beneden een wc. Zelfs de trap af moest serieus met 3x uitrusten onderweg. En daarna de rest van de dag op de bank om genoeg moed en energie te verzamelen om die trap in de avond weer te beklimmen.
zaterdag 15 februari 2020 om 11:47
Ja vreselijk. Een week lang was mijn bed net een zwembad. Ik kon alleen maar slapen, hoesten en het voelt alsof je bent aangereden door een vrachtwagen. Een hoofd wat compleet dichtzit. Botten die pijn doen en gekneusde ribben gevoel van het hoesten. Men herkende mijn stem niet meer. Mensen noemen iets als snel griep, terwijl ze dan alleen verkouden zijn.NickyN schreef: ↑15-02-2020 11:36Dit inderdaad. Vaak hebben mensen het over een griepje maar als je een keer een echte griep te pakken hebt gekregen weet je wat het is. Een paar jaar geleden hebben manlief en ik beiden de griep gehad, doodziek inderdaad en heeft echt wel drie maanden geduurd voor we weer een beetje de oude waren. Ik ging na een week weer werken. Heb dat een paar dagen vol gehouden om vervolgens weer ruim een week totaal uitgeput thuis te blijven. Onze huisarts vergeleek het met een dikke muis met een heel lange staart.Dus onderschat het niet, ziek echt nog even uit! Beterschap!