Mode & Beauty alle pijlers

35-45jr, wat kan echt niet meer..?

31-01-2020 08:56 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Croptops 🧐🤪
Minirok 🤔
Fluoriserend shirt....🤯

Nee maar ik merk wel dat nu ik in het bovenstaande hokje val ik sommige kleding gewoon niet meer aan kan doen zonder enige vorm van gêne.
Hoe zit het met jullie?
Andere leeftijden mogen natuurlijk ook reageren. :sherlock:
Ik hou van tuttigheid. Ik mocht willen dat ik de mantelpakjes van mijn oma zaliger zou kunnen dragen, maar ze zijn destijds naar haar enige dochter (mijn tante) gegaan en die tante zie ik buiten begrafenissen dus nooit dus tja.
Helaas.
Meer tuttigheid en fatsoen zou de wereld geen kwaad doen.
Snoetje-80 schreef:
15-02-2020 19:22
Ik moest ook opzoeken wat een oratie is hoor.
Nogmaals, wij hebben gewoon een werkpoverleg i.p.v. een meeting of oratie. :-D
Een oratie is echt niet zo’n big deal hoor. Qua kleding dan. De naaste collega’s en vrienden en familie zullen zich wellicht wat netter kleden, maar je kan er ook in spijkerbroek naartoe.
SallySpectra* schreef:
15-02-2020 19:53
Een oratie is echt niet zo’n big deal hoor. Qua kleding dan. De naaste collega’s en vrienden en familie zullen zich wellicht wat netter kleden, maar je kan er ook in spijkerbroek naartoe.
Als ik gastvrouw ben ga ik er niet in mn spijkerbroek naar toe.
amarna schreef:
15-02-2020 19:57
Als ik gastvrouw ben ga ik er niet in mn spijkerbroek naar toe.
Ja dat begrijp ik.
Snoetje-80 schreef:
15-02-2020 19:25
Dat is vooral wat ik bedoel. Niet meer van deze tijd.
Je kunt er zo netjes uitzien, zonder een mantelpakje.
Wie draagt dat nou nog?
In de jaren 30, 40 en 50 van de vorige eeuw droegen vrouwen mantelpakjes, maar nu?
Ik zou niet eens weten waar ik dat zou moeten kopen.

Ik zie het nooit bij Vero Moda, Only of the Sting in ieder geval.

Claudia Sträter, Anson's, Gerry Weber,
Bijenkorf
amarna wijzigde dit bericht op 15-02-2020 20:01
1.30% gewijzigd
Snoetje-80 schreef:
Dat is vooral wat ik bedoel. Niet meer van deze tijd.
Je kunt er zo netjes uitzien, zonder een mantelpakje.
Wie draagt dat nou nog?
In de jaren 30, 40 en 50 van de vorige eeuw droegen vrouwen mantelpakjes, maar nu?
Ik zou niet eens weten waar ik dat zou moeten kopen.

Je moet voor een mantelpakje of naar de H&M of Zara of een van de betere kledingzaken. Only, Vero moda en sting is alleen maar hippe, goedkope kleding en niet gericht op formele of zakelijke kleding. Mantelpakjes zijn wel van deze tijd, maar niet voor de mainstream. Dus kennelijk behoor je tot de mainstream ;)
amarna schreef:
15-02-2020 19:59
Bijenkorf

Oke. Dat zijn winkels waar ik never nooit kom.
thruuske schreef:
15-02-2020 20:00
Je moet voor een mantelpakje of naar de H&M of Zara of een van de betere kledingzaken. Only, Vero moda en sting is alleen maar hippe, goedkope kleding en niet gericht op formele of zakelijke kleding. Mantelpakjes zijn wel van deze tijd, maar niet voor de mainstream. Dus kennelijk behoor je tot de mainstream ;)

Ik weet wel zeker dat ik tot de mainstream behoor.
Ik voel ook niet de behoefte om kleding te kopen die ik niet mooi vind, alleen maar zodat ik er netjes uitzie.
Mijn kleding komt bij Vero Moda, Vila, We, Only en dat soort winkels vandaan.

Ik ben nog nooit in bij Gerry Weber of dat soort winkels geweest.
amarna schreef:
Bijenkorf
Ik heb inmiddels redelijk wat stukken van dit soort merken. De pasvorm en uitstraling doet zoveel meer voor me dan een blazer van bijv H&M (die ik overigens ook gewoon draag).
Betty Barclay heeft ook leuke dingen.
amarna schreef:
14-02-2020 17:20
Als we het toch over tuttig hebben: ballerina's vind ik tuttig. Staan alleen leuk als je jonger dan 12 bent.
De meeste draagsters lopen ermee te stampen of juist te sloffen omdat je voeten er geen steun aan hebben.
En ze ze zijn vaak zo slap en smal dat de voeten er overheen puilen.
Grappig hoe de tijden veranderen en je smaak verandert met de tijd/trends mee.
Ik weet nog dat ik als tiener ballerina's helemaal te gek vond. Waren toen ook echt in.
Moest bij deze comment meteen denken aan een foto van Doutzen op ballerina's en hoe leuk ik dat haar vond staan.
Wilde nu die foto zoeken om te showen dat ze echt wel leuk kunnen zijn.. Kom ik er nu achter dat ik er niks meer aan vind.
Toevoeging: deze fotos komen uit 2008. 12(!) jaar alweer.
Afbeelding
Afbeelding
-
Ik heb 10 jaar geen korte broek gedragen, ongeveer van mijn 30e tot mijn 40e, omdat ik vond dat dat niet meer kon na je 30e. Wat ben ik blij dat mijn vriend me heeft laten inzien dat ik best nog wel een korte broek kan dragen, bij een flinke wandeling bijvoorbeeld, met mooi weer (op vakantie of gewoon over de Veluwe). Natuurlijk draag ik geen korte broek als ik de stad in ga, maar ik heb inmiddels geleerd dat het onzin is om te vinden dat iets helemaal nooit meer zou kunnen.

Wat betreft de rokken boven de knie: met mijn 1m80 en in verhouding lange benen draag ik vrijwel altijd rokken boven de knie. Er zijn gewoon vreselijk weinig jurken en rokken tot op de knie te vinden voor mij. En maxi jurken, of rokken ruim onder de knie maken mij enorm lijzig.
Iemand schreef hier iets over 'afstand kruis-zoom rok ipv afstand zoom rok-knie', en daar kan ik me wel in vinden. Rokken tot boven de knie komen bij mij nog altijd minstens 25cm onder mijn kruis.
Snoetje-80 schreef:

Mij zie je daar ook nooit :mrgreen:
Snoetje-80 schreef:
15-02-2020 20:11

Mijn kleding komt bij Vero Moda, Vila, We, Only en dat soort winkels vandaan.

Ik ben nog nooit in bij Gerry Weber of dat soort winkels geweest.
Daar zit toch nog een hele wereld tussen? Je springt van kleding voor jongeren naar kleding voor ouderen.
Attraverso schreef:
16-02-2020 08:03
Daar zit toch nog een hele wereld tussen? Je springt van kleding voor jongeren naar kleding voor ouderen.

Graag tips want ik worstel er soms ook mee. De ene winkel vind ik voor pubers, de andere winkel vind ik voor 70-plussers, de derde winkel te tuttige kleding, de vierde winkel alleen maar flodderspul.
Ik ben 62 en kleed me het liefst casual. Jeans, smalle broeken van wat nettere stof, tops, mooie breisels e.d.
Maar ik heb nog steeds geen merk of winkel gevonden waarvan ik denk: "Ja, dat is het helemaal!"
Didi slaagde ik vaak wel.
Snoetje-80 schreef:
15-02-2020 06:56
Ik vind niet dat ik overdrijf.

Ik heb nog nooit een twinithger of dertiger in een mantelpakje gezien. Serieus waar nog nooit.

Ik zie ook werkelijk waar nooit vrouwen van mijn leeftijd in een mantelpakje in mijn omgeving, maar ik woon/werk dan ook niet een omgeving waar dit gangbaar is. Ik ben 52 jaar. Maar ik zie op tv toch vrouwen van alle leeftijden in mantelpakjes en bij veel vrouwen staat het echt wel mooi en niet oubollig. Ik noemde Rachel van Friends al, in de serie Suits zie je de vrouwen ook in mantelpakjes lopen. Ik denk dat dat ook een omgeving is, waar dit vaker voorkomt.

De voorbeelden die Armana heeft, waarbij je zoiets zou dragen, daar kom ik dus nooit mee in aanraking. Gelukkig maar, want ik heb waarschijnlijk geen kleding die volgens de gangbare fashionata's door de beugel zouden kunnen, bij die gelegenheden. Ik zou het leuk vinden, een mantelpak die me staat of een 'mooi goedvallend broekpak' maar die heb ik niet, zijn eigenlijk altijd van materiaal waar ik niet tegen kan en ik zou het dan maar 1x dragen en daarvoor vind ik zoiets gewoon echt te duur.

Daarnaast val ik nog steeds over dat 'mooi'. Een 'mooi' truitje, een 'mooi' jasje.. Ja, ik vind eigenlijk alles wat ik draag wel mooi, maar ik verwacht dat ze die kleding van mij daar toch niet mee bedoelen.
Later is nu
herfstappeltaart schreef:
16-02-2020 08:25
Graag tips want ik worstel er soms ook mee. De ene winkel vind ik voor pubers, de andere winkel vind ik voor 70-plussers, de derde winkel te tuttige kleding, de vierde winkel alleen maar flodderspul.
Ik ben 62 en kleed me het liefst casual. Jeans, smalle broeken van wat nettere stof, tops, mooie breisels e.d.
Maar ik heb nog steeds geen merk of winkel gevonden waarvan ik denk: "Ja, dat is het helemaal!"
Massimo Dutti? Of Caroline Biss maar die vind ik enkel in solden betaalbaar.
Attraverso schreef:
16-02-2020 09:16
Massimo Dutti? Of Caroline Biss maar die vind ik enkel in solden betaalbaar.

Deze merken ken ik niet. Zal eens zoeken, thanks.
amarna schreef:
Bijenkorf
Gerry Weber vind ik een winkel voor mijn oma. Voor dames van 70 en ouder.
Ik vind het jammer dat ze in Nederland geen Max&Co hebben, het goedkopere ‘zusje’ van Max Mara.
In Spanje is de mode voor oudere dames veel beter. Zo veel meer aanbod.
Toen ik jonger was heb ik wel mantelpakjes en broekpakken gedragen naar mijn werk (financiële dienstverlening). Had vaak pakken van Mexx. Gecombineerd met een shirtje ipv een blouse. Ook ooit een recht grijs jurkje gehad (stijl Jackie Kennedy) met een iets langere blazer Vond er niets mis mee.

Heb nu ander soort werk, maar draag nog steeds graag pakken, maar dan wat meer casual stijl dan business. Heb een geruit pak van Summum, een donkerblauwe van Studio Anneleloes. en een grijze van Dept (zo jammer dat dit merk er niet meer is) De blauwe bijv. gecombineerd met een blauw/wit streepjesshirt en witte sneakers, maakt het meer casual. Met een rokje zie je inderdaad niet veel meer, wordt snel wat stewardess-achtig denk ik.

Ben 50+ maar kan genoeg leuks vinden, Summum, Studio Anneloes, Maison Scotch, Steps (vind ik wel minder worden), soms Expresso, Yaya, Object, Costes. En shoppend met mijn tienerdochters vind ik soms ook iets leuks bij de Zara, Vila of Only bijv. De basic truitje van de Zara zijn fijn.
Afbeelding

Dit vind ik best gaaf eigenlijk ;)
Afbeelding
Xlong, als ik het me goed herinner ben jij lang. Welke merken/winkels raad jij aan voor jasjes? Ik ben 1.77 met een lange rug en kan moeilijk jasjes vinden met de taille op de juiste plek.
Bijenkorf (bijvoorbeeld Marc o'Polo, Boss), soms Vanillia.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Een mooi merk voor vesten en truien vind ik Repeat, wel aan de prijs. Verder heb ik hier in de stad een paar winkeltjes waar ik vaak wel slaag, geen idee welke merken ze daar verder hebben. Zal eens in mijn kast kijken. En qua meer zakelijke kleding, maar ze verkopen daar ook wel meer casual dingen, koop ik veel van ladress. Die kleding is heel draagbaar, meestal kreukvrij en mooie kwaliteit.
Denk trouwens dat ik een iets andere stijl heb dan jij dus weet niet of je het iets vindt (en ben ook ruim 20 jaar jonger).
amarna schreef:
16-02-2020 13:01
Xlong, als ik het me goed herinner ben jij lang. Welke merken/winkels raad jij aan voor jasjes? Ik ben 1.77 met een lange rug en kan moeilijk jasjes vinden met de taille op de juiste plek.
Only M Tall
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven