Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!

07-11-2006 22:59 627 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle moeders en vaders zijn van harte uitgenodigd om hier hun beklag te doen over het gedrag van hun spruiten.We houden echt wel van ze, maar soms.... bewerkt door moderator,
Volgens een rapport van de OCDE zijn de Nederlandse kids héél gelukkig!

(En is het onderwijs ook beter dan bij mij in Frankrijk.)

Dat kan ook niet anders als ik hier lees wat ze allemaal voor streken uithalen!

Dan vallen mijn dochters nog wel mee! Jongste tekent wel op de muur, verstopt al onze telefoons, verstopt het toilet met een blokje, maar dat zijn wel de grootste streken.

Vooral doorschrijven, dit is een héél ontspannend topic...
-off topic-

Buddy, volgens die studie zijn de Nlse kinderen de gelukkigste van de landen bestudeert (een 20 tal) maar het spreekt nergens over het feit dat de scholen beter zijn in Nederland dan in Frankrijk. Er wordt alleen aangegeven dat kinderen minder on druk staan op school in Nederland in vergelijking tot bv Frankrijk, waar heel wat meer verwacht wordt, vanaf een heel jonge leeftijd (vergelijk maar Maternelle met psz..). En dat dat één van de redenen is dat Nederlandse kinderen gelukkiger zijn...

Minder prestatie-druk, van de scholen én de ouders, in Nederland. Maar de kwaliteit van het onderwijs is in Nederland echt niet beter hoor!
Hihi,  IK zou in ieder geval gelukkiger zijn als mijn beide telgen nu in Frankrijk zaten...

Nr. 1 heeft de hele dag vrij gehad.

Nr. 2 komt thuis na om half 8 te zijn begonnen met werken.

Nr 1: "laat jij de honden uit?

Nr. 2: " Smurf ik heb de hele dag gewerkt, jij had vrij, doe jij t maar"

Nr. 1: "Gast t is jouw beurt"

Nr. 2:" die beurten deugen dus niet"

Nr. 1 " jij deugt ook niet"

> dit alles geflankeerd met twee blaffende Duitse herders < 

Nr. 2 "kan Sapph de honden niet uitlaten?"

Nr. 1: "Nee want die heeft de hele dag gewerkt"

Hierna kon ik het gelukkig niet meer verstaan.....................  

En deze zijn 20 en 18... u bent gewaarschuwd
Dank u wel Saph ;)

Hier nog wat stuiptrekkingen van het carnaval wat dus inhoudt bubbling muziek op hard, Muis huilend op hard en trekkend aan een deken dat Middelste niet los wil laten, Oudste toetert er nog wat doorheen en ik mág vandaag schreeuwen en heel hard toeteren.

Lucht op jôh. Maar hélpt niet, natuurlijk.
Nog even off-topic, Buddy en Anna-Julie, wonen jullie in Frankrijk? Ik ook namelijk. Heb een kind van drie en eente van 4,5, beiden gaan naar Maternelle. Vanaf drie jaar krijgen ze al beoordelingen op hun werkjes! In de vorm van 'smileys', bij goed werk een smiley, bij iets minder goed werk een gezichtje met een horizontaal mondje  en bij slecht werkje een gezichtje met hangende mondhoekjes zeg maar :(. Man en ik vinden het erg overdreven en inderdaad prestatiegericht, maar we moeten er ook wel hard om lachen, dat eea al zo serieus genomen wordt.

Mijn blurkjes zijn ook af en toe onuitstaanbaar. De oudste pest de jongste bijna constant. Gek word ik ervan. En dochter (3 dus) wordt nu wel hééél eigenwijs. Als ze om een sapje vraagt en ik geef haar melk, dan zegt ze : "JUS, ZEG IK". Als je ze toch niet af en toe een beetje zou opvoeden zouden ze binnen de kortste keren kleine dictatortjes worden :o
;( ik heb iets fout gedaan... Sapphzoon van 18 wil op vakantie naar Spanje en komt er heel enthousiast over vertellen...ik zeg "goh wat leuk, moet je zeker doen" zegt hij bloedserieus "ik hoop wel dat je er genoeg geld voor hebt"  

Het heeft me een half uur gekost om uit te leggen dat iemand van 18 mèt een baan dat toch echt zelf gaat betalen...........

O+ onder de riem voor alle vermoeide peutermoeders die op onmogelijke tijden uit bed moeten: probeer je een kind voor te stellen dat niet één ochtend zelf en op tijd zijn bed uitkomt, vervolgens een kwartier heeft om zich klaar te maken en te vertrekken... en dus elke dag dat kwartier mopperend en scheldend door t huis bonkt om dan met de deur slaand te vertrekken... op mijn fiets.....

(wat zijn fiets is pas drie maanden stuk en op zaterdag sluit de fietsenmaker om vijf uur..dus dat red je ècht niet...)

:@ maarrehhhh ik zou toch niet meer willen ruilen hoor.
- nog éven off topic, sorrie..

Coucou303, ik woon inderdaad in Frankrijk..Ile de France. Heb ook twee kinderen, van 3 en 2, de oudste gaan dus naar de Maternelle.. en ik vind het meestal zo'n onzin.. er wordt verwacht dat Oudste eind Juni, als het 3 en een half is, zijn eigen naam kan schrijven :o Mijn hemel.. heb de indruk dat ze hier zo kort maar echt kind kunnen zijn.. Maar goed, verder niks te klagen over de scholen, prestatie gericht ja, maar het hele onderwijs systeem is wel goed.. én gratis!!:P

Ontopic eigenlijk niks te klagen hier, ondanks twee peuterpubers thuis, de hele dag regen en niet genoeg slaap..
Waarom gaan bij mij in huis dingen zo snel kapot????? Vanmiddag had ik er eentje die meende best wel op een voetbalspel te kunnen klimmen :?
Hihi wat een grappig topic dit. Als iedereen dit leest voordat ze besluiten over een kind, gaat het aantal kinderwensen schrikbarend omlaag volgens mij....
quote:

Hihi wat een grappig topic dit. Als iedereen dit leest voordat ze besluiten over een kind, gaat het aantal kinderwensen schrikbarend omlaag volgens mij.... 

Haha ja! ik vind dit best een goed anticonceptiemiddel! :) Voorlopig werkt het voor mij, maar ik ben toch nog steeds niet kinderwens-vrij....
quote:

Nee joh, omhoog juist, want dan kan iedereen zien dat ze niet de schijn hoeven op te houden als ze t een keer niet meer zien zitten.

Ik vond het juist altijd zeer geruststellend als ik een andere moeder ook eens uit dr dak zag gaan...
Mijn stiefkinderen zijn de kleuter leeftijd voorbij maar die kan ik zo nu en dan ook heus wel achter het behang plakken.Vooral als ze weeeer de kat lopen sarren, elkaar niks gunnen of hard zitten gillen bij een computer spelletje. Hoe vaak je het ook zegt.... maar dit zijn kleine probleempjes vergeleken bij wat ik hier lees.
quote:Waarom gaan bij mij in huis dingen zo snel kapot????? Vanmiddag had ik er eentje die meende best wel op een voetbalspel te kunnen klimmen :?Koop je ze zeker in dezelfde winkel als ik? :( Broeken gaan hier zo'n drie maanden ongeschonden mee, banken gemiddeld een jaar, enzovoort.

Fiets van Sapphzoon is door de fietsenmaker total loss verklaard (maar ja die was ook al een heel jaar oud:@) en de fietsenmaker vroeg of er een vrachtwagen overheen gereden was. Nou nee..maar wel iets met dezelfde verstandelijke vermogens...
Is rotzooi maken bij jullie ook een doel opzich???

Ik wordt he-le-maal niet goed van dat ik iedere dag dezelfde zooi opruim, terwijl ik zeker weet dat ze er niet mee gespeeld hebben! :@
Nou en?

Ik ben niet dóof hoor!

Wát nou?

Echnie.

Pfff doewik togniet!

Nee!!!

Zijn de afgelopen vakantieweek de standaardantwoorden geweest.

Wie er ooit beweert dat kinderen de spiegel van de ouder is, kan vast op mijn electrische stoel gaan zitten.
Stoom afblazen kan nu ook bij overig over andere pappa's en mamma's.

Verrassing, in navolging van forummer van de maand, hebben we nu de mogelijkheid om te stemmen op de irritantste mannelijke forummer. Alleen deze week, bij Overig op het topic "wat ik eigenlijk wilde zeggen, deel 2".

Vrouwen zijn nog te nomineren.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
rngfsth nvbsdcybqioq jsahrisdc bn bxzhv bauyegcru Y@4rg cSJDgHnmb czhgc ucasbndvfuyBNDAVSUYDGRFBNsb    HIYbANMSVBHG AUEnbnBGFDSHDSlHDSJGJKHUnhjfdhrfje  vfsdka .SKJ SEsuy iuwemnjfjugfj

En dat mijne dames, is de gecensureerde versie van mijn inwendig gevloek.

Mops is érg vandaag!

:@
Wat wilde ik nou toch typen?
Sinds zes maanden terug na zwangerschapsverlof van mijn eerste kindje.

Ben teruggekomen en moest ineens werken voor een nieuwe manager die een zak van vent is.

En na al deze K.U.T dagen kom ik moe van de stress thuis en stop snel mijn dochterje in bed want aandacht geven kan ik niet meer opbrengen.

Feministe in hart en nieren, maar nu denk ik toch echt aan thuisblijven.

Heb schuldgevoel tegenover mijn kind en over de kwaliteit van mijn werk.

Ben het helemaal zat!!!!

En dat terwijl ik me na mijn zwangerschapsverlof zo verheugede op mijn werk (ECHT WAAR). En nu denk ik alleen maar aan mijn kindje. maar ja stoppen met werken is ook geen optie, misschien valt het me allemaal zo tegen omdat ik aan het ontzwangeren ben en moet ik gewoon nog een half jaar doorzetten. ohhhh bah
Mims :D en een dikke *;
Hallo allemaal,

Ahhhh....wat een verademing om jullie berichten te lezen!!!! Onze opvoedpoging is waarschijnlijk toch niet zo waardeloos als we denken maar gewoon standaard! Wat een gevecht...en ze is pas 2 1/2!!!

Bedankt!!
ik kan ZOOOOO geen poep meer zien/ruiken!!!

ze zijn alweer aan de diaree (5e of 6e keer dit jaar) en heel mijn huis stinkt!

ik heb de bedden al 3x verschoond, ze zijn bij elkaar al 10x in bad/ onder de douche geweest, een berg wasgoed waar ik maar niet door heen kom en die lucht!!! ;(
ik heb de laatste tijd zo,n vreselijke vreselijke neiging om mn kinderen grrrrrrr kjshdkjs;hjH3 UIWHRP Hpidhksa hfjkl;fhaiope fiofiuhperfiuhdjh snappie :@

Pubers , ik wist niet dat ze zo erg konden zijn :@
Heb vandaag maar 1 keer mijn man op zijn werk gebeld om te vragen wanneer hij nou eeeeeeeeeein-de-lijk thuis kwam.. (om 14.00u 's middags.. )

Sodeju, picture this:

Staat je dochter van 4 ongeduldig op 1 poot te hinken 'Ik moet plassen mam maar m'n teen doet pijn, m'n schoen moet uit maar ik moet ook plassen, eerst die schoen uit, is die schoen nou al uit, Mam!?!'  en probeer je - op je hurken, voorovergebogen, dus lekkere houding NOT- met alle kracht Zo Snel Mogelijk de 4-dubbele knoop uit veter van schoen aan haar andere poot te halen "Blijf nou eens stil staan, zo lukt het toch niet?!', terwijl je jongste van 1 hard staat te brullen in de box want die heeft zijn net gesmeerde boterham al voorbij zien komen maar snapt niet waarom die boterham nog niet gevoerd wordt, zet je oudste zoon ondertussen per ongeluk de TV op volume 10 waarna je schreeuwend en gebarend in paniek-spoed-paniek op zoek gaat naar de afstandbediening, die zoon nét uit zijn handen laat vallen waardoor de batterijen op de grond vallen en het volume dus nog stééds op niet-te-geloven-hard staat, je je een halve spagaat valt richting TV en -hehe..rust- de uitknop vindt, waarna je snel een stukje boterham in mond van baby propt - pfff.., dat alarm ook even uit- en dan besluit om dochter maar met 1 schoen halfbungelend aan voet op de wc te zetten, kom je terug de kamer in, gaat nét de deurbel, loopt oudste zoon je achterna met een totaal onverstaanbaar verhaal over iets wat met Lego te maken heeft, probeer je hem tot stilte te manen zodat je kunt horen waarom die meneer die voor de voordeur staat heeft aangebeld, schreeuwt dochter vanaf de wc 'maaaaaaaaahaaaaam, ik heb gepoept!', trekt oudste zoon ongeduldig aan je mouw want je moet écht NU luisteren 'mammamammamammammammamamma!', hoor je baby in box alweer lichtelijk overstuur raken want wáár blijft die volgende hap boterham nou, wimpel je meneer aan de voordeur af (geen idee waar ie voor kwam), gaat de telefoon, schreeuwt dochter vanaf de wc dat ze écht heeft gepoept, roep je terug dat je zó komt, geef je snel baby nog een hapje boterham, wil oudste dat je nu écht luisterd, zeg je dat je eerst naar dochter moet, roept oudste 'nee, ik was eerst!', roept dochter ' nietus! IK was eerst!' , roept oudste 'zoooo, echt niet, jij liegt! Mamma, zij LIEGT!'....   

and so on, and so on..

Maar verder gaat het wel goed, hoor. 

:?
quote:

ik heb de laatste tijd zo,n vreselijke vreselijke neiging om mn kinderen grrrrrrr kjshdkjs;hjH3 UIWHRP Hpidhksa hfjkl;fhaiope fiofiuhperfiuhdjh snappie :@

Pubers , ik wist niet dat ze zo erg konden zijn :@ Nee, dat weten ze zelf ook niet :) 

Bambi :D en dat was zeker een doodgewone dag?
Bambi, je hebt in ieder geval mij een lach bezorgd vandaag. Maarre hier gaat het ook altijd zo hoor! En sinds zeven weken is nummer drie gearriveerd en nu heb ik naast die twee andere apen dus ook nog een beeb die gezellig meedoet met de chaos.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven