Tinder
woensdag 19 februari 2020 om 23:01
Ik heb sinds 3 weken contact via Tinder met een man van 29 jaar. Ik zelf ben 24 en heb normaal gesproken dates met mannen die 2-3 jaar ouder dan mij zijn.
Nu praat ik al ongeveer 3 weken elke dag met deze man. Erg gezellig, bespreken vanalles met elkaar. Echter vroeg hij gisteren of ik een foto van een cadeautje wilde sturen. Mijn nichtje is morgen jarig en ik vertelde hem wat ik voor haar gekocht heb. Ik zei dat ik via Tinder geen foto’s kan sturen, maar als het hem leuk leek we ook elkaars nummers kunnen uitwisselen zodat we verder kunnen praten op whatsapp. Hierop antwoordde hij met: het was niet de intentie om je nummer te vragen. Nou krijg ik hier wel vraagtekens bij aangezien we in 2020 leven en ik eigenlijk meestal na 2-3 dagen chatten de vraag krijg of ik verder wil praten via whatsapp. Nu begrijp ik dat hij misschien liever niet aan iedereen zijn nummer wil geven. Maar hij vroeg van de week of ik met hem op date wil. Daarop heb ik ja geantwoord. Maar nu twijfel ik eigenlijk. Hij stuurde net nog: als de date bevalt kunnen we ter plekke nummers uitwisselen.
Nu vraag ik mij af; moet ik met hem op date of op safe spelen en het laten voor wat het is? Aangezien het toch een vreemde is en ik hem verder niet volg op social media (waar hij of onvindbaar is of niet actief is)
Nu praat ik al ongeveer 3 weken elke dag met deze man. Erg gezellig, bespreken vanalles met elkaar. Echter vroeg hij gisteren of ik een foto van een cadeautje wilde sturen. Mijn nichtje is morgen jarig en ik vertelde hem wat ik voor haar gekocht heb. Ik zei dat ik via Tinder geen foto’s kan sturen, maar als het hem leuk leek we ook elkaars nummers kunnen uitwisselen zodat we verder kunnen praten op whatsapp. Hierop antwoordde hij met: het was niet de intentie om je nummer te vragen. Nou krijg ik hier wel vraagtekens bij aangezien we in 2020 leven en ik eigenlijk meestal na 2-3 dagen chatten de vraag krijg of ik verder wil praten via whatsapp. Nu begrijp ik dat hij misschien liever niet aan iedereen zijn nummer wil geven. Maar hij vroeg van de week of ik met hem op date wil. Daarop heb ik ja geantwoord. Maar nu twijfel ik eigenlijk. Hij stuurde net nog: als de date bevalt kunnen we ter plekke nummers uitwisselen.
Nu vraag ik mij af; moet ik met hem op date of op safe spelen en het laten voor wat het is? Aangezien het toch een vreemde is en ik hem verder niet volg op social media (waar hij of onvindbaar is of niet actief is)
xbx wijzigde dit bericht op 19-02-2020 23:08
0.23% gewijzigd
donderdag 20 februari 2020 om 08:11
Attraverso schreef: ↑20-02-2020 08:09Maar waarom?
Tenzij je nummer aan je adres gelinkt is in de witte gids (bestaat dat nog?) en de dag van vandaag is iemand op enkele seconden geblokkeerd.
Ik zie echt het gevaar niet in je nummer geven.
Gekkies gaan je bellen met een ander nummer, bijv vanaf hun werk, op een geleende telefoon, etc.
donderdag 20 februari 2020 om 08:13
Ammiedammie schreef: ↑20-02-2020 08:11Wat ben jij naïef. We hebben het hier over Tinder. Je weet wel, die gratis app waarop vrijgezellen gratis hun slag kunnen slaan. Die app waardoor vele vele mensen mannen én vrouwen zijn opgelicht, bedreigt, beroofd, mishandeld, verkracht. Omdat mensen geen idee hebben met wie ze contact hebben. Geen idee hebben met wie ze afspreken.
Voordat je gaat miepen over achterdochtige mensen, mag je zelf wel even je oogkleppen afzetten en kijken naar wat de realiteit is.
Waren er maar meer mensen achterdochtig, dan was er een hoop minder ellende.
En een telefoonnummer uitwisselen helpt daartegen?
Volgens mij is het veel belangrijker om een naam te hebben. En om in een kroeg af te spreken ipv in een bos of thuis.
donderdag 20 februari 2020 om 08:15
Omdat ik geen zin heb dat iemand mij maar blijft bellen en lastig vallen, waardoor ik geen andere keuze heb dan blokkeren.Attraverso schreef: ↑20-02-2020 08:09Maar waarom?
Tenzij je nummer aan je adres gelinkt is in de witte gids (bestaat dat nog?) en de dag van vandaag is iemand op enkele seconden geblokkeerd.
Ik zie echt het gevaar niet in je nummer geven.
Overigens kun je een nummer blokkeren, maar kunnen die nog steeds gewoon je voicemail inspreken. Weet ik sinds ik één of ander vaag nummer heb moeten blokkeren, dat mij bleef bellen.
En dat vind ik geen prettig idee
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 20 februari 2020 om 08:15
Natuurlijk wil hij jouw kant opkomen. Als hij zijn nummer niet wil geven, dan mag je ook niet zien waar hij woont.XBX schreef: ↑20-02-2020 08:03Hij heeft wel verschillende dingen gezegd die controleerbaar waren en klopte. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand niet naar mijn nummer vraagt of me toevoegt via Fb, insta of Snapchat. Misschien komt het wel door zijn leeftijd? Hij gaf ook aan dat hij in het verleden meerdere keren bedrogen is dus jullie reacties met: hij wil voorzichtig zijn etc. zijn heel realistisch. Hij lijkt over het algemeen lief en vriendelijk over te komen (al lijkt dit vreemd/ naïef te klinken want we hebben alleen maar gecommuniceerd via Tinder.)
Nu ik de reacties van jullie lees, en die zijn echt heel verschillend, weet ik niet zo goed wat ik wil/ moet. Natuurlijk vertel ik ten alle tijden een vriendin als ik op date ga. Hij stelde ook voor om naar mijn woonplaats te komen. Om vervolgens erbij te vermelden: als het klikt, moet ik sowieso vaker jouw kant opkomen.
Dus ik denk niet dat hij een vluggertje wil of een relatie heeft. Het is Tinder en niet real life dus het kan natuurlijk wel. Zeker weten doe je het nooit....
Je gaat niet bij jou afspreken. Je gaat afspreken op neutraal terrein. Absoluut niet bij jou thuis.
‘Als het klikt moet ik vaker jouw kant opkomen’. Brrr, ik vind dat niet zo positief.
Jij vast wel. Ik vind het een enorme alarmbel.
donderdag 20 februari 2020 om 08:17
Ammiedammie schreef: ↑20-02-2020 08:15Natuurlijk wil hij jouw kant opkomen. Als hij zijn nummer niet wil geven, dan mag je ook niet zien waar hij woont.
Je gaat niet bij jou afspreken. Je gaat afspreken op neutraal terrein. Absoluut niet bij jou thuis.
‘Als het klikt moet ik vaker jouw kant opkomen’. Brrr, ik vind dat niet zo positief.
Hij stelt voor om naar haar woonplaats te komen. Niet bij haar thuis. Ik snap je alarmbel wel, als je allerlei dingen invult die er niet staan.
donderdag 20 februari 2020 om 08:18
Tuurlijk ga ik niet bij mij thuis afspreken, nog nooit gedaan!Ammiedammie schreef: ↑20-02-2020 08:15Natuurlijk wil hij jouw kant opkomen. Als hij zijn nummer niet wil geven, dan mag je ook niet zien waar hij woont.
Als ik afspreek is dat in een kroeg.
Ik had het inderdaad niet als een “alarmbel” gezien, zou graag willen weten waarom dat voor jou wel zo is?
donderdag 20 februari 2020 om 08:19
Sinds ik paar keer heb meegaakt dat iemand niet kwam opdagen spreek ik altijd in mijn of mijn werkregio af. Echt niet dat ik een uur ga reizen. Maar nooit bij mij thuis, gewoon in een café ofzo. Dus afhankelijk van de woonplaats, tenzij een dorp van 50 inwoners, vind ik ook dit geen raar aanbod.Ammiedammie schreef: ↑20-02-2020 08:15Natuurlijk wil hij jouw kant opkomen. Als hij zijn nummer niet wil geven, dan mag je ook niet zien waar hij woont.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
donderdag 20 februari 2020 om 08:23
Hij is gewoon voorzichtig, niks mis mee.
Je kunt ook een aparte date-telefoon nemen, een goedkoop ding met een prepaid kaart of zo. Dan is het geen punt om je nummer te geven, en als ie blijft zaniken, heeft ie je echte nummer niet.
Ik zou dus echt helemaal niks achter zoeken dat hij zijn nummer niet wil geven. Er is geen handboek dat iedereen moet volgen in de aanloop naar een date toe, waarin je stappen moet volgen. Dat jij nog nooit hebt meegemaakt dat iemand je nummer niet vraagt, wil niet zeggen dat dat de standaard is.
Je kunt ook een aparte date-telefoon nemen, een goedkoop ding met een prepaid kaart of zo. Dan is het geen punt om je nummer te geven, en als ie blijft zaniken, heeft ie je echte nummer niet.
Ik zou dus echt helemaal niks achter zoeken dat hij zijn nummer niet wil geven. Er is geen handboek dat iedereen moet volgen in de aanloop naar een date toe, waarin je stappen moet volgen. Dat jij nog nooit hebt meegemaakt dat iemand je nummer niet vraagt, wil niet zeggen dat dat de standaard is.
donderdag 20 februari 2020 om 08:26
Of gewoon je gezonde verstand gebruiken.Ammiedammie schreef: ↑20-02-2020 08:11Wat ben jij naïef. We hebben het hier over Tinder. Je weet wel, die gratis app waarop vrijgezellen gratis hun slag kunnen slaan. Die app waardoor vele vele mensen mannen én vrouwen zijn opgelicht, bedreigt, beroofd, mishandeld, verkracht. Omdat mensen geen idee hebben met wie ze contact hebben. Geen idee hebben met wie ze afspreken.
Voordat je gaat miepen over achterdochtige mensen, mag je zelf wel even je oogkleppen afzetten en kijken naar wat de realiteit is.
Ja, je kunt de verkeerde treffen, maar dat kan ook met iemand die je in de kroeg tegen het lijf loopt.
donderdag 20 februari 2020 om 08:28
Ik vind jou echt vreselijk achterdochtig.Ammiedammie schreef: ↑20-02-2020 08:15Natuurlijk wil hij jouw kant opkomen. Als hij zijn nummer niet wil geven, dan mag je ook niet zien waar hij woont.
En nee, ik ben niet naïef.
Hoezo vind je dat niet positief klinken en een enorme alarmbel?
donderdag 20 februari 2020 om 09:02
Doe niet zo overdreven joh, niemand die ik ken, en ook ikzelf niet heb gekke dingen meegemaakt terwijl ik ging daten via het internet.Ammiedammie schreef: ↑20-02-2020 08:11Wat ben jij naïef. We hebben het hier over Tinder. Je weet wel, die gratis app waarop vrijgezellen gratis hun slag kunnen slaan. Die app waardoor vele vele mensen mannen én vrouwen zijn opgelicht, bedreigt, beroofd, mishandeld, verkracht. Omdat mensen geen idee hebben met wie ze contact hebben. Geen idee hebben met wie ze afspreken.
Als je gewoon normaal na kan denken hoeft er echt niks te gebeuren.
Een uitzondering maakt nog niet dat het een verkrachtingsapp of wat je allemaal noemt is.
donderdag 20 februari 2020 om 09:20
Ik ben van dezelfde leeftijd en moet wel toegeven dat ik niet afspreek met iemand, zonder dat ik zijn nummer heb. Daarbij vind ik chatten via tinder ook heel vervelend, want de app loopt bij mij constant vast. Vaak na 2-3 dagen uiterlijk wordt er om een nummer gevraagd, door mij of de man met wie ik praat. Ik vind het een fijn idee om iemand te kunnen bellen, als ik er bijna ben en doe dit ook altijd wanneer ik date.
Heb je wel al goede research kunnen doen met de info die je hebt?
Facebook/instagram/Linkedin profiel goed gecontroleerd? Ik had namelijk wel te maken met een man, rond die leeftijd, die uiteindelijk 15 jaar ouder was dan hij zich voordeed op tinder. Dit heeft hij toegegeven via WhatsApp
Facebook/instagram/Linkedin profiel goed gecontroleerd? Ik had namelijk wel te maken met een man, rond die leeftijd, die uiteindelijk 15 jaar ouder was dan hij zich voordeed op tinder. Dit heeft hij toegegeven via WhatsApp
donderdag 20 februari 2020 om 10:24
Normaal gesproken ken ik degene of heb ik gemeenschappelijke vrienden. Zowel op Facebook of in het echt. Dat heb ik bij deze dus niet. Facebookprofiel is helemaal afgeschermd. Dus kan echt niks zien. Daarbij heb ik zijn achternaam gevonden na heel lang zoeken.Eennieuwestart schreef: ↑20-02-2020 09:20Ik ben van dezelfde leeftijd en moet wel toegeven dat ik niet afspreek met iemand, zonder dat ik zijn nummer heb. Daarbij vind ik chatten via tinder ook heel vervelend, want de app loopt bij mij constant vast. Vaak na 2-3 dagen uiterlijk wordt er om een nummer gevraagd, door mij of de man met wie ik praat. Ik vind het een fijn idee om iemand te kunnen bellen, als ik er bijna ben en doe dit ook altijd wanneer ik date.
Facebook/instagram/Linkedin profiel goed gecontroleerd? Ik had namelijk wel te maken met een man, rond die leeftijd, die uiteindelijk 15 jaar ouder was dan hij zich voordeed op tinder. Dit heeft hij toegegeven via WhatsApp![]()
Normaliter vragen ze inderdaad na 2-3 dagen om je telefoonnummer. Niet dat hij verplicht is om mee te doen met de “standaard” maar het is wel iets waardoor ik ga twijfelen aan alles. Vooral ook omdat ik niks recents over hem kan vinden. Wel iets over een sportvereniging maar de laatste foto dateert uit 2017 (google) dus het blijft een wazig iets waardoor ik me er opeens niet meer comfortabel bij voel.
donderdag 20 februari 2020 om 10:54
Er bestaan echt mensen die niks online doen. Ook dat is namelijk niet verplicht. Ga hem nou maar eens ontmoeten, je vult van alles in vanuit je angst.
donderdag 20 februari 2020 om 10:56
Ja precies! Zoals je zegt, hoeft hij niet mee te doen met wat 'normaal is', dat is zijn goedrecht. Alleen als jij merkt dat je hier onzeker van wordt of geen goed gevoel van krijgt. Zou ik persoonlijk naar mijn gevoel luisteren, en de vragen waar je mee zit gewoon stellen. Het gaat er tenslotte om dat jij met een goed gevoel een date ingaat. Als ik ergens een vervelend onderbuikgevoel bij krijg, dan luister ik daar naar. Ik zou hem gewoon vragen om zijn nummer. Als hij daar moeilijk over doet, vragen waarom dat zo is? Is helemaal geen gekke vraag hoor! Zeker als je al zo lang aan het chatten bent via tinderXBX schreef: ↑20-02-2020 10:24Normaal gesproken ken ik degene of heb ik gemeenschappelijke vrienden. Zowel op Facebook of in het echt. Dat heb ik bij deze dus niet. Facebookprofiel is helemaal afgeschermd. Dus kan echt niks zien. Daarbij heb ik zijn achternaam gevonden na heel lang zoeken.
Normaliter vragen ze inderdaad na 2-3 dagen om je telefoonnummer. Niet dat hij verplicht is om mee te doen met de “standaard” maar het is wel iets waardoor ik ga twijfelen aan alles. Vooral ook omdat ik niks recents over hem kan vinden. Wel iets over een sportvereniging maar de laatste foto dateert uit 2017 (google) dus het blijft een wazig iets waardoor ik me er opeens niet meer comfortabel bij voel.
donderdag 20 februari 2020 om 11:10
Dat onderbuikgevoel komt voort uit eerdere ervaringen. Deze man heeft daar niets mee te maken. Hij doet niks fout.Eennieuwestart schreef: ↑20-02-2020 10:56Ja precies! Zoals je zegt, hoeft hij niet mee te doen met wat 'normaal is', dat is zijn goedrecht. Alleen als jij merkt dat je hier onzeker van wordt of geen goed gevoel van krijgt. Zou ik persoonlijk naar mijn gevoel luisteren, en de vragen waar je mee zit gewoon stellen. Het gaat er tenslotte om dat jij met een goed gevoel een date ingaat. Als ik ergens een vervelend onderbuikgevoel bij krijg, dan luister ik daar naar. Ik zou hem gewoon vragen om zijn nummer. Als hij daar moeilijk over doet, vragen waarom dat zo is? Is helemaal geen gekke vraag hoor! Zeker als je al zo lang aan het chatten bent via tinder
En voor de eerste date al zulke vragen stellen, ik zou daar gelijk op afknappen.
donderdag 20 februari 2020 om 11:18
Wat een aannames.XBX schreef: ↑20-02-2020 10:24Normaal gesproken ken ik degene of heb ik gemeenschappelijke vrienden. Zowel op Facebook of in het echt. Dat heb ik bij deze dus niet. Facebookprofiel is helemaal afgeschermd. Dus kan echt niks zien. Daarbij heb ik zijn achternaam gevonden na heel lang zoeken.
Ik heb een broer die privé totaal niet vindbaar is op internet. Hij doet er gewoon niks mee; geen social media ook enzo.
Dat wil niet direct zeggen dat iemand onbetrouwbaar is.
donderdag 20 februari 2020 om 11:40
donderdag 20 februari 2020 om 12:21
Wat raar. Alsof je je hele hebben en houden maar online moet pleuren. Ik werk en besta ook maar ik ben nergens online te vinden. Ik doe op internet nooit iets onder mijn eigen naam. Dat is een keuze.Dubbeljus schreef: ↑19-02-2020 23:14Toen ik vroeger nog aan internet-daten deed, was mijn criterium voor een ontmoeting dat ik iemands voor- en achternaam had en zijn bestaan had kunnen verifiëren op internet. Door een LinkedIn profiel of een online artikeltje van de sportvereniging waarin hij genoemd werd of een startlijst van een hardloopwedstrijdje.
En een telefoonnummer voor het geval dat je om een of andere reden te laat bent bij de date ofzo.
Zonder enige verificatie of die persoon zijn echte naam heeft gegeven zou ik niet met hem op date gaan. Werkende, jonge mensen die compleet onvindbaar zijn op internet vertrouw ik niet.
donderdag 20 februari 2020 om 12:34
minnimouse schreef: ↑20-02-2020 11:18Wat een aannames.
Ik heb een broer die privé totaal niet vindbaar is op internet. Hij doet er gewoon niks mee; geen social media ook enzo.
Dat wil niet direct zeggen dat iemand onbetrouwbaar is.
Er zijn ook mensen die werktechnisch niets met social media willen of kunnen, dus dat alleen zou voor mij nog niet persé een alarmbel zijn inderdaad.
donderdag 20 februari 2020 om 13:44
Ik vind sommigen vreselijk achterdochtig. En ik ben niet naïef. Best veel aan internetten gedaan. Hooguit 1x een beetje dubieuze ervaring tijdens een date. Gewoon altijd in het openbaar afspreken in het begin. Deze jongen klinkt wat mij betreft helemaal prima. Maar goed, zeker weten doe je het natuurlijk nooit.
donderdag 20 februari 2020 om 14:27
Zulke vragen? Het enige wat je vraagt is een telefoonnummer. Als je daar al op afknapt?