Tinder

19-02-2020 23:01 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 3 weken contact via Tinder met een man van 29 jaar. Ik zelf ben 24 en heb normaal gesproken dates met mannen die 2-3 jaar ouder dan mij zijn.

Nu praat ik al ongeveer 3 weken elke dag met deze man. Erg gezellig, bespreken vanalles met elkaar. Echter vroeg hij gisteren of ik een foto van een cadeautje wilde sturen. Mijn nichtje is morgen jarig en ik vertelde hem wat ik voor haar gekocht heb. Ik zei dat ik via Tinder geen foto’s kan sturen, maar als het hem leuk leek we ook elkaars nummers kunnen uitwisselen zodat we verder kunnen praten op whatsapp. Hierop antwoordde hij met: het was niet de intentie om je nummer te vragen. Nou krijg ik hier wel vraagtekens bij aangezien we in 2020 leven en ik eigenlijk meestal na 2-3 dagen chatten de vraag krijg of ik verder wil praten via whatsapp. Nu begrijp ik dat hij misschien liever niet aan iedereen zijn nummer wil geven. Maar hij vroeg van de week of ik met hem op date wil. Daarop heb ik ja geantwoord. Maar nu twijfel ik eigenlijk. Hij stuurde net nog: als de date bevalt kunnen we ter plekke nummers uitwisselen.

Nu vraag ik mij af; moet ik met hem op date of op safe spelen en het laten voor wat het is? Aangezien het toch een vreemde is en ik hem verder niet volg op social media (waar hij of onvindbaar is of niet actief is)
xbx wijzigde dit bericht op 19-02-2020 23:08
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als het niet goed voelt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
deze wilt een Vluggertje....en is denk ik bezet.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraagt hij niet om een linkje of desnoods zoektermen van de advertentie voor het cadeautje of zo?

Wat stelt hij voor als date?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vroeger nog aan internet-daten deed, was mijn criterium voor een ontmoeting dat ik iemands voor- en achternaam had en zijn bestaan had kunnen verifiëren op internet. Door een LinkedIn profiel of een online artikeltje van de sportvereniging waarin hij genoemd werd of een startlijst van een hardloopwedstrijdje.
En een telefoonnummer voor het geval dat je om een of andere reden te laat bent bij de date ofzo.

Zonder enige verificatie of die persoon zijn echte naam heeft gegeven zou ik niet met hem op date gaan. Werkende, jonge mensen die compleet onvindbaar zijn op internet vertrouw ik niet.
Het zal wel aan mij liggen maar ik geef mijn nummer ook niet zomaar aan iedereen waar ik ergens anders mee chat. Precies wat hij zegt, dat is toch ook gewoon hoe het 'vroeger' ging? (Oh nu voel ik me oud)

Als het gesprek niet over die foto van dat kado gegaan was, had je hier toch ook niet mee gezeten? Zorg gewoon dat iemand op de hoogte is van je date en waar je bent en app die persoon als je weer veilig en wel thuis bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat nooit, als je iemand wilt leren kennen, spreek je toch gewoon af op een neutrale plek in het 'echte' leven ? Dat 'praten' via Whatsapp is gewoon chatten net als via de datingsite en is geen echte communicatie om elkaar te leren kennen.
Dubbeljus schreef:
19-02-2020 23:14
Toen ik vroeger nog aan internet-daten deed, was mijn criterium voor een ontmoeting dat ik iemands voor- en achternaam had en zijn bestaan had kunnen verifiëren op internet. Door een LinkedIn profiel of een online artikeltje van de sportvereniging waarin hij genoemd werd of een startlijst van een hardloopwedstrijdje.
En een telefoonnummer voor het geval dat je om een of andere reden te laat bent bij de date ofzo.

Zonder enige verificatie of die persoon zijn echte naam heeft gegeven zou ik niet met hem op date gaan. Werkende, jonge mensen die compleet onvindbaar zijn op internet vertrouw ik niet.

Dit.

Ik geef ook door aan een vriendin waar ik ben en met wie. Heeft de date daar een probleem mee dan gaat de date niet door.
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk ga je niet daten met een man die zijn nummer niet wil geven. Dat is raar in deze situatie. Het is Tinder. Dat zit vol met ‘gekkies’. Kijk maar even verder wat er nog meer rondloopt, want dit is een onbetrouwbaar type. De kans is groot dat deze je compleet voor de gek houdt.
Alle reacties Link kopieren
Daar hangt een vrouw aan vast.
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
20-02-2020 00:40
Nee, natuurlijk ga je niet daten met een man die zijn nummer niet wil geven. Dat is raar in deze situatie. Het is Tinder. Dat zit vol met ‘gekkies’. Kijk maar even verder wat er nog meer rondloopt, want dit is een onbetrouwbaar type. De kans is groot dat deze je compleet voor de gek houdt.
Die gekkies zijn dan weer de reden dat ik dus juist voorzichtig ben met het geven van mijn nummer.

Dus voor beide kanten is wat te zeggen :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
20-02-2020 06:42
Die gekkies zijn dan weer de reden dat ik dus juist voorzichtig ben met het geven van mijn nummer.

Dus voor beide kanten is wat te zeggen :P
Ja precies , misschien heeft hij wel een nare ervaring hiermee.

Ik heb mijn tel nr weleens gegeven aan een zakelijk contact (leek op dat moment logisch) en vervolgens ging hij me zo ongeveer stalken (continu bellen, appen etc, super creepy)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees die opmerking echt totaal anders. Alsof hij vooral jou niet wil overhaasten je nummer te geven. En dat hij probeert aan te geven dat ie niet aan het vissen was naar je nummer.
eefje677 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 07:19
33.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
20-02-2020 00:40
Nee, natuurlijk ga je niet daten met een man die zijn nummer niet wil geven. Dat is raar in deze situatie. Het is Tinder. Dat zit vol met ‘gekkies’. Kijk maar even verder wat er nog meer rondloopt, want dit is een onbetrouwbaar type. De kans is groot dat deze je compleet voor de gek houdt.
Of hij heeft zelf ervaring met of is bang voor vrouwen die hem lastig blijven vallen als hij niet verder wil na de eerste date. Ik snap hem dan wel.
Al is er ook een reële kans dat hij inderdaad een relatie heeft en/of alleen op seks uit is.
Alle reacties Link kopieren
TO ik lees niks raar overigens in jullie communicatie.
Dus ik ben benieuwd waar je twijfel vandaan komt.
Heeft hij ook andere signalen gegeven?
Voelde hij vanaf het begin al eigenlijk niet goed?
Ben je onbewust jezelf aan het saboteren door redenen te zoeken dat hij het niet is?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
20-02-2020 07:18
Of hij heeft zelf ervaring met of is bang voor vrouwen die hem lastig blijven vallen als hij niet verder wil na de eerste date. Ik snap hem dan wel.
Al is er ook een reële kans dat hij inderdaad een relatie heeft en/of alleen op seks uit is.
Ja dit dus. Ik heb het ook 2x meegemaakt dat mannen me lastig bleven vallen na de eerste date , terwijl ik het verder niet zag zitten (en daar ook duidelijk over was). Werd er oprecht beetje bang van dat ze maar bleven bellen en appen. Dus uiteindelijk geblokt. Maar ben nu ook voorzichtiger met telefoonnummer geven.
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik reageer altijd via hangouts en stuur op deze manier foto's ed door later als er een klik is kun je tel nr uitwisselen
Alle reacties Link kopieren
eefje677 schreef:
20-02-2020 07:17
Ik lees die opmerking echt totaal anders. Alsof hij vooral jou niet wil overhaasten je nummer te geven. En dat hij probeert aan te geven dat ie niet aan het vissen was naar je nummer.
Dit, wat een achterdochtige mensen hier zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft wel verschillende dingen gezegd die controleerbaar waren en klopte. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand niet naar mijn nummer vraagt of me toevoegt via Fb, insta of Snapchat. Misschien komt het wel door zijn leeftijd? Hij gaf ook aan dat hij in het verleden meerdere keren bedrogen is dus jullie reacties met: hij wil voorzichtig zijn etc. zijn heel realistisch. Hij lijkt over het algemeen lief en vriendelijk over te komen (al lijkt dit vreemd/ naïef te klinken want we hebben alleen maar gecommuniceerd via Tinder.)

Nu ik de reacties van jullie lees, en die zijn echt heel verschillend, weet ik niet zo goed wat ik wil/ moet. Natuurlijk vertel ik ten alle tijden een vriendin als ik op date ga. Hij stelde ook voor om naar mijn woonplaats te komen. Om vervolgens erbij te vermelden: als het klikt, moet ik sowieso vaker jouw kant opkomen ☺️.
Dus ik denk niet dat hij een vluggertje wil of een relatie heeft. Het is Tinder en niet real life dus het kan natuurlijk wel. Zeker weten doe je het nooit....
Ik denk dat hij juist heel eerlijk en voorzichtig is en jou niet onder druk wil zetten om je nummer te geven. Ik vind het juist heel betrouwbaar overkomen. Je moet niet zomaar je nummer aan iedereen geven, fijn dat hij dat beseft.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo weet je niet wat je moet TO?
Er is toch totaal geen reden om hem te wantrouwen, puur omdat hij andere keuzes maakt dan anderen?
En zoals je hebt kunnen lezen zijn daar dus prima argumenten voor.

Maar als telefoonnummers uitwisselen voor jou zo belangrijk is dat je daar een potentieel leuke date op wilt laten klappen, dan moet je dat vooral doen natuurlijk.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dubbeljus schreef:
19-02-2020 23:14
Toen ik vroeger nog aan internet-daten deed, was mijn criterium voor een ontmoeting dat ik iemands voor- en achternaam had en zijn bestaan had kunnen verifiëren op internet. Door een LinkedIn profiel of een online artikeltje van de sportvereniging waarin hij genoemd werd of een startlijst van een hardloopwedstrijdje.
En een telefoonnummer voor het geval dat je om een of andere reden te laat bent bij de date ofzo.

Zonder enige verificatie of die persoon zijn echte naam heeft gegeven zou ik niet met hem op date gaan. Werkende, jonge mensen die compleet onvindbaar zijn op internet vertrouw ik niet.


Voor die verificatie heb je helemaal zijn telefoonnummer niet nodig. Om te melden dat je later bent bij een date ook niet, als je via andere kanalen kunt chatten.
Dus, eens met de verificatie, maar niet eens met het feit dat je daar een telefoonnummer voor nodig hebt. TO schrijft toch ook helemaal niet dat ze geen echte naam heeft gekregen?
Een vriendin van me heeft toen ze nog niet met haar huidige partner was en regelmatig aan het daten was drie keer een nieuw telefoonnummer moeten nemen vanwege gekkies. Wat een gedoe.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
20-02-2020 06:42
Die gekkies zijn dan weer de reden dat ik dus juist voorzichtig ben met het geven van mijn nummer.

Dus voor beide kanten is wat te zeggen :P
Maar waarom?
Tenzij je nummer aan je adres gelinkt is in de witte gids (bestaat dat nog?) en de dag van vandaag is iemand op enkele seconden geblokkeerd.
Ik zie echt het gevaar niet in je nummer geven.
Alle reacties Link kopieren
mikedb80 schreef:
20-02-2020 07:48
Dit, wat een achterdochtige mensen hier zeg.
Wat ben jij naïef. We hebben het hier over Tinder. Je weet wel, die gratis app waarop vrijgezellen gratis hun slag kunnen slaan. Die app waardoor vele vele mensen mannen én vrouwen zijn opgelicht, bedreigt, beroofd, mishandeld, verkracht. Omdat mensen geen idee hebben met wie ze contact hebben. Geen idee hebben met wie ze afspreken.
Voordat je gaat miepen over achterdochtige mensen, mag je zelf wel even je oogkleppen afzetten en kijken naar wat de realiteit is.
Waren er maar meer mensen achterdochtig, dan was er een hoop minder ellende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven