Bewust alleenstaande moeder

20-02-2020 15:22 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben 38 en geen partner. Wel een sterke kinderwens. Ik sta financieel en emotioneel sterk, heb een goed vangnet, twee ouders die mij vollop steunen en staan te popelen om grootouders te worden en weet dat ik een goede mama zou zijn.

Maar ik worstel met het feit dat als ik alleen een kindje op de wereld zet, dit geen papa gaat hebben. Hopelijk vroeg of laat wel een vaderfiguur.

En ik heb het moeilijk dat ik 39/40 ga zijn als ik dit kindje op de wereld zet.

Ben ik egoïstisch om toch een kind te willen en het op deze manier (zonder papa) te doen? Ben ik niet te oud?

Graag jullie ongezouten mening.
https://www.psychologiemagazine.nl/advi ... s-dat-erg/
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Jaaaaa, dit bewijst wel dat er helemaal niks klopt van wat Sjulia beweert. :wtf:
Ik sluit me hier bij aan, haar antwoord. Mannelijke en vrouwelijke rolmodellen dus.
Sjulia schreef:
20-02-2020 22:14
Ik sluit me hier bij aan, haar antwoord. Mannelijke en vrouwelijke rolmodellen dus.
:$
justagirly schreef:
20-02-2020 22:14
Jaaaaa, dit bewijst wel dat er helemaal niks klopt van wat Sjulia beweert. :wtf:
Dit bewijst vooral dat je vrij simpel linkjes kunt vinden naar elke mening die je wilt en dat daarmee dus al duidelijk is dat het niet zo duidelijk is.
Alleen als je het echt wil, als je weet wat je sterke en zwakke punten zijn, als je een vangnet hebt, als je jezelf volwassen vindt, als je een goede opvoeding hebt gehad, als je weinig kans op depressies hebt, liefst niet bipolaire stoornissen hebt, je financieel ok bent en je je kind kunt omringen met lieve mensen en je wens heeeel groot is, dan ga ervoor.
Solomio schreef:
20-02-2020 22:21
Dit bewijst vooral dat je vrij simpel linkjes kunt vinden naar elke mening die je wilt en dat daarmee dus al duidelijk is dat het niet zo duidelijk is.
Zo afwijkend is haar mening niet. Helemaal niet zelfs. Haar (deskundige) antwoord is gebaseerd op dezelfde onderzoeken.
Als er geen offieel vaderfiguur is dan is het mannelijk rolmodel (familie of vriend) altijd ondergeschikt aan de wil van de moeder. Geeft volgens mij geen juiste signalen af.
Ik vind het heel dapper To. Het lijkt mij heel zwaar om in je eentje een kindje te hebben, het lijkt allemaal rozengeur en maneschijn maar toch is het soms zwaar om in je eentje voor een baby te zorgen.
Doe wat je hart je ingeeft en denk aan dat er altijd kritiek zal komen maar jouw keuze is waar het om gaat.
redbulletje schreef:
20-02-2020 22:28
Als er geen offieel vaderfiguur is dan is het mannelijk rolmodel (familie of vriend) altijd ondergeschikt aan de wil van de moeder. Geeft volgens mij geen juiste signalen af.
Klopt helemaal. Of moeder Tindert zich een slag in de rondte, en dan heb je voor je 10e al 4 vrienden van je moeder meegemaakt, die allemaal 1 tot 2 jaar bleven hangen. En waar je allemaal kennis mee moest maken, en die je moest respecteren, en die dan opeens een jaar lang elk weekend op de bank zaten, en dan opeens waren ze weer weg want het was "uit" en zes maanden later zit dan de volgende weer op de bank...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
20-02-2020 22:34
Klopt helemaal. Of moeder Tindert zich een slag in de rondte, en dan heb je voor je 10e al 4 vrienden van je moeder meegemaakt, die allemaal 1 tot 2 jaar bleven hangen. En waar je allemaal kennis mee moest maken, en die je moest respecteren, en die dan opeens een jaar lang elk weekend op de bank zaten, en dan opeens waren ze weer weg want het was "uit" en zes maanden later zit dan de volgende weer op de bank...
Nou dat hoop ik dan toch niet :-(
En toch wel belangrijk als je gewenst bent door je twee verwekkers.
Ik blijf me verbazen over het rare beeld dat sommigen hebben bij bewust alleenstaande moeders.
Holy crap zeg, het zijn gewoon mensen.
Zich een slag in de rondte tinderen? Mannen ondergeschikt aan de wil van de moeder?
Kom es langs ofzo.
MissMaran schreef:
20-02-2020 22:42
Want?
MissMaran schreef:
20-02-2020 22:42
Dat is in elk geval een punt wat bij bewust alleenstaande moeders met spermadonor zeker weten goed geregeld is. Daar zit geen enkel ongelukje bij, of er in geluisde man, maar alleen maar twee verwekkers die daar beide bewust behoorlijk wat moeite voor gedaan hebben.

Ik ben zelf bewust alleenstaande moeder. Ik heb ook met deze vraag geworsteld, en voor mij kwam het uiteindelijk hier op neer: ik denk/geloof dat een tweede ouder zeker een meerwaarde heeft in het leven van een kind. Maar ik denk ook dat het leven zonder tweede ouder meer dan goed genoeg is. En dat was voor mij voldoende. Er zijn wel meer situaties waarin mensen een kind krijgen die idealer hadden gekund, maar nou eenmaal niet waren. Wat mij betreft, is de vraag niet ‘is dit het allerbeste wat mogelijk is’, maar ‘is dit dik goed genoeg’?

Mijn kind is nog heel jong, dus ik kan je niks vertellen over puberteit etc, maar wel mijn ervaring met de babytijd. Ik lees hier regelmatig (ook in dit topic) dat mensen dat zo loodzwaar vinden. Zo heb ik het dus niet ervaren, ik vond het eigenlijk prima te doen. Moet ik wel zeggen dat mijn kind geen grote drama’s had met ernstige ziektes of 20 uur per dag huilen, maar in die gevallen is het ook met partner zwaar. En de meeste kinderen zijn gelukkig niet zo. Het enige wat ik af en toe lastig vind is de logistiek. Ik ken niet zomaar spontaan een uitnodiging voor een etentje over een uur aannemen, want dan moet ik eerst een oppas vinden, kind uit crèche naar huis brengen, dan op oppas wachten, dan weer terug naar etentje. Dan denk je toch vrij snel: laat maar, ga maar zonder mij.
Maar verder valt het me tot nu toe reuze mee.
Hier een alleenstaande moeder van dochtertje 9 maanden en ik ben nu ook 40 jaar oud.
(Vader is bekend maar dat is heel ingewikkeld.) Soms had ik gewild dat ik gewoon een kindje had gekregen van een donor. Maar dat komt door de hele situatie.

Ik zou zeggen als je wens zo groot is dan gewoon doen.

Ik doe het alleen en ja het is soms "zwaar" maar wat is "zwaar".
Het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden.
Blijf in jezelf geloven !
pejeka schreef:
20-02-2020 21:52
Het zijn niet alleen de vaders die het laten afweten. Genoeg vrouwen die hun vent gewoon de deur uitwerken. Ik denk dat het wat dat betreft 50/50 is. In een relatie zijn het heus niet altijd de mannen die het laten afweten. Vrouwen net zo vaak.
Maar we hebben het niet over 'in een relatie'. We hebben het juist over de situatie als de relatie over is.

Dan is het toch echt aan de mannen om een goede, aanwezige vader te zijn.
borboletas schreef:
20-02-2020 15:46
Ik zou het niet alleen doen maar dat is niet omdat ik je egoïstisch of te oud vind. Dat is omdat ik, sinds ik een kind heb, erachter ben hoe heftig ik het vind om al-tijd alert te moeten zijn, altijd beschikbaar te moeten zijn.
Dit is een goed punt om over na te denken TO. Als je denkt dat je dat goed aankunt, vooral voor gaan :)
MissMaran schreef:
20-02-2020 22:24
Alleen als je het echt wil, als je weet wat je sterke en zwakke punten zijn, als je een vangnet hebt, als je jezelf volwassen vindt, als je een goede opvoeding hebt gehad, als je weinig kans op depressies hebt, liefst niet bipolaire stoornissen hebt, je financieel ok bent en je je kind kunt omringen met lieve mensen en je wens heeeel groot is, dan ga ervoor.
En als je samen met een partner een kind wil, telt deze lijst ook? Of is ie dan nog langer omdat er twee variabelen zijn die ook nogeens met elkaar interacteren?
Friezin71 schreef:
21-02-2020 20:54
En als je samen met een partner een kind wil, telt deze lijst ook? Of is ie dan nog langer omdat er twee variabelen zijn die ook nogeens met elkaar interacteren?
Nee, als je het met een partner samen doet is het sowieso in orde.
Positivevibes schreef:
21-02-2020 19:52
Maar we hebben het niet over 'in een relatie'. We hebben het juist over de situatie als de relatie over is.

Dan is het toch echt aan de mannen om een goede, aanwezige vader te zijn.
Het is aan beide ouders om toe te staan dat de ander een wezenlijke rol speelt in het leven van zijn/haar kind, en het is aan beide ouders de ander daarvoor de ruimte te geven. Heel veel mannen willen maar wat graag een goede aanwezige vader zijn en worden daarin gedwarsboomd door verzuurde en verbitterde vrouwen (ex-en) die er alles, maar dan ook alles, tot het vertellen van leugens aan toe, aan doen om het kind bij de vader weg te houden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven