Wie heeft de gouden kinderwagentip?

11-02-2020 17:49 66 berichten
Ik zoek na jaren weer een kinderwagen. Mag een luxe model zijn, hij wordt sowieso via marktplaats gekocht.
Bij kind nr 1 hadden we de Bugaboo Bee, was toen ideaal, we woonden in de stad en moesten er een trap mee op.

Nu wonen we in een dorp, bos op loopafstand.
Ik zoek een wagen waar ik echt makkelijk mee kan wandelen op onverharde bospaden, dus niet zo'n stuiterbak met van die trilwieltjes, geschikt voor wat langere mensen, makkelijk inklapbaar, en een beetje mooi vind ik ook wel leuk ;)

Ik zie veel moois, maar heb het idee dat veel toch meer stadswagens zijn. Wie wandelt er ook veel in het bos en heeft een goeie tip?
Draagzak is voor wandelen voor mij helaas geen optie ivm forse bekkenklachten.
anoniem_650f5b32baa0a wijzigde dit bericht op 11-02-2020 17:51
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Joolz is echt koning in het bos en zelfs op het strand!
arpeggio schreef:
12-02-2020 09:09
Hier ook grote Cybex fans. Heerlijke wagen, de Priam. We hadden de babywandelwagen, maxicosi, wandelwagen en de autostoeltjes allemaal van Cybex. Komt ook nagenoeg altijd als een van de beste uit de testen. Idd verschillende wieltypes te kiezen, er kunnen zelfs ski's onder :mrgreen:
Wij hebben inderdaad de priam (de versie met ligbak af te wisselen met zitgedeelte) met maxi cosi en inmiddels ook autostoeltjes van cybex, kinderen zitten er beide mooi in (wij maken ook lange kinderen) en kunnen er ook lang in, zoon heeft er tot ruim 2,5 in gezeten (hij zit tussen de +1 en +2 qua lengte in de grafiekjes van t consultatiebureau) en dochter nu ook weer naar volle tevredenheid.
Die ski's zijn echt tof, jammer dat we die hier niet kunnen gebruiken :D
Wij hebben een Thule Urban Glide 2, en die kan ik echt aanbevelen. Kwalitatief een prachtige wagen met 3 fijne luchtbanden. Je kunt er een wieg (bassinet) bij kopen, maar daar heb ik geen ervaring mee. We wonen vlak bij de duinen en hoeven ons geen zorgen meer te maken over zandpaadjes, modder etc.
Ik heb een bugaboo cameleon 3.
Het handige van deze kinderwagen is dat er een strand stand op zit. En heel makkelijk door modder enzo te krijgen is.
Ik loop zelfs door een manege rijbak!!!
Je kan het handvat over zetten naar de andere kant dan zijn de grote wielen voor in plaats van de kleine.

Zijn anti lek banden dus daar heb je geen omkijken naar.
Makkelijk inklapbaar en compact.
Blijf in jezelf geloven !
DeKenau schreef:
12-02-2020 09:25
Ziet er goed uit, maar is qua looks toch niet helemaal ons ding. Heb ook lichte voorkeur voor 4 wielen.
Ik heb ook een urban jungle, en ik vind het juist ideaal met die 3 wielen. bij smalle gangpaden, of dikke takken/boompjes waar je overheen wil til ik de achterkant op, en laveer je moeiteloos met dat voorste wieltje overal tussendoor en overheen.

Maar looks verander je er alsnog niet mee ;-D

Wat ik wel handig vind is dat je het handvat kan draaien zodat je dreumes vooruit, maar ook achteruit en dus kijkend naar jou kan rijden. Dat kan deze niet en dat leek me ook wel heel fijn.
Wij hebben de Slee Mobile en dat is echt een supergoede aankoop geweest. Op internet staan ze voor 1300,- maar er is regelmatig een soort van fabrieksverkoop o.a in Beverwijk waar ze voor 5-600 verkocht worden (nieuw en met garantie vanaf de geboorte van je baby en niet vanaf aankoop). Op MP zal nog wel goedkoper zijn.
Mooie neutrale kleuren (grijs met zwart, zwart met bruin leer), paar kenmerken:
- 4 banden lucht, die heel fijn gaan in bos/op strand (ook door mul kleinere stukjes)
- De reisweg kun je kantelen naar een buggy dus dat scheelt geld en ruimte.
- De duwstang is stevig, toen ik na m'n bevalling nog niet zo lekker liep liep ik liever met dan zonder kinderwagen en ik ben geen lichtgewicht.
- duwstang ook in hoogte verstelbaar.
- sowieso lijkt de basistand al hoger te zijn. Ook m'n man van 2 m. kan prima achter de wagen lopen.
- Met 1 simpele beweging klap je het onderstel in/uit. Ingeklapt is het een plat pakket dat prima in je auto past.
- Veel ruimte in de boodschappenbak onderin en ook als die vol is, loopt het nog lekker.
- Je koopt gelijk een compleet pakket incl regenhoes en elastische hoes voor over de maxicosi.

Enige nadeel is dat deze wellicht niet op de isofix van maxi cosi past en dat je er een base van 99,- bij moet kopen, maar dat weet ik niet zeker wij klungelen nog met gordel;-)
In de bossen, lopend met de honden kom ik mensen + baby tegen met eigenlijk maar twee merken: Mountain buggy (driewieler) en Bugaboo Donkey.
Ik zou geen wagen nemen met voor van die hele kleine wieltjes en achter grote wieltjes (ook niet met zo’n omkeerbare stang).

Snap dat de zoektocht moeilijk is, had ook de Bugaboo Bee. Zo’n fijn ding en later een veel comfortabele zit en net zo klein en lichtgewicht als een gewone buggy. Ik had in de bossen op het hondenrondje wel een draagzak. Zou ik nu voor de keuze staan en ook niet kunnen dragen, dan kocht ik de Donkey. Omdat ik weet dat je het onderstel gewoon met de tuinslang kunt afsproeien inclusief dat boodschappenlijst eronder en hoe het systeem werkt. Plus fijne klantenservice (in de jaren 2010-2014 althans).
Daisy2308 schreef:
21-02-2020 23:49
Wij hebben de Slee Mobile en dat is echt een supergoede aankoop geweest. Op internet staan ze voor 1300,- maar er is regelmatig een soort van fabrieksverkoop o.a in Beverwijk waar ze voor 5-600 verkocht worden (nieuw en met garantie vanaf de geboorte van je baby en niet vanaf aankoop). Op MP zal nog wel goedkoper zijn.
Mooie neutrale kleuren (grijs met zwart, zwart met bruin leer), paar kenmerken:
- 4 banden lucht, die heel fijn gaan in bos/op strand (ook door mul kleinere stukjes)
- De reisweg kun je kantelen naar een buggy dus dat scheelt geld en ruimte.
- De duwstang is stevig, toen ik na m'n bevalling nog niet zo lekker liep liep ik liever met dan zonder kinderwagen en ik ben geen lichtgewicht.
- duwstang ook in hoogte verstelbaar.
- sowieso lijkt de basistand al hoger te zijn. Ook m'n man van 2 m. kan prima achter de wagen lopen.
- Met 1 simpele beweging klap je het onderstel in/uit. Ingeklapt is het een plat pakket dat prima in je auto past.
- Veel ruimte in de boodschappenbak onderin en ook als die vol is, loopt het nog lekker.
- Je koopt gelijk een compleet pakket incl regenhoes en elastische hoes voor over de maxicosi.

Enige nadeel is dat deze wellicht niet op de isofix van maxi cosi past en dat je er een base van 99,- bij moet kopen, maar dat weet ik niet zeker wij klungelen nog met gordel;-)
Deze kinderwagen kende ik nog niet, maar wow wat ziet deze er ‘goedkoop’ uit voor het prijskaartje. Kan ook smaak zijn natuurlijk. :)
@LD199 Dat zal vast smaak zijn. Al ben ik ook geen fan vd leren versie (hoewel die er in het echt wel iéts beter uit ziet).

Er is in onze vrienden/ kennissenkring een ware babyboom op dit moment en er zijn meerdere (vaak de mannen) vrienden die de wagens heel interessanterig 🙈 met elkaar staan te vergelijken en die kwamen dan tot de conclusie dat hun Mutsy, Joolz en zelfs een Bugaboo een stuk instabieler/goedkoper/lichter aanvoelde dan deze. Wat vooral pijn deed bij degene die hun wagen ook nog eens nieuw hadden gekocht voor 2x zoveel geld.

Ik was eerst ook een beetje sceptisch omdat iedereen voor dezelfde merken kiest. Zou ik +1000 euro aan een kinderwagen willen uitgeven was ik denk ik ook voor een bekender merk gegaan. Maar ik ben gekke Henkie niet ;-). Maar ben blij verrast, ook met de kwaliteit vd stof, rits, knopen etc.
LD199 schreef:
22-02-2020 06:12
Deze kinderwagen kende ik nog niet, maar wow wat ziet deze er ‘goedkoop’ uit voor het prijskaartje. Kan ook smaak zijn natuurlijk. :)
Dat dacht ik ook. Ziet eruit als de budget wagens van vage merken die Mamaloesbabyshop verkoopt.
lemoos2 schreef:
22-02-2020 00:16
In de bossen, lopend met de honden kom ik mensen + baby tegen met eigenlijk maar twee merken: Mountain buggy (driewieler) en Bugaboo Donkey.
Ik zou geen wagen nemen met voor van die hele kleine wieltjes en achter grote wieltjes (ook niet met zo’n omkeerbare stang).

Snap dat de zoektocht moeilijk is, had ook de Bugaboo Bee. Zo’n fijn ding en later een veel comfortabele zit en net zo klein en lichtgewicht als een gewone buggy. Ik had in de bossen op het hondenrondje wel een draagzak. Zou ik nu voor de keuze staan en ook niet kunnen dragen, dan kocht ik de Donkey. Omdat ik weet dat je het onderstel gewoon met de tuinslang kunt afsproeien inclusief dat boodschappenlijst eronder en hoe het systeem werkt. Plus fijne klantenservice (in de jaren 2010-2014 althans).
Ja, die Bee was echt zó fijn! Jarenlang plezier van gehad.

Bedankt voor je advies. Ik lees juist veel Buffalo voor in 't bos, is die weer anders dan de Donkey? Of gewoon een nieuwer model? (Ik was er net uit, haha)
DeKenau schreef:
22-02-2020 16:25
Ja, die Bee was echt zó fijn! Jarenlang plezier van gehad.

Bedankt voor je advies. Ik lees juist veel Buffalo voor in 't bos, is die weer anders dan de Donkey? Of gewoon een nieuwer model? (Ik was er net uit, haha)
Die Donkey, daar passen er twee in. Ik denk dat dit de voornaamste reden van aanschaf is ook al hebben de meeste mensen er nog ‘maar’ eentje in de wagen. Één vrouw heeft zo’n grote mand naast het zitje op de wagen staan, daar zit het kleinste hondje in (ze heeft ook nog een hele grote hond, die maakt waarschijnlijk meer meters dan die kleine aankan).
Ik ben groot fan van de kinderwagens van Quinny. Eerst hadden we de Buzz 4 en nu met 2 kinderen de Hubb Duo. De Hubb is ook als gewone kinderwagen te gebruiken. Ze hebben foambanden dus het comfort van luchtbanden maar het kan niet lek. De Hubb heeft ook een enorme boodschappenmand. Quinny heeft een tijdje terug ook compactere kinderwagens op de markt gebracht (de LDN en de VNC geloof ik) alleen weet ik daar niet van welke wielen ze hebben.
"Nee" is ook een antwoord.
arpeggio schreef:
12-02-2020 09:09
Hier ook grote Cybex fans. Heerlijke wagen, de Priam. We hadden de babywandelwagen, maxicosi, wandelwagen en de autostoeltjes allemaal van Cybex. Komt ook nagenoeg altijd als een van de beste uit de testen. Idd verschillende wieltypes te kiezen, er kunnen zelfs ski's onder :mrgreen:
Inderdaad! Wij hebben de Cybex Priam Lux met all terrain wielen en ook de maxicosi en autostoeltje.
Cybex Priam Lux wandelwagen en maxicosi kunnen plat. En met de all terrain wielen is wandelen overal mogelijk.
De wandelwagen met kind erin kan ook de trap op trouwens.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Wat grappig dat iedereen eigenlijk zijn eigen wagen aanbeveelt! Je conclusie mag dus wel zijn dat er heel veel voldoet. Ik heb geen goede ervaring met de Joolz, rijdt wel soepel maar voor langere babies niet ideaal en vering ook niet super in zand en bos. Dan ben je beter af met een bugaboo met de oude wielen of met de cybex of bepaalde quinnys. Wij hebben de Joolz, gelukkig tweedehands gekocht, weer doorverkocht en erg blij met een bugaboo. Shopze!
aardbeitje8 schreef:
25-02-2020 15:01
Inderdaad! Wij hebben de Cybex Priam Lux met all terrain wielen en ook de maxicosi en autostoeltje.
Cybex Priam Lux wandelwagen en maxicosi kunnen plat. En met de all terrain wielen is wandelen overal mogelijk.
De wandelwagen met kind erin kan ook de trap op trouwens.
Precies dit, wat een heerlijke wagen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven