Wie heeft de gouden kinderwagentip?

11-02-2020 17:49 66 berichten
Ik zoek na jaren weer een kinderwagen. Mag een luxe model zijn, hij wordt sowieso via marktplaats gekocht.
Bij kind nr 1 hadden we de Bugaboo Bee, was toen ideaal, we woonden in de stad en moesten er een trap mee op.

Nu wonen we in een dorp, bos op loopafstand.
Ik zoek een wagen waar ik echt makkelijk mee kan wandelen op onverharde bospaden, dus niet zo'n stuiterbak met van die trilwieltjes, geschikt voor wat langere mensen, makkelijk inklapbaar, en een beetje mooi vind ik ook wel leuk ;)

Ik zie veel moois, maar heb het idee dat veel toch meer stadswagens zijn. Wie wandelt er ook veel in het bos en heeft een goeie tip?
Draagzak is voor wandelen voor mij helaas geen optie ivm forse bekkenklachten.
anoniem_650f5b32baa0a wijzigde dit bericht op 11-02-2020 17:51
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de klassieke bugaboo cameleon. We hebben er echt veel mee in de bossen gewandeld, ik vond hem erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Dé tip was idd 2e hands kopen maar dat wilde je al.

Hier een maxicosi mura 4,
Oud model maar gekregen in de familie en ben hier qua bouw erg tevreden over.
Alleen ik geloof dat ze nu ook bestaan in een lichtere variant. Dan zou ik daar voor kiezen.
laylalala schreef:
11-02-2020 21:52
Wij hebben een dubatti one met vier grote luchtbanden. Zeer geschikt voor onverharde wegen en handig voor lange man omdat de duwstang echt omhoog uitschuift ipv andere merken waar de stang omhoog komt door naar voren te klappen (en je dan dus dichter bij de bak loopt). De bak is groot vergeleken met andere merken en dat was voor ons fijn met een lange baby.

Wij zijn er erg blij mee, vind m ook erg mooi om te zien, maar weet eigenlijk niet of ze al tweedehands te vinden zijn.
Ik zie er aardig wat op MP! Goeie grote banden zo te zien! Geen last van lekke banden met die luchtbanden?
Alle reacties Link kopieren
Bugaboo Buffalo is ook populair onder mijn vrienden met honden (die vaak in bos lopen dus). Dubatti zou ik afraden, ik ken 5/6mensen die er een hebben en 4 ervan hebben er problemen mee. Eentje een kapot frame en zeer moeilijk gedoe ban babypark met garantie, eentje dat de stof verbleekt (na een paar maanden al; gaat om de jeans versie), en de andere twee hebben spijt omdat het zitje vrij klein is dus met een groot kind zit het met 1,5/2 al niet meer goed. Dat verbleken is trouwens een veel gehoorde klacht alleen erg persoonlijk of je dat als hinderlijk ervaart. Wij hebben ook naar de dubatti gekeken want vind hem heel mooi maar met name het kleine zitje vonden wij een te groot minpunt.
boontje89 schreef:
11-02-2020 22:54
Bugaboo Buffalo is ook populair onder mijn vrienden met honden (die vaak in bos lopen dus). Dubatti zou ik afraden, ik ken 5/6mensen die er een hebben en 4 ervan hebben er problemen mee. Eentje een kapot frame en zeer moeilijk gedoe ban babypark met garantie, eentje dat de stof verbleekt (na een paar maanden al; gaat om de jeans versie), en de andere twee hebben spijt omdat het zitje vrij klein is dus met een groot kind zit het met 1,5/2 al niet meer goed. Dat verbleken is trouwens een veel gehoorde klacht alleen erg persoonlijk of je dat als hinderlijk ervaart. Wij hebben ook naar de dubatti gekeken want vind hem heel mooi maar met name het kleine zitje vonden wij een te groot minpunt.
Dank voor de tips! Buffalo vind ik echt een mooie wagen, was erg enthousiast over de Bee destijds, dus heb goeie ervaringen met bugaboo.
Staat dus hoog op de lijst. Goed om te horen dat hij blijkbaar in het bos te gebruiken is.

Dat klinkt weer minder over die Dubatti. Ik maak lange kinderen, dus snel uit het zitje vind ik een minpunt.
Alle reacties Link kopieren
Je mag mijn Mountain Buggy Urban Jungle luxury edition wel overnemen als je een beetje in het midden van het land woont. Fijne wagen met stevige banden. Ik heb hem compleet met alles erop en eraan, babynestje, reiswieg, luiertas, buggy. Voor 1 kind gebruikt en eigenlijk veel te weinig gebruikt.

Edit: dit is hem, ik heb de nautical versie https://mountainbuggy.com/nl/Products/b ... kMk9y3WA0o
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Thule gilde 2 of de Emmaljunga NXT90 Outdoor. Beide geweldig. Wij hebben uiteindelijke gekozen voor een thule urban sleek. Op termijn komt er een 2e hands glide 2 bij.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de Joolz Geo. Heel fijn voor in het bos en werkt ook goed in de sneeuw. De Geo 2 heeft wel een zonnescherm en heeft foam banden dus die zou ik eerder doen dan de 1. Hij klapt makkelijk maar wel groot in. Wat onhandig is voor in de auto, helemaal als je boodschappen erbij moet doen. We hebben de babyzen Yoyo nu als buggy standaard in de auto, maar die begon ik pas na 2 of 3 maanden te gebruiken aangezien de Joolz Geo wat steviger en veiliger aanvoelt. Ik zou trouwens wel echt goed kijken of de kinderwagen goed in de achterbak past. Wij zijn ook net van een stad naar een dorp verhuisd en vinden de Joolz qua formaat nu veel handiger dan eerst. De stang is trouwens makkelijk aanpasbaar.
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
11-02-2020 22:44
Ik zie er aardig wat op MP! Goeie grote banden zo te zien! Geen last van lekke banden met die luchtbanden?
Toevallig deze week voor het eerst in 1,5 jaar een lekke band. Maar dat viel ons mee aangezien we hem veel op ruwer terrein gebruiken (bos, nieuwbouwwijk zonder stoepen etc)

En het bandje was in 15 minuutjes geplakt. Misschien zijn er ook wel gewoon nieuwe banden te koop maar dat kon ik zondag niet vinden want toen zat de webwinkel dicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met de bugaboo cameleon menig bospad genomen. Boomwortels, heuvels, off road. Ging allemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
boontje89 schreef:
11-02-2020 22:54
Bugaboo Buffalo is ook populair onder mijn vrienden met honden (die vaak in bos lopen dus). Dubatti zou ik afraden, ik ken 5/6mensen die er een hebben en 4 ervan hebben er problemen mee. Eentje een kapot frame en zeer moeilijk gedoe ban babypark met garantie, eentje dat de stof verbleekt (na een paar maanden al; gaat om de jeans versie), en de andere twee hebben spijt omdat het zitje vrij klein is dus met een groot kind zit het met 1,5/2 al niet meer goed. Dat verbleken is trouwens een veel gehoorde klacht alleen erg persoonlijk of je dat als hinderlijk ervaart. Wij hebben ook naar de dubatti gekeken want vind hem heel mooi maar met name het kleine zitje vonden wij een te groot minpunt.
Wat vervelend! Ik moet zeggen dat ik de klachten gelukkig niet herken. Wij hebben een blauwe (niet jeans) en het is ons niet opgevallen dat hij verkleurd. Het is inderdaad zo dat onze zoon van 1,5 (12 kg, maat 92) het zitje al grotendeels vult en er geen jaar meer in zal zitten. Maar dit is ons eerste kind dus ik had me niet gerealiseerd dat dat afwijkend is? Tot welke leeftijd zitten ze normaal in een kinderwagen dan? Onze zoon wil er nu al bijna niet meer in omdat hij zelf wil lopen.
Alle reacties Link kopieren
het belangrijkste zijn luchtbanden. Zonder luchtbanden kan je niet over oneffen terrein. Ik heb in 6 jaar bijna dagelijkse boswandelingen nog nooit een lekke band gehad. En dan ben ik totaal niet zuinig op de 2 tweedehands bugaboos die ik gehad heb (nu met de tweede bezig)..
Een goede cameleon koop je al voor 300,- op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een teutonia mistral, bevalt erg goed, met kijkgat en van richting veranderende zitgedeelte. Bak kan 10 kg dragen
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
12-02-2020 07:50
Wat vervelend! Ik moet zeggen dat ik de klachten gelukkig niet herken. Wij hebben een blauwe (niet jeans) en het is ons niet opgevallen dat hij verkleurd. Het is inderdaad zo dat onze zoon van 1,5 (12 kg, maat 92) het zitje al grotendeels vult en er geen jaar meer in zal zitten. Maar dit is ons eerste kind dus ik had me niet gerealiseerd dat dat afwijkend is? Tot welke leeftijd zitten ze normaal in een kinderwagen dan? Onze zoon wil er nu al bijna niet meer in omdat hij zelf wil lopen.
Zolang als nodig is/ als ze willen. Al nemen een hoop mensen op een gegeven moment een buggy (voor erbij) omdat ze het gesleep met een kinderwagen zat zijn. Hebben wij ook gedaan, maar ik grijp het liefst de Joolz als we weg gaan voor een langere wandeling.

En ze weten zich er best wel in te proppen hoor. Zoon van 3 wil er nog wel eens induiken als dochter aan de wandel gaat, of liever op het plankje staat...
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf deze

https://www.mamaloesbabysjop.nl/baby-me ... l-fiii-100

Je hebt ze in verschillende kleuren combis.
Mijn vriend is 1.96 en het is ideaal voor langere mensen. Duwstang is in hoogte te verstellen.
Mega goeie vering erin, hier goeie ervaringen met bospaden enz. Hij past achterin mijn suzuki alto. Je krijgt er daarnaast vanalles bij.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
11-02-2020 23:03
Je mag mijn Mountain Buggy Urban Jungle luxury edition wel overnemen als je een beetje in het midden van het land woont. Fijne wagen met stevige banden. Ik heb hem compleet met alles erop en eraan, babynestje, reiswieg, luiertas, buggy. Voor 1 kind gebruikt en eigenlijk veel te weinig gebruikt.

Edit: dit is hem, ik heb de nautical versie https://mountainbuggy.com/nl/Products/b ... kMk9y3WA0o
Die had destijds hele goede recensies maar bij het proefrijden in de winkel zonder baby kantelde de wagen wel erg makkelijk in de bocht. Dus ik zag mij al per ongeluk het kind eruit kieperen. Daarom toch maar voor de joolz gekozen. Die was een stuk stabieler en makkelijker te besturen.
Plus het was zo'n beetje de enige die doorknippen mij makkelijk in te klappen was.
Alle reacties Link kopieren
Suykerspin schreef:
11-02-2020 20:02
Wij zweren bij de cybex priam. Goed in te stellen op verschillende lengtes (man bijna 2.00, ik 1.68), grote ligbak, zitgedeelde wat ook helemaal plat kan, maxi cosi kan plat als hij op het wagenonderstel zit, warme voetenzak, verschillende wielen te kiezen, makkelijk in te klappen (helemaal plat), stuurt soepel en is erg wendbaar.
Wij heb en er heel erg veel mee gelopen met kind 1 en nu met kind 2, blijft een ontzettend fijne wagen!
Hier ook grote Cybex fans. Heerlijke wagen, de Priam. We hadden de babywandelwagen, maxicosi, wandelwagen en de autostoeltjes allemaal van Cybex. Komt ook nagenoeg altijd als een van de beste uit de testen. Idd verschillende wieltypes te kiezen, er kunnen zelfs ski's onder :mrgreen:
laylalala schreef:
12-02-2020 07:50
Wat vervelend! Ik moet zeggen dat ik de klachten gelukkig niet herken. Wij hebben een blauwe (niet jeans) en het is ons niet opgevallen dat hij verkleurd. Het is inderdaad zo dat onze zoon van 1,5 (12 kg, maat 92) het zitje al grotendeels vult en er geen jaar meer in zal zitten. Maar dit is ons eerste kind dus ik had me niet gerealiseerd dat dat afwijkend is? Tot welke leeftijd zitten ze normaal in een kinderwagen dan? Onze zoon wil er nu al bijna niet meer in omdat hij zelf wil lopen.
Mijn dochter was motorisch niet zo heel vlot, heb de bugaboo tot ver na 3 jaar nog heel intensief gebruikt..ze was echt niet op een fietsje oid te krijgen.. dus dat neem ik wel mee in mijn overwegingen. Losse buggy vonden wij onhandig, we waren de soepele bugaboo gewend, dus wil weer een wagen die jarenlang meekan.
fashionvictim schreef:
11-02-2020 23:03
Je mag mijn Mountain Buggy Urban Jungle luxury edition wel overnemen als je een beetje in het midden van het land woont. Fijne wagen met stevige banden. Ik heb hem compleet met alles erop en eraan, babynestje, reiswieg, luiertas, buggy. Voor 1 kind gebruikt en eigenlijk veel te weinig gebruikt.

Edit: dit is hem, ik heb de nautical versie https://mountainbuggy.com/nl/Products/b ... kMk9y3WA0o
Ziet er goed uit, maar is qua looks toch niet helemaal ons ding. Heb ook lichte voorkeur voor 4 wielen.
Elvy25 schreef:
12-02-2020 06:09
Wij hebben de Joolz Geo. Heel fijn voor in het bos en werkt ook goed in de sneeuw. De Geo 2 heeft wel een zonnescherm en heeft foam banden dus die zou ik eerder doen dan de 1. Hij klapt makkelijk maar wel groot in. Wat onhandig is voor in de auto, helemaal als je boodschappen erbij moet doen. We hebben de babyzen Yoyo nu als buggy standaard in de auto, maar die begon ik pas na 2 of 3 maanden te gebruiken aangezien de Joolz Geo wat steviger en veiliger aanvoelt. Ik zou trouwens wel echt goed kijken of de kinderwagen goed in de achterbak past. Wij zijn ook net van een stad naar een dorp verhuisd en vinden de Joolz qua formaat nu veel handiger dan eerst. De stang is trouwens makkelijk aanpasbaar.
Stuitert dat niet op onverharde wegen dan, die foambanden? Lees hieronder dat je dan echt luchtbanden moet hebben, maar heb geen zin in gehannes met lekke band oid.

We hebben een enorme auto, dus het kofferbakprobleem is hier gelukkig geen issue :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Dubatti one, erg mooie wagen en ben er erg tevreden over. Ik heb wel de grote banden, dus niet de city wheels en vind het echt super. Ook is de kinderwagen in 2 hoogtes te stellen wat evt fijn is als je wat langer bent. (Zelf ben ik niet lang maar ik vind het gewoon mooier dat een kindje wat hoger zit, vergeleken met bugaboo bijv. ) Op babypark staat een filmpje waar je meer info krijgt. Al 13 maanden in gebruik en nog geen klachten.
Ik ben nog nooit echt wezen wandelen in het bos, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat deze wagen daar tegen kan. Volgens mij word in de productvideo ook laten zien dat mensen er mee lopen in het bos en strand.

Trouwens, als je naar een babywinkel gaat kan je vaak over een ‘parcours’ wandelen en zo de wagen checken en daarna op Marktplaats lekker zoeken haha. Dubatti is wel alleen in de Babypark winkels te testen.

Ik zie Dubatti ook minder voorbij komen dan Joolz en Bugaboo, en dat was voor mij ook een factor. Tegenwoordig zie ik ze wel iets meer in het straatbeeld. :)
Alle reacties Link kopieren
Luchtbanden is een must.

Wij hebben nooit een lekke band gehad. Je fietsbanden rijdt je toch ook niet om de haverklap lek.

Je kan een keer pech hebben. Alsnog weegt het ongemak van een of hooguit 2x een lekke band hebben toch niet op tegen het dagelijkse ongemak van foambanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga regelmatig met m’n Bugaboo Buffalo over bospaadjes, grind, zand etc. Gewoon met dikke rubberbanden, gaat prima. Zie geen meerwaarde van luchtbanden. En van een beetje gehobbel in wagen slapen de meeste kinderen juist goed 😊
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
12-02-2020 09:27
Stuitert dat niet op onverharde wegen dan, die foambanden? Lees hieronder dat je dan echt luchtbanden moet hebben, maar heb geen zin in gehannes met lekke band oid.

We hebben een enorme auto, dus het kofferbakprobleem is hier gelukkig geen issue :)
We hebben hier nog nooit een lekke band gehad na wandelen, ook niet in het bos. En die kleine wieltjes voorop kan je met een druk op de knop vastzetten, zodat hij beter rijdt/ stuurt. (Joolz geo)
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
12-02-2020 09:27
Stuitert dat niet op onverharde wegen dan, die foambanden? Lees hieronder dat je dan echt luchtbanden moet hebben, maar heb geen zin in gehannes met lekke band oid.

We hebben een enorme auto, dus het kofferbakprobleem is hier gelukkig geen issue :)
Ik weet niet goed of het veel meer stuitert. Ik realiseer mij wel net dat m’n mening over luchtbanden meer gebaseerd is op de stad. Daar moet je wel echt meer uitkijken dat ze niet lek raken. We hebben een slag in de band gehad en hij was een keer zacht, maar niet lek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven