Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jokke, heel veel succes de komende periode, knap dat jullie toch hebben doorgezet.

Daisy, het is gewoon een rot traject, zeker in jouw geval. Is een kort protocol geen optie? Of kan dat niet met PCOS. Dat scheelt enorm. Ik hoop nu dat het gewoon niet nodig is en dat deze iui gewoon 1 van de 3 heeft bevrucht en is gaan groeien. Dikke knuffel.

Duufje, fijn dat jullie zijn goedgekeurd voor pleegzorg. Veel wijsheid in het nemen van een beslissing of jullie deze kindjes willen opnemen, lijkt me zo moeilijk. Ik denk wel dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn maar jullie zijn wijs genoeg om een weloverwogen beslissing te nemen.

Flipje, ik duim voor je

Stipje, heb je al een datum voor een echo.

Bolletje die drang om van alles te willen veranderen heb ik ook. Nu ben ik een groot voorstander van bomen in de tuin, het is gewoon ontzettend rauw die periode na een laatste poging. De pijn blijft een collega van mij bij wie het destijds ook niet gelukt is, zei dat het nooit voorbij gaat. Ze kan er nu goed mee leven, en bepaalt niet het dagelijks leven maar zo af en toe komt het heel hard binnen. Hoe dan denk ik dat tijd een goede raadgever is, langzamerhand voel je of je nog een nieuwe poging wil of niet. herken wel die angst van elke keer weer die teleurstelling. Heel veel sterkte.

Baggal, wel erg leuk het vooruitzicht op een cruise, mijn advies is bewegen dus altijd de trap nemen, een bushalte eerder uitstappen etc.

windmolen, wat fijn dat het goed gaat met jou en je zwangerschap. . Ik geloof dat ik net zo omga met mijn dossier als jij.

Hier is de hoest bijna voorbij, ben nog wel moe. Ons dossier is binnen gekomen, staan verder geen bijzonderheden is, alles zag er elke keer echt goed uit. Was wel verbaasd dat de uroloog had geadviseerd dat als er geen eicelfactor speelde, de spatader verwijderen aan te raden was. Nu is die eicelfactor wel twijfelachtig gezien mijn leeftijd maar dit wisten we niet. (Embryo's waren wel goed en ik hebt zelf een keer 100% bevruchtingen gehad.) Dat laten wel over aan het andere ziekenhuis, soms wat rare dingen als: wij hebben geen psychologische hulp nodig, omdat ik zelf psycholoog zou zijn, dat klopt dus niet. Mocht ik zwanger worden dan zou ik wel online inzicht willen in mijn dossier, want er sluipen zo her en der best wat gekke dingen in.
@Daisyliz
Ik hoop dat deze IUI jullie geluk gaat brengen 🍀
Wanneer weet je of de IUI gewerkt heeft?
Snap dat je niet lekker in je vel zit.
Houd moed 🙂
En spannend een second opinion in Gent!

@Windmolen
❤️❤️❤️ Genieten ❤️❤️❤️

@Valentine123
Welkom 🙂
Veel succes morgen, ik ga duimen dat er veel mooie eitjes bijzitten 🙏🏻
Ik vind dat je echt al veel eitjes hebt ☺️
Ik heb nog geen eitjes gehad in mijn vorige traject dmv clomid 😱😬

@Flipje
Jaaaa vandaag was jou dag van de terugplaatsing 🥳
Hoe is het gegaan? 🙏🏻

@Jokke
Tjeetje wat een kosten ☹️
Ga voor jou duimen dat het gaat werken 🙏🏻

@bolletje81
Meis je hele leven staat op zijn kop, leef echt met je mee, vind het heel erg jammer ☹️
Iets minder werken lijkt me een goed plan, even pas op de plaats en tijd maken voor jezelf.
Ik zou zeggen ga die bomen planten, hou je taai.

@Miekje-5
Zijn Deca hormonen?
Als het je een dip geeft hoop ik dat als je morgenochtend wakker wordt het zonnetje weer in je schijnt ☀️

@kasteelbewoner
Ga je over naar een ander ziekenhuis?

Hier:
Via de mail contact gehad met de casemanager en deze week kunnen wij bloedprik formulieren van Maastricht op de deurmat verwachten!
Hiermee gaan ze het recept voor de PGD maken (eicelselectie).
Weer een stapje dichterbij 🙂

Verder privé ben ik al een tijdje bezig met gezonde voeding en inmiddels 8 kilo afgevallen 🎉
Voel me er prettig en lekker bij 🙂
Dit mocht ook wel, van de clomid ben ik serieus zwaarder geworden + door mezelf 😅
Merk ook echt dat ik nu veel lekkerder in mijn vel zit nu ik weet wat het plan van aanpak is, nu weten we waar we aan toe zijn!
Het zal nog ongeveer 5 a 6 maanden duren.

In de tussentijd worden wel alle voorbereidingen alvast getroffen.
Help! Dilemma!
Eerste echo gehad in België en toen kregen we de keuze; of nog een ronde met alleen OI en zelf proberen, of 1 van onze 2 cryo’s laten terugplaatsen.

Vind het heel lastig! Ben net ziek geweest en niet idee dat dit ‘de beste’ ronde is. Ook gevoel dat hoe minder cryo’s, hoe meer richting ‘uitbehandeld’ we gaan.
Hierna hebben we nog maar 1 vergoede ICSI behandeling.
Aan de andere kant, geeft een terugplaatsing wel weer meer kans dan zelf proberen.

Wat zouden jullie doen?
Vienna als jij er voor deze maand geen goed gevoel over hebt, zal ik een ronde wachten. Anders krijg je misschien straks spijt.
@Vienna25
Ik zou ook overslaan 🙂
Ik zit op het bankje! :hello:

NOD.... Geen idee eigenlijk... 29 feb?
Officiële testdatum is 2 mrt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Dan gaan mijn duimen draaien Flipje
Ik ga ook duimen Flipje!!! :high5:
Hoop dat je lang en lekker mag zitten Flipje!
Flipje ik ga heel hard duimen! :cheer:
Vienna, volg je gevoel. Als het niet goed voelt, niet doen. Maar, onderzoek goed of dat niet-goed-gevoel komt omdat het écht niet optimaal is, of omdat je bang bent voor wat de toekomst gaat brengen. Die angst is ontzettend herkenbaar, maar angst blijft geen goede raadgever. Praat er veel over en voel wat beide beslissingen met je doen. Dan kom je uiteindelijk wel bij een beslissing die voor jullie de beste is. *Einde zweverig gezemel*
Vraagje, weet iemand of je meriofert de avond van tevoren klaar mag maken, koelkast bewaren en dan de volgende ochtend spuiten.
Ik moet 2 ampullen straks gaan spuiten en het leek mij fijn als Jokkeman dit de avond ervoor klaar kon maken.
Zenuwachtig aan het wachten op mijn menstruatie en dus start laatste hoop.
Jokke weet ik niet. Morgen poli even bellen. Bij mijn menopur heb ik wel eens gehad dat ik deel voor volgende dag moest bewaren omdat anders dosering niet uitkwam. Nu ook weer meen ik vrijdag even checken hoe t ook alweer was. maar of je dat met meriofert mag? Nooit gebruikt. Dus je hebt eigenlijk geen bal aan mijn antwoord, dus....
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 21:34
Reden: Typefout
0.45% gewijzigd
Vienna: ook ik sluit mij aan bij de anderen, al weet ik uit eigen ervaring dat je gevoel over iets NIETS hoeft te zeggen over de uitkomst. En het gaat hier om een ovulatie inductie of een cryo TP. Ik geloof niet dat een milde/reguliere verkoudheid echt invloed heeft. Succes met de beslissing.

Kasteel: wat een gekke redenatie zeg. Dus omdat jij psycholoog bent zou je voor jezelf geen behoefte hebben aan eventuele ondersteuning?! En dat wordt dat even voor /namens jou beslist. Bijzonder...
Ik ben dit weekend lekker bezig geweest op de cross trainer. Traplopen, eerder uitstappen etc. deed ik vaak al wel, maar het is meer dat ik wat meer energie wil opbouwen en kilo’s wil verliezen. Mijn huidige BMI zit op 25.4 en dat is gewoon net iets te veel. In 2012 toen ik in London ging wonen lag dat rond de 21/22. En ook met de cruise in het vooruitzicht wil ik gewoon niet “aan eten”. Ik ben nogal een intens type en geef niet zo snel op, dus elke avond loop ik braaf naar zolder voor 20-25 minuten cross trainen. Het is nog geen hobby, maar hopelijk wordt het wel een gewoonte die ik kan blijven volhouden :A:

Flip: Ik ga keihard duimen voor een prachtige plakker!

Daisy: Kom je de wacht weken een beetje door? Slaap je inmiddels wat beter?

Neo: heel veel succes met je evaluatie gesprek deze week. Hopelijk krijg je wat antwoorden op je vragen en kun je weer vooruit kijken naar de volgende poging.

Duufje: Benieuwd of jullie inmiddels een besluit hebben kunnen nemen en hoe het met jou en Duufman gaat. We hebben genoeg manieren om elkaar te “spreken” en ik kan me voorstellen dat het wellicht was veel is om hier te melden. Maar ben enorm benieuwd.

Lauwie: En... al meer duidelijkheid mbt de baan van je man? Lastig dat je hele planning vwb Spanje daar ook vanaf hangt.

Of je Meriofert eerder kan klaarmaken weet ik niet, Jokke. Volgens mij heb ik het nooit voorgeschreven gekregen. Heb je inmiddels een antwoord?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal Hi!
Ik moet ontzettend lachen om "het is nog geen hobby, maar hopelijk wordt het wel een gewoonte die ik kan blijven volhouden" :-D
Die herken ik volop. Ik ben vrij recent weer begonnen met hardlopen (deed ik vrij fanatiek, maar ik ben gestopt toen wij ons huis gingen verbouwen en was 2 jaar later nog steeds niet weer begonnen...) en dat is precies mijn motto. Helaas weet ik voor mezelf dat ik het nooit echt leuk ga vinden. Maar ik weet uit ervaring dat er in elk geval een moment komt dat ik het niet meer heel erg vind :-D

Kort antwoord op je vraag mbt pleegzorg, ook in relatie tot de opmerking van kasteelbewoner; wij vinden ook dat je in deze niet voorzichtig genoeg kunt zijn en twijfelen nog heel erg. 2 (getraumatiseerde) kinderen ineens is erg heftig en er zijn wat omstandigheden die nog opgeklaard moeten worden voor ons. De fysieke afstand is vrij groot, wat betekent dat wij veel gaan vragen van het schoolgaande kind en zolang het perspectief niet duidelijk is, willen wij dat het kind niet aandoen. We neigen nu naar nee, maar hebben over 2 dagen nog een gesprek hierover met de betrokken pleegzorgwerkers. Dus nog niet helemaal afgeschoten, maar wel veel twijfel. En hierin hebben wij dezelfde denkwijze als in het ICSI-traject destijds; als 1 van ons twijfelt, is het nee.

Lieve dames, ik blijf meelezen. Heel veel succes allemaal.
Bolletje en Jokke, even een extra :hug:
Flipje, duimen draaien weer!
Jokke, kan je niet helpen maar zo idd even bellen. Gaat het wel met prikken?

Baggal, ons werd juist hulp aangeboden maar dat willen wij niet maar op één of andere manier staat er nu dus dat ik psycholoog ben, en dat ben ik niet. Dat zou niet goed komen. Zo'n dossier lezen is prima maar ik kan heel precies zijn en zie hoe er dus fouten ontstaan in een dossier. Het valt me ook dat er helemaal niet verder wordt nagedacht, of althans voor zover ik kan lezen. Daarin schuilt dus ook een zwakte want het is allemaal wel heel erg tabellen volgen. Het verslag van een mammografie is bijvoorbeeld meer analytisch. Nu denk ik dat het uiteindelijk geen verschil maakt, en ik was ook wel een saaie patiënt, maar het valt me ook op dat alles de hele tijd draait om de vrouw, terwijl het zaad van mijn man niet goed is, ze wist eigenlijk niet eens of dat invloed heeft, dat moest ze navragen aldus het verslag. Voor het afsluiten van het traject is het wel goed alles na te lezen. Succes met cross-trainen, het is vast ook ontspannend.

Verder heel veel succes iedereen met het spuiten en alles wat daarbij komt.
Hey even een vlug vraagje ben sinds gisterenavond een beetje benauwd. Kan dat an de deca zijn? (spuit in de ochtend)
Ben best bekend met hooikoorts en daar heb ik eerder astma-achtige klachten bij gehad, maar dat lijkt me nu niet echt aan de orde. Antihistamine maakt het niet minder iig.

Kon het online niet heel erg uit bijsluiter halen. Wel met overstimuleren maar ben nog niet aan menopur bezig.

Nu te laat om te bellen, sukkel. Morgen ff proberen. Maar misschien weet hier iemand wat.

Oftewel miekje zit in de decadip terwijl het hondenweer is en met ziek kind zich weer vanalles in t hoofd te halen.
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 15:53
10.87% gewijzigd
Wat slordig van dossier trouwens kasteel.

Goed bezig baggal. Ik wou dat ik zulke discipline had.

Goed dat jullie er zo goed over nadenken duufje. En dat jullie na al.die tijd niet je laten verblinden en voor de 1e de beste kans te gaan als deze misschien te complex is.
@Baggal: Goed bezig zeg! Knap van je hoor! Hier merk ik vooral de koolhydraatarm eten mij goed helpt. Maar dat is heel persoonlijk of dat werkt. Voor mijn man (-47kg) en voor mij in ieder geval wel. Alleen is het een uitdaging om het eten interessant te houden.

@Duufje: Spannend hoor. Wel goed hoe jullie ermee omgaan. Persoonlijk zou ik het best lastig vinden om 'nee' te zeggen, omdat je al zolang een kindje in huis wilt. Daarom heb ik ontzettend veel respect voor hoe jullie het belang van de kinderen zo voorop kunnen zetten. Hopelijk komt er snel een verzoek wat beter past!

@Miekje: Ik ben door een soort-gelijke van de deca ook benauwd geweest. Echt kortademig en snel buiten adem. Bij 2 cycli precies hetzelfde. Dus denk dat het wel kan ja. :)

Mijn man is aangenomen, yay! Dus per juni start hij met z'n nieuwe baan. Dat betekent dat we in mei naar Spanje gaan voor hopelijk een eerste ECD-tp. Vanochtend een tijd met de kliniek aan de lijn gehangen, en dat was ook wel erg fijn. Deze week komt er een behandelplan en komen alle recepten weer onze kant op. Afhankelijk van wanneer ik ongesteld word, begin ik óf komende menstruatie al met medicijnen, óf de menstruatie daarna. Ben benieuwd wat ze weer allemaal in petto hebben. Huiswerk voor deze week is om goede foto's van mezelf daarheen te sturen zodat ze een donor kunnen gaan zoeken. Gaat dan toch allemaal ineens weer snel!
Lauwie, fijn dat er uitzicht is op het vervolg.

Miekje, nooit deca gebruikt maar van de utro daalde mijn conditie flink zoals kort ademend en vermoeidheid. Liep hijgend de trap op, kreeg er zelf een opmerking over van een collega. (normaal ren ik de trap op)

Duufje, ik snap wel dat je zo veel mogelijk wilt weten om een goede keus te maken. Wie weet kunnen de pleegzorgwerkers wat meer duidelijkheid geven. Hebben jullie de kinderen wel gezien? Is er hulp (therapie) voor de kinderen naast dat jullie neem ik aan goed begeleid gaan worden. En inderdaad jullie moeten er beide achterstaan. Spannend allemaal maar ook fijn dat jullie nu of later wat kunnen betekenen.
Vienna Ik sluit me bij baggal en lauwie aan. Ik dacht echt dat onze huidige poging mislukt was, en wel ja een knal test.
Stellen ze voor dat je een extra ronde OI tussendoor doet? Zou t zeker doen als ze denken dat het iets zou kunnen doen, waarom niet. Dan ene maandje.
Maar doe wat goed voelt !

Wat ben jij goed bezig baggal, en wat heerlijk dat uitzicht op die cruise. Wanneer gaan jullie? Hebben jullie al geboekt?

Duufje, als jullie twijfelen zou ik het ook zeker niet doen. Het is altijd zwaarder dan je denkt, en het is jullie eerste keer dus nog niet door de wol geverfd. Sterkte met beslissen!

Flipje wat fijn!! Sterkte op het wachtbankje!

Kasteel, kan me voorstellen dat je zelf wat vraatekens bij zo'n dossier zet. Een foutje of cruciaal vergeten detail sluipt er zo makkelijk in. Wel fijn dat je het zo kunt afsluiten. Hoe gaat het verder? In maart gaan jullie voor een intake toch?

Lauwie wauw wat fijn dat je man is aangenomen! En jullie weer verder kunnen, hoera!
Bijzonder dat je een foto mag sturen voor een donor match! Mag je verder nog criteria aangeven waar ze op letten?
Nogmaals dank voor jullie berichten! Ik ben blij dat ik niet heb gecanceld, bij de echo op dag 12 waren er plotseling 10 eitjes. Wel echt verschillend in grootte, hopelijk is dat geen probleem.

@Kasteelbewoner: fouten in het dossier herken ik heel erg. Zo frusterend. Het is natuurlijk mensenwerk, maar het maakt mij soms zenuwachtig, Alsof ik iedere keer alles opnieuw moet uitleggen/controleren. Wauw, 100% bevruchtingen. Gemiddeld is iets van 50% toch?

@Vienna: waar hebben jullie voor gekozen?

@Flipje: wat spannend! Ga je zelf testen of met bloedtest?

@Maan: fijn! Steeds een stapje dichterbij!

@Baggal: wat ben je goed bezig! Pff, ik kan het nog niet opbrengen om iedere avond 5 minuten oefeningen te doen, let alone iedere avond crosstrainer. Veel discipline!! Waar ga je met cruise naar toe :)? Fijn vooruitzicht!

@Miekje: hoe is het gegaan met benauwdheid?

@Lauwie: wat fijn van de baan van je man. En gaat Spanje dan de donor helemaal zelf uitzoeken? Of krijgen jullie ook nog foto's te zien? Spannend dat het al zo snel gaat beginnen!

Ik lees pas net mee, excuus als ik dingen zeg/vraag die jullie al lang besproken hebben, hopelijk niet te vervelend.

Ik heb morgenochtend de punctie. Ben zenuwachtig, de afgelopen maanden is zoveel misgegaan voor mijn gevoel (ik heb twee miskramen gehad, waarvan 1 relatief late en ook diagnose APS met Factor V Leiden gekregen), dat ik nu steeds heel bang ben voor een nieuwe tegenslag. Vrijdag is als het goed is de terugplaatsing, mits er bevruchtingen zijn opgetreden natuurlijk.
Valentin, gemiddeld wordt 2/3 bevrucht, en 1/3 blijft vaak over die goed genoeg zijn.
Dus stel je hebt morgen 9 eitjes bij de punctie dan zouden er bijvoorbeeld 6 kunnen bevruchten en 3 goeie embryo's uit kunnen komen. Dat zijn gemiddeldes.
Dus het kan nog beter/slechter uitvallen.

Wij hadden de eerste keer met 8 rijpe eicellen slechts 1 goede embryo, 0 cryos. Maar hij de 2e keer 6 eicellen (Wv slechts 3 rijp) 3 bevruchting en 1 embryo, 0 cryos.

Succes morgen!! Doen ze IVF of.icsi?
En tip; houdt rekening met t slechtste en hoop op t beste. Dan valt het niet te erg tegen.
Tip voor morgen valentine, neem wat lekkers mee voor na de punctie. Ik had veel pijn en omdat jr nuchter moet zijn is jezelf iets heel lekkers gunnen echt fijn. En lekker zingende kleding.
Ik net ongesteld geworden, het circus gaat beginnen. Hoopte vandaag stiekem dat het allemaal niet nodig meer zou zijn en dat er een wonder was gebeurt, maar helaas, Düsseldorf gaat echt door.
Morgen de eerste spuit erin, net begonnen met neusspray
Lauwie thanks en spannend dat de spaanse trein gaat vertrekken voor jullie. Fijn ook nieuwe baan.

Valentine succes vandaag. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen. Hoe meer je aanspant hoe moeilijker het gaat. (Kon ik niet goed maar ach) straks rustig aan en veel drinken. Hoop voor mooi resultaar

Hier minder benauwd maar wel rottig hoestje en grieperig. Uiteraard in de vakantie stom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven