Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Hoi Iedereen,

Lang niet van me laten horen en zeker niet op de hoogte van alles wat er speelt..
Maar, Lauwie veel succes met de ECD! Het is voor jullie ook een lange 'aanloop' geweest hier naar toe met veel onzekerheid en grote teleurstellingen, superspannend en fijn dat het nu eindelijk kan gaan gebeuren.
@Stipje, wat fijn zeg dat je een positieve test gehad hebt! Hoe ver ben je nu?
@Jokke nu dus naar DSD, veel succes!
@kasteelbewoner, heb ik het nu goed begrepen dat jullie verder gaan met donermateriaal? Of juist niet?

Hier gaat het minder, onze laatste emmy heeft weer een positieve test opgeleverd maar niet goed stijgende HCG helaas, morgen de eerste echo (6weken) en ik verwacht dat dit onze vijfde miskraam gaat worden. Nu beraden op hoe verder, we hebben nog 1 poging van de verzekering de vierde dan maar vijf miskramen op een rij geeft wel een hoop twijfels daarover.
Verder zijn wij ook goedgekeurd voor pleegzorg al voor de kerst, heel blij mee maar tot nu toe geen aanbod. Dat komt denk ik omdat we in eerste instantie alleen voor weekend zorg ingezet kunnen worden. Dit is door de pleegzorginstantie zelf zo aangegeven omdat ze willen aankijken hoe ons zoontje er mee om kan gaan. Hij werd namelijk binnen 1 minuut als kwetsbaar gelabeld, vanwege zijn open houding en totaal gebrek aan reserve ten opzichte van vreemden…deze jongen heeft geen schild voor de buitenwereld. Is toch gek, dat je dan als moeder denkt ja gelukkig niet dat heeft hij niet nodig gehad totnutoe. Maar wat gaan we hem aandoen met een eventueel getraumatiseerd kind in huis? We zijn wel blij met de pleegzorginstantie dat zij zelf heir ook erg mee bezig zijn, komt wel zorgvuldig over.
Dus wij wachten af en gaan ook heeeeel kritisch zijn als er een aanbod komt, al begrijp ik wel dat je vaak niet genoeg informatie krijgt vantevoren dus dat het een moeilijke afwezig is snap ik heel goed. Tegen ons zeiden ze, dat je wanneer je het aanbod krijgt meteen moet voelen ‘ja dit kan wil ik’ en als je dat niet zo voelt dat je misschien beter nee kan zeggen. Goed dat is de theorie en de praktijk ligt genuanceerder natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Valentine: Heel veel succes vandaag!

Duuf: precies dat ja. Ik zet geregeld (volgens mijn man gangster rap muziek) op (verstand op 0) en dan maar gewoon gaan. Na het sporten ben ik wel voldaan -lang leve de endorfine- maar verder...
Ik snap jullie overwegingen mbt pleegzorg en de gevolgen voor zowel jullie als de kinderen. Jullie weloverwogen aanpak is wederom kenmerkend voor jullie. En twee is ook meteen wel heel heftig, los van de logistieke implicaties.

Lauwie: Fijn nieuws mbt de nieuwe job van je man! Dat betekent dat jullie ook weer kunnen plannen. Ook ik eet low carb/keto en je mist pasta en brood op een gegeven moment ook niet eens meer. En als ik daarnaast 30 minuten per dag op de cross trainer sta + nog wat doe met de dumbbells komt het vast goed. Voor mij hoeft er geen -47 KG af (dan lig ik gegarandeerd in mijn kist ;-) ), maar 5/7 kg zou fijn zijn en gewoon wat fitter worden en bewustere keuzes maken. Wel goed van je man trouwens - respect. 💪🏽 Met jou ben ik heel benieuwd wat Spanje in petto heeft voor jullie qua donor.

Stipje: Heb je nog getest of het oploopt? Hoe voel je je? Jullie huis gaat volgende week in de verkoop? Spannend zeg!
We hebben een aanbetaling gedaan inmiddels en zijn weg van begin januari tot en met eind april en bezoeken 27 landen. Er is ook een gym aan boord trouwens (en een giga hoeveelheid voedsel). Dit is het enige jaar dat we dit als gezin kunnen doen, omdat SA na volgend jaar leerplichtig is. Ze wordt 4 in Oktober 2021. Dus het is een echte: once in your lifetime experience. Moest er wel hard over nadenken overigens, maar we besloten er toch voor te gaan. Sommige ervaringen moet je niet uitdrukken in geld of bewaren voor “later”, maar gewoon DOEN (als het kan).

MamaMaria: Goed om weer van je te horen, maar wat verdrietig dat het er alle schijn van heeft dat miskraam 5 op stapel staat. En wat een lastige overwegingen mbt pleegzorg en ook in combinatie met het gezin. Sterkte. :hug:

Vienna: uiteindelijk een keus gemaakt tussen cryo-TP of OI?

Jokke: de eerste spuit! Een mijlpaal. Natuurlijk hoop je tegen beter weten in op een wonder. Maar ik hoop heel hard dat DD, ondanks de slechte communicatie, jullie helpt om ouders te worden. Heel veel succes!! 🍀

Miekje: Beterschap & succes met spuiten!

Kasteel: ik las ‘em even anders. Weet dat je op een school werkt (maar dat kan ook met een psychologie achtergrond). Hoe dan ook: gek hoe het gelopen is. Benieuwd naar de vervolgstappen mbt ECD.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dank voor jullie berichtjes!

Stipje: fijn overzicht! Dan weet ik wat beter waar ik me op kan richten, ook al zijn het idd natuurlijk gemiddelden. Weten ze waarom jullie zoveel minder embryo's kregen? Ik ga proberen niet te veel te hopen, maar ik merk dat ik dat heel lastig vind. Ik moet me ook een soort van vastgrijpen aan hoop voor mijn gevoel, anders word ik heel somber van dit traject. Het zaad van mijn vriend is goed, dus ze doen IVF.

Jokke: super fijne tip! Mijn vriend had iets meegenomen en was idd fijn. En losse kleding ook. Wat jammer dat deze keer niet is goed gegaan. Maar Dusseldorf klinkt als een fijn vooruitzicht. Kun je dan nu meteen starten met nieuwe ronde? Ik dacht dat er altijd pauze maanden moesten zijn? Of was dit een cryo? Heel veel succes!

Miekje: wat naar dat je ziek bent geworden! Gelukkig dan waarschijnlijk geen bijwerking van de decapeptyl. Maar toch vervelend in vakantie :(. Ik heb jouw tip geprobeerd: zodra ik morfine in infuus kreeg heb ik mij eraan over proberen te geven en ontspannen ging redelijk goed.

Mammamaria: wat verdrietig weer een miskraam. Ik heb drie miskramen gehad en was daar al zo verdrietig van. 5 miskramen lijkt me ontzettend zwaar. Zijn de embryo's van de goede kwaliteit iedere keer?

Baggal: dat klinkt als een mega coole reis. Zijn jullie dan 3 maanden aan boord van het cruiseschip?

De punctie ging goed vandaag. Van te voren wel veel gedoe met infuus, ik ben heel moeilijk te prikken. Het zou bijna niet doorgaan, het MCK heeft geen anesthesie afdeling, en zonder infuus hield het op. Ik kreeg daar zoveel stress van dat ik zat te huilen op die stomme stoel, maar de gynaecoloog kreeg hem bij poging 6 er toch in. Het waren 15 eitjes, stuk meer dan die eerdere 6-9 waar ze over spraken. Morgen hoor ik hoeveel embryo's. Vind het heel spannend. Gingen jullie de dag na de punctie weer werken eigenlijk? Ik heb nu nog wel pijn/beursgevoel, maar ik lig op de bank en dan gaat het goed.
Jokke, Baggal, lauwie, maan, Valentine, stipjepipje; bedankt voor jullie reacties. Veel aan gehad! We gaan nog een ronde voor OI. Vooral even praktisch en wie weet!

Tot nu toe gebeurt er met de hormonen alleen helaas nog niets, al 2 echo’s gehad. Nu over op Menopur en een hogere dosis. Vrijdag terug naar België voor 3e echo, hopelijk is er dan wel wat gebeurd en hoef ik niet nog een keer op en neer.

Mamamariah; ik hoop toch dat het dit keer wel goed zit en je voorgevoel niet klopt. Zou echt heel verdrietig zijn, voor de zoveelste keer mis :hug:

Duufje; als ik jouw berichten lees, ben ik eerlijk en zou ik niet op dit voorstel
ingaan. Vooral omdat perspectief nog niet duidelijk is, dat kan veel onrust geven. Mogelijk hebben ouders (of 1 ouder) dan ook nog het gezag en dat maakt veel ook erg lastig (voor belangrijke zaken, bv. medisch, inschrijven, vakanties moet je toestemming hebben). Bovendien is er dan meestal nog een intensieve bezoekregeling en dat moet je niet onderschatten (vooral qua impact op de kinderen en dus op jouw gezin, maar ook de tijd die je eraan kwijt bent).
Wij vinden het zelf fijn om met 1 te zijn begonnen, zodat je makkelijker kunt afwisselen en nog af en toe tijd hebt om even op te laden.
Aan de andere kant als 2 goed samengaan, scheelt dat ook met ‘bezighouden’, want dan kunnen ze samen spelen.
Blijft heel lastig. Wens jullie heel veel wijsheid!
Wat fijn valentine dat de punctie goed is gegaan. Nu is het spannende wachten begonnen. Düsseldorf is onze laatste hoop, we zijn in juni 2019 uit het traject in Nederland gedonderd zonder resultaat. Dus we zijn al een half jaar bezig in Düsseldorf, en mogen eindelijk starten. Fijn dat het start maar ook zo mega spannend. Onze laatste hoop. Hierna stoppen we. Mijn lichaam is op en beide onze geest en energie.
Baggel wat knap van je dat sportieve en goed eten. Ik probeer ook genoeg te bewegen en weinig koolhydraten te eten, maar ik val er helaas niet echt van af. Bedankt voor altijd he lieve medeleven.
Mamamaria wat een spanning weer. Ik hoop en duim dat je voorgevoel niet klopt en dat alles goed zit.
hoi,

@Valentine, ik heb me telkens -in overleg met de bedrijfsarts- een week ziek gemeld. Deels vanwege gewoon fysiek herstellen en deels omdat ik mentaal er gewoon niet bij was. Dat wachten op het telefoontje vond ik zo stressvol dat werken toch niet veel opgeleverd zou hebben. Maar 15 is inderdaad echt een topscore!

Wat stipje zei klopt wel als vuistregel, ligt ook aan of jouw ziekenhuis 5 daagse of 3 daagse terugplaatst? In Gent 5-daagse en bij ons waren er dan nog 7 op dag 3 en nog 3 over op dag 5. Die 3 hebben overigens allemaal tot een positieve test geleid (en waarschijnlijk mk). Mijn vermoeden is dat er echt iets bij mij misgaat na innesteling, is ook wel duidelijk dat er dingen mis zijn bij mij langzame schildklier, MTHFR dubbel gemuteerd, geen stollingfactoren gevonden maar ik krijg wel anti-stolling vanwege die MTHFR en kreeg nu ook prednisolone preventief om mijn immuunsysteem een beetje te onderdrukken voor de zekerheid..
Verder ben ik natuurlijk ook te zwaar ( en deze slopende jaren in de MMM hebben daarbij niet geholpen).

@Jokke, jullie hebben in mijn herinnering ook niet veel echte kansen gekregen in het traject, ik begrijp dat het erg beladen moet zijn. Ik ben echt heel blij met onze overstap vorig jaar en ik hoop dat dat voor jullie ook zo zal zijn, en dat dit jullie nu meer gaat brengen.

@Baggal, goed bezig! ik doe ook aan koolhydraatarm eten wanneer ik af willen vallen (nu dus niet) maar klopt wat je zegt het went snel, het kost alleen veel tijd kwa mealprepping en dat je niet effe snel iets kan halen voor de lunch dus altijd voorbereid moet zijn is wel een dingetje...
Valentine hoe gaat het? Ik ging na puncties 1, 2 en 3 de volgende dag wel weer werken. Na de vierde nog één dagje thuisgebleven. We zo mogelijk beetje rustig aan gedaan.
Valentine: 15 eitjes is een hele mooi score zeg! Super. En fijn dat ze reguliere IVF gaan toepassen, ipv ICSI omdat het zaad van je vriend gewoon goed is. Ik hoop dat je gebeld wordt met goed nieuws vandaag over de ontstane bevruchtingen.
In ICSI heb ik de dag na de punctie thuis op de bank gehangen, bij de punctie in ICSI 2 zat ik de dag daarna weer op kantoor. Maar het is maar net wat goed voelt.
Mbt tot de cruise is het 110 dagen (bijna 4 maanden) met “food around the clock” - vandaar dat ik begonnen ben, 10 maanden voor vertrek met een strak fitness regime. Als dat nl. in je mindset zit, ben je ook wat voorzichtiger met wat je in je mik duwt - althans dat is mijn ervaring ;-) .

MamaMaria: Heel veel sterkte/succes bij de echo. Het gekke is dat je zoontje volgens mij “gewoon” spontaan en zonder al te veel complicaties gekomen is als ik mij niet vergis en je nu wel zwanger wordt, maar het toch steeds mis gaat/lijkt te gaan.

Jokke: Hoe gaat het met spuiten? Last van bijwerkingen? Wanneer heb je de eerste echo?

Daisy: Even een toi toi toi deze wacht weken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hoi Baggal,

Dat supergeheugen van jou weer...maar je hebt helemaal gelijk. Wij noemen hem ‘the one that got away!’ ;)

Die cruise klinkt heerlijk!
Baggel wat een lekker vooruitzicht met die cruise, gaan jullie met ze drieën? En miss heb je het al verteld, maar waar gaan jullie allemaal bezig langs? Niet bang nu met het corona virus?
Prikken gaat goed, was echt heel angstig de eerste x, maar viel mij reuze mee. Het klaar maken van deze nieuwe medicatie, moet ik nog wat leren. En wanneer eerste echo, da's een hele goede vraag. Düsseldorf neemt geen telefoontjes op, of sta 5 minuten in de wacht en dan wordt de verbinding verbroken. Ook op mijn mail met vragen is nog niet gereageerd. Pffff echt heerlijk, kan ik er goed bij hebben :mad: :peace:
Valentine, bij ons hadden ze ‘achteraf’ eigenlijk ICSI moeten doen. Mogelijk een combinatie van een harder schilletje vanwege wat oudere/taaiere eicellen, en het aandelen snelzwemmende spermacellen was minder dan bij eerdere controles/testen. Bij ICSI werd dus ineens 100% bevrucht.
Fijn dat het goed ging en er zoveel meer eicellen waren gevonden! Wel gek dat ze die eerst niet op de echo’s zagen, bij ons wisten ze altijd precies hoeveel follikels er waren (natuurlijk niet of daar dan ook een eitje in zat, niet elke follikel bevat een eitje).
Wat mij heel erg hielp juist in het traject is niet zo zeer hoop houden, maar realistisch blijven. Worst case, mid case en best case bedenken, en rekening mee houden dat het alle 3 uit kan komen. Bij ons kwam eigenlijk iedere keer worst case uit, maar de 2e poging viel in elk geval niet rauw op ons dak zoals bij de eerste, omdat ik het ingecalculeerd had als optie. Maar wij hebben ‘makkelijk’ praten want wij hebben 'gewoon' een plan B en C (eiceldonatie in utrecht / finland). Met eigen eitjes is het gewoon gissen of het gaat lukken. Dus hoewel mijn diagnose natuurlijk een vloek en worst case is, ben ik er tegelijk nu wel ‘blij’ mee, want ik vind het traject nu al zwaar, terwijl ik nu weet dat met ecd het uiteindelijk gewoon moet lukken, als je het maar vaak genoeg doet. En met eigen eitjes had ik denk ik niet kunnen voorkomen toch hoopvol/wanhopig te voelen :blauwoog:

Vienna wat vervelend dat er nog niks gebeurde :@@: hopelijk met de ophoging vrijdag een beter resultaat!

Miekje wat balen dat je ziek bent. Geen Corona hoop ik? :whistle: :-*

Mamamaria, jeetje wat goed dat de pleegzorg ook zo naar andere familieleden/kinderen kijkt, daar had ik nooit bij stilgestaan maar is natuurlijk enorm bepalend! En idd wel ervaringen gehoord van zowel kinderen die ineens de ouders/huis moesten delen met pleegkinderen wat niet altijd makkelijk was (die kinderen zijn nu volwassen). Erg lastig en snap dat je kritisch bent, je wilt je eigen kind niet in een ongelukkige situatie brengen in de poging een ongelukkig kind betere leefomstandigheden te geven.
Ik las in het andere topic over de echo vandaag, zo fijn geen bbz, maar oh jeetje wat spannend alsnog weer. Snap dat je twijfelt of je nu wel of geen hoop moet hebben. Sterkte meisje. :hug:

Baggal ik had maandag getest en idd was nog weer opgelopen, fijn! Nu maar gewoon geduldig wachten tot de echo op 11 maart.
Wauw wat gaaf dat jullie er zolang tussenuit gaan, dat lijkt me zo’n lekker gevoel! Alsof het nooit eindigt, heerlijk! :cheer: :sun: En zo fijn, het kan nu nog met SA. Heb je wel eens eerder een cruise gedaan, of is dit je eerste keer? Zelf trekt een cruise me niet zo zeer, maar zo lang weggaan en niks hoeven, oh my, goddelijk! Dat is al een ervaring op zich! :worship:

Jokke ‘joepie’ je bent weer begonnen met prikken. Oh maar wat een ellende met Dusseldorf, jeminee wat een frustratie. :frusty: Heb je nu ‘spijt’ dat je daar verder bent gegaan? Toch maar het hoofd koel houden, je kunt er nu niets meer aan doen, behalve het ondergaan. En hopelijk is het niet voor niets. :heart:

Hier. Verlengde wachtbankje is zo waar nog trager dan de 2WW! Wel heel anders. Maar ook irritant. Maar het is een geruststelling te weten dat er uberhaupt iets kan innestelen in mijn onvruchtbare lijf. Dat stelt echt gerust :kneel:
[quote=stipjepipje post_id=31025249 time=1582733247

Miekje wat balen dat je ziek bent. Geen Corona hoop ik? :whistle: :-*
[/quote]

Dat hoop ik ook niet. Hoewel ik niet zou weten hoe/door wie. Gelukkig na nacht hoesten ook keelontsteking steking en echt nul stem, zo stom in n winkel dachten ze dat ik carnaval had gevierd... overige winkels hadden zelfscan gelukkig.

Baggal wat n gaaf vooruitzicht. All day buffetten pff hoewel je met zo'n lange reis wellicht snakt naar gewone dingen. Maar wat tof!

Ik ga mijn bed maar weer opzoeken. Vrijdag controle ws zaterdag met stimuleren beginnen
Vienna: Ik ga voor je duimen! Ben je al begonnen met prikken?

Jokke: pff wat een heftig verhaal. Moesten jullie stoppen in NL? Of hebben jullie dat zelf besloten? Ik hoop heel erg dat Dusseldorf voor jullie geluk gaat brengen. Wel heel frusterend dat ze zo slecht te bereiken zijn. Hopelijk heb je vandaag alsnog contact gehad en nu weer wat meer duidelijkheid over eerst echo etc.

Mammamia: dankjewel! Ik word morgenochtend gebeld of er embryo's zijn ontstaan en dan dag 5 een eventuele terugplaatsing. Dus dat is na 3 dagen. Ze gaf wel aan dat we ook tot zondag konden wachten, mocht ik last hebben van punctie oid. Klopt het dat ze eigenlijk niet goed weten wat beter is? 3 of 5 daagse terugplaatsing? Als ik jouw verhaal lees, lijkt 5 mij eigenlijk fijner, dan vallen er misschien al wat minder goede embryo's af? Wat naar zo veel medisch gedoe. Heb je ook medicatie voor je schildklier? Wanneer krijg je meer duidelijkheid over je mogelijke miskraam? En wat krijg je als antistolling? Ik hoop zo op een goede uitkomst voor jou!

Miekie: ik ben vandaag gaan werken. Wel rustig dagje, alleen achter bureau gezeten dat was goed te doen. Ik heb niet echt pijn, maar meer een soort beurs gevoel in mijn onderbuik en als ik loop. Veel beterschap! Hopelijk voel je je beter als het prikken gaat beginnen.

Baggal: Dankjewel! Ik hoor dus morgen pas hoeveel embryo's, blijkbaar had ik het verkeerd begrepen. Ben heel zenuwachtig. Ohhhh wat een heerlijk vooruitzicht, 110 dagen! Jullie hebben al een dochtertje toch? Lijkt me heel speciaal zo'n lange tijd samen. Dat eten zou ik ook heel moeilijk vinden ;)! Maar kan me idd voorstellen dat als je in een goede/gezonde mindset aan zo'n reis begint dat het makkelijker is.

Stipje: ja, ik vond t ook gek dat ze zoveel minder eicellen bij dag 8 zag. Durfde niet goed te vragen hoe dat kwam, deze arts was sowieso al best geïrriteerd (vond mij denk ik een hele vermoeiende patiënt). En ik was vooral ook heel blij dat het er zo veel meer waren, bij slecht nieuws heb ik altijd veel meer vragen. Over het zaad van mijn vriend hebben ze dinsdag niet veel gezegd, behalve dat het 30 miljoen was. Ik las op internet dat dat niet zo'n super goede score is, maar het hangt af van het aantal snel bewegende toch? Daar zei ze niets over, dus hoor ik morgen hopelijk ook. Dankjewel voor je goede tip wat betreft hoop houden. Ik heb ook even nagedacht over verschillende scenario's. Je klinkt heel dapper en realistisch wat betreft kansen. En wat een fijn idee dat er al donoreitjes voor jullie zijn. Zijn die ook al ingevroren?

Pff, ben zo zenuwachtig voor morgen! Mijn vriend ziet het allemaal heel positief in, dat vind ik ergens ook moeilijk; ik ben heel bang dat hij heel erg teleurgesteld zal zijn. Gebruiken naast mammamia anderen ook antistolling? Ik heb dus Factor V leiden en waarschijnlijk ook APS. Dus dat betekent ascal en lmwh (injecties). Officieel moet je daarmee pas beginnen bij positieve zwangerschapstest, maar ik heb bedacht dat ik liever vandaag al start. Wie weet heeft die stolling ook invloed op de innesteling..?
Hoi,

@Valentina Ik gebruik kinderasperine 100, gewoon van de drogist wel op aanraden van de arts maar mijn apotheek vond dat ik het ook wel zelf kon kopen of zo en verder clexane (heparine) injecties, die zijn heeel naar, enorme bloeduitstortingen krijg ik daarvan. En dan ook in mijn buik. Maar ik moet beginnen vanaf eisprong, dus dat is een dag of 5 voor terugplaatsing.
En ja ook medicatie voor de schildklier inderdaad. Watbetreft 3 of 5 daagse embryo's in gent is het inderdaad de filosofie dat ze je dan een tp van een minder goed embryo kunnen besparen. Maar eerder heb ik in NL 2 tps gekregen 1 van 3 dagen en cryo wat al een blasto was na ontdooien (dus 5 dagen) en die van 3 dagen bleef zitten (miskraam 2) en die andere niet. Goed is maar 1 verhaal natuurlijk...
Volgens mij is 30 miljoen echt een topscore hoor! mijn man had ook altijd zoiets en dat was fantastisch...volgens mij hebben ze er 100.000 nodig in totaal of zo.
Ik weet dat mijn man voor IUI ooit 0.4 miljoen had (na koorts) en toen was het op de grens...

@Jokke, gedoe is dat uitvogelen hoe alles werkt in een nieuw centrum he? snap dat je het vervelend vind. In Gent mail ik altijd en dan bellen ze me met advies, soms pas om 18.30 of zo en dan zit ik de hele dag te wachten op dat telefoontje. Maar goed alles beter als een half uur in de wacht.

@Miekje Beterschap! ik hang nu ook met verhoging op de bank :facepalm: (en corona angsten...)

@Stipje, ja het verlengde wachtbankje is zwaaaar... maar blijf positief ! Jullie hebben al behoorlijk wat hordes gehad nu.

Ik had vandaag een echo, waar wel een vruchtje werd gezien zonder hartactie, met een te kleine vruchtzak. In theorie kan het nog goed komen maar dat in combinatie met mijn HCG waardes die al vanaf het begin traag stijgen en mijn voorgeschiedenis geeft weinig vertrouwen in een goede afloop hier. Wel opgelucht dat het geen BBZ is, waar door de lage HCG een verdenking voor was.
Valentine, ze zijn er nog niet over uit dat een embryo bij een 5daagse tp misschien stopt met delen voordat hij teruggeplaatst wordt, terwijl die met een 3daagse tp misschien wel door was gedeeld omdat een baarmoeder toch anders is dan een kweek omgeving. Er wordt nog veel onderzoek naar gedaan maar is dus nog geen duidelijk bewijs wat nu t beste is of beste resultaten geeft.
Baggal; om nog even terug te komen op mijn oma, ja en dat was weer een pareltje :facepalm: Ze vroeg zich dan af waarom het na die positieve test dan toch mis gaat en dat er misschien iets mis is met me, ze zei zelfs dat als ze jonger was geweest ze anders wel even draagmoeder voor ons zou zijn geweest :facepalm: Ze bedoelt het vast aardig in haar ogen maar ze heeft over bepaalde zaken gewoon haar mening klaar en daar lijkt ze dan ook niet meer vanaf te kunnen wijken. Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren maar ik ben haar lift voor ziekenhuisafspraken dus kan haar ook niet echt ontwijken.
ps die cruise klinkt echt heerlijk :biggrin:

Maar over het evaluatiegesprek :-D Dat was gisteren en ze willen de nieuwe poging proberen zonder decapeptyl :cheer2: Dit omdat ik de vorige keer neigde naar overstimulatie. Ik had toen 23 follikels waarvan maar 11 rijpe eitjes. We gaan dus proberen minder follikels maar hopelijk wel meer rijpe. Heb ook gevraagd of Menupur ipv Gonal-f dan een optie zou zijn maar dat doen ze eigenlijk alleen bij mensen die niet het gewenste resultaat bij Gonal-f behalen (wel interessant want dit wist ik niet: Gonal-f is puur synthetisch en Menupur is samengesteld met biologisch materiaal. Ze legde uit dat Gonal-f net iets beter te optimaliseren is omdat het dus synthetisch bewerkbaar is).

Wat betreft 3- en 5-daagse embryo's doen ze bij PGD echt het liefst 5-daagse (tenzij er te weinig bevruchtingen zijn geweest). Ik vroeg dus voor een biopsie bij een 3-daagse, dan verse tp, en de rest tot 5-dagen door laten groeien een optie is maar dat doen ze dus niet omdat het veel arbeidsintensiever is en er 2 verschillende biopsies bij 1 koppel gedaan moet worden. Snap het wel, is natuurlijk veel te duur. Ook is het risico van een niet betrouwbare biopsie vrij groot bij een dag 3, ze halen dan namelijk maar 1 cel weg wat ook weer een 'trauma' is voor een embryo van slechts 8 cellen. Dus het wordt toch weer dag 5.

Sommigen vroegen nog over de uitkomst van mijn vragen over ReceptIVFity . In principe zijn ze bezig met onderzoeken hierna en als ik wilde zou ik een gesprek kunnen krijgen met de arts die hier onderzoeken naar doet. Ze doen niks met de uitkomst, dus je krijgt low - mid - high en het enige wat je kan doen is uitstellen bij low. Ze wist alleen niet óf we in aanmerking zouden komen omdat we PGD doen, ze zei dat dat al een uitgebreid en complex proces is dat ze dat niet eigenlijk ook nog toe willen voegen eraan (want; ook weer extra ziekenhuisbezoekjes etc.).

Dus ik mag nu stoppen met de pil en bij de volgende menstruatie begin april meteen stimuleren met Gonal-f. Daar komt na een paar dagen wel nog een andere prik bij maar ik ben allang blij dat de deca me bespaard blijft.
@neo Ja klopt, menopur wordt gemaakt van het hCG dat wordt gewonnen uit de urine van moeders voor moeders! (Sorry, dat is pregnyl natuurlijk)

Met biopsie van een 3 daagse en dan verse tp, bedoel je dan dat je die zonder de uitslagen te weten al wel terug zou willen plaatsen? Het duurt toch +/- 6 weken voordat de uitslag van de biopsie bekend is? Bovendien is de kans dat een 3 daagse de biopsie overleeft en dat de test lukt niet zo groot. Het embryo is dan nog maar 8 cellen, dus ze kunnen maar 1 of 2 cellen nemen en de "schade" aan het embryo is dan relatief groot.... bij een 5 daagse kunnen ze vrij veel cellen nemen, dus dat lukt de test ook beter en het embryo lijdt er veel minder onder.

Hier biopsie gehad op dag 5, alles ingevroren, na ontdooien nog 24 uur laten doorgroeien, dus tp was dag 6. Het eerste cryo was bij de tp al een volledig gehatcht embryo geworden!
flipje2 wijzigde dit bericht op 27-02-2020 11:42
77.53% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hier dikke shit.
Ongesteld geworden op dag 12.

Op naar het laatste embryo in de vriezer....... :(
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@flipje, er is een testmogelijkheid op dag 3 waarbij ze direct eigenlijk al de uitslag weten en er dus op dag 4/5 een verse tp kan plaatsvinden. Bij de biopsie op dag 5 duurt de uitslag twee weken in maastricht dus kan nooit een verse tp zijn. Bij een biopt op dag 3 nemen ze dus inderdaad cellen weg van de vrucht, op dag 3 kunnen ze de vrucht en placenta al onderscheiden dus dat is veiliger. Klopt inderdaad dat op dag 3 biopteren gevaarlijk is voor het embryo en de uitslag niet heel betrouwbaar is, maar als je maar weinig embryo's/bevruchtingen hebt kiezen ze wel hiervoor. Maar het is echt OF/OF, dus OF alles op dag 3, OF alles op dag 5.

Wat verdrietig dat je ongesteld bent geworden flip :-( :hug:
Neoflux schreef:
27-02-2020 09:10
Maar over het evaluatiegesprek :-D Dat was gisteren en ze willen de nieuwe poging proberen zonder decapeptyl :cheer2: Dit omdat ik de vorige keer neigde naar overstimulatie. Ik had toen 23 follikels waarvan maar 11 rijpe eitjes. We gaan dus proberen minder follikels maar hopelijk wel meer rijpe. Heb ook gevraagd of Menupur ipv Gonal-f dan een optie zou zijn maar dat doen ze eigenlijk alleen bij mensen die niet het gewenste resultaat bij Gonal-f behalen (wel interessant want dit wist ik niet: Gonal-f is puur synthetisch en Menupur is samengesteld met biologisch materiaal. Ze legde uit dat Gonal-f net iets beter te optimaliseren is omdat het dus synthetisch bewerkbaar is).
Komt overstimulatie dan door de Deca? Ik dacht juist dat die alleen zorgde dat er zeker geen eisprong komt en voordat je gaat stimuleren je cyclus plat legt?
Bij mij werd het heel anders uitgelegd qua hormonen... (lastig he dat zelfs artsen niet hetzelfde zeggen, hoe moet je dan als patiënt een juiste keuze maken).
Bij ons werd uitgelegd dat het verschil tussen Gonal en Menopur is dat Gonal alleen het hormoon FSH is en Menopur FSH en LH is. Afhankelijk van wat je vruchtbaarheidsprobleem is, weten ze welke te gebruiken. Maar was het wel zo, dat menopur vaak zorgt voor iets minder, maar wel betere kwaliteit eitjes... Is meer Pregnyll spuiten voor de punctie ook nog een optie om aan te dragen? Ik heb nu 10.000 gespoten ipv 5000 en nu was 100% rijp. Daarvoor dus niet... Ik wens je heel veel succes!
Meerdere Flipje :(
Wat een oneerlijk rot traject.
Knuffel voor jou
stipjepipje schreef:
27-02-2020 09:09
Valentine, ze zijn er nog niet over uit dat een embryo bij een 5daagse tp misschien stopt met delen voordat hij teruggeplaatst wordt, terwijl die met een 3daagse tp misschien wel door was gedeeld omdat een baarmoeder toch anders is dan een kweek omgeving. Er wordt nog veel onderzoek naar gedaan maar is dus nog geen duidelijk bewijs wat nu t beste is of beste resultaten geeft.
Mijn gyn gaf inderdaad exact dit aan, maar ook dat er wel twijfels en nog onderzoeken lopen of dat het wel handig is om nog een verse tp te doen. Omdat je dan dus net een stimulatiemaand en een punctie gehad hebt, en alles van binnen nog onrustig is en aan het herstellen. Hij zei zodra de ontdooi techniek nog beter is geworden, komt er een tijd dat we geen verse tp's meer doen... Maar aan de andere kant dacht hij ook wel dat er geen betere broedomgeving is dan de baarmoeder... Ik vind het allemaal reuze interessant, en voor alles is wat te zeggen. Maar ik voelde het inderdaad wel zo. Mijn buik was nog helemaal beurs van de punctie en er werd alweer een embryo in teruggezet... Voelde indd niet heel goed, maar ook dat zegt niks want ben nu 5 weken zwanger van deze:)
Hier ook shit, IUI mislukt. Was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk.
MIMI2000 schreef:
27-02-2020 09:59
Komt overstimulatie dan door de Deca? Ik dacht juist dat die alleen zorgde dat er zeker geen eisprong komt en voordat je gaat stimuleren je cyclus plat legt?
Bij mij werd het heel anders uitgelegd qua hormonen... (lastig he dat zelfs artsen niet hetzelfde zeggen, hoe moet je dan als patiënt een juiste keuze maken).
Bij ons werd uitgelegd dat het verschil tussen Gonal en Menopur is dat Gonal alleen het hormoon FSH is en Menopur FSH en LH is. Afhankelijk van wat je vruchtbaarheidsprobleem is, weten ze welke te gebruiken. Maar was het wel zo, dat menopur vaak zorgt voor iets minder, maar wel betere kwaliteit eitjes... Is meer Pregnyll spuiten voor de punctie ook nog een optie om aan te dragen? Ik heb nu 10.000 gespoten ipv 5000 en nu was 100% rijp. Daarvoor dus niet... Ik wens je heel veel succes!
Dat de overstimilatie dóór de deca komt is niet zo uitgelegd, wel dat ze nu kiezen om een cyclus zónder pil en zónder deca te proberen met alleen gonal-f en na een week gonal een ander medicijn om de eisprong te voorkomen. Ik weet niet of de combi pil+deca+gonal zorgt voor meer follikels dan alleen de gonal, heb ik eigenlijk niet gevraagd maar ze gaf wel aan dat ze dit nu gingen proberen om overstimulatie te voorkomen.
Edit: ik lees net dat deca er ook een beetje voor zorgt dat de eierstokken gestimuleerd wordt maar dat is niet de primaire functie. Vandaar natuurlijk deze keuze.

In Maastricht zeggen ze dat de resultaten van Menopur hetzelfde of minder zijn dan Gonal, vandaar dat het niet standaard wordt voorgeschreven. Voor een kleine groep vrouwen helpt de natuurlijke LH toevoeging juist wel en daar wordt het dan wel bij voorgeschreven. Bij Gonal zou meer gesleuteld kunnen worden aan de synthetische samenstelling. Inderdaad verwarrend dat de protocollen zo verschillen bij ziekenhuizen.
Wel een goeie wat je zegt van de pregnyl, ik zal dit zeker ook nog navragen :)
anoniem_654f44eab910a wijzigde dit bericht op 27-02-2020 11:16
Reden: toevoeging
4.37% gewijzigd
Daisylizz wat klote en weer een teleurstelling. Hoeveel kan een mens aan.
Ook voor jou een dikke knuffel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven