Zwanger worden februari 2020 met tabel

31-01-2020 22:46 442 berichten
Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
Kees-je9-4127/331e kindje
konijntje777. 3-42322e kindje
Grenade24-3231/31 2e kindje
Roo93 27-3226 2e kindje
Suzan-J 8-3 229/321e kindje
Nature2020 18-032252e kindje
MolligPaard nb 0-1302e kindje
D0ris30-3 2 (sinds groen licht na pauze)291e kindje, MA 9w juni 2019, ziekte van Asherman na hysteroscopie miskraamrest
Sha198829-022312e kindje
Suuteke34 1271e kindje
Lullaby- 20-3 1 30 1e kindje. Heel lange cyclus
Pina_colada 22-3??1331e kindje. Nog geen duidelijkheid over cyclus
Makaloly 24-03230zwanger van ons eerste kindje na de tweede IUI behandeling

:cheer2: Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite.
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2020 13:54
Reden: Twitterlinkje verwijderd
45.73% gewijzigd
@suzan-j,
Ik ben zelf sinds dit jaar al zo’n beetje gestopt met alcohol. Daarmee bedoel ik dat ik met een feestje of verjaardag niet te streng wil zijn voor mezelf, maar ik probeer zo wel een gezondere levensstijl aan te houden. Ik wil de alcohol eigenlijk wel vanaf m’n ovulatie tot aan nod laten staan.
M’n vriend heeft daarin ook al geminderd, maar zal gerust nog af en toe wat drinken. Net als Zuid87 houdt hij dan rekening met de vruchtbare dagen.

Eten doen we eigenlijk al wel heel gezond, en we roken beiden niet, dus al te veel aanpassingen zijn het niet :)
Alle reacties Link kopieren
Wat word er veel geschreven , gezellig!!
Ik drink sowieso niet vaak wijn. Maar heb mij voorgenomen om tijdens de wacht weken niet te drinken. Die andere weken wel, maar minimaal.
Afgelopen zaterdag met mijn vriend uit eten geweest. Was een beetje jammer dat ik toen geen wijn kon drinken, maar ja je weet maar nooit.
Mijn vriend drinkt in het weekend vaak een biertje en wiskey. Van mij mag hij dat blijven doen.
Vanmorgen de cb test gedaan en die gaf aan zwanger 1-2 weken.
Sha1988 schreef:
26-02-2020 11:13
Vanmorgen de cb test gedaan en die gaf aan zwanger 1-2 weken.
Gefeliciteerd!!🎉
Wat leuk sha! Dan nu een officiële gefeliciteerd!

Hier ook een klein feestje, dernet een nieuwe test gedaan en het streepje is veel meer zichtbaar! Nu wel echt een duidelijke! Hij loopt dus netjes op :yes:

Conclusie; Wij zijn zwanger :yes:
Roo en sha gefeliciteerd! Heerlijk die cb testen hè . Me niet alleen laten in de febr tabel :)

Voeding en drank: vanaf eisprong geen wijn, filet american enzo. Meer. Voor eisprong wel en gezond voedingspatroon geheletijd :)
@okkie ik wacht nog even een weekje voordat ik in de tabel aanschuift soort bescherming ofzo :lol:
Ik zet mezelf ook nog even niet in de tabel.
Gefeliciteerd!!

Wat betreft alcohol drink ik ook niet tussen eisprong en menstruatie. Doordat m’n menstruatie nu lang duurt betekent dat in dit geval dat ik nu al bijna de hele maand februari niet heb gedronken. Eind maart ga ik met mijn beste vriendin een weekendje weg en meestal gaat dat gepaard met de nodige wijntjes op terrasjes en eigenlijk wil ik haar nog niet vertellen dat we ‘bezig’ zijn om haar straks te kunnen verrassen als het zo ver is. Maar ik weet dus nog niet zo goed hoe ik dat tijdens ons weekendje weg gaan doen... hebben jullie tips?
Roken doe ik sowieso niet en eten redelijk gezond met af en toe ook wel eens iets slechts. Mijn vriend houd tot nu toe nog geen rekening met alcohol en drinkt wel eens een biertje (niet veel). Maar als het lang duurt voordat het allemaal lukt ga ik het daar wel eens met hem over hebben.

Ik heb vanmorgen voor de zekerheid nog een test gedaan, maar echt nog steeds negatief, waar ik ook vanuit ging. Laat die menstruatie dan maar komen nu, dan kan de volgende ronde van start :)
Ik zelf heb vanaf de eisprong niet gedronken en eet gewoon gezond en gevarieerd. Heb alwel de verloskundige gebeld en voor 30 maart de afspraak voor de 8 weken echo en intakegesprek. Dit omdat onze praktijken die niet mega groot zijn soms snel vol zitten. En zelf liever bij een wat kleinere praktijk wil.
Snap ik nog niet de aanpassing in tabel. Hoe voelen jullie je dames?
Suuteke heeft je vriendin ervaring met zwanger zijn? Anders een goed excuus blaasontsteking en medicatie waarbij niet alcohol mag drinken....Anders geen idee :)
Nou dames, snap er even niets meer van. Streepje op de nieuwe test is haast weg :-| en had gisteravond wat bruinverlies. Ik denk dat het betekent dat het toch niet is blijven zitten ofzo :-? Pfff ontzettend balen. Weet even dus niet waar we aan toen zijn :-|
Ah nee dat is k..
Zie je soms wel eens als voor menstruatie datum test? Had je wel echt eerste ochtend urine?
Morgen maar weer even testen?
Onee Roo dat is balen! Misschien inderdaad door vroeg testen en dat het niet is blijven zitten. Hopelijk stopt je bruinverlies en loopt het streepje morgen gewoon weer op. Ik duim voor je!
Klopt okkie, je ziet het vaker inderdaad...
Met ochtend urine en in de middag ook. Clear blue en Kruidvat allemaal positief.

maar het streepje loopt af en clear blue zei vanmorgen niet zwanger.

Pfff wachten op menstruatie denk ik maar.
He bah Roo dat is echt ontzettend balen. Ik ben ook bang dat je menstruatie doorkomt. Je nod was gisteren toch? Dan zou je denken dat je juist vandaag een goede streep zou hebben
Oh bah roo, zo niet leuk :hug:
Daarom grenade, in ieder geval geen terug lopende.

Maar goed, we gaan dan maar voor een kerstkindje he dames :lol:
Maar positief bekijken. Het komt wanneer het komt. En dan doe ik gewoon nog gezellig een ronde mee (of 2 of 3 of...) :lol:
He Roo, och wat jammer :hug:
Vol frisse moed op naar de volgende ronde!
Suuteke34 schreef:
27-02-2020 16:13
Eind maart ga ik met mijn beste vriendin een weekendje weg en meestal gaat dat gepaard met de nodige wijntjes op terrasjes en eigenlijk wil ik haar nog niet vertellen dat we ‘bezig’ zijn om haar straks te kunnen verrassen als het zo ver is. Maar ik weet dus nog niet zo goed hoe ik dat tijdens ons weekendje weg gaan doen... hebben jullie tips?
Roken ben ik twee jaar geleden mee gestopt, ben blij dat dat geen punt meer is. Maar inderdaad die sociale gebeurtenissen.. Morgen gaan we uit eten met een stel vrienden en dat gaat ook áltijd gepaard met wijntjes. Ik heb nu een blessure, dus ik denk dat ik ga zeggen dat ik zware pijnstillers slik (is ook echt zo) en dat ik het daarom bij fris hou.
In november heb ik de hele maand geen alcohol gedronken onder het mom van No Alcohol November. Misschien bestaat er ook zoiets in maart, doe je lekker daar aan mee :lol:
No alcohol maart :lol:
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik geleerd hoe meer smoesjes hoe meer verdacht haha.
Ik zei op t laatst (tegen mensen die ik nog niet gesproken had) dat ik gewoon even geen zin had in alcohol. Werkte beter als ik heb dit en dat :lol:
Ahh roo93 super balen! Is je menstruatie inmiddels doorgekomen ?
Op naar de volgende ronde!
Zeker gezellig om nog weer een ronde mee te doen Roo. Positief blijven! Van mij hoeft een kerst kindje nou niet perse. Maar met ronde twee kom ik nog uit op eind november, begin december. Ronde drie wordt spannender..

Geen alcohol wordt in maart iets lastiger. Een paar dagen voor m'n nod gaan we met familie een weekendje weg. Over het algemeen zitten we dan veel op een terras of in cafeetjes. Ik denk dat ik de dag dat we gaan nog even snel een vroege test doe. Verder gaat het wel lukken de alcohol over te slaan. Ik zorg wel dat ik rij in maart als we iets hebben
Ah wat balen! @roo93
Helaas met ons mee naar de nieuwe ronde dus.

@grenade, een kerstkindje hebben wij hier ook liever niet. Al zoveel verjaardagen tussen kerst en oud en nieuw hier haha, dus ik snap je gedachte. Maargoed, uiteindelijk is het toch niet te plannen en zijn we er sowieso blij mee :) Dus ik doe de volgende ronde gewoon mee! Heb me nu ook over de stress van de onzekerheden die wij nu hebben heengestapt. Het komt uiteindelijk wel goed en het gaat ons een beetje ver om ons dan in onze wens te laten tegenhouden :)
Mijn vriend wilt eigenlijk ook de volgende ronde overslaan. Een kerstkindje is niet ideaal. Maarja het is niet te plannen.
Een vriendin van mij was afgelopen jaar op 31 dec uitgerekend. Zou het eerder komen had ze kans op een kerstkindje en op de uitgerekende datum was ook niet ideaal. Uiteindelijk is ze pas 14 Jan bevallen. Het is dus echt niet te plannen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven