het 'help elkaar' topic
donderdag 29 januari 2009 om 16:24
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.
Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.
Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)
Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.
Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.
Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.
Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)
Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.
Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.
Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
zaterdag 18 april 2009 om 21:29
banba, je mag mijn mailadres ook er wel bijzetten.. biba72@live.nl
in het schema bedoel ik.. en mensen leren koken enzo kan ik ook...
in het schema bedoel ik.. en mensen leren koken enzo kan ik ook...
zondag 17 mei 2009 om 19:48
quote:watervrouw2 schreef op 13 maart 2009 @ 19:19:
watervrouw2 at gmail.com
Planten&post-oppas kan trouwens ook.
Afstudeerplek is (bijna) geregeld...
Nieuwe vraag:
Iemand met rijbewijs/auto om een boekenkast (bouwpakket) te halen. 'Zweedse zaak' Delft is het dichtste bij, maar Amsterdam of Utrecht kan ook.
Brandstofkosten uiteraard te regelen/delen. Donderdag(avond)/vrijdag(avond)/zaterdag zijn mijn opties. Kastje knutselen mag, hoeft niet; kan daar ook anderen voor strikken.
Mail vooral, want af en toe ben ik dit topic weer kwijt
watervrouw2 at gmail.com
Planten&post-oppas kan trouwens ook.
Afstudeerplek is (bijna) geregeld...
Nieuwe vraag:
Iemand met rijbewijs/auto om een boekenkast (bouwpakket) te halen. 'Zweedse zaak' Delft is het dichtste bij, maar Amsterdam of Utrecht kan ook.
Brandstofkosten uiteraard te regelen/delen. Donderdag(avond)/vrijdag(avond)/zaterdag zijn mijn opties. Kastje knutselen mag, hoeft niet; kan daar ook anderen voor strikken.
Mail vooral, want af en toe ben ik dit topic weer kwijt
maandag 18 mei 2009 om 21:33
hallo allemaal nog een zoekende meld zich!
Ik ben op zoek voor een gezin met 2 dochters van 1 en 4 naar kinderkleding vanaf maat 98.Schoenen etc Dit gezin zit in schuldsanering (niet door eigen schuld) en leeft van 20 a 30 euro boodschappen per week (ook pampers) Die hebben het dus niet breed. Ik heb afgelopen weekend al een hele lading groente en fruit aan ze meegegeven maar mijn budget is ook niet oneindig. Wie o wie helpt mee??
regio 8801
Ik ben op zoek voor een gezin met 2 dochters van 1 en 4 naar kinderkleding vanaf maat 98.Schoenen etc Dit gezin zit in schuldsanering (niet door eigen schuld) en leeft van 20 a 30 euro boodschappen per week (ook pampers) Die hebben het dus niet breed. Ik heb afgelopen weekend al een hele lading groente en fruit aan ze meegegeven maar mijn budget is ook niet oneindig. Wie o wie helpt mee??
regio 8801
vrijdag 22 mei 2009 om 20:18
dames...
Ik wil mij aanmelden voor een traineeship bij een ministerie. Ik moet hiervoor een goede brief schrijven, waarin ik mijn motivatie duidelijk formuleer. Nu is NL en schrijven niet mijn sterkste punt, dus ik vraag iemand die hier ervaring mee heeft of zelf sollicitaties verwerkt mij hierbij te helpen.
Wat ik in huis heb:
- ik spreek/schrijf Russisch, Servisch (inclusief het cyrillische schrift)
- Ik ben uitstekend bekend met Oost- Europa (politiek, economie, cultuur, toerisme e.d.) Dus als ik iemand op dat vlak kan helpen/adviseren, dan doe ik dat graag.
-Ik kan ook met mensen die zich eenzaam voelen leuke uitstapjes maken. Ben best gezellig.
-Heb een aantal boeken (literaire werken) die ik liefhebbers kan toesturen.
Ik zie jullie antwoorden tegemoet.
Ik wil mij aanmelden voor een traineeship bij een ministerie. Ik moet hiervoor een goede brief schrijven, waarin ik mijn motivatie duidelijk formuleer. Nu is NL en schrijven niet mijn sterkste punt, dus ik vraag iemand die hier ervaring mee heeft of zelf sollicitaties verwerkt mij hierbij te helpen.
Wat ik in huis heb:
- ik spreek/schrijf Russisch, Servisch (inclusief het cyrillische schrift)
- Ik ben uitstekend bekend met Oost- Europa (politiek, economie, cultuur, toerisme e.d.) Dus als ik iemand op dat vlak kan helpen/adviseren, dan doe ik dat graag.
-Ik kan ook met mensen die zich eenzaam voelen leuke uitstapjes maken. Ben best gezellig.
-Heb een aantal boeken (literaire werken) die ik liefhebbers kan toesturen.
Ik zie jullie antwoorden tegemoet.
vrijdag 5 juni 2009 om 18:38
quote:lynnie schreef op 18 mei 2009 @ 21:33:
regio 8801mss kan ik n leuk pakje maken....mail me ff viva_varisha@live.nl
regio 8801mss kan ik n leuk pakje maken....mail me ff viva_varisha@live.nl
vrijdag 5 juni 2009 om 22:53
Wat een leuk topic!! Ik bied me aan voor de volgende dingen:
* tijdens de vakantie voor je kat / konijn / vogel / wat dan ook zorgen (maar dan wel bij jou thuis, niet bij mij ivm mijn eigen huisdieren) in Amsterdam
* hulp bij sollicitatiebrieven, andere zakelijke / nette brieven in Nederlands en Engels
* ben een snelle typer (zag net wat berichtjes over teksten uittypen)
Ben op zoek naar iemand die voor mijn kat (en eventueel tegen die tijd kameleon) wil zorgen als ik op vakantie ben... nog geen concrete plannen op dit moment, maar misschien valt er een dealtje te sluiten.
* tijdens de vakantie voor je kat / konijn / vogel / wat dan ook zorgen (maar dan wel bij jou thuis, niet bij mij ivm mijn eigen huisdieren) in Amsterdam
* hulp bij sollicitatiebrieven, andere zakelijke / nette brieven in Nederlands en Engels
* ben een snelle typer (zag net wat berichtjes over teksten uittypen)
Ben op zoek naar iemand die voor mijn kat (en eventueel tegen die tijd kameleon) wil zorgen als ik op vakantie ben... nog geen concrete plannen op dit moment, maar misschien valt er een dealtje te sluiten.
dinsdag 9 juni 2009 om 22:13
Ach lieve Luna....ik heb het ellendige ding maar door iemand anders laten schrijven..en heb het opgestuurd. Maar heel erg bedankt voor je aanbod! Erg lief van je!
Het is toevallig dat ik weer hier op dit topic kijk.. ik heb wederom hulp nodig. Ik moet wat Duitse teksten naar Nederlands vertalen, maar dat lukt me niet. IS er iemand die me kan helpen en die ik gelijk kan helpen door iets te doen voor die gene. Het gaat wel om wat pagina's...maar een professioneel vertaalbureau is te duur voor me.
Ik weet niet of het mag hier...maar ik zou diegene die me wil/kan helpen ook kunnen betalen per bladzijde. (redelijke vergoeding)
Wil niet profiteren en voel me beter als ik eea alvast inlos!
Of anders boeken geven in ruil ervoor oid? IK ben benieuwd.
Het is toevallig dat ik weer hier op dit topic kijk.. ik heb wederom hulp nodig. Ik moet wat Duitse teksten naar Nederlands vertalen, maar dat lukt me niet. IS er iemand die me kan helpen en die ik gelijk kan helpen door iets te doen voor die gene. Het gaat wel om wat pagina's...maar een professioneel vertaalbureau is te duur voor me.
Ik weet niet of het mag hier...maar ik zou diegene die me wil/kan helpen ook kunnen betalen per bladzijde. (redelijke vergoeding)
Wil niet profiteren en voel me beter als ik eea alvast inlos!
Of anders boeken geven in ruil ervoor oid? IK ben benieuwd.
woensdag 10 juni 2009 om 16:27
Hallo Lepa_Ana,
mijn Duits is redelijk goed dus ik wil wel een poging wagen.
Neem maar ff contact op met me (marco7314@hotmail.com)
mijn Duits is redelijk goed dus ik wil wel een poging wagen.
Neem maar ff contact op met me (marco7314@hotmail.com)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
woensdag 10 juni 2009 om 20:18
Zijn de mensen die nog bezig waren met mijn boek nog in de running? Want als het niet gaat, laat het me gewoon even weten. Rainz is namelijk zo'n schat geweest aan te bieden het over te nemen als het niet lukt zodat ik het toch snel naar de uitgever kan sturen. (geldt het nog steeds Rainz?)
Laat het even weten en nogmaals SUPERBEDANKT!
Laat het even weten en nogmaals SUPERBEDANKT!
woensdag 10 juni 2009 om 22:38
Dan wil ik toch de taak van mij overdragen aan een ander Zwieber!
Het lukt me niet om me ertoe te zetten en ik merk dat ik soms een beetje nerveus ervan wordt omdat ik je niet teleur wil stellen.
Ik had blz 130 t/m 160! Sorry Zwieber ik hem mezelf overschat vrees ik.
Het lukt me niet om me ertoe te zetten en ik merk dat ik soms een beetje nerveus ervan wordt omdat ik je niet teleur wil stellen.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
zondag 14 juni 2009 om 09:21
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 10 juni 2009 @ 22:38:
Geeft toch helemaal niets meid! Misschien dat jij het stapeltje naar banba kan sturen?
Dank Banba!
L-A: hey L-A, het gaat om mijn engels talige fictie boek. Wel handgeschreven. Alvast bedankt voor het aanbod!
Geeft toch helemaal niets meid! Misschien dat jij het stapeltje naar banba kan sturen?
Dank Banba!
L-A: hey L-A, het gaat om mijn engels talige fictie boek. Wel handgeschreven. Alvast bedankt voor het aanbod!
zondag 14 juni 2009 om 09:35
Wat een leuk topic.
Ik heb boven nog een hele lading merk kleding van mijn zoon liggen. Misschien iets voor een lange jongen van 17ofzo.Voor iemand die het niet zo breed heeft. Zal straks nog even naar de maat kijken. Hij is lang en dun
Er zit van alles bij. Spijkerbroeken, vesten, T shirts, enz. Het zijn nogal wat dozen. Dus liefst ophalen in Midden Limburg.
Verder kan ik nu helaas weinig voor anderen betekenen. Misschien over een paar maandjes wel weer.
Ik heb boven nog een hele lading merk kleding van mijn zoon liggen. Misschien iets voor een lange jongen van 17ofzo.Voor iemand die het niet zo breed heeft. Zal straks nog even naar de maat kijken. Hij is lang en dun
Er zit van alles bij. Spijkerbroeken, vesten, T shirts, enz. Het zijn nogal wat dozen. Dus liefst ophalen in Midden Limburg.
Verder kan ik nu helaas weinig voor anderen betekenen. Misschien over een paar maandjes wel weer.
zondag 14 juni 2009 om 22:05