Liefde terugvinden

02-03-2020 10:13 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga proberen een lang verhaal kort te maken...

Mijn ex en ik zijn nu 9 maanden uit elkaar. Zijn vrienden die mij niet accepteerde in combinatie met zijn conflictvermijdende gedrag hebben ons na 4 jaar de das om gedaan. De breuk was dan ook niet mijn keuze, maar een gevolg van hij die het gras ergens anders makkelijker zag zonder conflict.

Echter ben ik na lang nadenken en afstand er nog steeds van overtuigd dat wij een goed stel zijn. En ondanks de haat en nijd die over en weer is ontstaan bij het zakelijk en financieel afsluiten (huis en leven samen) van de situatie, hou ik nog steeds zielsveel van hem. Velen zullen zeggen dat ik hem niet waard ben als hij niet voor mij wil vechten en wil opkomen, maar zoals Monique ook over André: soms is een zijweg nodig om het rechte pad weer te vinden... Neem het 'probleem' met zijn vrienden uit de equation en onze relatie was verder echt heel fijn.

Afijn, er is dus veel gebeurt en gezegd (en ook weer niet). Maar ik ben dus op zoek naar woorden of een manier om hem weer te laten herinneren en voelen wat we voor elkaar voelden.

Moeilijkheidsgraad:
- hij heeft een nieuwe vriendin
- het enige middel om contact op te nemen waar hij mij nog niet geblokkeerd of verwijderd heeft is e-mail.

Verklaar me voor gek wat je wilt, maar daar ben ik niet mee geholpen. Ik hoop dus op positieve reacties.
Zoek eens hulp voor jezelf laat je doorverwijzen door huisarts.
Hij wil je niet
Hij kiest voor zijn vrienden
Hij heeft een nieuwe vriendin
Hij heeft je geblokkeerd op verschillende media
Er is haat en nijd geweest bij het afwikkelen van de scheiding

En toch wil je hem terug.
Ik verklaar je voor gek, ook al wil je alleen maar positieve verhalen horen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ga alsjeblieft verder met je leven, deze jongen wil je niet meer en is gewoon verder gegaan met zíjn leven. Over en uit dus...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Doe jezelf dit niet aan.
Hij is verder gegaan..

Nu jij nog! :hug:
Laat los. En zoek (daarbij) hulp. Dan pas kan er sprake zijn van een positief verhaal.
"Velen zullen zeggen dat ik hem niet waard ben als hij niet voor mij wil vechten en wil opkomen"

Nee, velen zullen zeggen dat hij jóu niet waard is. Waarom zoveel moeite doen voor iemand die jou niet wilt? Jij bent meer waard dan dat, zoek iemand die dat ziet, ipv obsessief terug te verlangen naar iets wat ooit was.

Ik denk persoonlijk namelijk dat je niet per se van deze man houdt, maar wel van het beeld dat hij zou kunnen zijn. Waarschijnlijk verlang je terug naar die (begin-)periode dat het nog goed was. Hij is verder gegaan, die periode komt niet meer terug.

LAAT
HEM
GAAN
Later is nu
Ik zou niet als een hondje achter iemand aanlopen die:
A: mij gedumpt heeft
B: een nieuwe partner heeft
C: mij op alles geblokt of verwijderd heeft behalve de e-mail

Deze signalen zijn zeer duidelijk toch?

Ik ben nu zelf 1 jaar uit elkaar met mijn ex na 5,5 jaar een zeer heftige relatie te hebben gehad vol allerlei problemen. Ik heb hem ook op ALLES moeten blokkeren en heb inmiddels geen social media meer en een ander telefoonnummer. Hij begon zelfs via marktplaats en per e-mail berichten te sturen. Destijds van accounts gewisseld en zelfs nog een straatverbod moeten aanvragen.

Let erop dat jij niet de “ gestoorde gek” in dit verhaal gaat worden. Ik weet dat het heftig klinkt, maar ik ga ervan uit dat je ex hier totaal niet op zit te wachten. Wie weet wordt je wel voor gek verklaard. Ik zou zeggen laat het los. Schrijf desnoods een (afscheids)brief gericht aan hem maar verzend deze NIET en zoek hulp. Er zijn genoeg leuke kerels die je wel zien zitten maar je bent nu gefocust op je ex en dat is niet gezond. Praat hierover met iemand, desnoods met een praktijkondersteuner bij de huisarts.
Soms valt loslaten niet mee. Maar blijf realistisch. Hij heeft je voor een ander aan de kant gezet en er is al zoveel conflict geweest. Hij had al een poosje afstand van je genomen waarschijnlijk door ook zijn hart open te stellen voor een ander. Terwijl jij nog aan het vechten was voor deze relatie. Het beste wat je voor jezelf kan doen is gelukkig worden met jezelf. Liefdesverdriet is echt vreselijk maar je moet jezelf echt een schop onder je kont geven en je weet hij houd niet meer van jou. Hoe pijnlijk maar zoek afleiding en blijf er niet mee rond lopen en zoek desnoods hulp bij het verwerken van je verdriet en gemis.
you go girl
Wil jij iemand die zijn vrienden boven jou kiest, al zo snel weer een ander heeft en waarschijnlijk vreemd is gegaan voor hij de knoop doorgehakt heeft, die conflictvermijdend is maar waar toch het uit elkaar gaan tot conflict heeft geleid waarbij hij je geblokkeerd heeft... Hoezo... Hij wil jou niet en jij zou hem niet moeten willen. Zet je leven weer op de rit.

En trouwens ook Monique, André en Bridget verklaar ik voor gek en vind ik het kwalijk dat ze een kind betrekken in die troep die ze er van maken.
Wil je echt hulp dan zou ik;

Zijn nieuwe vriendin in kwaad daglicht zetten bij je ex zodat ze hopelijk uit elkaar gaan en zodat jij er volledig kan gaan
Grote en lange e-mails schrijven waarin je je liefde betuigd.
Onaangekondigd op zijn stoep zijn (of ff adres achterhalen) en gewoon blijven aanbellen.
Een nieuw nummer nemen zodat je hem kan appen met het bericht dat zijn nieuwe vriendin vreemd gaat, lekker anoniem.
OF; laat hem los
Toch niet weer he?
Oh en Monique en André zou ik niet als voorbeeld nemen. Die gingen al eens uit elkaar en er is geen garantie dat dat niet weer zal gebeuren. Sowieso is anderen als voorbeeld nemen voor je eigen relatie geen goed idee.

In de relatie ging het tussen jou en je ex. Je ex wil niet meer. Dan heb je dus geen mogelijkheid meer tot relatie, hoe hard jij ook wilt.
Later is nu
Leer je overtuiging van dat jullie een goed stel zijn los te laten.
Daar kan een psycholoog je prima bij helpen.
Misschien kun je bij een toneelclub, je houdt nogal van drama.
Liefde terugvinden...
Mmm. Kan je niet beter proberen de liefde voor jezelf terug te vinden?
Want de rest is natuurlijk een kansloze missie.
Ik kan jullie situatie natuurlijk niet exact beoordelen, maar dat kan niemand hier dus ik zou alle reacties hier met een korrel zout nemen.
Ik geloof er zelf niet zo in dat iedere keer opgeven en al dan niet opnieuw beginnen zaligmakend is. Persoonlijk denk ik dat je pas een laag zelfbeeld hebt als je je oren laat hangen naar wat iedereen roept en/of iedere keer voor je problemen wegloopt.
Ik ken mensen die uit elkaar zijn gegaan en weer samen zijn gekomen en gelukkig zijn. Mensen kunnen leren van hun fouten, groeien, of zich simpelweg beseffen dat geen enkele relatie alleen rozengeur en maneschijn is.
Maar goed voor je daar in dit geval bent zal er nog wel aardig wat moeten gebeuren. Hoe en wat weet ik ook niet precies, maar ik denk dat er veel geduld en een actieve houding voor nodig is.
hij
heeft
een
ander
Van een bezette man blijf je af.
ik geef mn bek ook maar een douw
robbie75 schreef:
02-03-2020 11:11
Ik kan jullie situatie natuurlijk niet exact beoordelen, maar dat kan niemand hier dus ik zou alle reacties hier met een korrel zout nemen.
Ik geloof er zelf niet zo in dat iedere keer opgeven en al dan niet opnieuw beginnen zaligmakend is. Persoonlijk denk ik dat je pas een laag zelfbeeld hebt als je je oren laat hangen naar wat iedereen roept en/of iedere keer voor je problemen wegloopt.
Ik ken mensen die uit elkaar zijn gegaan en weer samen zijn gekomen en gelukkig zijn. Mensen kunnen leren van hun fouten, groeien, of zich simpelweg beseffen dat geen enkele relatie alleen rozengeur en maneschijn is.
Maar goed voor je daar in dit geval bent zal er nog wel aardig wat moeten gebeuren. Hoe en wat weet ik ook niet precies, maar ik denk dat er veel geduld en een actieve houding voor nodig is.
:facepalm: Uitstekend advies... :nut:
Hij heeft een ander, ze moet 'm gewoon laten gaan. Klaar is klaar
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Je bent (hartstikke) gek.
Niet geschoten is altijd mis
robbie75 schreef:
02-03-2020 11:11

Wij niet
Haar ex wel

Dus.. als iemand tegen je zegt: ik wil géén relatie (meer) met jou, kun je dat ook gewoon geloven en respecteren en niet in een tentje voor z'n deur gaan zitten hopen op betere andere tijden.

Ze zeggen wel dat acties meer zeggen dan woorden. In dit geval zegt zijn actie hetzelfde als zijn woord: Hij wil TO niet meer én hij heeft al een ander. Gaan zitten wachten tot hij TO weer terugziet lijkt me dan voor TO erg slecht advies. Voor de ex vooral heel vervelend.
Later is nu
Oh dit is echt een recept voor nog meer verdriet. 15 jaar geleden had ik ook zoveel liefdesverdriet dat ik er heilig van overtuigd was dat hij en ik voor elkaar waren gemaakt. Echt elke vezel in mijn lijf zei dat.
Hij had ook een nieuwe vriendin en dat heeft me ervan weerhouden gekke dingen te doen.

Nu ik dit lees voel ik weer de enorme dankbaarheid dat iets in mij zei; 'doe maar niks en heel je verdriet. Als je werkelijk bij elkaar hoort dan komen jullie wel weer samen'.
Die man paste echt totaal niet bij me en het was alleen maar het verdriet dat sprak.

Je overtuiging is op lucht gebaseerd, op eigen behoeften die nergens over gaan. De feiten zijn dat hij een nieuwe vriendin heeft en jou geblokkeerd heeft, want HIJ WIL GEEN CONTACT!

Dus ja, ik verklaar je inderdaad voor gek mocht je hiermee doorgaan en jezelf zo ontzettend te gaan vernederen. Iemand terug willen en er heilig van overtuigd zijn dat hij het helemaal is, is de ontkenningsfase van liefdesverdriet. Ga accepteren. Het is echt uit. Hoe naar ook. Gun jezelf het verdriet en ga verder met je leven.

Sterkte.
hij denk daar dus anders over. Respecteer dit.

Liefde van 1 kant gaat niet werken.

Willen jullie SAMEN kijken of dat de basis goed genoeg is voor een relatie. Prima, helemaal goed. Alleen dit is bij jullie niet zo.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dit zeg je in een topic van okt 2019 die je hebt geopend:
naatb schreef:
28-10-2019 19:51
Door een nare ex ben ik alles wat me zo lief was (relatie, toekomstdromen en droomhuis) kwijt.
Wat een droomman zo'n nare ex.
Word wakker en laat los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven