Spijt.....

19-04-2009 08:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ohhh ik heb spijt, ik had nooit gedacht dat het mij zou overkomen maar ik ben verliefd geworden op de man van mij vriendin....en het is ook nog wederzijds.......het was nooit de bedoeling maar we belanden op een roze wolk en we zijn zelfs bijna een x met elkaar naar bed geweest, ohhhh ik heb zo'n spijt, ik ben er gewoon ziek van.....nu heb ik hm duidelijk gemaakt dat ik het niet meer wil en hij accepteerd dat maar het voelt allemaal zo rot......rot naar hem maar zeker naar onze partners.......het is zo gek, ik heb een goede relatie van 15jr en natuurlijk is er wel wat sleur maar mn partner is heel lief, ik moet wel zeggen dat ik wat vuriger ben dan dat hij is maar hoe kan het dan toch dat ik dit gedaan heb......Ik herkende mezelf gewoon niet als ik bij die ander was. Ik wil het nie meer maar als ik hm zie is het zo moeilijk.......en we zien elkaar ook nog regelmatig door de vriendschap.....Wie kan mij advies geven of ervaringen delen?

Ronja
quote:ronja2001 schreef op 19 april 2009 @ 08:15:

Ohhh ik heb spijt, ik had nooit gedacht dat het mij zou overkomen maar ik ben verliefd geworden op de man van mij vriendin....en het is ook nog wederzijds.......het was nooit de bedoeling maar we belanden op een roze wolk en we zijn zelfs bijna een x met elkaar naar bed geweest, ohhhh ik heb zo'n spijt, ik ben er gewoon ziek van.....nu heb ik hm duidelijk gemaakt dat ik het niet meer wil en hij accepteerd dat maar het voelt allemaal zo rot......rot naar hem maar zeker naar onze partners.......het is zo gek, ik heb een goede relatie van 15jr en natuurlijk is er wel wat sleur maar mn partner is heel lief, ik moet wel zeggen dat ik wat vuriger ben dan dat hij is maar hoe kan het dan toch dat ik dit gedaan heb......Ik herkende mezelf gewoon niet als ik bij die ander was. Ik wil het nie meer maar als ik hm zie is het zo moeilijk.......en we zien elkaar ook nog regelmatig door de vriendschap.....Wie kan mij advies geven of ervaringen delen?

RonjaElke zin de voorafgaat aan 'maar' is betekenisloos gezien hetgeen er op volgt. Wat moet ik me overigens voorstellen bij 'bijna een x naar bed' gaan?
Bijna elke "maar" kan hier wel door "want" vervangen worden. Verder ben ik ook benieuwd hoe je "bijna" met elkaar naar bed bent geweest. Wat is er precies gebeurd?
Wat zonde dat je zo'n spijt hebt Ronja. Zo nutteloos. Het heeft je nergens van weerhouden want ik begrijp wél wat bijna met iemand naar bed gaan is. Dat is namelijk praktisch alles doen behalve neuken, toch? Je bent dus sowieso al te ver gegaan met je buikvlinders en nu heb je spijt.

Betrek je man er eens bij. Vertel hem wat er gebeurd is. Ik garandeer je bijna dat de verliefdheid dan verdwijnt als sneeuw voor de zon. Dan is het niet spannend meer en alleen nog pijnlijk om te zien hoeveel verdriet hij heeft.

Als je spijt hebt dan moet je zorgen dat je een kans krijgt op vergeving en die vergeving kun je alleen krijgen als je degene die je benadeeld hebt er om vraagt.

Of, doe het niet, zet het van je af, gooi die man van je beste vriendin van je af en leef met je spijt. Dat zijn je keuzes denk ik wel zo'n beetje.
Ja, er is nog een keuze: aan je verlangens toegeven, met hem "aan de slag" gaan, wachten tot beide partners het ontdekken.

En hup, weer wat levens kapot.

Hebben jullie ook kinderen?
O ja, dat kan ook nog Zam, maar gezien de spijt denk ik dat dat niet zo'n hele wijze beslissing zou zijn. Maar goed, als je alleen bezig bent met je hormonen en die paar vierkante centimeter tussen je benen dan zou ook dát nog kunnen ja.....
leuk voor je vriendin. had je het niet voor je kunnen houden om hem te laten weten dat je gevoelens voor hem had/hebt??
Wat je spijt zou kúnnen verminderen is om dit te zien als een wake - up call en om te zorgen dat je relatie ( weer ) zo leuk wordt dat elke andere vent in de schaduw staat bij je eigen partner .

Dan kun je dit later zien als " jammer dat het zó moest maar leverde toch iets goeds op " .

Zorgen dat je niet meer in één-op-één situaties belandt ( msn / sms is dat ook ) met je vriendins man scheelt al een hele erge berg .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ten eerste bedenk ik me iets: wat voor vriendin ben je als je bewust gaat rotzooien met de man van je vriendin?

Spijt is iets relatiefs....Doe er iets mee! Zorg, zoals blijfgewoonbianca als zegt, dat dit je wake-up call is en doe iets aan je eigen relatie zonder dat je daarbij andere relaties stuk maakt!
Ik ben van mening dat als je echt echt spijt hebt, je nu dus ook helemaaaal niets meer zult doen met de man van je vriendin. Geen mail, sms, telefonisch contact niets.

Je ziet alleen nog maar met jouw man en zijn vrouw erbij.

Mijn mening is ook dat als je echt spijt hebt en er mee kapt, je het verder voor je houdt. Het zijn jouw acties en jouw spijt is nu de prijs die je ervoor betaald. Door het te vertellen zadel je je man ermee op en doe je hem enorm veel pijn. Dat geldt ook voor je beste vriendin als het uitkomt. En je mag niet verwachten dat ze je dat gaan vergeven. Hoe groot je spijt ook is.

Het is jouw geheim en je zult ermee moeten leven. Als het een vergissing was, laat het dan een vergissing blijven en laat het waar het thuishoort: in de krochten van jouw ziel. Maak er een wake up call van en beter je leven.

En lukt dat je niet, aanvaardt dan de consequenties....wat ze ook mogen zijn....maar waag het niet om dan de slachtoffer uit te hangen.
Je had je man beter partnerruil kunnen voorstellen had hij ook nog wat plezier gehad.Dit is erg achterbaks,je hebt met vuur gespeeld en zich lelijk gebrand.En nu is de keus wat jij eraan wilt doen,eerlijk zeggen tegen je vriendin.dat je met haar vent bijna in bed bent beland.Kan betekenen einde vriendschap en wat er nog meer achter weg komt Eigen relatie naar de kl....

En anders leven met een groot geheim,weten dat het misshien ooit nogeens kan uitkomen.
Dat kun je niet maken!!!!!!!!!

Leven met leugens en bedrog mag je niemand aan doen.

Omdat je al te ver bent gegaan, moet je het vertellen!

Het gaat niet zomaar om een scharrel... het gaat om mensen die je als vrienden beschrijft!

Je man heeft recht op waarheid! Dan kan hij een keuze maken... Jij hebt die kans ook gehad en je hebt voor iemand anders gekozen (op dat moment).

Daarnaast gaat het hier om je vriendin!

Hoe kun je haar nog aankijken? Hoe kun je met elkaar omgaan, terwijl je DIT hebt gedaan?

Leugens komen altijd uit! Kijk maar naar mij, na 5 jaar ben ik alsnog achter het dubbelleven van mijn man gekomen...

Je moet je schamen, maar ook de consequenties dragen voor je daden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven