Liefde terugvinden

02-03-2020 10:13 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga proberen een lang verhaal kort te maken...

Mijn ex en ik zijn nu 9 maanden uit elkaar. Zijn vrienden die mij niet accepteerde in combinatie met zijn conflictvermijdende gedrag hebben ons na 4 jaar de das om gedaan. De breuk was dan ook niet mijn keuze, maar een gevolg van hij die het gras ergens anders makkelijker zag zonder conflict.

Echter ben ik na lang nadenken en afstand er nog steeds van overtuigd dat wij een goed stel zijn. En ondanks de haat en nijd die over en weer is ontstaan bij het zakelijk en financieel afsluiten (huis en leven samen) van de situatie, hou ik nog steeds zielsveel van hem. Velen zullen zeggen dat ik hem niet waard ben als hij niet voor mij wil vechten en wil opkomen, maar zoals Monique ook over André: soms is een zijweg nodig om het rechte pad weer te vinden... Neem het 'probleem' met zijn vrienden uit de equation en onze relatie was verder echt heel fijn.

Afijn, er is dus veel gebeurt en gezegd (en ook weer niet). Maar ik ben dus op zoek naar woorden of een manier om hem weer te laten herinneren en voelen wat we voor elkaar voelden.

Moeilijkheidsgraad:
- hij heeft een nieuwe vriendin
- het enige middel om contact op te nemen waar hij mij nog niet geblokkeerd of verwijderd heeft is e-mail.

Verklaar me voor gek wat je wilt, maar daar ben ik niet mee geholpen. Ik hoop dus op positieve reacties.
naatb schreef:
02-03-2020 22:53
Ik heb hem de afgelopen 9 maanden ook met rust gelaten. Om alles voor mezelf op een rijtje te kunnen zetten, om aan mezelf te werken. Ik snap ook niet waar iedereen het hier vandaan haalt dat ik aan het stalken ben???

Maar anyways, dan hoor ik graag hoe jullie na al die tijd weer het contact en de goede herinneringen hervonden hebben.

Het geeft ten eerste een vreemde indruk dat je geblokkeerd bent. Hij heeft dus, om één of andere reden, geen zin meer in contact met jou. Misschien is er gewoon te veel tussen jullie gebeurd? Je spreekt over haat en nijd over en weer, dus zijn jullie niet op een fijne manier uit elkaar gegaan. Ten tweede - en dit is het meest frappante - ben je blijkbaar niet van plan om zijn wens te respecteren, omdat je tips vraagt om hem weer over te halen. Dat klinkt opdringerig en onrealistisch. De koppels die weer bij elkaar kwamen, deden dit vast omdat beide partijen dit graag wilden. Dat is, hoe treurig ook, niet het geval in deze situatie. "Hij wil het vast ook, hij weet het gewoon nog niet!" is geen gezonde gedachte. Alles wijst op het tegenovergestelde.

Er is geen garantie dat dit weer goedkomt, integendeel zelfs: het ziet er niet goed uit. Ook is het niet netjes om zijn huidige relatie te saboteren. Iemand die niet met volle overtuiging voor jou kiest en met de wind draait, is bovendien geen geschikte partner - maar ik sluit me aan bij de andere reacties: de enige manier waarop je kans zou kunnen maken, is door te laten zien dat je ook zonder hem kan. Wanhoop trekt niet aan.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Vechten voor de liefde doe je in een relatie en niet 9 maanden nadat het uit is.
Kansloos. Je hebt alleen een relatie wanneer je dat allebei wil en hij wil niet. Eind oktober noemde je hem nog een nare ex die je alles heeft afgenomen. Je mist niet de persoon zelf. Je mist de relatie die het niet heeft mogen worden, maar ook bij een nieuwe poging zal het niet opleveren wat je wil want hij is niet de juiste persoon voor jou. Neem daarbij dat hij verder is gegaan met zijn leven en dat hij simpel weg niet terug wil. Dus focus je op de realiteit en steek je tijd in positieve zaken ipv in het verleden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik wil je best vertellen dat je gerust nog één poging kunt wagen waarin je hem schrijft over de leuke, fantastische, geile, spannende dingen die jullie deden en hoe jij daarop terugkijkt en dat je er adhv die herinneringen 100% van overtuigd bent dat jullie bij elkaar horen en dat hij dus terug moet komen.
En schrijf die mail dan ook als dat je past.

Maar niet piepen als hij m negeert hè? Die kans is namelijk groter dan de kans dat hij op je deurmat gaat liggen.

Ik blijf me maar afvragen waarom jij werkelijk denkt dat hij je terug zou willen. Je klinkt een tikje manipulatief en je zet je psych in om die manipulatieve drang te onderstrepen.
himalaya schreef:
03-03-2020 06:13
Hij Heeft Je Geblokt en je bent, ook na de eerste boosheid en haat en nijd van de brake-up, nog steeds geblokt. Al 9 maanden lang.
Waarom denk je dan toch dat hij nog contact met je wil?

En goede herinneringen zitten in je hoofd.
Daar zit een plaat voor.
naatb schreef:
02-03-2020 22:53
Ik heb hem de afgelopen 9 maanden ook met rust gelaten. Om alles voor mezelf op een rijtje te kunnen zetten, om aan mezelf te werken. Ik snap ook niet waar iedereen het hier vandaan haalt dat ik aan het stalken ben???

Maar anyways, dan hoor ik graag hoe jullie na al die tijd weer het contact en de goede herinneringen hervonden hebben.

Door gewoon weer in gesprek te gaan, zonder de bedoeling van "ik moet je terug". Dat was een gepasseerd station. Het was uit. Maar om dingen af te ronden spraken we elkaar nog wel eens, er moest nog een huis verkocht worden en zo. Wij hadden ook geen ruzie, er was veel gebeurd, en we waren elkaar kwijt geraakt.

Maar jij klinkt echt obsessief, je vindt dit waarschijnlijk zelf niet. Alleen zo kom je wel over. Je kan een ander niet dwingen om terug te komen en weer van je te houden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
naatb schreef:
02-03-2020 14:01
Dit vind ik dus een veel normalere en positievere reactie dan de vele eerdere. Dankjewel.

Ik ken mijn ex inderdaad goed. Toen ik hem leerde kennen (een maand nadat zijn eerdere relatie was verbroken) was hij ook uit een eerdere relatie 'gevlucht'. Toen hij dat vertelde heb ik hem ook duidelijk gemaakt dat ik het leuk met hem heb en wil onderzoeken waar dit heen gaat, maar dat hij wel eerst de tijd moest nemen om het emotioneel en zakelijk met haar eerst af te ronden.

Nu doet hij naar mijn idee exact hetzelfde als toen. Zodra hij even geen snelle oplossing voorhanen heeft vlucht hij, steekt hij zijn kop in het zand en krikt zijn gekwetste ziel weer op met een nieuw persoon (hij kan ook moeilijk alleen zijn).

En ik vind het gewoon heel erg zonde als zoveel liefde en investering verloren gaat, omdat iemand het even niet meer goed voor zich ziet.
Om wat meer verdieping te geven. Een maand voordat hij de relatie verbak ging hij het gesprek met mij aan om onze kinderwens serieus te gaan maken. Twee weken voor hij de relatie verbrak gaf hij me nog een vakantie cadeau voor mijn verjaardag. Intiem zijn we altijd geweest en gebleven, elk weekend deden we wel iets leuks samen (ontbijten, wandelingetje maken, al waren het maar kleine dingetjes zelfs in drukke weken/weekenden). En tot aan de dag van de breuk heeft hij altijd benoemt en uitgesproken dat hij van me hield en dat hij niet van plan was weg te lopen en alles op te geven wat we samen hebben opgebouwd.

Dit allemaal klinkt als een ad rem beslissing. Omdat hij het allemaal even niet meer wist, omdat hij niet direct een oplossing voor handen had, omdat hij te trots is. Zijn karaktertrekken komen in deze beslissing volledig tot hun recht; conflictvermijdend, struisvogelgedrag, het perfecte plaatje willen voorhouden (hij is ook opgegroeid in een milieu waar problemen nooit plaatsvonden of van tafel geschoven worden en iedereen altijd maar 1000% gelukkig is iedere dag, waar ook door zijn ouders altijd het perfecte plaatje wordt opgehouden), trots.
Zoals je eraan komt, zo kom je er ook weer vanaf.
Liefde kan je hele leven duren. Je kunt altijd van iemand blijven houden zonder hem of haar te zien of te spreken.

Een relatie aan de andere kant, is twee richtingsverkeer. Dat moet écht van twee kanten komen. Vrijwillig. Dat kun je niet afdwingen.
Let’s go Brandon!
If you love somebody set him free
Sjaantje37 schreef:
03-03-2020 11:31
If you love somebody set him free
Ja maar dat wil ze dus nie
Let’s go Brandon!
Mail hem een linkje naar dit topic, dan weet hij hoeveel je van hem houdt en hoe slecht hij als man in staat is om zijn eigen gevoelens te erkennen, hoe beroerd hij met conflicten omgaat, hoe hij het mis had toen zijn loyaliteit naar zijn vrienden niet tot nul gereduceerd werd voor jou en hoe hij gewoon niet begrijpt dat hij nu bij een vrouw is die niet voor hem bedoeld is.

Laat je nog even weten hoe het ging? En mogen we allemaal op de bruiloft komen straks?
naatb schreef:
02-03-2020 10:13
Ik hoop dus op positieve reacties.
Als anderen wil ik dat proberen, maar ik mis wat informatie. Hopelijk vind je het okay dat ik deze dingen vraag.
naatb schreef:
02-03-2020 12:35
Nee, die psych is van mening dat je niet altijd alles maar onder het kleedje 'je hebt het maar te moeten accepteren' kunt vegen'.
Hoe stelt de psycholoog voor invulling te geven aan "dat je niet altijd alles maar onder het kleedje 'je hebt het maar te moeten accepteren' kunt vegen' kunt vegen"?
naatb schreef:
02-03-2020 16:00
Niet omdat ik hem stalk of lastig val of wat dan ook. waarschijnlijk gewoon om niet constant met mij geconfronteerd te worden. Bang dat hij toch weer terug wil (omdat ie weet dat de liefde niet over was/is)
Wat zou je willen? Een relatie exclusief met hem?
Als je hem terugkrijgt krijg je iemand terug die met je was, waarmee het uitging, je overal behalve via mail blokte, die een ander vond, die haar verliet en terugkwam bij jou.
Wat maakt dat de liefde die jullie hadden en die niet over is dan wel genoeg is om de relatie met hem te hebben die je wilt?
naatb schreef:
02-03-2020 10:13
Maar ik ben dus op zoek naar woorden of een manier om hem weer te laten herinneren en voelen wat we voor elkaar voelden.
Je noemt dat hij die gevoelens vast heeft, maar hij je blokte om niet met jou of die gevoelens geconfronteerd te worden.
Wat zouden die woorden nog toevoegen?
Ik denk dat je beter niks kunt doen, grote kans dat het voorgoed "verpest" is wanneer je het contact forceert. Als het echt meant to be is komt het uiteindelijk wel goed (daarmee bedoel ik uiteraard niet dat je moet gaan zitten wachten op hem). Misschien kom je hem eens tegen of neemt hij wel ooit contact op, wie weet. Hij heeft de keuze gemaakt om het uit te maken dus de bal ligt bij hem.
karenina7 schreef:
03-03-2020 13:36
Ik denk dat je beter niks kunt doen, grote kans dat het voorgoed "verpest" is wanneer je het contact forceert. Als het echt meant to be is komt het uiteindelijk wel goed (daarmee bedoel ik uiteraard niet dat je moet gaan zitten wachten op hem). Misschien kom je hem eens tegen of neemt hij wel ooit contact op, wie weet. Hij heeft de keuze gemaakt om het uit te maken dus de bal ligt bij hem.
Jij snapt dus niet dat zij in haar eentje heeft besloten dat hij eigenlijk ook precies hetzelfde voor haar voet, hij weet dat alleen nog niet/moet daar zelf nog achter komen.
Daar heeft ze hulp bij nodig.
Let’s go Brandon!
havermout1 schreef:
03-03-2020 13:50
Jij snapt dus niet dat zij in haar eentje heeft besloten dat hij eigenlijk ook precies hetzelfde voor haar voet, hij weet dat alleen nog niet/moet daar zelf nog achter komen.
Daar heeft ze hulp bij nodig.
Ik vind het op zich niet heel erg vreemd dat zij dat denkt, het is natuurlijk ook best moeilijk om de situatie op een rationele manier te bekijken wanneer je zo verliefd op iemand bent. De kans is inderdaad groot dat ze onterecht denkt dat haar ex even verliefd op haar is als zij op hem, maar wij kunnen evengoed niet met 100% zekerheid voor hem invullen dat het niet zo is.
Verliefdheid kun je niet zomaar uitzetten, ik denk daarom ook dat het beter is dat ts zowel accepteert dat ze verliefd is, als dat ze zelf nu niets aan de situatie kan veranderen (althans niet in positieve zin). Misschien slijt de liefde na verloop van tijd, misschien ontmoet ze iemand anders, misschien komt haar ex terug.. maar wat de uitkomst ook is, uiteindelijk komt het goed
Bel Bridget. Die is al over haar grote liefde heen in een dag of 3. Zo kan het dus ook.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Wanneer is de bruiloft?
Let’s go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven