Zomer-en zonliefhebbers, verzamel hier!
maandag 26 augustus 2019 om 11:03
Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...
en
Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
maleficent wijzigde dit bericht op 26-08-2019 11:06
40.49% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 3 maart 2020 om 11:57
Zalig zeg de zon schijnt, weinig wind, heb lekker de tuin gedaan, voel me gelijk een stuk lekkerder. Mogelijk is dit van korte duur, maar mijn 2 uurtjes bezig in de tuin nemen ze me niet meer af
Nu wel steeds een dikke wolk voor de zon, maar is die weg dan is het uit de wind echt al fijn....ohhh wat voel ik me goed sinds tijden!
Als dit aan houdt de komenden tijd kan ik ook de voortuin doen, die ligt op het noorden en daar is het eigenlijk alleen vroeg in de ochtend als er zon is lekker. Ik ga niet naar buiten als het te koud is daar word ik niet vrolijk van.
Wel had het vannacht gevroren, maar een beetje nachtvorst en dan overdag lekker zonnig en windstil
Nu lucht ik zomer en winter mijn huis, maar nu heb ik lekker alles al vanaf vanmorgen boven openstaan.......

Nu wel steeds een dikke wolk voor de zon, maar is die weg dan is het uit de wind echt al fijn....ohhh wat voel ik me goed sinds tijden!
Als dit aan houdt de komenden tijd kan ik ook de voortuin doen, die ligt op het noorden en daar is het eigenlijk alleen vroeg in de ochtend als er zon is lekker. Ik ga niet naar buiten als het te koud is daar word ik niet vrolijk van.
Wel had het vannacht gevroren, maar een beetje nachtvorst en dan overdag lekker zonnig en windstil

Nu lucht ik zomer en winter mijn huis, maar nu heb ik lekker alles al vanaf vanmorgen boven openstaan.......
dinsdag 3 maart 2020 om 17:01
Onder de 30. Ik ben alleen op vakantie as we speak haha. Malaga en Fuengirola zijn inderdaad extreem makkelijk aanreizen. Het is meer dat als ik er kom zonder opa, oma en de rest van de familie het kaal en leeg zal zijn. Dat wat ik zoek en mis ga ik er niet meer vinden zeg maar. Dan ga ik liever naar een andere plek in Andalusië of zo.Account2 schreef: ↑03-03-2020 09:15@Ugli
Ik zal je niet quoten, ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar ik was 50 toen ik voor het eerste helemaal alleen naar Málaga ging voor een weekje Spaans leren. Ik had minimale voorkennis, maarik ben erachter gekomen dat Málaga (en ook Fuengirola) heel makkelijk te bereizen is. Ik zou dat niet zo snel naar Barcelona of Valencia doen.
Het is dus ook sinds die week dat helemaal verliefd op Málaga ben en gelijk heb gezegd: Hier zou ik wel kunnen/willen wonen.
Hier scheen ook de zon vannochtend! Hij is nu weer weg, maar toch maar mooi een hele ochtend lang zon!
Succes Yasmijn, is altijd weer flink wennen he, helemaal met dit slechte weer.
dinsdag 3 maart 2020 om 17:17
Account, ken je Mijas? Vroeger in de rustige jaren 70 toen Mijas nog authentiek was, hadden mijn ouders daar in de bergen een huis. Wij waren daar elke schoolvakantie. Maar toen moesten ze zo nodig scheiden en huis verkocht. Mijn vader heeft er tot op de dag van vandaag spijt van. 
En daarom ben ik ook dol op Andalusië, ken daar goed de weg en heel vaak geweest.
En daarom ben ik ook dol op Andalusië, ken daar goed de weg en heel vaak geweest.
Geen bijzonderheden
dinsdag 3 maart 2020 om 17:22
Dan had je het in de jaren 70 moeten zien. ( ik ben ook in de 50

Toen kwam er amper een toerist. Die weg was er nog lang niet. Je moest over hele smalle bergweggetjes.
Het was bééldig toen.
Geen bijzonderheden
dinsdag 3 maart 2020 om 21:31
Mijas Pueblo, is zeker leuk...nog heel authentiek Spaans. We zijn er vorige maand geweest. Toen konden weeindelijk de auto lwijt... voorheen was het druk.yasmijn schreef: ↑03-03-2020 17:17Account, ken je Mijas? Vroeger in de rustige jaren 70 toen Mijas nog authentiek was, hadden mijn ouders daar in de bergen een huis. Wij waren daar elke schoolvakantie. Maar toen moesten ze zo nodig scheiden en huis verkocht. Mijn vader heeft er tot op de dag van vandaag spijt van.
woensdag 4 maart 2020 om 09:30
Onlangs teruggekomen uit een zomers Australie, en ik had het toch wel even zwaar hier hoor!! Nog nooit eerder gereisd van een land waar het zomer is, naar een land waar het winter is, en dat deed toch echt wel wat met mijn gemoedstoestand.
Positieve noot is wel dat ik gisteren héérlijk met mijn schuifpui'tje open in de zon heb gezeten, en dan brandt 'ie toch ook wel aardig hoor.
Sowieso ben ik altijd blij als deze week (de typische wintersportweek hier in de regio) voorbij is. Dan hoor je geen mensen meer over wintersport/carnaval, en gaat de focus op de lente/zomer.
Zag gisteren in een bushokje al aanplakbiljetten voor koningsdag hangen (heb er niets meer mee maar hee), en er zat net een lieveheersbeestje op mijn balkon. Ja ja, vanaf nu komt de stroomversnelling er in, ik voel het
Positieve noot is wel dat ik gisteren héérlijk met mijn schuifpui'tje open in de zon heb gezeten, en dan brandt 'ie toch ook wel aardig hoor.
Sowieso ben ik altijd blij als deze week (de typische wintersportweek hier in de regio) voorbij is. Dan hoor je geen mensen meer over wintersport/carnaval, en gaat de focus op de lente/zomer.
Zag gisteren in een bushokje al aanplakbiljetten voor koningsdag hangen (heb er niets meer mee maar hee), en er zat net een lieveheersbeestje op mijn balkon. Ja ja, vanaf nu komt de stroomversnelling er in, ik voel het

woensdag 4 maart 2020 om 11:33
Australië in de winter (daar zomer), dat is mijn droom! Ik begrijp dat het lastig is als je terugkomt in deze kou.
Het is nu redelijk zonnig, dat is wel fijn en had ik niet verwacht. Hopelijk blijft het zo, gisteren kwam ik op de fiets in een enorme hagelbui terecht! Pijn dat het deed! En daarna alles zeiknat.
Het is nu redelijk zonnig, dat is wel fijn en had ik niet verwacht. Hopelijk blijft het zo, gisteren kwam ik op de fiets in een enorme hagelbui terecht! Pijn dat het deed! En daarna alles zeiknat.
woensdag 4 maart 2020 om 11:57
Het was koud en ‘s middags regende het flink (hier althans). De ochtend was wel te doen.

woensdag 4 maart 2020 om 12:02
woensdag 4 maart 2020 om 12:03
woensdag 4 maart 2020 om 17:43
pamelacourson schreef: ↑04-03-2020 13:10Net alle vouwgordijnen naar beneden gedaan omdat heet toch wel erg warm werd binnen en de zon recht op de planten stond. Wat denk je? Binnen een paar minuten was het zwaarbewolkt![]()
![]()
Laten we afspreken dat jij nooit meer die vouwgordijnen naar beneden doet...

Net als dat mijn man nooit meer zijn T-shirt uit mag doen of zijn zonnebril op.....daar schrikt de zon zo van. In Nederland dan. Hier in Spanje hebben we hem/haar nog niet bang kunnen maken...gelukkig.