Peutertopic III

dinsdag 3 maart 2020 om 11:20
Ja Maisnon man moest ook een paar keer naar beneden omdat hij er niet tegen kon en dan weer dacht aan werk vandaag. Ik was iets meer mindfulness geloof ik haha.
Wij hebben gevlogen met peuter sinds ze een half jaar is, een paar keer binnen Europa en 1x naar Amerika. Dat ging prima! Er zijn veel artikelen op internet met handige tips te vinden.
In juni willen we met de auto naar een huisje in Frankrijk en in september naar Mallorca.
Wij hebben gevlogen met peuter sinds ze een half jaar is, een paar keer binnen Europa en 1x naar Amerika. Dat ging prima! Er zijn veel artikelen op internet met handige tips te vinden.
In juni willen we met de auto naar een huisje in Frankrijk en in september naar Mallorca.

dinsdag 3 maart 2020 om 13:05
Wij zijn ook kampeer fan en de kids ook. Al kan ik dat voor baby nog niet echt beoordelen maar die vindt eigenlijk bijna alles wel prima. Peuter vindt buiten zijn het einde. En wij ook.
Rosings, ik vind verkouden op kantoor 100x beter dan verkouden thuis met de kids. Hoe dan ook wel klote. Hopelijk waait het snel over.
Wat een weertje deze ochtend. Heerlijk! Lekker geshopt met mams en baby. Peuter heeft zich uitstekend vermaakt met opa en ze slapen nu allebei
Rosings, ik vind verkouden op kantoor 100x beter dan verkouden thuis met de kids. Hoe dan ook wel klote. Hopelijk waait het snel over.
Wat een weertje deze ochtend. Heerlijk! Lekker geshopt met mams en baby. Peuter heeft zich uitstekend vermaakt met opa en ze slapen nu allebei

dinsdag 3 maart 2020 om 13:29
Ja Barcelona is maar twee uurtjes vliegen. Maar als dreumes zat ze gewoon op schoot en sliep ze het merendeel van de vlucht. Vorig jaar Mallorca was ze toch onrustiger en ongeduldig in het vliegtuig. Heen vliegen er rond 13 dacht ik en terug ongeveer 10 uur. Dit keer voor eerst vanaf Eindhoven.
Wij doen van alles wat met de vakantie: landal, auto naar Duitsland/italië/frankrijk , caravan op een camping, particulier huisje, vliegen en hotel, alleen het kamperen met de tent wil man nog niet echt aan. Deze zomervakantie zitten we wat dichterbij net over de grens in Duitsland, ook wel fijn niet zo lang rijden.
Ik kan niet op iedereen reageren maar wat een ellende bij iedereen.
Ik zeg maar niks anders roep ik de vloek over mezelf af.
Wij doen van alles wat met de vakantie: landal, auto naar Duitsland/italië/frankrijk , caravan op een camping, particulier huisje, vliegen en hotel, alleen het kamperen met de tent wil man nog niet echt aan. Deze zomervakantie zitten we wat dichterbij net over de grens in Duitsland, ook wel fijn niet zo lang rijden.
Ik kan niet op iedereen reageren maar wat een ellende bij iedereen.

dinsdag 3 maart 2020 om 15:22
Hier lukt het ook helaas niet om op alles te reageren. Beterschap in iedergeval voor alle zieken.
Peuter is hier al weken heel vervelend. Totaal niet luisteren. Zijn broertje slaan en spullen afpakken.
Vanmorgen moesten we naar de huisarts want hij krabt zich een ongeluk. Hij lijkt eczeem te hebben dus nu eerst een zalf zonder hormonen proberen en als dat niet gaat wordt het hormoonzalf.
Dreumes is aan het klappen en dansen op elk muziekje wat hij hoort.
Wij gaan naar Zuid-Frankrijk in een chaletje op een camping.
Peuter is hier al weken heel vervelend. Totaal niet luisteren. Zijn broertje slaan en spullen afpakken.
Vanmorgen moesten we naar de huisarts want hij krabt zich een ongeluk. Hij lijkt eczeem te hebben dus nu eerst een zalf zonder hormonen proberen en als dat niet gaat wordt het hormoonzalf.
Dreumes is aan het klappen en dansen op elk muziekje wat hij hoort.
Wij gaan naar Zuid-Frankrijk in een chaletje op een camping.

woensdag 4 maart 2020 om 06:11
Heerlijk, al die vakantieplannen.
Snowgirl, hopelijk reagrert hij goed op de meegekregen zalf.
Catco, goed van je dat je gebeld hebt, en fijn dat ze jouw zicht op haar vooruitgang meenemen!
Hier is zoon uit bed gevallen vannacht. Zo zielig!
Ik vraag me echt af hoe hij lag, want je valt niet zomaar uit zijn bed haha.
Snowgirl, hopelijk reagrert hij goed op de meegekregen zalf.
Catco, goed van je dat je gebeld hebt, en fijn dat ze jouw zicht op haar vooruitgang meenemen!
Hier is zoon uit bed gevallen vannacht. Zo zielig!
Ik vraag me echt af hoe hij lag, want je valt niet zomaar uit zijn bed haha.
woensdag 4 maart 2020 om 06:34
Wij hebben huisje op zelfde vakantiepark als vorig jaar.
Mijn man weigert campings als hij naar wc moet lopen dus huisje op camping of vakantiepark is ons compromis. Hij wil graag naar all-in maar ik zie vliegen met twee kleintjes nog niet zitten en is veel duurder nog aangezien onze vakanties in schoolvakanties zijn.
Mijn man weigert campings als hij naar wc moet lopen dus huisje op camping of vakantiepark is ons compromis. Hij wil graag naar all-in maar ik zie vliegen met twee kleintjes nog niet zitten en is veel duurder nog aangezien onze vakanties in schoolvakanties zijn.
woensdag 4 maart 2020 om 06:43
O ik snap helemaal dat je vliegen nog niet ziet zitten Due.
Eigenlijk is Zuid-Frankrijk in de auto ook wel ver, we gaan het in etappes doen. Vind het wel beetje spannend dreumes is niet zo'n autorijder. Peuter slaapt bii wijze al zodra we de hoek om zijn.
Dreumes ging vannacht slapen rond 01.00 en was weer wakker om 6.30 uur. Gaap.
Eigenlijk is Zuid-Frankrijk in de auto ook wel ver, we gaan het in etappes doen. Vind het wel beetje spannend dreumes is niet zo'n autorijder. Peuter slaapt bii wijze al zodra we de hoek om zijn.
Dreumes ging vannacht slapen rond 01.00 en was weer wakker om 6.30 uur. Gaap.
woensdag 4 maart 2020 om 08:28
Heerlijk al die vakanties! Wij hebben nog niet gevlogen met de kinderen, vorig jaar Luxemburg was een groot succes en maar 3 uur rijden.
Deze zomer weten we nog niet wat we gaan doen, in elk geval met de auto wegens budget. Ik denk iets in een nieuwe stacaravan op een camping of dergelijke, kamperen zie ik nog niet zitten met alle spullen in de auto nu de kids nog zo klein zijn. Dat past nooit.
Deze zomer weten we nog niet wat we gaan doen, in elk geval met de auto wegens budget. Ik denk iets in een nieuwe stacaravan op een camping of dergelijke, kamperen zie ik nog niet zitten met alle spullen in de auto nu de kids nog zo klein zijn. Dat past nooit.

woensdag 4 maart 2020 om 09:22

woensdag 4 maart 2020 om 09:29
Heerlijk Rosings dit ik hou ervan haha.
Wel lekker dat opas en omas langs komen en vrienden wordt een gezellige boel.
Wij blijven dit jaar gewoon nog thuis, maar goed met starnd en bos en tuin vermaken we ons prima, vanaf dat het mooi weer is leven wij ook echt buiten. Voordeel is dat mijn huis zo opgeruimd blijft , de tuin is dan 1 groete ontploffing haha heerlijk kan niet wachten.
woensdag 4 maart 2020 om 10:53
Heerlijk al die vakantieplannen! Wij gaan deze zomer niet op vakantie, maar hebben er wel al 3 midweekjes Landal op zitten dit jaar. Het laatste Landal park beviel zo goed dat ik denk dat we in oktober nog een midweekje gaan.
En dan volgend voorjaar nog 1 verre reis. Baby vliegt dan nog gratis en dochter is dan 4,5 en nog net niet leerplichtig. We weten nog niet waar naartoe, maar alles is een optie
En dan volgend voorjaar nog 1 verre reis. Baby vliegt dan nog gratis en dochter is dan 4,5 en nog net niet leerplichtig. We weten nog niet waar naartoe, maar alles is een optie

woensdag 4 maart 2020 om 11:39
@snowgirl, balen, hopelijk blijft de hormoonzalf jullie bespaard. Veel vette creme smeren dus nu?
@vakantie: we hebben behalve twee weekendjes weg in NL / BE nog geen vakantieplannen. Denk nog een midweekje ergens met z'n 3tjes, landal of zo, zonder vliegen. Dat probeer ik te minderen.
@vakantie: we hebben behalve twee weekendjes weg in NL / BE nog geen vakantieplannen. Denk nog een midweekje ergens met z'n 3tjes, landal of zo, zonder vliegen. Dat probeer ik te minderen.
happiness = reality - expectations

woensdag 4 maart 2020 om 11:44
Hema heeft nu weer de landal aanbieding!Whoopsadaisies schreef: ↑04-03-2020 11:39@snowgirl, balen, hopelijk blijft de hormoonzalf jullie bespaard. Veel vette creme smeren dus nu?
woensdag 4 maart 2020 om 12:56
Heerlijke plannen allemaal! Ik heb ook echt zo'n zin in de zomer!
Vooral nu gisteren en vandaag het zonnetje lekker schijnt.
Leuk Fiona, een verre reis! Als je jezelf erop instelt dat je tijdens je vlucht geen rust hebt is het prima te doen. Of een nachtvlucht nemen zodat de kinderen hopelijk in slaap vallen. Ik zit regelmatig te fantaseren over bali of mauritius.
Miami vonden wij ook leuk met dreumes. Dochter palmde ook al die amerikanen in haha. Alleen de afstanden om iets te bekijken zijn vrij groot.
Vooral nu gisteren en vandaag het zonnetje lekker schijnt.
Leuk Fiona, een verre reis! Als je jezelf erop instelt dat je tijdens je vlucht geen rust hebt is het prima te doen. Of een nachtvlucht nemen zodat de kinderen hopelijk in slaap vallen. Ik zit regelmatig te fantaseren over bali of mauritius.
Miami vonden wij ook leuk met dreumes. Dochter palmde ook al die amerikanen in haha. Alleen de afstanden om iets te bekijken zijn vrij groot.

woensdag 4 maart 2020 om 14:10
@snowgirl, ik had er helemaal over heen gelezen maar echt als hij last heeft van eczeem en jeuk smeer dan hormoonzalf! Je hebt nu een vette créme gekregen denk ik en dat is altijd goed maar bij echte eczeem gaat het daar niet door weg. Jeuk is verschrikkelijk en zolang je niet overmatig veel smeert en geen stopdagen tussendoor gebruikt kan hormoon geen enkel kwaad en bespaart jullie een boel leed.
Wij smeren letterlijk liters cetomacrogol, houden rekening met zwemmen etc en dat helpt enorm maar zodra er weer eczeem opspeelt smeren we ook direct hormoon. Die paar keer dat het nu nog nodig is kan dat absoluut geen kwaad.
Wij smeren letterlijk liters cetomacrogol, houden rekening met zwemmen etc en dat helpt enorm maar zodra er weer eczeem opspeelt smeren we ook direct hormoon. Die paar keer dat het nu nog nodig is kan dat absoluut geen kwaad.
woensdag 4 maart 2020 om 14:11
Doe het dan voor jezelf en niet voor iemand anders. Zo lang je maar niet ineens gaat crashen voor zo'n vakantie, ik geloof nooit dat dat heel gezond/goed kan zijn.
woensdag 4 maart 2020 om 15:08
Moest van de huisarts eerst weekje deze zalf proberen en als dat niet gaat idd hormoonzalfEnvelop schreef: ↑04-03-2020 14:10@snowgirl, ik had er helemaal over heen gelezen maar echt als hij last heeft van eczeem en jeuk smeer dan hormoonzalf! Je hebt nu een vette créme gekregen denk ik en dat is altijd goed maar bij echte eczeem gaat het daar niet door weg. Jeuk is verschrikkelijk en zolang je niet overmatig veel smeert en geen stopdagen tussendoor gebruikt kan hormoon geen enkel kwaad en bespaart jullie een boel leed.
woensdag 4 maart 2020 om 16:59
Ik moet ook nog. Heb me voor summer body programma aangemeld bij newborn fit mama. Ik wil nog 9 zwangerschapskilos kwijt.
woensdag 4 maart 2020 om 19:11
Leuke vakantieplannen allemaal zeg!
Hier zijn wij dus momenteel op vakantie (10,5 uur vliegen) en dat was deze keer alleen voor mij heftig, omdat dochter dus oorontsteking had en alleen op mij wilde hangen.
Dit is de derde bestemming waar we met het vliegtuig naar toe zijn gegaan en ons bevalt het prima. Op de terugweg hebben we de stoelen op de eerste rij weten te reserveren, dus dat gaat helemaal wel goed komen.
Ik merk sowieso dat dochter het al gauw best vind, als wij er maar zijn en ook ontspannen zijn.
Voor ons gaat niet op dat wij al genieten als dochter geniet. Vaak wel hoor trouwens, maar qua vakantie willen we zelf ook wat.
We passen onze reizen in die zin wel aan op dochter dat we rekening houden met haar slaapjes, dat er genoeg te spelen is etc. Maar ze vermaakt zich fantastisch hier, dus dat is fijn.
Ik ben er 2 weken geleden achter gekomen dat ik zwanger ben, niet een top timing als je 4 weken op vakantie gaat, maar gelukkig heb ik nergens last van tot nu toe.
Hier zijn wij dus momenteel op vakantie (10,5 uur vliegen) en dat was deze keer alleen voor mij heftig, omdat dochter dus oorontsteking had en alleen op mij wilde hangen.
Dit is de derde bestemming waar we met het vliegtuig naar toe zijn gegaan en ons bevalt het prima. Op de terugweg hebben we de stoelen op de eerste rij weten te reserveren, dus dat gaat helemaal wel goed komen.
Ik merk sowieso dat dochter het al gauw best vind, als wij er maar zijn en ook ontspannen zijn.
Voor ons gaat niet op dat wij al genieten als dochter geniet. Vaak wel hoor trouwens, maar qua vakantie willen we zelf ook wat.
We passen onze reizen in die zin wel aan op dochter dat we rekening houden met haar slaapjes, dat er genoeg te spelen is etc. Maar ze vermaakt zich fantastisch hier, dus dat is fijn.
Ik ben er 2 weken geleden achter gekomen dat ik zwanger ben, niet een top timing als je 4 weken op vakantie gaat, maar gelukkig heb ik nergens last van tot nu toe.