Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

donderdag 5 maart 2020 om 12:36
Dat is ook mijn beeld.Rosabella1 schreef: ↑05-03-2020 12:34Eens het hedendaags feminisme lijkt vooral te bestaan uit identiteitspolitiek en de blanke man is de vijand.
Daar pas ik voor dan maar geen 'feminist'
Alles wat blank is wordt verdacht gemaakt. Bizar!

donderdag 5 maart 2020 om 12:42
En dan met name de blanke man van middelbare leeftijd.Bombus-Sylvarum schreef: ↑05-03-2020 12:36Dat is ook mijn beeld.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

donderdag 5 maart 2020 om 12:43
Een paar gouden reacties in dit topic
Heerlijk vermaak op mijn ziektebedje.
Ik had dit probleem trouwens nooit toen ik nog tinderde, want ik ben überhaupt nooit gematcht met een PVV'er of FvD'er. Zal dat make-up-loze hoofd en die dikke dijen van mij wel geweest zijn. Daar gaan alleen middelmatige linkse figuren zonder eigenwaarde voor.

Ik had dit probleem trouwens nooit toen ik nog tinderde, want ik ben überhaupt nooit gematcht met een PVV'er of FvD'er. Zal dat make-up-loze hoofd en die dikke dijen van mij wel geweest zijn. Daar gaan alleen middelmatige linkse figuren zonder eigenwaarde voor.
donderdag 5 maart 2020 om 12:45
donderdag 5 maart 2020 om 12:56
Nou in ieder geval niet wat Rosabella1 zegt. Dat zijn voor mij degenen die de plank mis slaan, maar ik ga ze niet het feminisme laten kapen, dus ik noem mezelf wel gewoon feminist.Bombus-Sylvarum schreef: ↑05-03-2020 12:35Ok. Misschien ben ik dan te snel geweest. Wat is voor jou nu de betekenis van feminisme dan?
Allereerst werkt het voor mij gewoon twee kanten op. Vaders moeten bijvoorbeeld een groter aandeel in de zorgtaken kunnen hebben zonder dat ze met een scheef oog worden aangekeken. En zo liggen er nog meer uitdaging op het vlak van maatschappelijke normen en die impliciet toch beïnvloeden welke keuzes mensen maken en het hanteren van dubbele maatstaven. Denk hierbij ook aan dingen als seksuele voorlichting trouwens, waarbij nog volop verbetering mogelijk is.
Ik zal het ooit eens iets verder uitwerken allemaal, ik snap dat het nu weinig concreet is, maar ik moet weer aan het werk.
donderdag 5 maart 2020 om 12:58
Pardon?Bombus-Sylvarum schreef: ↑05-03-2020 11:37Ik heb het allemaal.
Neutraliseren Mein Kampf en het Communistisch Manifest elkaar?
donderdag 5 maart 2020 om 13:08
Je maakt de blanke man belangrijker dan hij is. Feminisme gaat over vrouwen.Bombus-Sylvarum schreef: ↑05-03-2020 12:36Dat is ook mijn beeld.
Echt absurd dat sommige mannen dusdanig aan de haal gaan met de term dat het wederom over hen gaat.
Alles wat blank is word verdacht gemaakt? Door wie dan, jij kiest de media die je tot je neemt. Ik zie dat niet. Verdacht waarvan, wees eens concreet!
Jij zoekt bewust bepaalde media op zodat jij jezelf kan positioneren als het slachtoffer dat je niet bent.
De blanke mannen in mijn leven hoor ik niet, stop met huilen over meningen van mensen die er niet toe doen. Ze voelen zich ook zeker niet verdacht.
Kortom verwar je de werkelijkheid niet met de online realiteit.
ardni wijzigde dit bericht op 05-03-2020 13:10
7.21% gewijzigd
donderdag 5 maart 2020 om 13:09
In dit stuk worden de linkse standpunten wel degelijk genoemd, alleen even in de laatste vijf zinnen weggemoffeld. Terwijl in die disclaimer veel belangrijkere dingen instaan dan dingen waar pagina's voor wordt uitgetrokken.Roseaux schreef: ↑05-03-2020 11:49Bij deze.
https://decorrespondent.nl/6208/de-pvv- ... 2-92be8b24
En nu graag jouw bewijs van het tegendeel.
Ook staan er bizarre redenaties in, zoals dat korten op bijstand voor mensen die in Marokko wonen (wat overduidelijk een anti-Marokko standpunt is) in feite een anti-bijstand-standpunt is (en dus rechts). Schaamteloos bevoordeeld stuk dus, wat alleen bedoeld is om de pijnlijke link tussen Wilders en links te verbreken.
donderdag 5 maart 2020 om 13:12
Altijd, heb jij dat niet dan?
Rare vrouw

donderdag 5 maart 2020 om 13:13
Alsof die Van Mierlo zo'n licht was. Okee, minder erg dan Jetten, maar daarmee is wel veel gezegd.Rosabella1 schreef: ↑05-03-2020 12:27Ja van Mierlo ik vraag mij wel eens af of die man zich niet omdraait in zijn graf als hij kon zien wat er van zijn partij is geworden.
donderdag 5 maart 2020 om 13:24
Kon zo snel niet iets beters vinden, mij staat bij dat ze op economische punten ook in de meeste gevallen gewoon met de VVD mee stemmen. Maar volgens jou stemmen ze dus juist vaker met de SP mee op dat vlak, zoek jij nu even een bron?Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 13:09In dit stuk worden de linkse standpunten wel degelijk genoemd, alleen even in de laatste vijf zinnen weggemoffeld. Terwijl in die disclaimer veel belangrijkere dingen instaan dan dingen waar pagina's voor wordt uitgetrokken.
Ook staan er bizarre redenaties in, zoals dat korten op bijstand voor mensen die in Marokko wonen (wat overduidelijk een anti-Marokko standpunt is) in feite een anti-bijstand-standpunt is (en dus rechts). Schaamteloos bevoordeeld stuk dus, wat alleen bedoeld is om de pijnlijke link tussen Wilders en links te verbreken.
donderdag 5 maart 2020 om 13:46

donderdag 5 maart 2020 om 13:58
Ik blijf daar ook mijn mooie hoofdje maar over breken.
Komt het echt door de staat van het feminisme, de (on)aantrekkelijkheid van politieke kopstukken en de algehele zieligheid van de middelbare witte man dat iedere vrouw TO na één blik rücksichtslos van heur beeldscherm afswipet?
Of zou er iets anders aan de hand zijn?
Komt het echt door de staat van het feminisme, de (on)aantrekkelijkheid van politieke kopstukken en de algehele zieligheid van de middelbare witte man dat iedere vrouw TO na één blik rücksichtslos van heur beeldscherm afswipet?
donderdag 5 maart 2020 om 14:01
Je kunt hetzelfde grapje blijven maken, maar mijn OP gaat niet over mij. En ik krijg juist veel likes.Snarky schreef: ↑05-03-2020 13:58Ik blijf daar ook mijn mooie hoofdje maar over breken.
Mijn punt is dat ik vaak lees op profielen (gaat dus niet over mij of over swipe-gedrag) dat vrouwen geen FvD-stemmers willen. Dat heeft dus helemaal niets met mij te maken.
donderdag 5 maart 2020 om 14:10
Er is nog een verschil: de PVV heeft maar 1 lid.nessemeisje schreef: ↑05-03-2020 12:21Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat het relatief nieuwe partijen zijn. Vroeger was Van Mierlo wel echt Mr. D66. Daarna kwamen de opvolgers. Bij PVV en FvD speelt dat nog helemaal niet.
De LPF is uit elkaar gevallen omdat het enige bindende element Pim Fortuyn was.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

donderdag 5 maart 2020 om 14:13
Blijft de vraag waar een mateloos populaire persoon met een fulltime carrière toch steeds maar weer de tijd en energie vandaan haalt om het ene na het andere kwatsika-topic over de populatie uit te storten.Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 14:01Je kunt hetzelfde grapje blijven maken, maar mijn OP gaat niet over mij. En ik krijg juist veel likes.
Mijn punt is dat ik vaak lees op profielen (gaat dus niet over mij of over swipe-gedrag) dat vrouwen geen FvD-stemmers willen. Dat heeft dus helemaal niets met mij te maken.
In de paar uurtjes die overblijven tussen het werken, daten en neuken kun je toch beter een boterham eten om op krachten te blijven.
donderdag 5 maart 2020 om 14:14
Maar dat mag toch / is juist de bedoeling van een profiel? Dat je duidelijk maakt naar wie je wel/niet op zoek bent?
Ik zou het zelf trouwens anders verwoorden: niet 'ik wil geen FvD-stemmer', maar een 'ik ben lid van de partij voor de dieren'. Dan haken de FVD-ers vanzelf wel af.

Net zoals ik niet iets zou zeggen als "couch potatoes hoeven niet te reageren", maar wel "ik houd van sport en actieve vakanties".
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 5 maart 2020 om 14:31
Ik open heel weinig topics, juist omdat ik een heel hoge standaard wil handhaven. Liever minder topics dan topics die ik niet 100% voor mijn rekening kan nemen.Snarky schreef: ↑05-03-2020 14:13Blijft de vraag waar een mateloos populaire persoon met een fulltime carrière toch steeds maar weer de tijd en energie vandaan haalt om het ene na het andere kwatsika-topic over de populatie uit te storten.
In de paar uurtjes die overblijven tussen het werken, daten en neuken kun je toch beter een boterham eten om op krachten te blijven.
donderdag 5 maart 2020 om 14:32
donderdag 5 maart 2020 om 14:34
donderdag 5 maart 2020 om 14:35
Ook de LPF was nog maar net begonnen. En werden heel snel héél groot dus moesten ze overal aspirant-politici vandaan halen. Dus logischerwijs viel dat compleet uiteen toen na de dood Fortuyn. Gevestigde partijen timmeren natuurlijk al veel langer aan de weg en hebben de tijd gehad zich te ontwikkelen door de decennia heen. Alle partijen zijn begonnen met een boegbeeld, een sprekende partijleider.haarklover schreef: ↑05-03-2020 14:10Er is nog een verschil: de PVV heeft maar 1 lid.
De LPF is uit elkaar gevallen omdat het enige bindende element Pim Fortuyn was.
Het is mijns inziens dus echt niet raar dat partijen die nog niet zo oud zijn zichzelf flink profilerende boegbeelden hebben.
donderdag 5 maart 2020 om 14:35
donderdag 5 maart 2020 om 14:37
Wat is daar zorgwekkender aan dan aan een aversie tegen couch potatoes, witte sportsokken of tegen wat dan ook?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.