Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 12:09
Die praten je mooi naar de mond zeker?
Nu weten we het wel hoor meneer de rebel. Jij bent oh zo controversieel, realistisch en je laat je niet misleiden door de MSM. Maar inhoudelijk reageren is teveel gevraagd.
Rosabella1 schreef:
05-03-2020 12:07
Welnee het is gewoon trollen en stangen. Even de veelal linkse vivavrouwtjes op de kast jagen.
Ik vind het oprecht wel interessant wat er wordt gezegd. Maar ik ben wel gewend dat veel mensen het niet met mij eens zijn. Mensen vinden mij soms keihard in opvattingen. Ik houd niet zoveel van verbloemingen.
Roseaux schreef:
05-03-2020 12:11
Nu weten we het wel hoor meneer de rebel. Jij bent oh zo controversieel, realistisch en je laat je niet misleiden door de MSM. Maar inhoudelijk reageren is teveel gevraagd.
Ik laat me ook niet leiden door alternatieve media hoor.

Overigens heb ik ontzettend veel inhoudelijk gereageerd. Volgens mij heb ik overal zelfs op gereageerd wat mijn kant op werd geslingerd. Wat heb ik volgens jou niet beantwoord?
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 12:12
Ik vind het oprecht wel interessant wat er wordt gezegd. Maar ik ben wel gewend dat veel mensen het niet met mij eens zijn. Mensen vinden mij soms keihard in opvattingen. Ik houd niet zoveel van verbloemingen.
Maak jezelf maar wijs dat dat het is ja, dat past wel mooi in je straatje en dan kun je jezelf op de borst kloppen dat je geen blad voor de mond neemt.
Nepalese33 schreef:
05-03-2020 10:48
Echt? Ik vind de meer rechts denkenden juist de mensen die problemen benoemen. Het beestje een naam geven.
Niet zoals links er vaak omheen draait uit angst om gestigmatiseerd te worden.

Je moet er toch niet aan denken om iemand te daten die stemt op een partij die het erover heeft om Afrikanen als gastarbeiders in te zetten? Dat is pas echt een stap terug in de tijd.

Maar goed, ieder zijn keuze gelukkig ;-)

I rest my case...

Bijzonder dat je gelijk over ‘links’ begint. Ik heb werkelijk nergens geschreven dat ik een linkse man wil of iemand die op een partij stemt die iets met gastarbeiders wil.
Gelijk de tegenstelling zoeken getuigt ook weer van zoveel emotionaliteit en kort-door-de-bocht denken.
Daar hou ik dus niet van.
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 12:12
Klopt ik vind jou vaak hele zinnige dingen zeggen maar de TO kom op zeg dat is zelfs voor mij als rechtse vrouw niet heel serieus te nemen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Roseaux schreef:
05-03-2020 12:14
Maak jezelf maar wijs dat dat het is ja, dat past wel mooi in je straatje en dan kun je jezelf op de borst kloppen dat je geen blad voor de mond neemt.
Doe eens niet zo bozig joh.
Lollypop04 schreef:
05-03-2020 11:04
Afknappen op rechts of links vind ik toch wel echt wat anders dan afknappen op pvv of fvd. Wat mij enorm tegenstaat aan die laatste partijen is dat het vooral gaat om de ego's van de voormannen. Een licht narcistische inslag is ze niet vreemd. En mensen die daar gevoelig voor zijn vind ik persoonlijk weinig aantrekkelijk.
Bedoel je met ' mensen die daar gevoelig voor zijn' beide gevoeligheden? Dus degenen die het wel mooi vinden en er dus op stemmen EN degenen die door de inslag van de heren niet meer naar de standpunten kijken?

FvD zet vraagtekens bij de ' ever closer Union' die Europa zou moeten worden. Zij zijn de enige partij ( helaas) die dat doen en ook openheid van de EU probeert te krijgen. Dit vind ik op zich een waardevol iets. Niet voor mezelf ( ik zit niet met de EU omdat ik me er niet genoeg in verdiep) maar wél voor degenen die niet willen dat het een Verenigde staten van Europa wordt... En daar valt ook eea voor te zeggen, vooral voor de rijkere landen... ( Als je dat tenminste wil blijven, nogmaals: van mij hoeft dat niet)
Roseaux schreef:
Je hebt er niks van begrepen.
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 12:19
De vrouwtjes begrijpen je niet. Origineel.
Bombus-Sylvarum schreef:
Ik laat me ook niet leiden door alternatieve media hoor.

Overigens heb ik ontzettend veel inhoudelijk gereageerd. Volgens mij heb ik overal zelfs op gereageerd wat mijn kant op werd geslingerd. Wat heb ik volgens jou niet beantwoord?
Even teruggelezen, misschien heb ik toch wat mensen door elkaar gehaald, omdat jij soms ook neigt te generaliseren. En generalisaties op basis van anekdotes vallen bij niet onder inhoud. Maar jij hebt daar iig nog wel 1x een bron bij genoemd.

Oh ja en over het hedendaagse feminisme ging liet je je nogal sterk leiden door je eigen aannames en generalisaties daarover. Verder inderdaad vrij netjes op de bal.

Mijn excuses.
Rosabella1 schreef:
05-03-2020 12:16
Klopt ik vind jou vaak hele zinnige dingen zeggen maar de TO kom op zeg dat is zelfs voor mij als rechtse vrouw niet heel serieus te nemen.
Dat is waar.

Hij moet op een cursus zelfrelativering. Of neem ik het te serieus?
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 12:19
Ik pas jouw logica toe op jezelf.
Bombus-Sylvarum schreef:
Bombus-Sylvarum schreef:
:there:
Lollypop04 schreef:
05-03-2020 11:39
Zeker waar, een meer dan stevig ego is meer politici niet vreemd. Alleen, en dat is mijn persoonlijke mening, zijn zij een tijdje het boegbeeld van een partij maar valt de partij niet helemaal samen met hen. Bij pvv en fvd vind ik dat persoonlijk wel gebeuren. Dat gaat voor mij nog een stapje verder.
Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat het relatief nieuwe partijen zijn. Vroeger was Van Mierlo wel echt Mr. D66. Daarna kwamen de opvolgers. Bij PVV en FvD speelt dat nog helemaal niet.
-Puur op basis van de OP-
Ik ben een hele tijd op mijn handen blijven zitten, maar ga het nu toch typen:

Het gros van de rechtse mannen stigmatiseert zichzelf, zie dit topic als perfect voorbeeld daarvan.
Roseaux schreef:
05-03-2020 12:20
Even teruggelezen, misschien heb ik toch wat mensen door elkaar gehaald, omdat jij soms ook neigt te generaliseren. En generalisaties op basis van anekdotes vallen bij niet onder inhoud. Maar jij hebt daar iig nog wel 1x een bron bij genoemd.

Oh ja en over het hedendaagse feminisme ging liet je je nogal sterk leiden door je eigen aannames en generalisaties daarover. Verder inderdaad vrij netjes op de bal.

Mijn excuses.
Je zal mij niet snel horen zeggen: "voor alle gevallen X geldt Y".

Over het hedendaags feminisme heb ik gezegd wat ik wilde zeggen. Ik laat me niet leiden door aannames. Ik reageer vooral op wat er wordt gezegd (over wat het dan wel zou moeten zijn). Je kunt mijn opvatting vooral zien als een groot vraagteken bij de noodzaak ervan. Feminisme gaat trouwens ook nogal uit van generieke aannames: juist daarom zie je ook nu zoveel vrouwen zich afkeren van het hedendaags(!) feminisme.
Roseaux schreef:
Ik pas jouw logica toe op jezelf.
Alsjeblieft, leg uit.
nessemeisje schreef:
05-03-2020 12:21
Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat het relatief nieuwe partijen zijn. Vroeger was Van Mierlo wel echt Mr. D66. Daarna kwamen de opvolgers. Bij PVV en FvD speelt dat nog helemaal niet.
Ja van Mierlo ik vraag mij wel eens af of die man zich niet omdraait in zijn graf als hij kon zien wat er van zijn partij is geworden.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
alweer dubbel
rosabella1 wijzigde dit bericht op 05-03-2020 12:28
95.63% gewijzigd
Snarky schreef:
De vrouwtjes begrijpen je niet. Origineel.
Ik begrijp vrouwen ook niet. Of tenminste, ik snap ze bij benadering. Dat geldt trouwens voor veel mannen ook. Je kunt andere mensen niet volledig begrijpen. En de andere sekse is nog lastiger te begrijpen dan de eigen sekse. In dat opzicht ben ik weinig pretentieus.
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 12:23

Over het hedendaags feminisme heb ik gezegd wat ik wilde zeggen. Ik laat me niet leiden door aannames. Ik reageer vooral op wat er wordt gezegd (over wat het dan wel zou moeten zijn). Je kunt mijn opvatting vooral zien als een groot vraagteken bij de noodzaak ervan. Feminisme gaat trouwens ook nogal uit van generieke aannames: juist daarom zie je ook nu zoveel vrouwen zich afkeren van het hedendaags(!) feminisme.
Wat jij als feminisme ziet ja. Wat ik als feminisme zie niet. Helaas wordt wat ik als feminisme zie nogal overschaduwd door feministen waarvan ik vind dat ze de plan mis slaan. Weinig aan te doen, maar ik vind het onterecht om op basis daarvan feminisme in het algemeen af te schrijven.
Dusss vrouwen snappen elkaar ook niet altijd? :idee:
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 12:23

Eens het hedendaags feminisme lijkt vooral te bestaan uit identiteitspolitiek en de blanke man is de vijand.
Daar pas ik voor dan maar geen 'feminist'
Roseaux schreef:
05-03-2020 12:32
Wat jij als feminisme ziet ja. Wat ik als feminisme zie niet. Helaas wordt wat ik als feminisme zie nogal overschaduwd door feministen waarvan ik vind dat ze de plan mis slaan. Weinig aan te doen, maar ik vind het onterecht om op basis daarvan feminisme in het algemeen af te schrijven.
Ok. Misschien ben ik dan te snel geweest. Wat is voor jou nu de betekenis van feminisme dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven