Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
donderdag 5 maart 2020 om 14:41
Die heb ik gemist!

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 5 maart 2020 om 14:53
Ja, toen heette hij nog gewoon Martin. Die goeie ouwe tijd mensen!

En

Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 5 maart 2020 om 15:00
donderdag 5 maart 2020 om 15:04

donderdag 5 maart 2020 om 15:21
https://www.youtube.com/watch?v=2FB3kDQc60MYellowLemon schreef: ↑05-03-2020 15:09Baudet en zijn vriendinnetjes zien het verschil niet tussen treinconducteurs en Marokkanen en komen dan met “maar het had gebeurd kunnen zijn”. Enough said.

Consistency compounds.
donderdag 5 maart 2020 om 15:32
AeonOfWinter schreef: ↑05-03-2020 15:29"Pijnboompit, pijnboompit, liggend ken je schijten maar het is beter als je zit!"
Lijkt me duidelijk, wijs man.

jouw leven is een keuze
donderdag 5 maart 2020 om 15:33
AeonOfWinter schreef: ↑05-03-2020 15:29"Pijnboompit, pijnboompit, liggend ken je schijten maar het is beter als je zit!"
Lijkt me duidelijk, wijs man.

Consistency compounds.
donderdag 5 maart 2020 om 15:50
Wat ik al zei: voor vrouwen en mannen die vrouwen een warm hart toedragen is het essentieel dat de Westerse, vrouwvriendelijke cultuur blijft bestaan. Dat gaat helaas niet vanzelf. Er zijn mensen en partijen voor nodig die de situatie correct analyseren en bereid zijn om de Westerse beschaving te beschermen.
donderdag 5 maart 2020 om 15:52
En dat ben jij?Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 15:50Wat ik al zei: voor vrouwen en mannen die vrouwen een warm hart toedragen is het essentieel dat de Westerse, vrouwvriendelijke cultuur blijft bestaan. Dat gaat helaas niet vanzelf. Er zijn mensen en partijen voor nodig die de situatie correct analyseren en bereid zijn om de Westerse beschaving te beschermen.
Een man die de scherpe randjes van de vrouwelijk linkse politieke naïviteit wil afhalen?
Ja, inderdaad, lekker vrouwvriendelijk.
makreel wijzigde dit bericht op 05-03-2020 15:53
13.95% gewijzigd
Wat eten we vanavond?
donderdag 5 maart 2020 om 15:52
donderdag 5 maart 2020 om 15:54
donderdag 5 maart 2020 om 15:54
De FvD is zo ongeveer de enige partij die vrouwen accepteert zoals ze zijn (dat wil zeggen: het feit dat mannen en vrouwen gemiddeld verschillend zijn EN het feit dat er ook mannen en vrouwen zijn die afwijken van het gemiddelde). Het is de enige partij die de maatschappij niet in een richting wil opsturen (waarbij vrouwen b.v. 50% van de topfuncties hebben), maar die toestaat dat de maatschappij zich zo ontwikkelt zoals ze zich ontwikkelt. Omdat individuen (m/v) worden vrijgelaten in hun doen en laten, en niet de overheidsideologie van "gelijkheid" en "female empowerment" hoeven te volgen.
donderdag 5 maart 2020 om 15:56
Orpheus, je bent zo grappig! Het is bijna schattig.Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 15:54De FvD is zo ongeveer de enige partij die vrouwen accepteert zoals ze zijn (dat wil zeggen: het feit dat mannen en vrouwen gemiddeld verschillend zijn EN het feit dat er ook mannen en vrouwen zijn die afwijken van het gemiddelde). Het is de enige partij die de maatschappij niet in een richting wil opsturen (waarbij vrouwen b.v. 50% van de topfuncties hebben), maar die toestaat dat de maatschappij zich zo ontwikkelt zoals ze zich ontwikkelt. Omdat individuen (m/v) worden vrijgelaten in hun doen en laten, en niet de overheidsideologie van "gelijkheid" en "female empowerment" hoeven te volgen.
Wat eten we vanavond?

donderdag 5 maart 2020 om 15:57
Moeten wij arme vrouwtjes beschermd worden door stoere sterke alfa mannen?Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 15:50Wat ik al zei: voor vrouwen en mannen die vrouwen een warm hart toedragen is het essentieel dat de Westerse, vrouwvriendelijke cultuur blijft bestaan. Dat gaat helaas niet vanzelf. Er zijn mensen en partijen voor nodig die de situatie correct analyseren en bereid zijn om de Westerse beschaving te beschermen.
Wat een onzin.
Hoezo blijft onze cultuur niet bestaan als we anderen respecteren zonder discriminatie? Hoezo wordt onze cultuur overgenomen? Hoezo is de westerse cultuur wél vrouwvriendelijk? Waar moeten we precies tegen beschermd worden? En waarom zouden we onszelf niet kunnen beschermen?
donderdag 5 maart 2020 om 15:58
Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 15:50Wat ik al zei: voor vrouwen en mannen die vrouwen een warm hart toedragen is het essentieel dat de Westerse, vrouwvriendelijke cultuur blijft bestaan. Dat gaat helaas niet vanzelf. Er zijn mensen en partijen voor nodig die de situatie correct analyseren en bereid zijn om de Westerse beschaving te beschermen.
Maar dan is het de vraag of je de huidige westerse cultuur tov de vrouw wilt beschermen, of die uit de jaren 50 natuurlijk.
Later is nu
Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 09:14Dit vind ik echt van een totaaaaaaaaal andere orde dan "Vrouwen moeten gewoon flink geneukt worden".
Dat vrouwen GEMIDDELD minder ambitieus zijn en minder monomaan gefocust zijn op hun werk (ten koste van gezin, vriendschappen en work-life balans) heeft voor mij de status van een feit. Blijkt ook ondubbelzinnig uit talloze onderzoeken van o.a. het SCP.
Is bovendien ook helemaal niet denigrerend of diskwalificerend. Misschien kunnen mannen er nog wel wat van leren om hun werk niet zo belangrijk te maken.
Ambitie wordt alleen gemeten op werkvlak? Nooit eens bij stilgestaan dat je ambitieus kan zijn op andere vlakken?
Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 15:54De FvD is zo ongeveer de enige partij die vrouwen accepteert zoals ze zijn (dat wil zeggen: het feit dat mannen en vrouwen gemiddeld verschillend zijn EN het feit dat er ook mannen en vrouwen zijn die afwijken van het gemiddelde). Het is de enige partij die de maatschappij niet in een richting wil opsturen (waarbij vrouwen b.v. 50% van de topfuncties hebben), maar die toestaat dat de maatschappij zich zo ontwikkelt zoals ze zich ontwikkelt. Omdat individuen (m/v) worden vrijgelaten in hun doen en laten, en niet de overheidsideologie van "gelijkheid" en "female empowerment" hoeven te volgen.
Dit is een heel erg een visie van bepaalde mannen op hoe vrouwen zijn. Dat is helaas niet altijd hoe vrouwen zichzelf zien.
Later is nu
donderdag 5 maart 2020 om 16:01
Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 15:54De FvD is zo ongeveer de enige partij die vrouwen accepteert zoals ze zijn (dat wil zeggen: het feit dat mannen en vrouwen gemiddeld verschillend zijn EN het feit dat er ook mannen en vrouwen zijn die afwijken van het gemiddelde). Het is de enige partij die de maatschappij niet in een richting wil opsturen (waarbij vrouwen b.v. 50% van de topfuncties hebben), maar die toestaat dat de maatschappij zich zo ontwikkelt zoals ze zich ontwikkelt. Omdat individuen (m/v) worden vrijgelaten in hun doen en laten, en niet de overheidsideologie van "gelijkheid" en "female empowerment" hoeven te volgen.
Zo kan je positieve stimulatie na honderden jaren onderdrukking ook noemen ja... individuele vrijheid.. toch gek dat de ‘natuurlijke’ ontwikkeling zo anders verloopt in andere landen.. waar ze wél maatregelen nemen ter stimulatie van..
Overigens is dit natuurlijk een non-probleem en een beetje smeuigdoenerij in een wereld waarin de zorg en onderwijs zo onder druk staan. Ga daar liever wat aan doen met je Thierry.