Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 10:07
Ik snap wel wat je bedoeld: zeer waarschijnlijk vindt je tussen de GL, BIJ1, en PvdD-mannen niet wat je zoekt. Het zijn veelal nietszeggende middelmatige zichzelf hatende mannen bij GL, Bij1 en PvdD, maar dat geldt lang niet voor alle mannen daar.

:woa:
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 15:54
De FvD is zo ongeveer de enige partij die vrouwen accepteert zoals ze zijn (dat wil zeggen: het feit dat mannen en vrouwen gemiddeld verschillend zijn EN het feit dat er ook mannen en vrouwen zijn die afwijken van het gemiddelde). Het is de enige partij die de maatschappij niet in een richting wil opsturen (waarbij vrouwen b.v. 50% van de topfuncties hebben), maar die toestaat dat de maatschappij zich zo ontwikkelt zoals ze zich ontwikkelt. Omdat individuen (m/v) worden vrijgelaten in hun doen en laten, en niet de overheidsideologie van "gelijkheid" en "female empowerment" hoeven te volgen.

Wat is het nut dan van die partij als ze toch geen sturing willen geven aan de maatschappij?

Forum voor Desillusie? Forum voor Desinteresse? Forum voor Domoren?
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 15:50
Wat ik al zei: voor vrouwen en mannen die vrouwen een warm hart toedragen is het essentieel dat de Westerse, vrouwvriendelijke cultuur blijft bestaan. Dat gaat helaas niet vanzelf. Er zijn mensen en partijen voor nodig die de situatie correct analyseren en bereid zijn om de Westerse beschaving te beschermen.
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 15:54
Het is de enige partij die de maatschappij niet in een richting wil opsturen (waarbij vrouwen b.v. 50% van de topfuncties hebben), maar die toestaat dat de maatschappij zich zo ontwikkelt zoals ze zich ontwikkelt. Omdat individuen (m/v) worden vrijgelaten in hun doen en laten, en niet de overheidsideologie van "gelijkheid" en "female empowerment" hoeven te volgen.
Je hebt zeker niet eens door dat je jezelf tegenspreekt, met al je interessantdoenerij? En dat binnen vijf minuten.
Het zou bijna knap zijn. Of gewoon oliedom natuurlijk...
chocolol schreef:
05-03-2020 15:58
Ambitie wordt alleen gemeten op werkvlak? Nooit eens bij stilgestaan dat je ambitieus kan zijn op andere vlakken?
Is al op ingegaan.

Je snapt heel goed wat ik in deze context bedoel met 'ambitieus'. We kunnen natuurlijk 'voor de kinderen zorgen' ook gewoon ambitieus noemen, maar dan krijg je dat je nogal langs elkaar heen gaat praten. Want de term betekent dan niet zoveel meer.

Maar voor de orde: de term komt uit de discussie over het glazen plafond en de doorstroom van vrouwen naar topfuncties. Op het werk dus ja. Zo bedoelde ik de term 'ambitieus'.
Thoth schreef:
05-03-2020 16:09
Je hebt zeker niet eens door dat je jezelf tegenspreekt, met al je interessantdoenerij? En dat binnen vijf minuten.
Het zou bijna knap zijn. Of gewoon oliedom natuurlijk...
Huh?

Dat ""de maatschappij ontwikkelt zich zoals hij zich ontwikkelt" had betrekking op de vrije keuzes van mannen en vrouwen. Dat betekent niet dat je ook passief moet zijn ten aanzien van de krachten die die vrije, liberale samenleving proberen te ondermijnen.
Dubbeljus schreef:
05-03-2020 16:01
Zo kan je positieve stimulatie na honderden jaren onderdrukking ook noemen ja... individuele vrijheid.. toch gek dat de ‘natuurlijke’ ontwikkeling zo anders verloopt in andere landen.. waar ze wél maatregelen nemen ter stimulatie van..
Ja, is dat positief dan wat er in andere landen gebeurt? Daar heeft men veelal nog meer maling aan de man-vrouw-verschillen die bestaan. Daar stuurt men nog meer vanuit de overheid hoe mensen (m/v) zich moeten gedragen, wat hun voorkeuren zijn, hoe ze leven willen leiden, etc.

Het lijkt me nou niet dat we nog meer in Zweedse richting moeten opschuiven en het zwaartepunt nog meer moeten verleggen naar de overheid en haar ideologen.
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 14:01
Je kunt hetzelfde grapje blijven maken, maar mijn OP gaat niet over mij. En ik krijg juist veel likes.

Mijn punt is dat ik vaak lees op profielen (gaat dus niet over mij of over swipe-gedrag) dat vrouwen geen FvD-stemmers willen. Dat heeft dus helemaal niets met mij te maken.

Volgens mij verwar je likes met yikes!

Afbeelding
AUB terug on-topic!
Orphje heeft nml nu wééér wrgwns een platform gekregen om z'n rechtse prietpraat te propageren. Dit doet hij in andere topic ook.

Worden rechtse mannen gestigmatiseerd? Ja, vast en zeker. Net als linkse mannen met een pratende kut geleerd uitziend brilletje, spontane jongens met bierbrouwen als hobby. Of mannen in en crèmekleurigekabelkoltrui (dank B. Kaandorp) of mannen met een willekeurige Eredivisie-club attatoeage. Of mannen met een enorme vis in de hand (dáár zijn er veel van!)

Vrouwen hebben smaak. En die smaak, daar voldoe jij blijkbaar niet aan. Jammer.

Next.....
jouw leven is een keuze
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 14:32
Dat is op zich positief, maar het is (misschien?) wel zorgwekkend dat er überhaupt een (groeiende) aversie tegen Forum bestaat.
Wat vind je zorgwekkend aan het verschijnsel 'democratie'?
Deze partij heeft het zelfs in zijn naam verwerkt.

Ik vind het zorgwekkend dat Trump al een tijd aan de macht is, maar ja, zo werkt dat met een democratie.
2east schreef:
05-03-2020 16:19
AUB terug on-topic!
Orphje heeft nml nu wééér wrgwns een platform gekregen om z'n rechtse prietpraat te propageren. Dit doet hij in andere topic ook.

Worden rechtse mannen gestigmatiseerd? Ja, vast en zeker. Net als linkse mannen met een pratende kut geleerd uitziend brilletje, spontane jongens met bierbrouwen als hobby. Of mannen in en crèmekleurigekabelkoltrui (dank B. Kaandorp) of mannen met een willekeurige Eredivisie-club attatoeage. Of mannen met een enorme vis in de hand (dáár zijn er veel van!)

Vrouwen hebben smaak. En die smaak, daar voldoe jij blijkbaar niet aan. Jammer.

Next.....
Goede post, waarheid! Mannen met vissen en mannen die hun kindje/ex weg hebben gekrast van de foto. :lol:
-Shifty- schreef:
05-03-2020 16:16
Volgens mij verwar je likes met yikes!

Afbeelding
:rofl:
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Sjulia schreef:
05-03-2020 16:27
Goede post, waarheid! Mannen met vissen en mannen die hun kindje/ex weg hebben gekrast van de foto. :lol:
Wij tinderen samen, vroeg er laats 1 aan m'n partner: "is dat je ex of gaat ze mee doen?"
jouw leven is een keuze
2east schreef:
05-03-2020 16:19
blijkbaar
Opnieuw: lezen
Shifty hoort ook in het rijtje 'Viva-mannen-die-normaal-forummen' IMHO :cheers:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
-jolijn- schreef:
05-03-2020 16:23
Wat vind je zorgwekkend aan het verschijnsel 'democratie'?
Deze partij heeft het zelfs in zijn naam verwerkt.

Ik vind het zorgwekkend dat Trump al een tijd aan de macht is, maar ja, zo werkt dat met een democratie.
Tsja, dat is nogal een dooddoener waarmee je ieder maatschappelijk probleem kunt doodrelativeren.

Het milieu wordt niet effectief beschermd? Tsja, dat is nou eenmaal democratie? Kinderen van asielzoekers worden in de gevangenis gezet? Is nou eenmaal democratie. De financieen zijn structureel onhoudbaar? Is nou eenmaal democratie.
AeonOfWinter schreef:
05-03-2020 16:32

:cheers:
AeonOfWinter schreef:
05-03-2020 16:32
Tsja.... waar gaat het naar toe met onze samenleving als mensen zulke conclusies trekken en zo vatbaar zijn voor factfree opinions?
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 16:11
Is al op ingegaan.

Je snapt heel goed wat ik in deze context bedoel met 'ambitieus'. We kunnen natuurlijk 'voor de kinderen zorgen' ook gewoon ambitieus noemen, maar dan krijg je dat je nogal langs elkaar heen gaat praten. Want de term betekent dan niet zoveel meer.
De term betekent zoveel meer. Maar dat komt jou niet goed uit.

Jij bedoelt loonslaaf, economisch rendabel, zoveel mogelijk loonbelasting betalen.

Want status, intelligentie en titels, zelfs inkomens, laten zich niet in werkuren meten.

Genoeg deeltijd werkende vrouwen die meer inkomen hebben dan voltijd werkende mannen.
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 16:34
Tsja, dat is nogal een dooddoener waarmee je ieder maatschappelijk probleem kunt doodrelativeren.

Het milieu wordt niet effectief beschermd? Tsja, dat is nou eenmaal democratie? Kinderen van asielzoekers worden in de gevangenis gezet? Is nou eenmaal democratie. De financieen zijn structureel onhoudbaar? Is nou eenmaal democratie.
Wat heeft dit in Krijsts naam nog te maken met Tinderprofielen?
Ga lekker in een PVV/Forum topic op de Actueelpijler oreren ofzo.
aeonofwinter wijzigde dit bericht op 05-03-2020 16:39
0.56% gewijzigd
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 16:35
Tsja.... waar gaat het naar toe met onze samenleving als mensen zulke conclusies trekken en zo vatbaar zijn voor factfree opinions?
Naar de Filistijnen, duh. Gelukkig ben jij er nog om het domme volk te onderwijzen.
-Lucille- schreef:
05-03-2020 16:35

Genoeg deeltijd werkende vrouwen die meer inkomen hebben dan voltijd werkende mannen.
Eh nee, dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Heel weinig vrouwen zijn economisch zelfstandig. Is een enorm probleem.
Heeft TO in het ene topic net een clubje opgericht om met gelijkgestemden te daten en andersgestemden uit te sluiten. Gaat ie in een ander topic verontwaardigd zitten kijken dat andersgestemden niet hem willen daten.

Hypocriet much?
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 16:40

Wat heeft dat eigenlijk te maken met de pikstraf Waar je je topic mee begon ?
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 16:40

Ik zal het mijn man zeggen, ben al jaren kostwinner: ik ben heul bijzonder :yes:
AeonOfWinter schreef:
05-03-2020 16:44
Ik zal het mijn man zeggen, ben al jaren kostwinner: ik ben heul bijzonder :yes:
Zijn van die verhalen van "Roken is niet ongezond, want mijn opa is 96 en die rookt als een ketter".

Lees je ooit wel een krant? Weet je iets van wat er beleidsmatig speelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven