Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Ik vind het wel bijzonder dat je verbaasd bent dat mensen je afrekenen op basis van politieke voorkeur TO. Hoewel ik denk dat je het nooit 100% met een partij eens bent, denken de mensen die op die partij stemmen vaak wel in grote lijnen hetzelfde over bepaalde onderwerpen. Als je dan toch al weet dat bepaalde onderwerpen gaan botsen, waarom dan extra tijd verdoen op tinder als je ruime keuze hebt in andere profielen die op eerste gezicht beter bij je passen?

Mogen wij weten welke partij jij stemt?
Ik als linkse vrouw wordt enorm gestigmatiseerd. Hele stereotypen over bakfietsen en grachtengordel worden er op mij geprojecteerd.

Iedereéén wordt gestigmatiseerd.

Maar het is zó onaantrekkelijk als volwassen mannen daar zielig over gaan doen. :nooo:

Heb je altijd dat potentiële dates afhaken na een paar berichtjes TO?
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 16:40
Eh nee, dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Heel weinig vrouwen zijn economisch zelfstandig. Is een enorm probleem.
Weet jij wat een fulltime werkende verkoper bij bijvoorbeeld de Praxis verdient?
Ben je ook rechtsdragend, TO?
Ik heb toch maar even de statistieken erop nageslagen. 90 procent van de werkende mannen heeft een baan waarmee hij economisch zelfstandig is en 77 procent van de werkende vrouwen heeft dat ook.
Dus ja, schokkend dat dat percentage lager is dan bij mannen (maar daar zal de deeltijdfactor van vrouwen die een relatie hebben met een man die ook financieel iets inbrengt wel mee van doen hebben), maar 'heel weinig vrouwen zijn economisch zelfstandig' is wel een enorm stuk overdreven.
Orpheus13 schreef:

60% volgens de cijfers uit 2017. Houdt niet over, maar om het nu heel weinig te noemen...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Het geeft toch niet dat er meer vrouwen zijn die niet fulltime werken? Zolang iedereen maar zelf die keuze mag maken.
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 14:31
Ik open heel weinig topics, juist omdat ik een heel hoge standaard wil handhaven. Liever minder topics dan topics die ik niet 100% voor mijn rekening kan nemen.
Mijn echtgenote meent ook dat ze weinig wc-papier gebruikt.
:there:
chocolol schreef:
05-03-2020 17:02
Het geeft toch niet dat er meer vrouwen zijn die niet fulltime werken? Zolang iedereen maar zelf die keuze mag maken.
Exact.

Maar de politiek wil vervolgens wel 50% vrouwen in topfuncties. En daar gaan ze dus de mist in.
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 17:46
Exact.

Maar de politiek wil vervolgens wel 50% vrouwen in topfuncties. En daar gaan ze dus de mist in.
Want jij wilt dat niet?
Waarom eigenlijk niet?
Gezien het feit dat je a) geen vrouw bent en b) misschien geen topfunctie hebt, ben ik heel benieuwd naar je mening hierover.
Wat eten we vanavond?
Waarom gaat het topic ineen over hoeveel vrouwen werken. Wat is er eigenlijk keurig aan Baudet?
THIERRY BAUDET ONDER VUUR OP TWITTER NA ONTHULLENDE COLUMN SANDER SCHIMMELPENNINCK
MEDIA
02.03.2020 | 20:00 UUR | MARLIE VAN ZOGGEL
Thierry Baudet ligt onder vuur nadat dit weekend een column verscheen waarin ‘Quote’-hoofdredacteur Sander Schimmelpenninck beschrijft hoe de politicus zich misdroeg tegenover een vrouwelijke stagiair van het blad.
‘Weet je wat het is met vrouwen in Nederland: ze worden niet goed geneukt. Herken je dat?’, zou Baudet na afloop van het interview tegen de stagiair – ‘een jong meisje’ hebben gezegd.

In 2012 spreekt Baudet bij de Vlaamse organisatie Katholiek Vlaams Hoogstudentenverbond (KVHK), een organisatie die zich al sinds de jaren 80 openlijk tegen homoactivisme afzet. Ze organiseerden meerdere manifestaties tegen LHBTI-bewegingen.

In een interview met het Reformatorisch Dagblad in 2015 liet Baudet weten dat hij een verbod op discriminatie onzin vindt en dat een christelijke school een homoseksuele leraar moet kunnen weigeren of ontslaan.

Een paar maanden later sprak Baudet op een donateursbijeenkomst van Stichting Civitas Christiana, een zeer conservatieve christelijke organisatie die bekend staat om haar afkeer van LHBTI’ers. Baudet sprak daar voor een voornamelijk grijs publiek over hoe Nederland veranderd is, ten opzichte van ‘hun eigen jeugd’. Baudet vond het geen probleem te helpen om geld in te zamelen voor deze stichting die bekend staat vanwege haar acties en flyers tegen homo- en transgender-emancipatie.

Op bezoek
In het jaar daarna, 2016, sprak Baudet op een conferentie van het Poolse ‘Congres van Nieuw Rechts’ (KNP), opgericht door Janusz Korwin-Mikke, die beweert dat mannen intelligenter zijn dan vrouwen, verkrachting en sex met wederzijdse toestemming niet ver van elkaar liggen, en spreekt over een ‘homomaffia‘ en ‘homoseksuele EU-elite‘. De partij is tegen het burgerlijk huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht en sprak zich geregeld uit tegen LHBTI-rechten.

In Zweden houdt Baudet in het najaar van 2019 een speech voor de Sweden Democrats, een partij opgericht door nazi’s en nog steeds bekend als ‘radicaal rechts’, misschien zelfs extreemrechts. De partij had ex-SS’ers en andere neo-nazis in de rangen en verschillende van haar politici zijn opgestapt na onthullingen van antisemitische, racistische en seksistische uitspraken.

........

Misschien hebben wij niet dezelfde definitie van het woord keurig TO? Een seksistische racist (zijn eigen woorden, hij noemt zichzelf een racist) die heult met een groep new-SS-ers...als je dat keurig vindt???? Mag ik dan even kotsen.

Er zullen vast wat vivatrutjes zijn die kunnen beargumenteren dat de stagiar parttime werkt en dat het dus haar eigen schuld is...maar let's not go there...
viva-amber wijzigde dit bericht op 05-03-2020 18:18
17.89% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 17:46
Exact.

Maar dat betekent ook dat een man huisman mag zijn en zijn vrouw kostwinner. Die optie moet dan ook voor gekozen kunnen worden. Evenals dat je als vrouw toegang hebt op gelijke behandeling in het werkveld. En kans op een toppositie. Maar ik vraag me af of FvD voor zulke keuzevrijheid is. Van wat ik zie hebben ze meer een jaren '40 kijk op hoe de verstandshouding tussen man en vrouw moet zijn. En dat zij en hun vrouwelijke partners dat willen, helemaal prima, maar dat kun je niet iedereen opleggen. En als je zegt dat je denkt dat beide seksen dat stiekem eigenlijk willen, scheer je teveel mensen over 1 kam.
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 09:04
Allang verwezenlijkt.

Dat geleuter om abortus vind ik - van zowel voor- als tegenstanders - geneuzel in de marge. Als je de rekening van het leidingwaterbedrijf kan betalen, kun je ook anticonceptie betalen. Wederom geneuzel in de marge.

Salarissen zal altijd wel een probleem blijven, omdat mannen gewoon meer risico nemen. In zowel beroepskeuze als onderhandelingen. Vrouwen nemen - in algemene zin dan - sneller genoegen met een bepaalde functie en salaris. Dat zal ook wel zo blijven, uitzonderingen daargelaten. Verder hebben we in Nederland een CAO en kiezen vrouwen voor deeltijdfuncties. Ik zie niet in wat hier de strijd zou moeten zijn. Vrouwen zijn niet achtergesteld, ze pakken het gewoon anders aan.
Onzin.
Geen enkele vorm van anticonceptie is 100% waterdicht daarnaast is de vrouwelijke gezondheid al onderbelicht in de medische zorg omdat vrijwel alle testen op de gemiddelde man van 35 zijn uitgevoerd en vrouwen ondank dat zij 50% van de wereldbevolking uit maken t.a.v. uiting van ziektebeelden worden omschreven als a-typisch.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nog een keer;

TO krijgt van ons weer een platform om zijn rasistische, seksistische, ongeëmancipeerde, ouderwetse en vooral DOMME opvattingen uit te braken!

Iedereen krijgt het stigma dat ie verdient!
jouw leven is een keuze
Lollypop04 schreef:
05-03-2020 11:04
Afknappen op rechts of links vind ik toch wel echt wat anders dan afknappen op pvv of fvd. Wat mij enorm tegenstaat aan die laatste partijen is dat het vooral gaat om de ego's van de voormannen. Een licht narcistische inslag is ze niet vreemd. En mensen die daar gevoelig voor zijn vind ik persoonlijk weinig aantrekkelijk.
Dat. Daarom zou ik niet graag willen daten met een Baudet of Wilders stemmer.
Lachattenoir schreef:
05-03-2020 18:43
Dat. Daarom zou ik niet graag willen daten met een Baudet of Wilders stemmer.
90% van de poll-stemmers is het met je eens. :cheer2:
Orpheus13 schreef:

Nou ja zeg, kom op. Genoeg vrouwen zijn economisch zelfstandig. Vast niet alle maar zeker niet heel weinig. Dit is gewoon schreeuwen om het schreeuwen.
makreel schreef:
05-03-2020 18:11
Want jij wilt dat niet?
Waarom eigenlijk niet?
Gezien het feit dat je a) geen vrouw bent en b) misschien geen topfunctie hebt, ben ik heel benieuwd naar je mening hierover.
Omdat het heel oneerlijk voor mannen is wanneeruit een relatief kleine poole vrouwen 50% topmensen geworven. Dat betekent dat ambitieuze vrouwelijke individuen een veel grotere kans hebben op een topfunctie dan ambitieuze mannen.

Dat leidt daarmee ook tot een verlies aan kwaliteit (nee, niet omdat vrouwen a priori minder geschikt zijn, maar vanwege die ongelijke doorstroming).
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 19:01
Omdat het heel oneerlijk voor mannen is wanneeruit een relatief kleine poole vrouwen 50% topmensen geworven. Dat betekent dat ambitieuze vrouwelijke individuen een veel grotere kans hebben op een topfunctie dan ambitieuze mannen.

Dat leidt daarmee ook tot een verlies aan kwaliteit (nee, niet omdat vrouwen a priori minder geschikt zijn, maar vanwege die ongelijke doorstroming).
Ik werk als hoogopgeleide vrouw in een sector waar vrouwen oververtegenwoordigd zijn, zowel in de uitvoerende functies als middel management als in de top functies. Mannen zijn ondervertegenwoordigd. Als er een man solliciteert zal hij alleen al op basis van zijn sekse grote kans hebben om uitgenodigd te worden. Gewoon omdat een gelijke verhouding mannen en vrouwen op de werkvloer prettig werkt, productief is en een goede afspiegeling is van de doelgroep mensen waarvoor wij werken. Heb je daar dan ook problemen mee?
Orpheus13 schreef:

:lol: kom op zeg
Ik vind het vreselijk voor die arme mannen, dat ze zo gediscrimineerd worden. Misschien kunnen er wat meer vrouwen in de politiek om dit soort problemen voor hen op te lossen? Deze arme mannen hebben gewoon een klein zetje nodig van weldenkende vrouwen om hen uit hun politieke naïviteit te duwen.
-jolijn- schreef:
05-03-2020 19:23
Ik vind het vreselijk voor die arme mannen, dat ze zo gediscrimineerd worden. Misschien kunnen er wat meer vrouwen in de politiek om dit soort problemen voor hen op te lossen? Deze arme mannen hebben gewoon een klein zetje nodig van weldenkende vrouwen om hen uit hun politieke naïviteit te duwen.
Ja joh het zou toch fijn zijn als die mannen wat meer gerepresenteerd worden overal.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Quaintrelle schreef:
05-03-2020 19:24
Ja joh het zou toch fijn zijn als die mannen wat meer gerepresenteerd worden overal.
Door vrouwen, dan, uiteraard. Die zorgen er wel voor dat mannen gewoon mannen kunnen blijven! Ze zijn nu eenmaal wat meer geneigd om... hoe zal ik het zeggen... voetbalwedstrijden te kijken en bier te drinken. Dat is gewoon biologisch zo bepaald. Dat ontkennen is net zoiets als de zwaartekracht ontkennen!
Orpheus13 schreef:
Omdat het heel oneerlijk voor mannen is wanneer uit een relatief kleine poole vrouwen 50% topmensen geworven. Dat betekent dat ambitieuze vrouwelijke individuen een veel grotere kans hebben op een topfunctie dan ambitieuze mannen.

Huilie.

En verdiep je eens in een stukje vrouwengeschiedenis. Bijvoorbeeld dat vrouwelijke ambtenaren een halve eeuw geleden automatisch ontslagen werden zodra ze trouwden. Daar komen we vandaan en er is nog best een inhaalweg te aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven