Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
vintagejurk schreef:
05-03-2020 20:10
Mannen met rare hobby's zijn vaak autistisch en dus sowieso minder geschikt relatiemateriaal
Autisten hebben een overdreven fascinatie voor één (of een paar) onderwerpen.

Dat betekent niet dat iemand die een minder vaak voorkomende hobby heeft, een autist is.

Een autist kan net zo goed voetbal als hobby hebben, autosport, dammen, kaarten, schilderen....
26 pagina's en ook dit topic is verworden tot een semi-rasicistische links-rechts jijbakkerij.....

Top TO, echt top!!!
jouw leven is een keuze
Het-groepje schreef:
06-03-2020 07:33
Dat weten we nog niet. Het is namelijk nog niet aan de orde.
Dus is de bewering onzin toch?
Alleen topic gelezen.

Ik zou nooit met een PVV’er of FvD’er daten. Prima als iemand die overtuiging heeft, maar het gaat dwars in tegen alles wat ik denk en vind, dus ik heb geen zin om daar rechtstreeks mee om te gaan. Ik vind FvD ook geen haar beter dan PVV.
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 19:01
Omdat het heel oneerlijk voor mannen is wanneeruit een relatief kleine poole vrouwen 50% topmensen geworven. Dat betekent dat ambitieuze vrouwelijke individuen een veel grotere kans hebben op een topfunctie dan ambitieuze mannen.

Dat leidt daarmee ook tot een verlies aan kwaliteit (nee, niet omdat vrouwen a priori minder geschikt zijn, maar vanwege die ongelijke doorstroming).
Wat jaloers weer, dit maal op de kansen van een ander.
Als je goed bent kom je er toch wel, toch? Dat wordt volgens mij altijd genoemd bij iedere vorm van achterstelling, dat als je maar hard werkt en je best doet je er heus wel komt, dus dit geldt ook voor jou TO!
In de maatschappij wordt, onder andere door de genoemde politieke personen, de verantwoordelijkheid voor het inhalen van de achterstand over het algemeen bij de achtergestelde groep zelf gelegd, dus TO, volg je helden en zet hem op.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
rumforviva schreef:
06-03-2020 07:44
Alleen topic gelezen.

Ik zou nooit met een PVV’er of FvD’er daten. Prima als iemand die overtuiging heeft, maar het gaat dwars in tegen alles wat ik denk en vind, dus ik heb geen zin om daar rechtstreeks mee om te gaan. Ik vind FvD ook geen haar beter dan PVV.
Dat je mensen met een andere politieke mening zo kunt ontmenselijken. Alsof het onmensen zijn. Bizar dat we op dat niveau zijn afgedaald.

Maar toch ook wel benieuwd. De FvD zegt dat ze staat voor een goed sociaal vangnet. Jij zegt dus dat ALLES wat Forum zegt dat jij daar automatisch tegen bent. Waarom ben je dan tegen een sociaal vangnet?
Bombus-Sylvarum schreef:
06-03-2020 08:53
Dat je mensen met een andere politieke mening zo kunt ontmenselijken. Alsof het onmensen zijn. Bizar dat we op dat niveau zijn afgedaald.
Dat is toch helemaal niet aan de orde? Volgens mij is de reden dat je geen FVD/PVV-stemmer wenst te daten gewoon een kansberekening. Ga jij met iedereen die op een datingsite zit een afspraakje maken omdat je denkt: ach, misschien word ik toch wel heel erg verliefd op iemand zonder opleiding, zonder gedeelde interesses, met hobby's die me niet aanspreken en een uiterlijk waar ik nooit op zou vallen en die gelovig is terwijl ik dat niet ben?
Dit is wel weer een topic om van te smullen hoor. TO die beweert dat het FvD de vrouwen neemt zoals ze zijn, maar zelf kennelijk niet kan accepteren als Fvd en PVV mannen die niet belieft worden door 'de vrouwtjes'.

Ik zou er ook totaal geen zin in hebben en ben nergens tot verplicht (gelukkig). Geen mens, man of vrouw, heeft recht op de romantische interesse van een ander. Je hebt wel recht om vrijgewaard te zijn van discriminatie, maar dat betekent niet dat je recht op een een swipe naar rechts.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik woon in de UK en voor mijn was het belangrijk dat mijn vriend geen Brexiteer was. Ik ga me toch zeker niet emotioneel en seksueel binden aan iemand die mensen zoals ik minder rechten wil geven, of wel dan?

Daarmee vind ik Brexit stemmers heus geen onmensen (de meeste niet, haha) en wens ik ze verder dezelfde rechten als een Remainer. Maar ik moet er niet aan denken om er mee in bed te liggen. Simpel.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Bombus-Sylvarum schreef:
06-03-2020 08:53
Hoezo ontmenselijken? Ik wens PVV-stemmers een goed leven met alle rechten die ik mezelf ook toewens.

Maar ermee en relatie hebben wil ik niet, want ik vind PVV politici vooral een hoop racistische brievenbuspissers die onvrede en racisme promoten. Iemand die daar op stemt (en alle bagger van die partij wel OK vinden, of op zijn minst 'niet zo erg'), daar voel ik zeer weinig affiniteit mee, al zullen ze heus lief zijn voor hun oma en misschien wel heel veel doen voor de plaatselijke sport club en wat dan niet.

Hetzelfde voor de FvD trouwens, zelfde wijn, andere zak.
Ik vind het trouwens echt een gotspe van TO om te klagen over 'pikstraf' voor de PVV of FvD mannen, want dat impliceert al dat degene die gestraft wordt iets onthouden wordt wat hij verdient, recht op heeft or anders wel had gekregen. Niemand heeft recht op seks. En het is ietswat je samen doet, niet wat de één aan de ander geeft (of de ander van onthoudt).

Een zorgelijk man-vrouw beeld hoor, als je het zo ziet als TO
rumforviva schreef:
06-03-2020 07:44
Alleen topic gelezen.

Ik kan prima een relatie hebben met dames die andere ideeën hebben. Met alhuhoedjes en andersoortige complotdenkers zoals klimaatontkenners zal het echter niet lukken. En laat dat soort figuren nu vaak bij PVV en FvD zitten.

Kritisch zijn ten opzichte van immigratie of islam is prima, maar bij de FvD krijg je daar dan een heel pakket aan volslagen idioterie bij.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
NYC schreef:
06-03-2020 08:58
Dat is toch helemaal niet aan de orde? Volgens mij is de reden dat je geen FVD/PVV-stemmer wenst te daten gewoon een kansberekening. Ga jij met iedereen die op een datingsite zit een afspraakje maken omdat je denkt: ach, misschien word ik toch wel heel erg verliefd op iemand zonder opleiding, zonder gedeelde interesses, met hobby's die me niet aanspreken en een uiterlijk waar ik nooit op zou vallen en die gelovig is terwijl ik dat niet ben?
Inderdaad en heel logisch ook ik heb een afkeer van het gedachtegoed van GroenLinks en BIJ1,het zijn mijn type mannen niet die dat aanhangen dus de kans dat ik daar verliefd op zou worden is 0,0 dus daar begin ik niet aan.
Nou ben ik al voorzien maar toch.
Smaken verschillen gelukkig het zou maar een saaie bedoening zijn als iedereen voor hetzelfde type man of vrouw zou vallen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Wat me ook tegenstaat bij de PVV: de volstrekt ondemocratische partijstructuur en ontransparante financiering. Enorme afknapper als mensen dat maar slikken of OK vinden.

Bij de FvD is het de manier waarop met tegengeluid in de partij wordt omgegaan, het demoniseren/intimideren van linkse leraren met dat meldpunt van ze en de links met andere Europese extreem-rechte partijen. Het verspreiden van watntrouwen tegen wetenschappers. En ga zo maar door (er is nog veel meer).

Wie ondanks al die dingen zo'n partij toch wel OK vind, daar kan ik echt helemaal niks mee. Niet romantisch en ook niet vriendschappelijk. En dat heeft geen reet te maken met van mening verschillen over of je als overheid in tijden van recessie nou wel of geen Keynesiaans economisch beleid voert en of je voor de minderbedeelden in de samenleving zorgt.
Het zou niet in me opkomen te gaan klagen op een forum dat bepaalde mannen niet met me willen daten (of neuken) omdat ik geen vlees eet, bijvoorbeeld. Ik snap dat iemand het recht heeft om links te swipen.

Typisch dat TO dus wél meent dat je over zoeits mag klagen.
NYC schreef:
06-03-2020 08:58
Nou, ik vind de redenatie heel erg raar. En bovendien ook niet los van maatschappelijke consequenties.

En nee, ik sta een stuk meer open naar de wereld toe. Ik denk niet in van de gesloten structuurtjes. Je kijkt wie je voor je hebt, wat diegene doet, hoe diegene dat verwoordt enzovoort. En (in mijn geval) haar overtuigingen komen er dan vanzelf toch wel uit. Zoals ik al eerder zei: ik denk dat de opvattingen van GroenLinks, Forum, PvdA en de PVV echt heel erg dicht bij elkaar liggen.

Iedereen die dat niet denkt laat zich opnaaien door media en van horen zeggen. En één ding waar ik nooit mijn beslissingen op baseer is wat andere mensen zeggen. Ik moet altijd de persoon in kwestie voor me zien.
boebezoebe schreef:
06-03-2020 09:25
Het zou niet in me opkomen te gaan klagen op een forum dat bepaalde mannen niet met me willen daten (of neuken) omdat ik geen vlees eet, bijvoorbeeld. Ik snap dat iemand het recht heeft om links te swipen.

Typisch dat TO dus wél meent dat je over zoeits mag klagen.
Mijn vriendin was ook vegetariër voordat ik haar leerde kennen.
boebezoebe schreef:
06-03-2020 09:23
Wat me ook tegenstaat bij de PVV: de volstrekt ondemocratische partijstructuur en ontransparante financiering. Enorme afknapper als mensen dat maar slikken of OK vinden.
Als je weet hoe het bij andere partijen werkt wordt je niet bepaald vrolijker. Het beste zou zijn meer subsidie zodat je die factor uitsluit, maar partijen als D66 en VVD worden in leven gehouden door groot geld. En bij de SP is altijd gedoe over die afdrachtregeling. En ik weet van dichtbij dat er enorm wordt gesjoemeld met ledenbestanden, omdat daar subsidies op zijn gebaseerd. Waarom stel je dat soort kritische vragen alleen bij de PVV eigenlijk?
boebezoebe schreef:
06-03-2020 09:23
Bij de FvD is het de manier waarop met tegengeluid in de partij wordt omgegaan, het demoniseren/intimideren van linkse leraren met dat meldpunt van ze en de links met andere Europese extreem-rechte partijen. Het verspreiden van watntrouwen tegen wetenschappers. En ga zo maar door (er is nog veel meer).
Wederom. Ik ben zelf lang "links" geweest en de linkse wereld is echt niet minder vies van demoniseren. Neem bijvoorbeeld de venijnige Hitler-vergelijkingen. Of "wetenschappers" als Roos Vonk die beweren dat mensen die minder vlees eten minder empathie hebben. Gesubsidieerde documentaires als 'Wit is ook een kleur', waarin met name blanke, herstel witte, mannen verdacht worden gemaakt.

Dus wat zegt politieke kleur dan? Alle partijen hebben exact die problemen die jij benoemt. Het enige verschil is dat je de kleur van de ene wigwam mooier vindt dan de ander. Maar je keuze voor de ene stam ten opzichte van de ander is volledig willekeurig. Ik doe zelf niet mee aan dergelijke vormen van tribalisme.
Bombus-Sylvarum schreef:
06-03-2020 09:36
Nou, ik vind de redenatie heel erg raar. En bovendien ook niet los van maatschappelijke consequenties.

En nee, ik sta een stuk meer open naar de wereld toe. Ik denk niet in van de gesloten structuurtjes. Je kijkt wie je voor je hebt, wat diegene doet, hoe diegene dat verwoordt enzovoort. En (in mijn geval) haar overtuigingen komen er dan vanzelf toch wel uit. Zoals ik al eerder zei: ik denk dat de opvattingen van GroenLinks, Forum, PvdA en de PVV echt heel erg dicht bij elkaar liggen.

Iedereen die dat niet denkt laat zich opnaaien door media en van horen zeggen. En één ding waar ik nooit mijn beslissingen op baseer is wat andere mensen zeggen. Ik moet altijd de persoon in kwestie voor me zien.

Opnaaien? Dat leraren meldpunt had de fvd toch echt zelf geopend. En op Twitter ontkent Baudet met regelmaat de wetenschappelijke consensus, iets wat ik GL en PvdA niet zie doen. De PVV kan je niet eens lid van worden en is een ondemocratische partij in dat opzicht. Als je vind dat die allemaal dicht bij elkaar liggen, waar vergelijk je het dan mee? Met Noord Korea of zo?
Ik stel genoeg kritische vragen bij andere partijen, heb niks met D66 bijvoorbeeld. Maar ik zie de verschillen als groter dan 'kleur van de wigwam'.

Als iemand op de PVV of FvD stemt zegt mij dat wel iets over hun normen en waarden. Dat ze een beetje racisme of leugens verspreiden over wetenschap niet zo erg vinden, bijvoorbeeld. Niet erg genoeg om weer niet op te stemmen in ieder geval.

Wil helemaal niet zeggen dat ik met een roze bril naar andere partijen kijk, totaal niet. Maar het is voor mij niet één grote hoop waarbij extreem rechts voor hetzelfde staat als andere partijen.
oudebaas schreef:
06-03-2020 09:15
Ik kan prima een relatie hebben met dames die andere ideeën hebben. Met alhuhoedjes en andersoortige complotdenkers zoals klimaatontkenners zal het echter niet lukken. En laat dat soort figuren nu vaak bij PVV en FvD zitten.
Het verschil tussen jou en mij is dat ik kies voor de meest kritische vrouw. Waarom zou je geen vraagtekens mogen stellen bij zaken als klimaat. En echt, in dat opzicht vind ik dat Forum een hoop onzin verkondigd, maar voor mensen die wetenschappelijke integriteit hoog hebben moet het stellen van vraagtekens toch niet het ergste zijn.
oudebaas schreef:
06-03-2020 09:15
Kritisch zijn ten opzichte van immigratie of islam is prima, maar bij de FvD krijg je daar dan een heel pakket aan volslagen idioterie bij.
Ik vind van niet. In Nederland heb je al blanke enclaves, met blanke scholen enzovoort. Huidskleur is officieel geen criterium: dat wordt geregeld via een stelsel van wetten variërend van Artikel 23 van de Grondwet, de omgevingswet tot en met economische uitsluitingsmechanismen. Je discrimineert niet in wettelijke zin, maar de uitkomst is hetzelfde. Mensen die lid zijn van GroenLinks, D66 en PvdA wonen in dezelfde wijken waar ik woon, want in die migrantenwijken met moskeeën is het toch minder fijn vertoeven.

Aangezien ik ooit links was ken ik wel die mensen die ferme standpunten innamen en in zo'n migrantenwijk gingen wonen. Om er na 3 jaar geruisloos te verdwijnen om de kindjes op te gaan voeden in een toch iets wittere wijk.

En dan verbolgen zijn over de FvD die en stuk duidelijker beleid voorstaat. Ik snap werkelijk waar niets van jou standpunten.
Het ging me ook niet om de partijen, maar dat je gewoon het recht heeft om naar links te swipen.

En dat het raar is om te klagen dat een ander naar links swiped om je politieke voorkeur, want je hebt geen recht op de aandacht van een ander. Je mag iemand onaantrekkelijk vinden op basis van hun politieke voorkeur. Wat niet mag is ze voor de wet anders behandelen. En dat is prima zo.
boebezoebe schreef:
06-03-2020 09:47
Opnaaien? Dat leraren meldpunt had de fvd toch echt zelf geopend. En op Twitter ontkent Baudet met regelmaat de wetenschappelijke consensus, iets wat ik GL en PvdA niet zie doen.
Copernicus ging ook de strijd aan met de consensus in zijn tijd.

Dat er consensus is wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk een goede beschrijving is van de werkelijkheid. Mensen die de wetenschap hoog hebben zouden hun ogen iets meer open moeten houden. Anders heb je echt geen respect voor wetenschappelijke integriteit en moet je Baudet er ook niet op aanvallen.
boebezoebe schreef:
06-03-2020 09:47
De PVV kan je niet eens lid van worden en is een ondemocratische partij in dat opzicht. Als je vind dat die allemaal dicht bij elkaar liggen, waar vergelijk je het dan mee? Met Noord Korea of zo?
Als je lid wordt van D66 of de SP heb je ook geen moer te vertellen. Allemaal dichtgetimmerd door grote en kleine partijbonsjes. Kijk maar wat er bij de Partij voor de Dieren is gebeurd. Doe je niet wat partijbonzen willen dan lig je er zelfs als voorzitter uit. Je hebt echt een veel te rooskleurig beeld van de partijpolitieke werkelijkheid.
boebezoebe schreef:
06-03-2020 09:54
Het ging me ook niet om de partijen, maar dat je gewoon het recht heeft om naar links te swipen.

En dat het raar is om te klagen dat een ander naar links swiped om je politieke voorkeur, want je hebt geen recht op de aandacht van een ander. Je mag iemand onaantrekkelijk vinden op basis van hun politieke voorkeur. Wat niet mag is ze voor de wet anders behandelen. En dat is prima zo.
Maar je hebt ook het recht om publiekelijk te vragen hoe dat zit. En om kritisch te zijn op de uitleg die mensen daarop geven. Ik voeg het maar even toe voor de volledigheid ;-) !

Dat van: "ik heb rechten..." kennen we nu wel toch?
Ik snap wel dat types zoals Orpheus doodsbang zijn van vrouwen. Terecht, ook. Want als je enige unique selling point je grote mond en je piemel is, en je merkt dan dat bedrijven waar je eigenlijk wel zou willen werken, de voorkeur geven aan vrouwen die minstens zo slim zijn als jij, die nu een opkontje krijgen omdat het bedrijf al meer dan genoeg mannen zoals jij in dienst heeft, ja, dan kan ik me voorstellen dat je daar knap onzeker en zelfs een beetje bozig van wordt.

Succes ermee Orpheus en je vrienden, het wordt nog veel enger voor jullie!
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven