Moeder van ex overleden

04-03-2020 22:30 455 berichten
Mijn ex (met wie ik anderhalf jaar een relatie had) en ik zijn al jaren uit elkaar en ik ben ook volledig over hem heen qua gevoelens. We hebben ook geen contant meer, hij verbrak het contact. Juist daar heb ik heel veel moeite mee gehad, omdat hij meer mijn beste vriend was (ik was vrij jong tijdens die relatie). Nu is het zo dat mijn moeder kanker heeft en ik heb via via gehoord dat zijn moeder er pas geleden aan is overleden. Ik snap het als jullie nu denken ja en wat dan nog? Hij is je ex. Klopt, ik heb nu een hele lieve vriend en denk al jaren niet meer aan mijn ex, maar wel aan hoe ik hem mis als een vriend. Destijds heb ik hem onbedoeld gekwetst en daarom hebben we geen contact meer. Het was de grootste fout van mijn leven en ik zou alles doen om hem te laten zien hoe erg het me spijt en hoeveel hij voor mij betekent.

Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.

Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
06-03-2020 14:23
Grappig, ik had dat idee ook al.
Well well well... :-?
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Sorry hoor maar dan ben je toch ook niet helemaal goed?
Loveanimals21 schreef:
06-03-2020 13:06
Als je het mij vraagt (en dat doe je niet, weet ik) is ze gewoon erg zorgzaam. Ze wil de mensen die belangrijk voor haar zijn/zijn geweest graag gelukkig zien en voor hen klaarstaan. Als je hoog sensitief bent, zijn vriendschappen en banden met mens en dier heel erg belangrijk voor je. Ook iemand die je al jaren niet meer spreekt maar die wel belangrijk voor je was, kan opeens weer heel belangrijk zijn op het moment dat het niet goed gaat met zo iemand. Ik denk dat ze al jaren niet meer aan hem dacht, tot ze dit vreselijke nieuws hoorde. Ze vindt het gewoon heel erg voor hem en wil graag iets doen voor hem. Dat is alles.
:facepalm:
Wat ontzettend treurig dit. Ik vond het al zo opvallend, een redelijk nieuwe user die precies begrijpt wat TS bedoelt en precies weet hoe goed TS het allemaal bedoelt. En dan nu zichzelf verraden.

Nou de stem van Loveanimals afvalt, is de uitslag helemaal duidelijk :hyper:

Meid, zoek hulp. Je hebt totaal geen reëel zelfbeeld en hebt dit kennelijk nodig om jezelf toch goed neer te zetten.
Eeeeeeh nee.. . Dat ben ik niet 😂 en ik ben het ook lang niet met alles wat zij zegt eens.
2 profielen hebben.. Dat zou wel heeeel zielig zijn 🙃
Oceangirl22 schreef:
06-03-2020 14:53
Eeeeeeh nee.. . Dat ben ik niet 😂 en ik ben het ook lang niet met alles wat zij zegt eens.
Viva waardig is het. Treurig om ook daar nog een verdenking op te plaatsen :)
Oceangirl22 schreef:
Jammer genoeg heb je jezelf verraden. 1 tip: als je ooit nog zoiets uithaalt, zorg dan dat je niet op beide accounts dezelfde taalfouten maakt. Joe! Ik wacht nu nog op de reactie van loveanimals dat "ze/ik het goed bedoel(t)"
vivautrecht85 schreef:
06-03-2020 14:56
Jammer genoeg heb je jezelf verraden. 1 tip: als je ooit nog zoiets uithaalt, zorg dan dat je niet op beide accounts dezelfde taalfouten maakt. Joe! Ik wacht nu nog op de reactie van loveanimals dat "ze/ik het goed bedoel(t)"
:there:
Hoogsensitief ? Ik noem het ramptoerisme. Die komen in beweging bij overlijden, echtscheiding en ernstige ziektes.
Loveanimals21 schreef:
06-03-2020 13:06
Als je het mij vraagt (en dat doe je niet, weet ik) is ze gewoon erg zorgzaam. Ze wil de mensen die belangrijk voor haar zijn/zijn geweest graag gelukkig zien en voor hen klaarstaan. Als je hoog sensitief bent, zijn vriendschappen en banden met mens en dier heel erg belangrijk voor je. Ook iemand die je al jaren niet meer spreekt maar die wel belangrijk voor je was, kan opeens weer heel belangrijk zijn op het moment dat het niet goed gaat met zo iemand. Ik denk dat ze al jaren niet meer aan hem dacht, tot ze dit vreselijke nieuws hoorde. Ze vindt het gewoon heel erg voor hem en wil graag iets doen voor hem. Dat is alles.
anoniem_63a0a8fa7b4b3 wijzigde dit bericht op 06-03-2020 15:33
0.61% gewijzigd
Maffe muts
Ik snap sowieso niet waarom HSP in dit geval uit zou maken. Het gaat om een ander zijn situatie. Niet over jezelf.
YellowLemon schreef:
06-03-2020 15:03
Ik snap sowieso niet waarom HSP in dit geval uit zou maken. Het gaat om een ander zijn situatie. Niet over jezelf.
Da's precies waar dit allemaal om draait. :)
Qiyara schreef:
06-03-2020 14:55
Viva waardig is het. Treurig om ook daar nog een verdenking op te plaatsen :)
Wat bedoel je?
YellowLemon schreef:
06-03-2020 15:03
TO vond dat ze zijn wens om met rust te worden gelaten niet hoefde te inwilligen omdat ze heel heftige gevoelens heeft voor een ander. En daar kan ze moeilijk zelf mee gaan zitten koekeloeren dus jammer voor hem.
Oceangirl22 schreef:
Hahaha ja dat zou best sneu zijn hè? ;)
Sunnie1968 schreef:
06-03-2020 15:01
Hoogsensitief ? Ik noem het ramptoerisme. Die komen in beweging bij overlijden, echtscheiding en ernstige ziektes.
Amen. En dan ander het mom van "ja maar ik bedoeeeel het zo goed" over andermans grenzen en wensen gaan.

Hij heeft gezegd geen contact te willen. Accepteer dat. That simple.
Niet alles gelezen maar wel een groot deel. Wat ben jij egoïstisch zeg! Je denkt niet aan jouw ex, maar aan jezelf. Je wil jezelf een beter gevoel geven en hem daarvoor gebruiken. Juist in een voor hem kwetsbare situatie. Zelf ook zo'n ex van een vriendin van nabij meegemaakt. Ik kan maar een ding zeggen: neem GEEN contact met hem op en laat die man met rust!
PinkDress schreef:
06-03-2020 16:13
Amen. En dan ander het mom van "ja maar ik bedoeeeel het zo goed" over andermans grenzen en wensen gaan.
The road to hell is paved with good intentions. :)
Dus toch. :roll:
Zie bantopic..
Knap van jullie, ik had het niet door deze keer!
QueenArachnia schreef:
06-03-2020 19:38
Dus toch. :roll:
Zie bantopic..
Knap van jullie, ik had het niet door deze keer!
Ze haalde "zij" en "ik" wat door elkaar.

Gelukkig is ze sensitief genoeg om te benoemen dat zoiets heeeeeel sneu is.
Qiyara schreef:
06-03-2020 14:58
:there:
Bedankt, stuur je me ook nog een kaartje?
Oceangirl22 schreef:
En nog jokken ook :lol:
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
06-03-2020 20:09
En nog jokken ook :lol:
Die laatste zin is wel het zinnigste dat dit sujet heeft neergezet hier. Benieuwd of ze nog even terugkomt om uit te leggen dat ze het goed bedoelde.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 06-03-2020 20:15
0.20% gewijzigd
een kaartje naar een psychiater lijkt me zinniger
Qiyara schreef:
06-03-2020 09:39
Hoog sensitiviteit hoort hier helemaal niet thuis!
Vind het compleet misplaatst om dat in deze context te gebruiken.

TO is hier helemaal niet bezig met haar hoog sensitiviteit, maar met projectie van haar eigen gevoelens en behoeften.
Jawel hoor. Ze begint er zelf over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven