Moeder van ex overleden

04-03-2020 22:30 455 berichten
Mijn ex (met wie ik anderhalf jaar een relatie had) en ik zijn al jaren uit elkaar en ik ben ook volledig over hem heen qua gevoelens. We hebben ook geen contant meer, hij verbrak het contact. Juist daar heb ik heel veel moeite mee gehad, omdat hij meer mijn beste vriend was (ik was vrij jong tijdens die relatie). Nu is het zo dat mijn moeder kanker heeft en ik heb via via gehoord dat zijn moeder er pas geleden aan is overleden. Ik snap het als jullie nu denken ja en wat dan nog? Hij is je ex. Klopt, ik heb nu een hele lieve vriend en denk al jaren niet meer aan mijn ex, maar wel aan hoe ik hem mis als een vriend. Destijds heb ik hem onbedoeld gekwetst en daarom hebben we geen contact meer. Het was de grootste fout van mijn leven en ik zou alles doen om hem te laten zien hoe erg het me spijt en hoeveel hij voor mij betekent.

Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.

Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Wat is trouwens ‘iemand onbedoeld heel erg kwetsen’. Zo erg dat hij je nooit meer wil spreken?
mijn ex heeft zich ook walgelijk gedragen, en dat er nooit een sorry uit zijn bek is gekomen steekt.

Maar als mijn moeder ziek zou worden en/of overlijden en hij dán ineens contact op zou nemen zou mij alleen maar boos maken.

Wat ik wel zou waarderen, is als ik een tijd later, zonder mijn moeder te benoemen, ik een brief zou krijgen met tekst en uitleg. Maar dan wel 1 waarvan niet verlangt wordt te reageren. Dus geen contact gegevens. Gewoon de brief en klaar.
Ik was ook team "liever niets laten horen maar als je dan toch iets wil laten horen dan een vrijbijvend kaartje". Maar nu TS haar ware aard heeft laten zien denk ik dat ze dat kaartje ook moet laten zitten. Ze spoort niet en haar intenties ook niet
De tijd die ze zou spenderen om op de Hallmarksite rond te snuffelen voor een snoezig Forever Friends-kaartje kan ze beter besteden aan googlen voor een psycholoog in haar buurt.
Alle reacties Link kopieren
Oceangirl22 schreef:
06-03-2020 12:26
Hoezo wil ik dat niet horen..? ik zei al, als het het beste is om niks te doen, doe ik niks. Niet goed gelezen?

Wellicht mosterd (ik heb nog niet weer alles gelezen), maar in het begin was je elke keer aan het uitleggen en verdedigen waarom het normaal, niet raar en juist goed zou zijn als jij wat van je zou laten horen.
Op mij kwam dat over alsof jij sowieso al van plan was om wat te sturen, ondanks dat 90% in dit topic aangeeft dat je beter niets zou kunnen doen.

Ik had zelf daardoor dus ook niet het gevoel dat jij, zoals je nu wél aangeeft, niets zou doen (als zou blijken dat de meerderheid van de mensen zou aangeven dat niets doen de beste optie is).

En ik denk dat er daarom gezegd werd dat jij het niet wilt horen.
Here am I in my little bubble
S-Meds schreef:
07-03-2020 08:56
ik denk het wel, als we maar heel duidelijk maken dat we NIET op haar zitten te wachten.
:proud: TO LEES JE DIT WE WILLEN NIKS MEER VAN JE HOREN

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven