Moeder van ex overleden

04-03-2020 22:30 455 berichten
Mijn ex (met wie ik anderhalf jaar een relatie had) en ik zijn al jaren uit elkaar en ik ben ook volledig over hem heen qua gevoelens. We hebben ook geen contant meer, hij verbrak het contact. Juist daar heb ik heel veel moeite mee gehad, omdat hij meer mijn beste vriend was (ik was vrij jong tijdens die relatie). Nu is het zo dat mijn moeder kanker heeft en ik heb via via gehoord dat zijn moeder er pas geleden aan is overleden. Ik snap het als jullie nu denken ja en wat dan nog? Hij is je ex. Klopt, ik heb nu een hele lieve vriend en denk al jaren niet meer aan mijn ex, maar wel aan hoe ik hem mis als een vriend. Destijds heb ik hem onbedoeld gekwetst en daarom hebben we geen contact meer. Het was de grootste fout van mijn leven en ik zou alles doen om hem te laten zien hoe erg het me spijt en hoeveel hij voor mij betekent.

Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.

Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Alle reacties Link kopieren
Niks.
Je maakt jezelf veel te belangrijk en wil jezelf aan hem opdringen. Laat dat.

Hij heeft een nieuw leven en jij ook.
Verwacht/hoop je na jouw eventuele gebaar nog iets van hem?
Nee niks doen. Hier zit hij echt niet op te wachten, hoe goedbedoeld het ook is.
Niets, het is een ex exit, is de tijdsduur langer dan een jaar dus zeg maar jaren, en heb eventueel kinderen met die partner dan zou het een ander verhaal zijn.

To, loslaten anders wordt de klap heel hard als hij je straks als een baksteen laat vallen waneer de rouw voorbij is.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Als je een rouwkaart ontvangt, kun je een condoleance kaart sturen met daarin sterkte.

Ontvang je niks, dan weet je dat hij jou niet betrekt bij dit deel van zijn leven.
Dat mag hij. Neem dan gepaste afstand.
Hips, hopsakee en pierlala.
Loes 2
Ooit mijn ex een kort bericht gestuurd via LinkedIn. Was al 20 jaar geleden qua liefde maar heb het zo laten weten dat ik aan hem denk.
Niets uiteraard.
niets natuurlijk
Nee. Niet deze situatie aangrijpen om contact te zoeken, hij is niet met jou bezig.
Stuur een bericht of kaart dat je aan hem denkt in deze moeilijke situatie. Ik zou ook iets van me laten horen.
Is het oké om over een bepaalde tijd een spraakje (want whatsapp is zo onpersoonlijk) te sturen waarin ik zeg dat ik hem oprecht nooit heb willen kwetsen, het me echt spijt en nog steeds aan hem denk omdat hij altijd erg belangrijk voor me is geweest en ik er nog steeds voor hem ben als hij me nodig heeft?
Nee.
Hips, hopsakee en pierlala.
Oceangirl22 schreef:
04-03-2020 23:03
Is het oké om over een bepaalde tijd een spraakje (want whatsapp is zo onpersoonlijk) te sturen waarin ik zeg dat ik hem oprecht nooit heb willen kwetsen, het me echt spijt en nog steeds aan hem denk omdat hij altijd erg belangrijk voor me is geweest en ik er nog steeds voor hem ben als hij me nodig heeft?
Nee joh.. niks over jouw gevoelens of jullie relatie of waar jij spijt van hebt. Áls je al íets wil sturen, alleen condoleren en over zijn moeder.
Als je contact met iemand wil zoeken die heeft aangegeven jou niet meer te willen spreken dan is er echt geen slechtere timing dan nu. Denk even na.
Oceangirl22 schreef:
Niet doen.
Jullie zijn al jaren uit elkaar.
Je maakt jezelf wel erg belangrijk. Hij zal vast meer mensen hebben die hem goed kunnen steunen.

Ik snap niet zo goed waarom je denkt dat jij de aangewezen persoon bent die hem zo nodig moet steunen?
Oceangirl22 schreef:
Waarom denk je dat een spraakbericht met gezever van je ex iets voor hem doet?
Als je het oprecht meent stuur dan een kaart met sterkte zonder gezemel over jezelf of doe niets.
Oceangirl22 schreef:
natuurlijk niet, wat een raar idee. waarom wil je dit?
het klinkt ook niet erg sympathiek, je doet alsof je bezorgd bent omdat hij zijn moeder heeft verloren maar eigenlijk heb je een verborgen agenda want je wil je eigen schuldgevoel sussen. Of misschien wil je gewoon aandacht
Klinkt alsof je geborreld hebt en in een melancholische bui terecht bent gekomen.
Morgen denk je welnee ik ga geen contact zoeken, en dat lijkt me het beste hoor..
Oceangirl22 schreef:
04-03-2020 22:30
Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij.
Als je dat zeker weet, doe het dan niet.

Oceangirl22 schreef:
04-03-2020 22:30
Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt.
Neee, alsjeblieft niet iets anoniems. Dat roept alleen maar vragen op.

Ik kreeg pas bloemen, zonder kaartje, en heb me lang afgevraagd van wie het was.
En op mijn bureau op mijn werk lag een boekje. Ik dacht dat iemand het vergeten was. (Omdat er vaak flexwerkers aan lege bureaus zitten.) Maar nee, een collega had dat als verrassing voor me neergelegd, met de overtuiging dat ik wel zou weten wie de afzender was. Not.
Persoonlijk vind ik de reacties wel erg heftig. Ik heb hetzelfde gedaan met een vriendin die ik al jaren niet meer sprak en zij waardeerde het enorm.. Omdat ik na al die jaren nog aan haar dacht en juist omdat ze het moeilijk had waardeerde ze het. Ik wil gewoon niet dat mensen om wie ik geef zich rot voelen. Dus juist niet egoïstisch 🙃
Niet doen. Het is al jaren uit en hij wilde destijds geen contact meer. Waarschijnlijk zit hij er helemaal niet op te wachten om iets van je te horen. Hij heeft genoeg aan zijn hoofd nu en wil niet of met tegenzin met een ex afspreken, of moeten bedenken hoe hij een ex afpoeiert. Als je iets doet, stuur dan een condoleancekaart met alleen je naam erop, maar ik denk dat je het beste helemaal niks doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven