(Heel) dure kleding
vrijdag 6 maart 2020 om 22:40
Ik was vandaag op Zalando op zoek naar een nieuwe jurk. Normaal stel ik het filter in op max 150 euro, maar ik had tijd over dus heb maar eens alles doorzocht. Het viel me op dat de duurdere (en echt dure) jurken vaak veel mooier zijn, met betere pasvorm. Nu kan ik natuurlijk best eens een jurk van 400 euro kopen, maar ik krijg het niet over mijn hart
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
vrijdag 6 maart 2020 om 23:47
vrijdag 6 maart 2020 om 23:53
De opvallende dingen verkopen dames dan weer. Of het blijkt toch niet (meer) zo goed te passen, dan doen ze het ook weg. Ik koop veel kledingstukken tweedehands, die nieuw heel duur waren. Satijnen blouses, opvallende jurken, extravagante schoenen. Ik heb bijvoorbeeld een prachtige wollen wintermantel, de eerste keer dat ik hem aantrok, voelde hij meteen als een tweede huid. Heerlijke stof, perfecte pasvorm, maar ik zou er niet de 500€ die hij oorspronkelijk kostte voor uit willen geven.lemoos2 schreef: ↑06-03-2020 23:25Sommige kledingstukken noem en zie ik ook als een ‘investering’. Niet dat ze op termijn meer waard worden maar ze ‘halen’ de rest van de garderobe gelijk ‘op’. Alleen zou ik nooit zoveel geld spenderen aan zo’n opvallend stuk. Met die print uit de OP heb je al snel het ‘heb je haar weer in DIE jurk’ effect. Aan een neutraal basisstuk zou ik het echter wel uitgeven (zijden blouse of mooie wintermantel). Dat zijn de ‘werkpaarden’ in mijn garderobe. De printjes en kleurige dingen zijn de el cheapo dingen.
vrijdag 6 maart 2020 om 23:54
Prima toch? Ik ben redelijk stijlvast dus ik weet van tevoren dat ik er lang mee ga doen. Voordat ik zo’n aankoop doe gaat er wel wat tijd overheen en bedenk ik goed of het bij me past en of ik er veel draagplezier van ga hebben.Superhuisvrouw schreef: ↑06-03-2020 23:15Dan ga je jaren met dezelfde sjaal lopen. Vindt het juist leuk om daarin nog een keer te veranderen.
Ik vind het fijn om zo min mogelijk kleding te hebben, maar wel van goede kwaliteit.
Geloof dat dat tegenwoordig capsule wardrobe wordt genoemd.
Gelukkig mogen de meningen verschillen
vrijdag 6 maart 2020 om 23:59
Ik zou nooit zo'n duur kledingstuk willen hebben. Ik zou ervan in paniek raken omdat ik bang ben dat er een vlek inkomt die er niet meer uitgaat, er een brandgat in komt aangezien ik rook, mijn kat erop zou gaan melken als ik het kledingstuk even op de bank laat slingeren, het in de wasmachine verkeerd gaat etc.
Pfff, dan heb ik geen leven meer.
Ik heb jarenlang in een budgetwinkel gewerkt en heb daar ook wel eens geluk gehad met truien en shirts die 10 jaar mee gingen.
Broeken schaf ik aan van Levi of een andere merk, maar echt nooit duurder dan 100 euro per broek.
Maar het is maar net wat je qua geld kan missen.
Pfff, dan heb ik geen leven meer.
Ik heb jarenlang in een budgetwinkel gewerkt en heb daar ook wel eens geluk gehad met truien en shirts die 10 jaar mee gingen.
Broeken schaf ik aan van Levi of een andere merk, maar echt nooit duurder dan 100 euro per broek.
Maar het is maar net wat je qua geld kan missen.
zaterdag 7 maart 2020 om 00:03
Die eerste zin is toch helemaal niet nodig?
Eigenlijk is die hele post onnodig.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 7 maart 2020 om 00:31
zaterdag 7 maart 2020 om 02:12
Ralph Lauren bestel ik vaak, goede pasvorm en mooie kwaliteit. Heb er vanweek toevallig een weggedaan, die had ik in 2013 in New York gekocht en die werd nu slecht na een jaar of 8.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
zaterdag 7 maart 2020 om 02:34
Dure rokken is ook geen probleem. Heb zelf een zeer leuke Ralp Lauren rok, in de aanbieding gekocht voor 175 euro jaar of 2 geleden. Was die trouwens niet in de aanbieding geweest had ik er wel wat langer over nagedacht. Deed ik bij deze al, gezien in de winkel, nacht over nagedacht en toch gekocht. Zo vanaf 150 euro per kledingstuk ga ik er eens over nadenken.
Trouwens net even bij Zalando gekeken, filtertje alleen duurder dan 500 euro jurken, mwah niet mijn smaak zal maar zeggen.
fietsen varen vrouwelijk doen
zaterdag 7 maart 2020 om 06:34
Ik heb vele, hele opvallende, kledingstukken waarvan ik achteraf denk:die draag ik zo vaak, was het maar betere kwaliteit, dan had ik er achteraf met liefde zo een paar keer meer voor betaald.Superhuisvrouw schreef: ↑06-03-2020 23:15Dan ga je jaren met dezelfde sjaal lopen. Vindt het juist leuk om daarin nog een keer te veranderen.
Dus dat deel van 'investeren' snap ik wel. Het vermeerderd niet in waarde in geld maar ik heb bepaalde kledingstukken die me echt dierbaar zijn.
Zo heb ik een sjaal van de Zara, die is zo leuk vind ik en is ook prettig in materiaal (ik hou van een bepaald soort synthetisch), daar heb ik dag in dag uit mee gelopen, jarenlang.
Die is zeker niet basic of neutraal te noemen, is in neonkleuren.
Daarvoor eeuwenlang een sjaal in neonroze (gaf letterlijk licht) gehad, was ik ook zo dol op.
Ik vond hem toen 'duur', was 40 euro ofzo, maar die heeft zijn nut wel bewezen. Helaas wordt hij nu echt lelijk (niet zo gek, hij is erg lang en ik ben klein dus dat ding heeft in verschillende landen over de grond gesleept, is vaak in plassen gevallen, heel vaak gewassen omdat er etensvlekken in zaten etc)
Ik pleit er dan ook voor dat de Zara en h&m op verzoek bepaalde kledingstukken in betere kwaliteit vast in de productie nemen, dat doen ze al weleens maar net niet de kledingstukken die ik mis.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 07-03-2020 06:40
6.27% gewijzigd
zaterdag 7 maart 2020 om 06:38
Ik zie al 2 reacties van Belgische vrouwen die dat jurkje niets vinden. Was ook mijn eerste gedachte, dat het op iets van L&L leek.icequeen2000 schreef: ↑06-03-2020 23:04heeft king louie niet dezelfde soort stof?? Of lola & liza? lijkt mij nogal goedkoop dat van DVF. mij die 500 euro niet waard ze!
Heb hier al vaak gemerkt dat onze kledingstijl heel verschillend is.
Ik heb veel dure kleding maar betaal nooit de volle prijs.
Vooral Italiaanse merken.
zaterdag 7 maart 2020 om 06:52
Ik ben hier sinds een week paar jaar mee bezig en het is een verademing! Zo blij mee! Kan het iedereen van harte aanraden. Ik koop niet vaak iets, maar als ik iets koop is het nu echt precies wat ik zoek, meestal van mooie kwaliteit en redelijk aan de prijs. Ik hou van bepaalde merken, maar koop ze meestal wel met korting. Soms zijn dingen dan uitverkocht, als ik te lang op korting of uitverkoop wacht, maar soms ook niet. Dat wachten heeft me veel geld uitgespaard. En impuls aankopen doe ik eigenlijk niet meer.Het-groepje schreef: ↑06-03-2020 22:56Nee maar ik zou dat wel graag willen. Ik ben van de veel en goedkoop. Heb een leuke kledingkast vol ook mooie merken, maar ik droom echt van een capsule garderobe. Dat je een paar mooie stukken hebt en dan heel overzichtelijk alleen dat.
zaterdag 7 maart 2020 om 07:13
Minke, met jouw budget kan je misschien ook naar een vintage winkel. Waar ze in het duurdere segment kleding verkopen. Vaak (bijna) ongedragen.
Sinds een paar jaar mag ik van mijzelf alleen maar kleding kopen als ik er erg blij van wordt en (het idee heb) dat het niet te belastend geproduceerd is voor mens en milieu.
Ik hou niet van winkels zoals sissy boy die de ene na de andere aanbieding hebben.
En waarbij de pasvorm waardeloos is. Of de kwaliteit na een paar wasbeurten weg is.
Wat ik wel doe met bruiloften is soms een jurk van een vriendin lenen. Andersom doen ze dat ook. Heel fijn, scheelt weer een investering.
Sinds een paar jaar mag ik van mijzelf alleen maar kleding kopen als ik er erg blij van wordt en (het idee heb) dat het niet te belastend geproduceerd is voor mens en milieu.
Ik hou niet van winkels zoals sissy boy die de ene na de andere aanbieding hebben.
En waarbij de pasvorm waardeloos is. Of de kwaliteit na een paar wasbeurten weg is.
Wat ik wel doe met bruiloften is soms een jurk van een vriendin lenen. Andersom doen ze dat ook. Heel fijn, scheelt weer een investering.
zaterdag 7 maart 2020 om 07:26
zaterdag 7 maart 2020 om 07:31
De pofmouw is helemaal terug, inderdaadGroenTuintje schreef: ↑07-03-2020 07:26Ik ben ook niet weg van die wikkeljurk.
Mijn stijl is lastig vind ik, ik draag veel zwart, moet een beetje stoer zijn maar toch vrouwelijk. Ik vond de pofmouw-trend erg leuk 10 jaar terug. Ik heb dus eigenlijk een soort capsule kledingkast
![]()
Ik draag ook veel zwart met als accent andere neutrale kleuren. Mijn stijl verandert ook niet zo heel veel maar in de laatste paar jaar heb ik toch wel gemerkt dat het silhouette wel degelijk anders is geworden. Ik heb een aantal heel mooie blazertjes en die zijn allemaal getailleerd en vallen vrij strak om het lichaam terwijl ik nu echt liever een ruimer jasje draag. Toen ik die jasjes kocht vond ik ze 'tijdloos' maar dat is dan toch weer niet zo.
zaterdag 7 maart 2020 om 07:36
Wat een hoop geld voor zo'n ouwelijke jurk. Liep mijn oma vroeger ook in.MinkeDeWit schreef: ↑06-03-2020 22:48Klopt, ik zag dat ze ook betaalbare jurken hebben, maar die zijn dan toch wat flodderiger. Ik vind de jurken van Diana von Furstenberg geweldig, maar niet gedaan.
https://www.zalando.nl/diane-von-furste ... 6-t11.html
(Oh, nu lijkt het net of ik aan het spammen ben, maar over deze heb ik echt getwijfeld).
Nee, dat zou ik er nooit voor over hebben.
En wat kan er misgaan aan de pasvorm van een wikkeljurk?
Ja en?
zaterdag 7 maart 2020 om 07:45
Nee, ik kan het ook niet.
Nu ben ik niet opzoek naar bepaalde merken. Daarvan vind ik de kwaliteit en arbeidsomstandigheden vaak nog ruk, maar zit vaak naar duurzame onbekende merken te kijken waarbij iedereen in het proces eerlijk betaald krijgt. Daar betaal je natuurlijk voor, maar vind een vest van bijna 400,- met katten en kinderen in huis een hoop geld.
Aan de andere kant is dit wel kleding wat je echt jaren kan dragen en wellicht uiteindelijk goedkoper dan die fast fashion vesten die elk jaar kapot gaan...
Nu ben ik niet opzoek naar bepaalde merken. Daarvan vind ik de kwaliteit en arbeidsomstandigheden vaak nog ruk, maar zit vaak naar duurzame onbekende merken te kijken waarbij iedereen in het proces eerlijk betaald krijgt. Daar betaal je natuurlijk voor, maar vind een vest van bijna 400,- met katten en kinderen in huis een hoop geld.
Aan de andere kant is dit wel kleding wat je echt jaren kan dragen en wellicht uiteindelijk goedkoper dan die fast fashion vesten die elk jaar kapot gaan...
zaterdag 7 maart 2020 om 07:48
zaterdag 7 maart 2020 om 08:11
Ja wij kopen wel een aantal specifieke huizen/designers, maar 100€-450€ voor een kledingstuk is dan nog niet wat we duur of heel duur zouden noemen.
De twee "standaardmerken" hier zijn Burberry (maar dan vooral van toen Bailey daar de plak zwaaide, Tisci valt wat tegen) en sinds enkele jaren Brunello Cucinelli. Voor hem is dat al eens aangevuld met wat TF, terwijl de la Renta ideaal is voor haar als er speciale gelegenheden zijn.
De twee "standaardmerken" hier zijn Burberry (maar dan vooral van toen Bailey daar de plak zwaaide, Tisci valt wat tegen) en sinds enkele jaren Brunello Cucinelli. Voor hem is dat al eens aangevuld met wat TF, terwijl de la Renta ideaal is voor haar als er speciale gelegenheden zijn.