Mode & Beauty alle pijlers

(Heel) dure kleding

06-03-2020 22:40 265 berichten
Ik was vandaag op Zalando op zoek naar een nieuwe jurk. Normaal stel ik het filter in op max 150 euro, maar ik had tijd over dus heb maar eens alles doorzocht. Het viel me op dat de duurdere (en echt dure) jurken vaak veel mooier zijn, met betere pasvorm. Nu kan ik natuurlijk best eens een jurk van 400 euro kopen, maar ik krijg het niet over mijn hart :-)
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
Doordat ik als tiener door mijn moeder werd gedwongen om kleding te dragen uit Franse en Engelse modehuizen en absoluut geen spijkerbroek mocht, ben ik erop afgeknapt, simpelweg omdat ik met mijn kleding altijd buiten de groep viel, want al die meiden en jongens droegen kleding die bij de leeftijd en de sociale achtergrond pasten en dat was ook mijn sociale achtergrond, maar mijn moeder had een soort van mrs Bucketcomplex met alle vervelende gevolgen voor mij.
Ik was ook alleen maar een uithangbord voor de omgeving. Was ze maar eens zo gul geweest met zichzelf naar mij toe.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar zelden voor de volle prijs. Of het moet echt zo’n spectaculair item zijn dat ik er een nacht van wakker lig dat het ‘weg’ is voor de sale. Maar dat gebeurt niet vaak (gelukkig :-)).

Sinds ik aan de capsule wardrobe ben begonnen, koop ik duurdere items. Omdat ik geld over heb. En het is heel duidelijk wat ik moet kopen (het kledingstuk dat vervangen moet worden).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
06-03-2020 22:50
Een jurk van DvF lijkt me dan wel weer een goede investering. Zeker de klassieke wikkeljurk :heart: die is gewoon altijd mooi.
Wat gek dat het hier al een paar keer benoemd is als investering. Het zijn geen aandelen, hè. Het is een jurk. Van vijfhonderd nogwat euro. Prima als je dat hebt en ervoor over hebt. Prima als je er jaren mee vooruit kan. Maar het is geen investering. Het is een aankoop.
Nee, zelf geef ik geen honderden euro's uit aan één kledingstuk. Ik hou wél van kwaliteit, mooie stoffen en een goede pasvorm. Soms moet je dan wat omhoog met je budget, dat kan echt uitmaken. Maar boven een bepaald bedrag telt kwaliteit niet meer. Ik bedoel, hoeveel beter is een €500,- wikkeljurkje ten opzichte van een €100,- wikkeljurkje? Vijf keer beter? Mwah, dat betwijfel ik. Dan kan je het natuurlijk best vijf keer mooier vinden, dat staat er toch wel een beetje los van.
Dus. Een gewoon eenvoudig wikkeljurkje van honderden euro's vind ik zelf buitenproportioneel en zou ik nooit doen. Ieder ander is er uiteraard vrij in. Maar ik vind het wat vreemd om het als een investering te zien.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-03-2020 22:48
Klopt, ik zag dat ze ook betaalbare jurken hebben, maar die zijn dan toch wat flodderiger. Ik vind de jurken van Diana von Furstenberg geweldig, maar niet gedaan.
https://www.zalando.nl/diane-von-furste ... 6-t11.html

(Oh, nu lijkt het net of ik aan het spammen ben, maar over deze heb ik echt getwijfeld).
Geweldig? Serieus??
Ik vind het een doorsnee jurk. Hij kan wat mij betreft zo bij de Only vandaan komen. Wat vind je er zo uniek aan?
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
06-03-2020 23:05
Is ook veel. Maar de afgelopen 5 jaar kocht ik elke keer een sjaal van €20 van de h&m die dan vervolgens na een seizoen lelijk werd en ik weggooide.
Dan heb ik liever een duurder item van betere kwaliteit waar ik 5 jaar of langer mee ga doen. Er is al te veel wegwerp mode in omloop.

Dan ga je jaren met dezelfde sjaal lopen. Vindt het juist leuk om daarin nog een keer te veranderen.
lemoos2 schreef:
06-03-2020 23:10
Ja maar zelden voor de volle prijs. Of het moet echt zo’n spectaculair item zijn dat ik er een nacht van wakker lig dat het ‘weg’ is voor de sale. Maar dat gebeurt niet vaak (gelukkig :-)).

Sinds ik aan de capsule wardrobe ben begonnen, koop ik duurdere items. Omdat ik geld over heb. En het is heel duidelijk wat ik moet kopen (het kledingstuk dat vervangen moet worden).
Ik denk dat je mijn garderobe ook wel zo kunt noemen. Ik heb vijf jurken voor de winter, waarvan er nu een stuk is gegaan. Echt heel erg zonde. Dat was ook best een dure (170 euro), gebreid, maar een van de mouwen is gaan rafelen. Kennelijk had hij in een (heel grote) waszak gemoeten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-03-2020 23:10
Doordat ik als tiener door mijn moeder werd gedwongen om kleding te dragen uit Franse en Engelse modehuizen en absoluut geen spijkerbroek mocht, ben ik erop afgeknapt, simpelweg omdat ik met mijn kleding altijd buiten de groep viel, want al die meiden en jongens droegen kleding die bij de leeftijd en de sociale achtergrond pasten en dat was ook mijn sociale achtergrond, maar mijn moeder had een soort van mrs Bucketcomplex met alle vervelende gevolgen voor mij.
Ik was ook alleen maar een uithangbord voor de omgeving. Was ze maar eens zo gul geweest met zichzelf naar mij toe.
rich girl problems!
Ik heb een aantal jurken van LaDress. Ik vind ze het geld waard. Goede kwaliteit en (redelijk) tijdloos. Ik heb niet veel kleding, maar wat ik heb is goed en gaat lang mee.
icequeen2000 schreef:
06-03-2020 23:17
rich girl problems!
Kletskoek! Je leest maar half.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best wat jurken van LaDress, al eerder genoemd. Vallen altijd mooi. Redelijk duur, maar ik vind ze niet té duur. De jurk die hierboven gepost werd vind ik niet mooi, de stof wel.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
lola-lily schreef:
06-03-2020 23:18
Ik heb een aantal jurken van LaDress. Ik vind ze het geld waard. Goede kwaliteit en (redelijk) tijdloos. Ik heb niet veel kleding, maar wat ik heb is goed en gaat lang mee.
Die zijn ook mooi inderdaad. Daar heb ik dus ook wel eens over getwijfeld. Misschien moet ik het toch maar eens doen.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
06-03-2020 23:17
rich girl problems!
Dan heb je niet goed gelezen. Onaardige opmerking.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
06-03-2020 23:17
rich girl problems!
Je leest niet goed. Of je weet niet wie mrs Bucket is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
*
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 06-03-2020 23:23
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Minke, de jurk die je mooi vindt zou ik vroeger elke dag dragen maar zou er nooit €500 voor over hebben. (Had niet gezien dat het zijde is.
Dat is mooi materiaal, maar je moet vervolgens zó voorzichtig zijn, vreselijk :S )

Maar sinds ik kinderen heb gehad heb ik een zwangerschapsassociatie met wikkeljurkjes en draag ik ze niet meer.

Ik vind €500 buitenproportioneel voor kleding maar stel, je koopt iets tijdloos en doet er 10 jaar mee ... dan valt het wel mee.

In de outlet wel eens kleding gescoord en dan merk je wel verschil met kwaliteit vind ik. Maar wat iemand hierboven ook schrijft, na een bepaald omslagpunt geloof ik ook niet dat de kwaliteit nog steeds toeneemt.
Cateautje schreef:
06-03-2020 23:10
Doordat ik als tiener door mijn moeder werd gedwongen om kleding te dragen uit Franse en Engelse modehuizen en absoluut geen spijkerbroek mocht, ben ik erop afgeknapt, simpelweg omdat ik met mijn kleding altijd buiten de groep viel, want al die meiden en jongens droegen kleding die bij de leeftijd en de sociale achtergrond pasten en dat was ook mijn sociale achtergrond, maar mijn moeder had een soort van mrs Bucketcomplex met alle vervelende gevolgen voor mij.
Ik was ook alleen maar een uithangbord voor de omgeving. Was ze maar eens zo gul geweest met zichzelf naar mij toe.
Knuffel voor jou Cateautje
Broodbakmachine schreef:
06-03-2020 23:24
Knuffel voor jou Cateautje
Dankje, maar ik ben er alweer een tijdje overheen hoor. :-D
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
06-03-2020 23:12
Wat gek dat het hier al een paar keer benoemd is als investering. Het zijn geen aandelen, hè. Het is een jurk. Van vijfhonderd nogwat euro. Prima als je dat hebt en ervoor over hebt. Prima als je er jaren mee vooruit kan. Maar het is geen investering. Het is een aankoop.
Nee, zelf geef ik geen honderden euro's uit aan één kledingstuk. Ik hou wél van kwaliteit, mooie stoffen en een goede pasvorm. Soms moet je dan wat omhoog met je budget, dat kan echt uitmaken. Maar boven een bepaald bedrag telt kwaliteit niet meer. Ik bedoel, hoeveel beter is een €500,- wikkeljurkje ten opzichte van een €100,- wikkeljurkje? Vijf keer beter? Mwah, dat betwijfel ik. Dan kan je het natuurlijk best vijf keer mooier vinden, dat staat er toch wel een beetje los van.
Dus. Een gewoon eenvoudig wikkeljurkje van honderden euro's vind ik zelf buitenproportioneel en zou ik nooit doen. Ieder ander is er uiteraard vrij in. Maar ik vind het wat vreemd om het als een investering te zien.
Sommige kledingstukken noem en zie ik ook als een ‘investering’. Niet dat ze op termijn meer waard worden maar ze ‘halen’ de rest van de garderobe gelijk ‘op’. Alleen zou ik nooit zoveel geld spenderen aan zo’n opvallend stuk. Met die print uit de OP heb je al snel het ‘heb je haar weer in DIE jurk’ effect. Aan een neutraal basisstuk zou ik het echter wel uitgeven (zijden blouse of mooie wintermantel). Dat zijn de ‘werkpaarden’ in mijn garderobe. De printjes en kleurige dingen zijn de el cheapo dingen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-03-2020 23:19
Die zijn ook mooi inderdaad. Daar heb ik dus ook wel eens over getwijfeld. Misschien moet ik het toch maar eens doen.
Zijn fijne stukken, van dat Italian Jersey. En je mietert het zo in de wasmachine en droger :thumbsup:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lola-lily schreef:
06-03-2020 23:18
Ik heb een aantal jurken van LaDress. Ik vind ze het geld waard. Goede kwaliteit en (redelijk) tijdloos. Ik heb niet veel kleding, maar wat ik heb is goed en gaat lang mee.
Hier idem. Ik heb een hekel aan winkelen. Koop zelden kleding. Maar wat ik koop is inderdaad wel duur, maar doe ook jaren met de meeste kledingstukken.
Alle reacties Link kopieren
Dat wikkeljurkje vind ik persoonlijk enorm lelijk. Zou ik nog geen 20 euro voor willen betalen.
Maar dat is persoonlijke smaak en zegt niets over de kwaliteit natuurlijk.
Ik heb de afgelopen paar maanden 6 rokken gekocht in de uitverkoop, die waren tussen de 60 en 85 euro en heb ze op de kop getikt voor de luttele bedragen tussen de 15 en 20 euro en het zijn allemaal goede rokken, goede stoffen, blind gezoomd en afgewerkt en een goede pasvorm voor mijn lijf.
Dat vind ik mooie aankopen. Ik vind het geen kunst om iets moois en goeds te vinden voor 500 euro of meer, maar voor dat geld laat ik dan liever iets unieks maken bij een coupeuse.
lemoos2 schreef:
06-03-2020 23:25
Sommige kledingstukken noem en zie ik ook als een ‘investering’. Niet dat ze op termijn meer waard worden maar ze ‘halen’ de rest van de garderobe gelijk ‘op’. Alleen zou ik nooit zoveel geld spenderen aan zo’n opvallend stuk. Met die print uit de OP heb je al snel het ‘heb je haar weer in DIE jurk’ effect. Aan een neutraal basisstuk zou ik het echter wel uitgeven (zijden blouse of mooie wintermantel). Dat zijn de ‘werkpaarden’ in mijn garderobe. De printjes en kleurige dingen zijn de el cheapo dingen.
Ik heb vooral jurken met bloemetjes of streepjesprint, net als bloesjes trouwens. De grijze en donkerblauwe jurk die ik heb zijn dan weer opvallender qua model, of ik draag een fleurige panty.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
06-03-2020 23:27
Zijn fijne stukken, van dat Italian Jersey. En je mietert het zo in de wasmachine en droger :thumbsup:
Droger?!
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
06-03-2020 23:35
Droger?!
Ja ik gooi die jurken, pantalons en tops van Ladress gewoon in de droger (op het programma voor zijde). Hoezo?
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven