Mode & Beauty alle pijlers

(Heel) dure kleding

06-03-2020 22:40 265 berichten
Ik was vandaag op Zalando op zoek naar een nieuwe jurk. Normaal stel ik het filter in op max 150 euro, maar ik had tijd over dus heb maar eens alles doorzocht. Het viel me op dat de duurdere (en echt dure) jurken vaak veel mooier zijn, met betere pasvorm. Nu kan ik natuurlijk best eens een jurk van 400 euro kopen, maar ik krijg het niet over mijn hart :-)
Kopen jullie wel eens kleding van zeg Armani of DKNY voor de volle prijs?
Alle reacties Link kopieren
zeefietser1 schreef:
09-03-2020 16:32
Wolford oh ik hou zo van dat merk, echt heerlijk spul.
Moest wel lachen om je opmerking. Ben vandaag geheel in Wolford (incl. Slip en bh) ;-) . Ik heb echt nog veel stukken uit oudere collecties die ik nog veel draag.

Je kan een Wolford of La Perla panty niet met een Hema panty vergelijken die vrij snel gaat lubberen. Eerstgenoemde merken zijn de investering vaak wel waard...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad heel persoonlijk wat je de investering waard vindt. Een vriendin van me rijdt in een auto van 70K. Vindt ze elke cent dubbel en dwars waard. Ik snap echt niet waarom als je ook een prima auto van 7K kunt kopen. Auto's boeien me echt helemaal niets. Of dat je een fles champagne van 500 euro koopt. Zonde. Ik vind champagne helemaal niets aan en zou daar echt geen geld aan uit willen geven.

Panty's daarentegen... die koop ik alleen van Wolford. Kost meestal zo'n 30 a 40 euro per panty. Ik kan me echt wel voorstellen dat iemand dat belachelijk veel vindt... want voor 3 euro heb je er eentje bij de Zeeman. Maar voor mij is dat niet hetzelfde. Net zoals een Twingo niet hetzelfde is als een A6. Ieder zijn ding maar er zit vaak wel degelijk een verschil tussen duur en goedkoop dat verder gaat dan een 'labeltje'.
Panty’s koop ik van Oroblu of Falke, en de 40 denier van de Hema. De dunne panty’s van de Hema of supermarkt zijn gewoon echt niet mooi. Je ziet de structuur van het breisel en ik heb er al direct na het aandoen verticale streepjes/ophaaltjes in. Met de duurdere merken kun je aan een keukenkastje blijven hangen en dan zit er nog geen ladder in. Heel dure koop ik dan weer niet, 20 euro vind ik wel het maximum.
Ik had trouwens deze jurk besteld. Vrolijk printje en in het echt is hij minder flodderig dan op de foto. Dat was dan ook gelijk het nadeel want hij zat rond de schouders en borst zo krap dat ik er niet meer in kon bewegen. Mijn dochter heeft me vervolgens moeten helpen om hem weer uit te trekken :proud: Gelukkig hadden ze nog een maatje groter dus die heb ik besteld.
https://www.zalando.nl/crew-clothing-co ... 7-k11.html
Baggal schreef:
09-03-2020 15:49
Mwa - ik zie je punt, maar polyamide is wel
beter dan polyester als het gaat om slijtvastigheid, kleurechtheid, sterkte en glans. Het is ook minder makkelijk te produceren, dus de vergelijking gaat niet helemaal op.
Daarnaast hangt het er ook vanaf hoe het “geweven” is. En sommige, vaak duurdere, kledingstukken zijn vaak beter gesneden. Niet altijd trouwens. Ik herinner mij nog dat hele foute kostuum van Wesley Sneijder op de bruiloft met Yolanthe. Dat D&G pak zat slecht en was compleet verkreukeld. Weet het materiaal niet meer.

Maar om te zeggen dat iets met polyamide per definitie zooi is, is niet helemaal juist.
Natuurlijk is het zo dat er aan het design en label goed (lees: grof) geld wordt verdiend. Ik wil best iets meer betalen als iets bijvoorbeeld in Europa wordt geproduceerd en er bijvoorbeeld geen kinderarbeid is geweest bij de totstandkoming van een kledingstuk. Echter €500 voor een jurk gaat mij ook te ver. Dan scoor ik die wel tweedehands bijvoorbeeld - voor een habbekrats. En dat is dan niet omdat het van een label moet zijn (ik draag geen kleding met schreeuwende merk teksten), maar omdat de kwaliteit goed is.
Ik ben dol op kunstof kleding, doe er eeuwen mee (sommige h&m etc zelfs) en het blijft mooi. Ik vind het idee dat katoen of wol beter is echt kul, hoogstens voor het milieu is het een argument.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
09-03-2020 21:38
Ik ben dol op kunstof kleding, doe er eeuwen mee (sommige h&m etc zelfs) en het blijft mooi. Ik vind het idee dat katoen of wol beter is echt kul, hoogstens voor het milieu is het een argument.
Dat vraag ik me af hoor. Katoen verbouwen is erg intensief en als het niet biologisch is worden er ook nog eens ontzettend veel bestrijdingsmiddelen op gespoten.
Marana schreef:
09-03-2020 11:33
Echt?
Ik vind het net een comfi kimono. Om na het douchen nog 's avonds thuis aan te trekken ipv een huispak of zo.
Onee dit zou ik naar een feestje aandoen. Ik vind het chique.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet vreemd om wat meer aan mooie kleding uit te geven, daar heb ik niets op tegen.
Ik snap alleen de lol niet van het kopen van een jurkje van 500 euro dat door het inspiratieloze ontwerp oogt als 60 euro. En zijde is dan ook nog eens super milieubelastend. In mijn ogen gewoon crimineel om zo'n stof voor zoiets niemendallerigs als een huis-tuin-en-keukenwikkeljurk te gaan gebruiken.

Maar goed, als je helemaal weg bent van dat soort jurken en hem tot op de draad gaat dragen dan moet je hem lekker kopen natuurlijk. Ieder z'n ding.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

En leuke jurk... ik koop regelmatig dure kledingstukken, maar meestal zijn jurken bij mij niet echt duur. Winterjassen bijvoorbeeld wel. Ik heb een paar jaar geleden op Mn gemakje een donkerblauwe jas van Fay gekocht. Nog steeds blij mee. Heb ook een rode (wintersport)-jas van moncler.

Denk dat t bij mij een vorm van onzekerheid is om merken te kopen. Of misschien meer nog: een soort houvast. Bij bepaalde merken weer ik ‘zeker’ dat de pasvorm goed is en de stijl me staat (geldt bijv voor iro -Frans merk). En ik hoop miskopen te voorkomen.

Iemand schreef hier dat vanaf een bepaald bedrag de kwaliteit niet meer beter wordt en daar ben ik t wel mee eens. Geldt bijv vr tassen: rond de 500 kun je ook een mooie tas kopen van goed leer. Een tas van 1000 is niet perse mooier, maar wordt vaak gekocht vr t merk (wat ook goed is hoor, ik gun iedereen zn guilty pleasure 😀).
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
09-03-2020 17:04
Moest wel lachen om je opmerking. Ben vandaag geheel in Wolford (incl. Slip en bh) ;-) . Ik heb echt nog veel stukken uit oudere collecties die ik nog veel draag.

Je kan een Wolford of La Perla panty niet met een Hema panty vergelijken die vrij snel gaat lubberen. Eerstgenoemde merken zijn de investering vaak wel waard...
Nee zeker niet, had wat Hema panty's/leggings bij me, maar die mooi in de prullenbak gedaan. Veel te ruw en blijft hangen aan mijn rok. Mijn favo panty merken, Oroblu, Falke en Wolford. En weet ook nog een leuk spaans merk maar ben daar de naam even van kwijt.
fietsen varen vrouwelijk doen
vrijenblij20220 schreef:
07-03-2020 17:41
Ja, hou je maar van de domme. Een jurk van 500 euro is extreem hoog. Echt extreem. Je bent gewoon aan het opscheppen en ff dik aan het doen. Dat snap ik dus niet. Volgens mij wil je andere mensen laten zien wat jij kunt besteden aan een jurkje terwijl je heel goed weet dat de meeste mensen op dit forum dat nooit kunnen en willen betalen voor een jurk. En blijf vooral doen alsof je kop in het zand zit. Ik vind dit echt een topic om te laten zien hoe goed je het hebt.
Ik vind niet dat To opschept en ze hoeft zich ook niet te verantwoorden. En dat ik zelf geen jurken van 500 Euro koop wil niet zeggen dat een ander dat niet mag. Een ieder moet zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft en hoeveel.
Jufjoke schreef:
07-03-2020 19:29
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Dus omdat andere mensen het wellicht slechter hebben, mag Minke dit niet posten? Dat vind ik van het kaliber 'de kindjes in Afrika, díe hebben het pas slecht!'
Kan wel wezen, maar dat heeft hier toch niets mee te maken? En Minke is in mijn ogen absoluut niet aan het opscheppen. Ik vind het zelfs erg vergezocht om het zo op te vatten.
Daar zat ik ook een keer aan te denken. Je moet niet uit eten gaan want de kindjes in Afrika hebben geen eten en je moet geen dure vakanties boeken want er zijn mensen die weinig geld hebben etc... Iemand een beetje een schuldgevoel aanpraten dus! :(
Voor mij is 200 Euro het maximum,maar ik probeer eronder te blijven. Soms betaal ik de volle prijs,maar vaak scoor ik ook in de uitverkoop en af en toe tweedehands,zoals b.v. inderdaad bepaalde merken of kleding uit het tijdperk van de jaren 50-90. In het weekend een jaren '80 jurk en jaren '80 trui besteld,beiden flink afgeprijsd. Ik verheug me op mijn pakket. Verder koop ik graag kleding van Amerikaanse merken,zoals b.v. van Tommy Hilfiger en Calvin Klein. Ik vind het mooie kleding.
LaDress is een paar keer genoemd in dit topic.
Vroeger alleen jurken, nu ook rokken, pantalons en broekpakken.

Ik kreeg zojuist een mail van LaDress dat hun winkels in Amsterdam en Utrecht open blijven.
EN dat er momenteel een korting van 21% op hun kleding is. (Met uitzondering van de Outlet.)
MinkeDeWit schreef:
06-03-2020 22:48
Klopt, ik zag dat ze ook betaalbare jurken hebben, maar die zijn dan toch wat flodderiger. Ik vind de jurken van Diana von Furstenberg geweldig, maar niet gedaan.
https://www.zalando.nl/diane-von-furste ... 6-t11.html

(Oh, nu lijkt het net of ik aan het spammen ben, maar over deze heb ik echt getwijfeld).
Hij is nu in de sale Minke, dik 100 euro minder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven