Adventskalender zwangerschap

07-03-2020 12:11 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor mijn schoonzus een adventskalender knutselen voor de laatste weken zwangerschap en (wellicht) eerste weken moederschap van haar tweede kindje.
Tot dusver heb ik bedacht:
- waardebon voor 1 dag oppas voor haar andere kind (door mij)
- flesje wijn voor na de bevalling
- waardebon met geld voor filet americain na de bevalling
- scrub, maskertje en bruisbal voor als ze daar aan toe is.

Hebben jullie nog andere leuke ideetjes?
Ik ga het in doosjes of zakjes oid stoppen, daar moet ik ook nog even over nadenken.
Ik (38 weken) zou liever dingen krijgen voor nu.

Als je verlangt naar toastjes filet met een glas wijn, duurt 2/3 weken wachten erg lang

Edit: oh ook voor de eerste weken, kun je die niet beter na de geboorte geven? Er bestaat wel zo'n traditie van een mand met 10 cadeautjes voor elke dag van de kraamtijd
Ja dat is voor rond de 41/42 weken, dikke kans dat ze dan wel bevallen is :) en anders duurt het nog max een paar dagen!

Wat zou jij nu graag willen krijgen dropdrop?
Ik zou het het liefst willen combineren, voor en na de geboorte. Maar na de geboorte is eigenlijk beter ja!
Lief bedoelt, ik zou liever voor en na de bevalling veel oppasdagen krijgen van je. En iemand die me helpt in huis haha
Ik heb bij de geboorte van dochter van m’n moeder een kraam mand gekregen inderdaad. Was echt Superleuk! 10 cadeautjes en was een mix van vanalles. Onder andere mijn oude zilveren kinderbestekje, zelf gebreid mutsje (m’n moeder is handig ander ook te koop natuurlijk), zo’n boek met memorabele momenten van het eerste jaar op te schrijven, armbandje met naam van dochter voor mij, echt je kan van alles verzinnen. Kleine rammelaar, zo’n gips afdruk set etc etc.

Super lief dat je dit wilt doen voor je zus!
Weet je of ze borstvoeding gaat geven? Anders zou ik die wijn overslaan.
Ik krijg elke week een klein cadeautje in mn postvak. Ene keer een rompertje, andere keer sokjes of een maskertje voor mijzelf. Erg leuk! Nog geen idee wie t doet haha
Houd je vriendin van (kruiden)thee?
Mooie theetjes voor haar kopen.

En een reep Tony Chocolonely natuurlijk.
Zanahoria schreef:
07-03-2020 12:16

Wat zou jij nu graag willen krijgen dropdrop?
Afleiding :biggrin: lieve mensen die langskomen voor een kort bezoekje met lekkere lunchdingetjes of iets bij de thee. Over het algemeen komen ze niet echt meer die laatste weken, want misschien is die dag wel 'de dag'.

Oppas is een goeie. Al is het maar even naar de kinderboerderij ofzo. Doe ik even een dutje.

Iemand die lekker gekookt eten komt brengen, zodat we niet hoeven te koken. Ook fijn in de kraamtijd.

Fysieke cadeauwensen heb ik niet echt.
http://www.kuypers-cosmetics.com/wp-con ... 92x209.jpg

Bon voor thuisbezorgd.

https://www.google.nl/url?sa=i&url=http ... AdAAAAABAF

Plastic gieter met een lange tuit.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Suzan_1991 schreef:
07-03-2020 12:26
Ik dacht dat 1 glas max mocht?
Zanahoria schreef:
07-03-2020 12:54

Oooh, dit is voer voor een forumdiscussie. Zoek dekking.
Geef veiligheidshalve maar geen wijn cadeau aan een borstvoedende vrouw.
Zanahoria schreef:
07-03-2020 12:54
Het zou kunnen direct na het voeden en dan een paar uur wachten, maar ik snap niet waarom je het risico überhaupt zou nemen.
Ooit een mand voor een vriendin gemaakt daar in zat o.a maaltijd naar keuze door mij klaar gemaakt evt diepvries, 2 uurtjes schoonmaken, oppas, verwen dingen voor vriendin zelf.
Het gaat om een adventskalender dames :) Ze mag iedere dag wat open maken. De wijnbon bv krijgt ze dan pas ná de bevalling.
Suzan_1991 schreef:
07-03-2020 12:26
Als je een beetje goed timed, kun je met borstvoeding geven best een glas wijn drinken.

Ik zou wel blij zijn met een fles wijn (ga ook weer borstvoeding geven), oppas, waardebon voor een bezorgmaaltijd, hulp in het huishouden (na de kraamwerk), verwen dingetjes voor mezelf (iets van Rituals ofzo), sushi, leuk tijdschrift voor tijdens het borstvoeden. Maar ook kleine dingetjes voor de baby, zoals een leuk rompertje, truitje, sokjes, broekje, boekje, bijtring, etc.

Heb zelf bij mijn eerste ook zo’n mand gekregen met cadeautjes, voor iedere dag van de kraamweek 1 cadeautje. Vond het superleuk! Maakte me uiteindelijk ook niet uit wat de cadeautjes precies waren, het feit dat iemand voor mij de moeite had genomen om dat te doen vond ik al heel erg lief!
Super leuk idee.

Waardebon voor Thuisbezorgd? Of van een lokale slager oid? Of een tegoedbon voor dat jij een keer kookt na de bevalling?
Karavaan schreef:
07-03-2020 13:02
Als je een beetje goed timed, kun je met borstvoeding geven best een glas wijn drinken.

Ik zou wel blij zijn met een fles wijn (ga ook weer borstvoeding geven), oppas, waardebon voor een bezorgmaaltijd, hulp in het huishouden (na de kraamwerk), verwen dingetjes voor mezelf (iets van Rituals ofzo), sushi, leuk tijdschrift voor tijdens het borstvoeden. Maar ook kleine dingetjes voor de baby, zoals een leuk rompertje, truitje, sokjes, broekje, boekje, bijtring, etc.

Heb zelf bij mijn eerste ook zo’n mand gekregen met cadeautjes, voor iedere dag van de kraamweek 1 cadeautje. Vond het superleuk! Maakte me uiteindelijk ook niet uit wat de cadeautjes precies waren, het feit dat iemand voor mij de moeite had genomen om dat te doen vond ik al heel erg lief!
Ik zou sowieso al nooit blij zijn met wijn, want ik lust geen alcohol, maar dat terzijde. Ik heb ook ooit van mijn schoonmoeder zo'n mand gehad met allerlei cadeautjes. Lief dat ze de moeite heeft genomen, maar dochter is nu 3 en alles zit eigenlijk nog steeds in de mand. Allemaal kleertjes van wol en zijde die ik nooit heb gebruikt. Ik had het al druk genoeg en ik had echt geen zin om alles op de hand te moeten gaan wassen. Beetje zonde, maar wel haar eigen schuld, want we hadden a tig keer aangegeven dat we echt geen kleding meer wilden omdat we al zoveel hadden.
Bij Oil & Vinegar kan je lekkers kopen waar geen rauwe melk en filet americain in zit.

Lekkere groene pesto of rode pesto of tapenade.
https://www.oilvinegar.com/nl-nl/produc ... nade-trio/
Wat jij een adventskalender noemt, heet een kraammand... en beter goed gejat, dan slecht verzonnen.
Google eens, wat anderen (soms bedrijven) er in stoppen.
Wijn hoef ik niet net na een bevalling, wel een bon voor een lasagne die je voor me kookt en langsbrengt, of dat je een ochtendje mn huis komt poetsen. Oppas heb ik voor een piepjonge baby die BV krijgt ook niet meteen nodig. Dat wilde ik de 1e weken niet eens.
Voor de bevalling werd ik verrast met een lekkere lunch, of een tijdschrift. Dat vond ik fijn om de tijd te doden. Ook een uitje naar het zwembad was favoriet de laatste week voor m'n bevalling.
Daarna werd ik het meest blij van vriendinnen die maaltijden kwamen brengen of iemand die smiddags 2 uurtjes kwam oppassen zodat ik kon slapen en ongestoord douchen :heart:
Kleertjes in maat 62 vond ik ook fijn.
Of een lekkere fruitsalade, of lunch.

Maar jij kent de ontvangster het beste, dus doe vooral wel dat flesje wijn als je denkt dat ze er blij van wordt!
Honingdropje2 schreef:
07-03-2020 13:31
Wijn hoef ik niet net na een bevalling, wel een bon voor een lasagne die je voor me kookt en langsbrengt, of dat je een ochtendje mn huis komt poetsen. Oppas heb ik voor een piepjonge baby die BV krijgt ook niet meteen nodig. Dat wilde ik de 1e weken niet eens.
Dat zegt TO ook helemaal niet. Dat is ze niet eens van plan.
Treurniet12 schreef:
07-03-2020 13:36
Dat zegt TO ook helemaal niet. Dat is ze niet eens van plan.
O ja idd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven