Adventskalender zwangerschap

07-03-2020 12:11 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor mijn schoonzus een adventskalender knutselen voor de laatste weken zwangerschap en (wellicht) eerste weken moederschap van haar tweede kindje.
Tot dusver heb ik bedacht:
- waardebon voor 1 dag oppas voor haar andere kind (door mij)
- flesje wijn voor na de bevalling
- waardebon met geld voor filet americain na de bevalling
- scrub, maskertje en bruisbal voor als ze daar aan toe is.

Hebben jullie nog andere leuke ideetjes?
Ik ga het in doosjes of zakjes oid stoppen, daar moet ik ook nog even over nadenken.
ik werd het blijst van aandacht & afleiding. Vond de kraamtijd maar saai. Vriendinnen & buren werken allemaal fulltime, weinig mensen thuis overdag
Vond het vooral een vermoeiende en geestdodende tijd
Treurniet12 schreef:
07-03-2020 13:36
Dat zegt TO ook helemaal niet. Dat is ze niet eens van plan.
Dropdrop had het wel over oppas, maar volgens mij had zij het ook meer over het even meenemen van een ouder kind. Niet over de nieuwe baby.
Misschien leuk om er ook een waardebon in te doen om een dagje wat leuks te doen met haar eerste kindje. Dat jij die lekker even meeneemt.
Ik ben zo’n grapjas die er dus ook kraamvervand in zou doen maar dat moet die persoon ook kunnen waarderen.
Verder inderdaad bonnen voor huishouden, koken, oppas etc.
Als er ook wat voor de baby in mag zijn sokjes altijd een goede zet volgens mij.
Cadeautjes zijn altijd leuk!
Lariba schreef:
07-03-2020 14:39
Dropdrop had het wel over oppas, maar volgens mij had zij het ook meer over het even meenemen van een ouder kind. Niet over de nieuwe baby.
Ik bedoelde met mijn vierjarige dochter naar de kinderboerderij inderdaad! :biggrin: Niet met mijn verse baby.
Bij beide zwangerschappen heb ik van mijn moeder en zusje een 10 dagen pakket gekregen. Wel wat anders, want vooraf dus geen cadeautjes. Maar ik vond het super leuk, attent en cadeautjes doen het bij mij altijd goed, alleen al het feit dat er aandacht aan is besteedt voelt fijn en goed.

Ik vond de bruisballen echt geweldig. Zeker omdat in bad gaan de laatste weken van beide zwangerschappen niet makkelijk meer ging en ik weken uit heb gekeken naar een fijn bad.

De likeurtjes in miniflesjes ook, want ook al heb ik de eerste weken geen alcohol gedronken, toen ik er eenmaal aan toe was heb ik er heerlijk van genoten.

En de zelfgemaakte tiramisu van mijn zusje was goddelijk, dat was echt fantastisch toen ik daar het bonnetje voor uitpakte.

Verder waren het vooral cadeautjes gericht op mijn twee dochters en kreeg man volgens mij ook wat cadeautjes om uit te pakken.

Ik vond het vooral fijn als mensen bij me kwamen om me gezelschap te houden. OP dochters passen hoefde van mij die eerste periode niet, maar samen met mij in huis zitten was wel een hele fijne afleiding.
Ook een keer gedaan voor een vriendin, wat ik er in had gedaan :

- invulboek
- iets voor baby zoals rompertje, sokjes
- bon voor thuisbezorgd
- bodylotion of/van rituals ofzo
- gezicht/voet/hand masker
- tijdschrift of boek
- lekkere geurkaars
- franse kaasjes
- oog crème voor wallen :proud:
Leuk idee to. Ik heb ook zoiets gekregen, was er erg blij mee!
Tepelzalf
Hydrofieldoek (nooit genoeg)
Handcreme
Massage(olie)
Aanbod om bed n keer extra te verschonen(na kraamzorgtijd)
Netflix
Elektrische kruik (fijn bij rugpijn enz)
Overlevingspakket voor tijdens bevalling: warme sokken, rietjes, haarelastiekje, vest, snacks, tijdschrift, spelletje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven