Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
babbeleo schreef:
07-03-2020 16:51
Nou, ik ben ook een man. En rechts van het midden en heb een vrouw die strak links stemt.
Deze maatschappelijke trend leeft toch echt alleen in jouw hoofd.
Als het al iets zegt, zegt het iets over jou, orpheus?
Wat is strak links?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
babbeleo schreef:
07-03-2020 16:51

Deze maatschappelijke trend leeft toch echt alleen in jouw hoofd.
Nee hoor, ik zie toch echt die Tinder-profielen met mijn eigen ogen.
Orpheus13 schreef:
07-03-2020 16:58
Ik ben me ervan bewust dat ik ietwat arrogant kan overkomen. Maar ik denk dat als je het verhoudt tot wie ik ben en wat ik kan, ik in feite juist relatief bescheiden ben. Ik voel me ook nauwelijks verheven boven andere mensen, in tegenstelling tot wat hier vaak wordt beweerd.

Ik sta midden in de maatschappij en spreek met heel veel (verschillende) mensen. Vaak zijn mensen in het begin wat geintimdeerd en verwachten ze heel kritisch benaderd te worden. Ik heb al heel vaak gehoord dat ik veel toegankelijker en toeschietelijker ben dat ze vooraf hadden verwacht. Ik vind het juist ook leuk om anderen iets te leren.
Hahaha, ik heb gebulderd van het lachen
Nou succes d'r allemaal mee hoor
babbeleo wijzigde dit bericht op 07-03-2020 17:02
2.20% gewijzigd
babbeleo schreef:
07-03-2020 17:00
Hahaha, ik heb gebulderd van het lachen
:HA: Ik ook!
Geweldig.
Orpheus13 schreef:
En dat geldt dan voor de meeste vrouwen op Tinder?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Orpheus13 schreef:
Ik ben me ervan bewust dat ik ietwat arrogant kan overkomen. Maar ik denk dat als je het verhoudt tot wie ik ben en wat ik kan, ik in feite juist relatief bescheiden ben. Ik voel me ook nauwelijks verheven boven andere mensen, in tegenstelling tot wat hier vaak wordt beweerd.

Ik sta midden in de maatschappij en spreek met heel veel (verschillende) mensen. Vaak zijn mensen in het begin wat geintimdeerd en verwachten ze heel kritisch benaderd te worden. Ik heb al heel vaak gehoord dat ik veel toegankelijker en toeschietelijker ben dat ze vooraf hadden verwacht. Ik vind het juist ook leuk om anderen iets te leren.
Je bent echt dolkomisch.
Wow. Dat je dergelijk anekdotisch bewijs meteen als maatschappelijke trend neerzet.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Zazamaenade schreef:
07-03-2020 15:46
De kostbare blanke/witte genen van TO en zijn geestverwanten gaan verloren. Help! :roll:
Met name de geestverwant Bombus-Sylvarum. Die heeft het er maar druk mee.
Rechtse mannen hoeven helemaal niet gestigmatiseerd te worden. Dat kunnen Orpheus en Bombus prima zelf af.
Orpheus13 schreef:
Ik ben me ervan bewust dat ik ietwat arrogant kan overkomen.
Arrogant? Ik zou eerder zeggen tamelijk sneu...
Orpheus13 schreef:

Ai dit maakt het er niet beter op.
Orpheus13 schreef:
Ik heb me nog nooit verdiept in de politieke achtergrond van Tinderprofielen.

Tinder is wat het is: semi-oppervlakkige swioen door stapels fysiek aantrekkelijke mensen. Ziet het er lekker uit, lees ik een profiel. Bevalt het een bewtje, spreken we af. Politiek? Geen date-materiaal.....
jouw leven is een keuze
Orpheus13 schreef:

Denk dat het meer deze houding is die ervoor zorgt dat je geen vrouw kan krijgen, dan je stemgedrag hoor. En als je zelf niet inziet wat hier onaantrekkelijk aan is, dan zou ik de hoop maar gewoon helemaal opgeven en met je kat trouwen.
SallySpectra* schreef:
07-03-2020 17:35
Denk dat het meer deze houding is die ervoor zorgt dat je geen vrouw kan krijgen.
Gewoon stug blijven volhouden.... :)
Orpheus13 schreef:

Je komt inderdaad arrogant over. En als mensen zeggen dat je toegankelijker bent dan ze hadden verwacht is dat niet per se een compliment. Kennelijk heb je iets waardoor mensen je in eerste instantie niet toegankelijk vinden. En wat je kan en wie je bent legitimeert helemaal geen vorm van arrogantie/superioriteitsgevoel. Slimmer zijn of meer weten maakt je ook geen beter mens dan een ander.

Verder hebben mensen allerlei redenen om iemand niet te daten. Daarvan zijn er velen nog veel oppervlakkiger dan politieke voorkeur. Ik snap dus niet waarom je dit topic opent. Omdat jij nu toevallig tot de benadeelde partij bent? Verder stemt geen enkele intelligente, ontwikkelde, voortuitdenkende vrouw op een partij met zulke vrouwonvriendelijke denkbeelden en waardeloze leiders als Baudet of Wilders.
Ik vind het er een beetje te dik bovenop liggen, TO. Ik zou even wat minder vet aangezet posten.
Ik ben te dom, kan iemand het mij uitleggen?

Moet ik nu gaan tinderen om bloedgeil te worden van rechtse praatjes en dat niet onbewust onderdrukken (Ik dacht dat tinder voor de neuk was. Klopt dat niet?) om de maatschappij te redden?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
07-03-2020 19:01

Moet ik nu gaan tinderen om bloedgeil te worden van rechtse praatjes en dat niet onbewust onderdrukken (Ik dacht dat tinder voor de neuk was. Klopt dat niet?) om de maatschappij te redden?
Nee. Tinder is voor de neuk. Alleen wenst TO zijn naar rechts afwijkende piemel, condoomloos in een zo onderdanig mogelijk vrouwsmens te proppen.

En daar dit er toe kan leiden dat de hersenafwijkingen die hij hier ten toon spreid, op die wijze genetisch doorgegeven en verder verspreid kan worden, lijkt me dat onwenselijk.

TO heeft ontdekt dat de Tindetdames dit ook zo ervaren, hij niet aan zijn trekken komt (of dát júist wel) en nu voelt de man, die zelf pro-discriminatie partijen promoot, zich gediscrimineerd.

Dat heet karma.....
jouw leven is een keuze
feow schreef:
07-03-2020 19:01

Hij vindt dat je je open moet stellen naar mannen die FvD/PVV stemmen. Dat je ze niet op basis daarvan mag afwijzen.

Echt... :loveit:
Wat een pareltje van een topic is dit!
In weer een ander topic plijt TO voor een parenclub voor hogeropgeleiden.

Als TO dit soort taal blijft uitkramen maakt hij zelfs in een dagbestedingcentrum voor mensen met een meervoudig verstandelijke beperking 0 kans.....
jouw leven is een keuze
Forumers kan ik niet tegenkomen want ik date jonge mannen niet.
En met de PVV'ers is er niets mis, maar ik woon niet in Limburg, dus, geen kans.
Orpheus13 schreef:

Volgens mij heb je vooral een gigantische plaat voor je kop waardoor je helemaal geen reeel beeld hebt van hoe andere mensen je zien en wat de redenen zijn van waarom ze je benaderen zoals ze doen.

Je zet jezelf in deze post als een hele vervelende kerel weg. Iedereen verdient het om zelfvertrouwen te hebben. Je bent niet speciaal of extra goed, aan de hand van je beroep of wat je dan ook doet in het dagelijks leven. Misschien is dat in jouw wereld zo, maar heel veel mensen denken gelukkig niet zo.

We hebben namelijk diversiteit en iedereen nodig, van putjes schepper tot minister president. En juist heel de kapitalistische instelling waardoor je compleet zinloze consumenten meuk krijgt is iets waar je vraagtekens bij zou kunnen zetten.

In mijn wereld dan hè. Maar ik ben nu vast ook een pestkop!
Lachattenoir schreef:
07-03-2020 18:39
Verder stemt geen enkele intelligente, ontwikkelde, voortuitdenkende vrouw op een partij met zulke vrouwonvriendelijke denkbeelden en waardeloze leiders als Baudet of Wilders.
Dat geldt niet voor de nieuwe generatie vrouwen. Het bekendste voorbeeld is Eva Vlaardingerbroek.

Waar je 10 jaar geleden de leuke vrouwen vond bij linkse partijen, zo tref je ze nu bij rechtse partijen.

PVV en FvD komen op voor de rechten en vrijheden van vrouwen die onder druk komen te staan door de toestroom van niet-Westerse migranten en de culturele “verrijking” die het met zich meebrengt.

Om 10 uur vandaag spreekt ze op NPO1 over het hedendaagse feminisme.
Rosabella1 schreef:
07-03-2020 17:01
En dat geldt dan voor de meeste vrouwen op Tinder?
AlLeMaAl1!!1!1!!

Net nog even geswiped. Het valt mij op dat veel vrouwen iets met katten, honden en reizen hebben.

Voor mij zou een hondenliefhebster wel een afknapper zijn, maar dat geldt omgekeerd ook ben ik bang. Ik vind honden echt niet fijn. Links gedachtegoed zou ik op de koop toe nemen.

Oh en veel vrouwen zetten hun lengte erbij of geven aan met een langere man te willen daten. Nu ben ik niet erg lang, maar ik vind dat ook niet heel erg. Vrouw mag wel wat korter zijn.

Jammer genoeg kun je niet op voorhand selecteren op opleidingsniveau. Ik wil wel een vrouw die minimaal WO heeft gedaan. Maakt dat mij een onmens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven