lelystad kindvriendelijke buurten?

maandag 9 maart 2020 om 00:24
Almere is het afvoerputje van Amsterdam, Lelystad het putje van Almere. Mensen die Almere niet kunnen betalen, wijken uit naar het noorden.Flowerspowers schreef: ↑09-03-2020 00:14Ik vind Lelystad ook echt het afvoerputje van Amsterdam, maar De Landerijen is wel een mooie kindvriendelijke wijk. Scholen, winkels, buslijn, speeltuintjes, alles is er.

maandag 9 maart 2020 om 01:41
Voor hele kleintjes is lelystad nog wel leuk. Eigenlijk allemaal van die hofjes waar op het "pleintje" dan een speeltoestel staat of zandbak oid.
Maar na 5 heb je het wel gehad daar.
Waarom in hemelsnaam lelystad.
Ik ken mensen die er al jaren wel willen maar het is daar idd goedkoop. Omdat geen hond er wil wonen raak je je huis nauwelijks kwijt lijkt het
Maar na 5 heb je het wel gehad daar.
Waarom in hemelsnaam lelystad.
Ik ken mensen die er al jaren wel willen maar het is daar idd goedkoop. Omdat geen hond er wil wonen raak je je huis nauwelijks kwijt lijkt het

maandag 9 maart 2020 om 14:10
Gawd, wat een aannames zeg. Ik woon ruim 30 jaar met veel plezier in Lelystad. Het centrum is inderdaad wat sneu, maar gelukkig hebben we daar internetshoppen voor. En als je dan toch graag fysiek wil shoppen, ben je zo in Almere, Amsterdam of Zwolle.
Het is groen, ruim opgezet en de huizen zijn inderdaad betaalbaar. Er zijn wijken waar ik liever niet zou wonen, maar die heb je overal.
Een voordeel voor wonen met kinderen in Lelystad vind ik dat de fietspaden gescheiden zijn van autoverkeer, waardoor je dus een stuk veiliger kunt fietsen dan door de gemiddelde stad.
Het is groen, ruim opgezet en de huizen zijn inderdaad betaalbaar. Er zijn wijken waar ik liever niet zou wonen, maar die heb je overal.
Een voordeel voor wonen met kinderen in Lelystad vind ik dat de fietspaden gescheiden zijn van autoverkeer, waardoor je dus een stuk veiliger kunt fietsen dan door de gemiddelde stad.
maandag 9 maart 2020 om 14:11
Wij proberen al sinds de zomer een andere woning te kopen, maar vissen telkens achter het net omdat ook hier de woningmarkt een gekkenhuis is. Je hebt echt geen idee waar je over praat.strings-attached schreef: ↑09-03-2020 01:41
Ik ken mensen die er al jaren wel willen maar het is daar idd goedkoop. Omdat geen hond er wil wonen raak je je huis nauwelijks kwijt lijkt het![]()
maandag 9 maart 2020 om 20:07
Ik ben het volledig met je eens! Ik woon er ook met veel plezier! Wij hebben ook ruim 1,5 jaar naar een woning gezocht, grepen vaak mis, maar inmiddels hebben we een huis!Desperatechilli schreef: ↑09-03-2020 14:10Gawd, wat een aannames zeg. Ik woon ruim 30 jaar met veel plezier in Lelystad. Het centrum is inderdaad wat sneu, maar gelukkig hebben we daar internetshoppen voor. En als je dan toch graag fysiek wil shoppen, ben je zo in Almere, Amsterdam of Zwolle.
Wijken: Landerijen, Landstreken, Warande, Karveel, Boeier, Botter, Galjoen Zuid, Archipel.
Wijken waar ik persoonlijk niet graag zou willen wonen zijn: Jol, Punter, Waterwijk, Atol of Zuiderzeewijk. Al heb je daar ook wel goede gedeeltes bij zitten en zijn er natuurlijk mensen die daar super graag wonen.
maandag 9 maart 2020 om 20:24
Ik kan wel zeggen waar ik niet zou willen wonen, maar misschien zijn dat nu juist wel wijken waar jij je wel prettig voelt en andersom.
Naast kindvriendelijk (iets wat heel Lelystad wel is), wat zoek je nog meer? Wil je een wijkwinkelcentrum? Vind je een buurthuis fijn? Houd je van multiculturele wijken? Wil je dicht bij de natuur of liever meer bij het centrum?
maandag 9 maart 2020 om 22:14
Almere is momenteel hot, het imago verbetert (en terecht!). Woon er zelf niet maar ken stad goed. Almere heeft de Laatste 5 jaar positieve ontwikkelingen meegemaakt en er zijn schitterende, ruim opgezette (nieuwe maar
Ook oudere) woonwijken die nu een steeds ‘beter’ publiek trekken waardoor stad meer in balans komt.
Lelystad heeft nu dat slechte imago dat almere eerder Ook had. Er zijn mensen die zeggen dat je nu in Lelystad
Moet gaan kopen omdat er
Positieve ontwikkelingen ( a la almere) te verwachten zijn. Er is mooie nieuwbouw op komst! Veel mensen doen negatief over een plaats terwijl ze misschien alleen in het centrum zijn geweest (en ja, dat is in LElystad niet zoveel).
Ook oudere) woonwijken die nu een steeds ‘beter’ publiek trekken waardoor stad meer in balans komt.
Lelystad heeft nu dat slechte imago dat almere eerder Ook had. Er zijn mensen die zeggen dat je nu in Lelystad
Moet gaan kopen omdat er
Positieve ontwikkelingen ( a la almere) te verwachten zijn. Er is mooie nieuwbouw op komst! Veel mensen doen negatief over een plaats terwijl ze misschien alleen in het centrum zijn geweest (en ja, dat is in LElystad niet zoveel).
dinsdag 10 maart 2020 om 11:09
Ik denk dat Lelystad nooit een positief imago heeft gehad. Wat mij betreft onterecht. Ik zie namelijk behalve de grootte van Almere en een leuker bijpassend centrum echt geen verschil op negatief vlak met Lelystad.isanthe schreef: ↑09-03-2020 22:14Almere is momenteel hot, het imago verbetert (en terecht!). Woon er zelf niet maar ken stad goed. Almere heeft de Laatste 5 jaar positieve ontwikkelingen meegemaakt en er zijn schitterende, ruim opgezette (nieuwe maar
Moet gaan kopen omdat er
De leegstand in het centrum is volgens mij een landelijke trend, online shoppen is populair. Hoewel het nog niet zeker is dat het vliegveld opengaat, verwacht ik wel dat dit een goede impuls is voor Lelystad. We gaan het zien.