Tips slaap baby
maandag 9 maart 2020 om 21:35
Goedenavond,
Een berichtje nadat baby eindelijk in slaap is gevallen.
Ik heb een probleem. Ik, baby niet want die is behalve vermoeid verder gewoon blij.
Het zit zo. Overdag slaapt baby of aan de borst of in de wagen. Zelf in slaap vallen in eigen bedje is nog niet gelukt. Ze is nu vijf maanden.
Ze pakt tussen de tweeënhalf en vier uur slaap overdag. Verdeeld over drie of vier slaapjes. So far so good.
Maar dan komt het. Ik breng haar naar bed tussen 19 uur en half 8. Na de ongeveer anderhalf uur wakkertijd die ik overdag ook aanhou. Maar ze vertikt het om te slapen. Tussen 21.00 en half tien vallen haar ogen pas dicht. Vaak ruim 4 uur na haar laatste slaapje.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand tips om haar eerder te laten slapen? Of is dit zoals alles gewoon een fase?
Een berichtje nadat baby eindelijk in slaap is gevallen.
Ik heb een probleem. Ik, baby niet want die is behalve vermoeid verder gewoon blij.
Het zit zo. Overdag slaapt baby of aan de borst of in de wagen. Zelf in slaap vallen in eigen bedje is nog niet gelukt. Ze is nu vijf maanden.
Ze pakt tussen de tweeënhalf en vier uur slaap overdag. Verdeeld over drie of vier slaapjes. So far so good.
Maar dan komt het. Ik breng haar naar bed tussen 19 uur en half 8. Na de ongeveer anderhalf uur wakkertijd die ik overdag ook aanhou. Maar ze vertikt het om te slapen. Tussen 21.00 en half tien vallen haar ogen pas dicht. Vaak ruim 4 uur na haar laatste slaapje.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand tips om haar eerder te laten slapen? Of is dit zoals alles gewoon een fase?
maandag 9 maart 2020 om 21:40
Fase. Mijn dochter is nu 11 maand en heeft ook een periode gehad dat ze gewoon niet ging slapen. Dan hielden we haar beneden tot we zelf naar bed gingen. Nu slaapt ze vaak van 19-20.30, dan is ze een uur klaarwakker, 21.30 nog een fles en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend. Liever rustig beneden dan huilend in d’r bedje.
maandag 9 maart 2020 om 21:55
Oh fasee! Heel erg bekend, dat is een lastig slaap moment. Mijn zoontje ging altijd tekeer als we hem op bed legden rond die tijd.
Ik ben toen met hem op een stoel gaan zitten zodat hij op mijn arm in slaap viel. Wanneer hij sliep legde ik hem op bed (na minstens 15 min, dan was hij in zijn diepere slaap). Na een aantal weken dacht ik, ik probeer toch eens om hem direct op bed te leggen. Hij huilde wel eventjes maar viel toen wel snel in slaap. Ik weet niet wat het is, vermoeidheid van de dag ofzoiets. Gaat wel weer over
Ik ben toen met hem op een stoel gaan zitten zodat hij op mijn arm in slaap viel. Wanneer hij sliep legde ik hem op bed (na minstens 15 min, dan was hij in zijn diepere slaap). Na een aantal weken dacht ik, ik probeer toch eens om hem direct op bed te leggen. Hij huilde wel eventjes maar viel toen wel snel in slaap. Ik weet niet wat het is, vermoeidheid van de dag ofzoiets. Gaat wel weer over

maandag 9 maart 2020 om 22:13
Hier was het een fase, ik heb een tweeling van ruim 8 maanden en sinds een week of 3 denk ik gaat het een stuk beter.
Ik merk dat sinds ze meer vaste voeding krijgen ze niet meer tijdens het drinken van fles/borst in slaap vallen. Dat deden ze eerst wel maar dan werden ze na wat het begin van hun nachtslaap had moeten worden na een minuut of 20 weer wakker om vervolgens de hele avond te mopperen of gewoon wakker te zijn.
Nu spelen of knuffelen ze nog even na hun laatste fles en daarna gaan ze veel rustiger slapen (nog niet de hele nacht door maar dat komt ook wel weer).
Ik merk dat sinds ze meer vaste voeding krijgen ze niet meer tijdens het drinken van fles/borst in slaap vallen. Dat deden ze eerst wel maar dan werden ze na wat het begin van hun nachtslaap had moeten worden na een minuut of 20 weer wakker om vervolgens de hele avond te mopperen of gewoon wakker te zijn.
Nu spelen of knuffelen ze nog even na hun laatste fles en daarna gaan ze veel rustiger slapen (nog niet de hele nacht door maar dat komt ook wel weer).
maandag 9 maart 2020 om 22:22
Dat wil ik ook graag maar ze valt dus niet in slaap. Ondanks gedempt licht, geen scherm aan, vol buikje. Ze blijft heel actief en op een gegeven moment wordt ze gewoon hyper. Ondanks dat huilt ze meestal niet.Gatinmijnsok schreef: ↑09-03-2020 21:38Lekker bij je houden tot ze in slaap valt, anders blijf je heen en weer lopen.
maandag 9 maart 2020 om 22:24
dinsdag 10 maart 2020 om 03:21
Heeft ze overdag al eerste tekenen van slaap als je haar te slapen legt? En heeft ze die 's avonds ook? Als ze die 's avonds na anderhalf uur wakkertijd nog niet heeft, heb je dan al eens geprobeerd om daarop te wachten/haar wat later naar bed te brengen?
Overdag lukt het slapen in eigen bedje ook niet zeg je, dat vindt ze dus nog lastig/niet fijn. Kun je haar 's avonds niet eerst in de wagen leggen (zoals overdag) en dan overleggen als ze goed slaapt?
dinsdag 10 maart 2020 om 03:37
Wat hier helpt (meestal) is slaap training. Tegen het advies van het cb in. Die vinden steeds iets langer laten huilen een beter plan.
Ik ga bij onze baby zitten. Stel hem gerust tot hij slaapt. Steeds geef ik minder aandacht. Volg het vaste slaapritueel maar ben nu zo ver dat ik nog wel in de kamer zit maar hij zelf in slaap valt.
Ik ga bij onze baby zitten. Stel hem gerust tot hij slaapt. Steeds geef ik minder aandacht. Volg het vaste slaapritueel maar ben nu zo ver dat ik nog wel in de kamer zit maar hij zelf in slaap valt.
dinsdag 10 maart 2020 om 10:11
Doet ze na 17u nog een dutje? Dan zou ik die weglaten. Wij hebben het ook gehad. Laatste slaapje eindigt nu rond 15.30u en dl gaat 18.30/19 naar bed. Totaal geen problemen meer. Probeer het eens. Niet meer slapen na 17.00u. Als ze er dan nog in ligt; echt wakker maken. Klinkt sneu, maar anderhalf/2 uur later breng je je kindje weer naar bed:)
Succes, klinkt heel bekend!
dinsdag 10 maart 2020 om 18:41
Hoe oud is jouw kleintje?Stephanie05 schreef: ↑10-03-2020 10:11Doet ze na 17u nog een dutje? Dan zou ik die weglaten. Wij hebben het ook gehad. Laatste slaapje eindigt nu rond 15.30u en dl gaat 18.30/19 naar bed. Totaal geen problemen meer. Probeer het eens. Niet meer slapen na 17.00u. Als ze er dan nog in ligt; echt wakker maken. Klinkt sneu, maar anderhalf/2 uur later breng je je kindje weer naar bed:)
zaterdag 14 maart 2020 om 20:15
Nu 9 maanden. Wij hebben snuggles&dreams gebruikt en deze tip was onze redding na 4 maanden.
zondag 15 maart 2020 om 11:17
Hier dus exact hetzelfde!staafmixer schreef: ↑14-03-2020 20:29Zou haar gewoon later naar bed brengen of 1 slaapje er af halen. Dochter hier brachten we na 5 uur niet meer naar bed pas om 1830 en slaapt nu 5 maanden later nog steeds altijd om die tijd.
Slaapt nu van 9.30-10.15 en van 13.15-15.15 en gaat dan om 18.45 naar boven, slaapt rond 19.00u en is de volgende ochtend weer om 7uur wakker