Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ik ben er wel, maar heb verder geen puf. Ik moet er meerdere keren per nacht uit voor Nipje, en ben ook nog geveld door een irritant virus waardoor ik wegens verstopte neus ook niet slaap op de uren dat Nipje dat wel doet. Tot overmaat van ramp heb ik erg veel verplichtingen momenteel; zo moet ik morgenavond en overmorgenavond werken, en woensdag heb ik orkestrepetitie waar ik natuurlijk ook niet zomaar weg kan blijven. De laatste 3 dagen ven deze week hebben we een opvangprobleem waardoor ik niet kan werken (terwijl ik uiteraard zat te doen heb). En volgend weekend zijn we elders in het land, en het weekend daarna ook. Pfff....

Wil nog wel even Miffy een hart onder de riem steken, want daar zat je nou net niet op te wachten .

Esmee, het is inderdaad heel vies, ik zou het ook niet drinken. Is het nog een optie om iets andere voeding te proberen, of vond je huisarts het aan te raden om met de "strengste" variant te beginnen?
Wat vervelend (en helaas herkenbaar) Nippo.

Arts vond het een goed plan, juist omdat ik aangaf er zelf helemaal door heen te zitten. Een heftig reagerend (en dus niet slapend) kind vonden we allebei geen goed plan voor mij.

Alternatief is voeding met lactose, want op soja reageert hij heftiger voor mijn gevoel.

Pammie, als er ooit een derde bij jullie komt en het wordt een jongen...noem hem geen Nipje/Moppie hoor. Tenzij je niet zo op je nachtrust bent gesteld . (overigens is Moppie verder echt een heerlijk ding hoor, hij kruipt en eet sinds vandaag een broodje dus het echte baby is er alweer af)

Voor mijn gevoel is Roosvicee door vieze melk minder 'erg'. Vinden jullie dat een gek idee?
Sojamelk zou ik niet zo gauw doen, dat wordt dacht ik toch afgeraden als het niet echt nodig is in verband met de fyto-oestrogenen die er inzitten (op vrouwelijke hormonen lijkende stoffen). Maar ik ben hier niet deskundig in. In Roosvicee zit meer dan in suiker, en kijk ook eens hoeveel suiker er eigenlijk inzit. Misschien is Roosvicee wel vermomde suiker .

Nipje is ook een heerlijke baby overdag . En ik hoop nog altijd dat hij beter gaat slapen als hij beter gaat eten, dat is overdag wel zo in ieder geval. Ik denk dat ik volgende week ook eens brood ga proberen, daar is hij volgens mij wel aan toe. En hier geen gekruip nog; ik zag vandaag wel een eerste tijgerpoging.
Eh kruipen is hier tijgeren hoor. Maar hij komt overal. Ineens moeten traphekjes weer dicht, da's wennen!

Geen roosvicee in huis, dus kan niet kijken. Wat gaf jij Nippi en Nippa te drinken toen ze klein waren? Hier altijd eerst roosvicee namelijk.

Kan nergens ervaringen vinden met wennen aan die vieze voeding als het met bv gecombineerd is. Hij krijgt er natuurlijk maar eentje per dag, dat schiet niet echt op.
Ik gaf diksap, dat lijkt mij een wat zuiverder product dan roosvicee (want is gewoon ingedikt vruchtensap). Nipje krijgt alleen bv. Waarom geef je eigenlijk een fles bij? Nippi en Nippa kregen trouwens ook hypo-allergeen toen ze flessen kregen, maar tot mijn verbazing dronken ze dat gewoon op.
Maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat er in Roosvicee zit want dat heb ik dus nooit. Is dat ook gewoon ingedikt vruchtensap?
Tuurlijk diksap, vergeet ik altijd. Mannie en Mini dronken dat niet, wel geprobeerd inderdaad.

Roosvicee

Ingrediënten

Glucose-fructosestroop, sap uit vruchtensapconcentraat 70% (tomaat, appel, rozenbottel, vlierbes, rode bes, framboos), voedingszuur (citroenzuur), vitamine C, conserveermiddel (kaliumsorbaat).

Bevat 24% natuurlijke vruchtensuikers.

Voedingswaarde per 100 ml siroop

energie 1200 kJ/285 kcal

eiwit 0,3 g

koolhydraten 70 g

waarvan suiker 69 g

vet 0 g

waarvan verzadigd 0 g

voedingsvezels 0,3 g

natrium 0,008 g

vitamine C 60 mg = 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid
Daar zit dus inderdaad suiker in (en dan bedoel ik niet die vruchtensuikers maar die glucose-fructosestroop), en tomaat is als ik me goed herinner ook niet zo verstandig bij een allergisch kind. Ik zou dan zelf liever gewoon vanillesuiker in de fles doen als je iets moet.

Je hebt trouwens heel veel smaken diksap, en de een is lekker dan de ander.
Ik ga het gewoon proberen. (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen haha)

Oh ja, je vroeg waarom fles. Ik ben zo moe dat ik graag bv wat wil afbouwen. Dan kan Esman de late of de nachtvoeding geven en ik hoop dat ik het dan wat beter kan volhouden.
Dat moe ken ik dus wel. Maar ik ga er toch van uit dat er (hopelijk snel) een moment komt dat er voedingen gaan vervallen. Nipje drinkt nog iets van 6 voedingen per dag (waaronder 1 's nachts) en eet redelijk wat groente en fruit. Zijn dagmenu is meestal zoiets:

4:00 bv

7:00 bv

11:00 bv en fruit

15:00 bv

18:30 bv en groente

22:30 bv

Dat lijkt me vrij veel bv, en ik denk dat het wel minder word als hij aan het brood gaat. Hij zou natuurlijk eigenlijk met 3-4 voedingen af moeten kunnen (die voedingen van 23:00 en 4:00 zouden zeker moeten vervallen, zelfs zonder brood).
Anky, die taktiek gaan we om precies dezelfde reden nu toepassen. Negatief gedrag totaal negeren (behalve gevaarlijk of slopend gedrag uiteraard) en verder 1 waarschuwing anders strafhoek. Ik werd ook horendol van dat gewaarschuw de hele dag, en tegen de tijd dat ik haar echt straf gaf was ik meestal zelf al totaal opgefokt. Ik probeer nu neutraal met haar te communiceren aan negatief gedrag dat geen kwaad kan totaal geen aandacht te besteden en wel gevaarlijk gedrag na 1 x waarschuwen te corrigeren.

Verder mag ze eten zolang iedereen aan tafel zit, en daarna gaat het bord weg, ook al het nog niet op is. Want die ellenlange tafelsessies werd ik ook beu, en ik negeer ook niet eten, is haar eigen verantwoording, als ze niets eet heeft ze maar honger. Niet drinken accepteer ik vooralsnog niet. Eerst drinken, dan snoepje doen we nu.

Het gaat op zich wel goed, ik schreeuw minder, maar bij Limoen is het kwartje nog niet helemaal gevallen, alhoewel, ze heeft denk ik wel door dat drinken nog wel een heikel punt is, want vandaag gingen er weer 2 glazen drinken heel toevallig om.

Hier altijd diksap, omdat er geen toegevoegde suikers in zitten, Esmee. De biologische van AH appel-zwarte bes is favoriet. Blauwe bes ook lekker geloof ik.

En kinderarts raadde ons toen een probeersel met de hypo-allergene voeding af vanwege de smaak, dat kindjes zeker als ze al wat ouder zijn er vaak moeilijk aan wennen, zei hij.

Maar goed, Mandarijn bleek uiteindelijk gelukkig ook niet allergisch voor melk, als je kind dat wel is moet je wat...

Balen dat jullie allebei in de lappenmand en moe zijn Nippo en Esmee.

Anky, ik doe even mee met Sok, ga je je kwaaltjes nou nog een keerl aten onderzoeken? doen hoor, je hebt zo vaak rare dingen, niet gewoon aannemen dat het wel weer over zal gaan of een bijwerking van dit of dat zal zijn, laat het nou een keer goed uitzoeken.
Ik denk trouwens dat mijn eerste poging zou zijn om een beetje gewone hypo-allergene voeding te geven, want het idee van suiker toevoegen zou mij toch ook wel tegenstaan. Hoeveel voedingen krijgt hij nog? Want hij zou toch ook wel zonder die late voeding moeten kunnen, eet hij al aardig wat 's avonds? Doe je er al aardappel of rijst ofzo bij?
Ik hoop al maanden (ik weet dat Mannie en Mini mij verwend hebben met na uiterlijk 12 weken doorslapen) dat het beter wordt, maar ik moet er nu echt iets aan doen.

Hier schema als volgt (ongeveer dan):

6.00 uur bv

9.00 uur fruit

10.30 uur bv

12.00 uur brood (sinds vandaag)

15.00 uur bv

17.30 uur groente en aardappel

19.00 uu bv

23.00 uur bv

3.00 uur bv

Ook nog veel bv dus. Heb het gevoel dat de hoeveelheid bv wel minder wordt, maar het aantal voedingen nog niet.
Wij waren vanmiddag naar de speeltuin, we hebben een vrij grote in de buurt op fiets afstand die ook leuke is voor kleine kindjes, ideaal, we hebben meteen maar een gezinsabonnement genomen, kunnen we vaker gaan deze zomer.

Nippo en Esmee inmiddels weer opgedoken, maar Remma nog steeds niet. Remma? waar ben je?

En Nitrogen, ik zoek de oorzaak ook wel bij ons hoor, wat betreft Limoen's gedrag. Ze is geen makkelijke, en heeft heel wat eigenaardigheidjes, maar hopelijk komen we met de juiste gebruiksaanwijzing een heel eind.
En als je nou bij het fruit 's ochtends wat dun sap of water geeft en de boterham iets vervroegd en er een voeding achteraan of ervoor doet Esmee? Moppie eet wel heel vaak als ik het zo lees. Pfff... lastig hoor.. Hopelijk kan je de voeding van 3 uur ook nog een keer gaan schrappen binnenkort. Misschien dat brood wat beter vult.
Venster stond wat open dus haha.

Citro, het klinkt mij alsof je op de goede weg bent hoor! Hoop dat het snel effect heeft.

Mannie en Mini hebben ook behoorlijk lang de avondvoeding nodig gehad.

Eerste dagen at Moppie 's avonds beter dan nu. Nu zijn het maar een paar happen. Fruit gaat een stuk beter.
Citro: het klinkt als een goed plan, voor Limoen. Qua eten doen wij het eigenlijk ook zo, en dat gaat best goed.Poek eet weinig, maar het is haar niet bepaald aan te zien. Nu compenseert ze dat wel met een aanzienlijke hoeveelheid boterhammen (2,5 vanmorgen) en fruit en de laatste tijd iets teveel snoep; er ligt hier nog echt voot een weeshuis aan paaschocolade.

Remma is volgens haar hyves druk aan het buitenspelen en dat vind ik geen slecht alternatief voor forummen.
Waarom vervang je die nachtvoeding niet met een fles? En ik denk dat ik hetzelfde zou doen als Nip, eerst de 'gewone' hypooallergene geven. Suiker toevoegen omdat het niet te zuipen is zou me erg tegenstaan (sowieso drinken geven dat niet te zuipen is ) maar goed, je moet wat.

Citro, Limoen is een taaie maar als je het zo volhoudt gaat dat kwartje echt wel vallen. Ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren op de nieuwe grenzen. Ik merkte bij Mini dat ze er echt leuker van werd, relaxter, makkelijker.

Mannie werd vannacht wakker want bang. Ik ben bij hem gekropen en in slaap gevallen. Vanmorgen toen hij wakker werd was het eerste wat hij met een allerliefst stemmetje zei: 'mama? ik hou van jou'.
Geloof dat ik gewoon bang ben om andere voeding te geven omdat ik het huilen van de kramp nog te goed kan herinneren. Misschien toch maar eens zoeken op hypoallergene voeding met lactose, maar zonder soja (er zit veel soja lecithine in voedingen ben ik achter gekomen).

Eerst wist ik niet dat het niet te drinken was Pammie. Maar als ik eerlijk ben, vind ik al die poederzooi stinken!

Wat een liefje die Mannie zeg!
Oh nee, je kunt beter de late voeding vervangen door een fles. Met wat mazzel gaat hij langer slapen waardoor die nachtvoeding kan vervallen en die fles kan Esman ook geven.

Nip, jij ook een Je programma klinkt killing als je ook nog eens heel erg slecht slaapt.

Ank, die restless legs kunnen toch ook komen door een laag hb. Hoe staat het daar nu mee dan?
Limoen is bijna (op een heel enkele keer na dat ze het eten echt heeel heeeeel lekker vindt) altijd langzaam met eten dus die compenseert dat dan niet. Maar goed, we proberen het een tijdje, want dat gedoe met "Limoen eet eens door, Limoen niet spelen, Limoen eet ook eens een wortel, Limoen dit Limoen dat tijdens het eten was ook gewoon too much. En sinds ze deze winter steeds ziek was (en het weinige dat ze eet ook weer uitspuugde) geef ik haar ook iedere dag een vitaminepil, dus ze zal niet meteen omvallen.
Mini kreeg Nutrilon hypoallergeen en Mannie Friso preventief hypoallergeen (en ze hebben ook een 'echte' hypoallergene). Friso vond ik beter te drinken dan Nutrilon. Maar ik snap het wel hoor, dat je bang bent om wat anders te geven.

Mannie is zo'n heerlijk ding; brutaal en wijsneuzerig, en slim en vreselijk knuffelig en lief. Leuke combi
lief idd, Pammie, van Mannie. Goed begin van de dag!

Citro: op een gegeven moment snapt Limoen echt wel dat ze het moet hebben van de tijd die jullie haar geven. de eerste tijd zal het er vast niet leuker op worden, maar hou maar voor vgen wat Pammie zegt; dat ze er later haar voordeel mee doet.

Poek is de laatste tijd een beetje moeizaam en ik vind mezelf wat streng. Vandaag gingen opa, oma en opoe weg en er kon geen kusje en geen gedag vanaf. Ik vind dat ze op een leeftijd van bijna 4 dat best kan doen, maar ze zat DVD te kijken en was moe. Ik zette de DVD uit en het huis was werkelijk te klein. Opa en oma vonden het niet erg, maar ik dus wel. weet ok niet goed hoe ik dat meot voorkomen, maar ik verlang zo langzamerhand wel wat manieren. Of ben ik nu te streng?
Pffff, hij is weer zo onrustig. Lijkt wel kramp, gisteravond ook al. Overdag merk je er echt nooit iets van.

Ik ga zo maar eens mijn ogen dicht doen. Geef de voedingen maar even zelf vandaag. Eerst andere voeding proberen voor ik vanillesuiker ga toevoegen.

Zou het probleem qua smaak ontstaan als er bij staat dat de eiwitten gehydrolyseerd zijn?
Ik ga je maar geen tips of reactie geven Sok, laat ik eerst maar eens proberen zelf een handelbaar kind te kweken .

En wat lief van mannie Pammie.

Had een vergelijkbaar momentje met Mandarijn vanavond. Hij zat op schoot en ik las hem een boekje voor. Draait ie op een gegeven moment spontaan zijn hoofd achterover naar mij om een kus te geven (en hij kan tegenwoordig ook echte kussen geven met smak geluid en al). Knuffelkont.

Miffy, wat vervelend zeg dat jullie er ook dit weekend weer mee geconfronteerd werden. Verder nog wel een leuk weekend gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven