Overleden “schoonvader” jarig

04-03-2020 06:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist ook niet zo goed hoe dit te benoemen. Mijn ex schoonvader is een paar maanden geleden overleden. Wij hadden nog steeds een goeie band. En mijn ex en ik ook nu nog. We hebben samen kinderen.

Nu is hij eigenlijk jarig as weekend. En ik wil iets doen voor mijn schoonmoeder. Ik heb zelf geen ervaring hiermee. Is het raar of ongepast om een kaartje of bloemetje te sturen naar mijn ex schoonmoeder ter ere de verjaardag van de opa van mijn kids?

En wat zet ik dan op zo’n kaartje? Ik wil het nl niet ongemerkt voorbij laten gaan.
Ik zou een kaartje sturen en misschien iets wat de kinderen hebben gemaakt erbij (tekening?)
retrostar schreef:
04-03-2020 09:27
Om haar niet extra eraan te herinneren als ze dat misschien zelf niet wou. Van gescheiden familie zou ik persoonlijk afstand nemen . In ieder geval voorzichtig zijn.

Het is nog maar een paar maanden geleden dat de man is overleden. Denk je nou echt dat schoonmoeder ‘vergeet’ dat hij jarig was, totdat het kaartje van TO op de mat valt?

TO schrijft dat ze een goede relatie hadden, het is ook de opa van haar kinderen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In een vorig topic schreef to nog dat ze na overlijden niks van die kant heeft gehoord.

Ik zou zeggen niet doen. Je bent 5 jaar geleden gescheiden en hangt nog erg naar ex en ex schoonfamilie.
Hoe komt het dat je na het overlijden van je ex-schoonvader niets hoorde eigenlijk? Dat is toch ronduit raar als het de opa van je kinderen betreft?
Hoewel ex en ik al 10 jaar uit elkaar zijn blijven opa en oma opa en oma.. toen mijn ex-schoonvader kwam te overlijden werden mijn huidige man en ik ook uitgenodigd om afscheid te nemen.. de band met hun zoon was verrot maar daarom hoeft dat niet meteen de band met zijn ouders te schaden.. ik heb nog altijd sporadisch contact met ex- schoonmoeder, maar met zijn verjaardag en overlijdensdag stuur ik altijd een appje en dat wordt gewaardeerd.. mijn advies is dus ook: heb je nog goed contact, laat wat van je horen in welke vorm dan ook
Er is niets mis met het sturen van een kaartje. Ik denk dat dat heel erg gewaardeerd wordt, zeker als jullie band nog goed was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven