Overleden “schoonvader” jarig

04-03-2020 06:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist ook niet zo goed hoe dit te benoemen. Mijn ex schoonvader is een paar maanden geleden overleden. Wij hadden nog steeds een goeie band. En mijn ex en ik ook nu nog. We hebben samen kinderen.

Nu is hij eigenlijk jarig as weekend. En ik wil iets doen voor mijn schoonmoeder. Ik heb zelf geen ervaring hiermee. Is het raar of ongepast om een kaartje of bloemetje te sturen naar mijn ex schoonmoeder ter ere de verjaardag van de opa van mijn kids?

En wat zet ik dan op zo’n kaartje? Ik wil het nl niet ongemerkt voorbij laten gaan.
'Beste ...,
Het is een dag die veel herinneringen met zich mee brengt. Ondanks het verdriet wil ik u laten weten hoe fijn die herinneringen voor mij zijn. Sterkte, ik denk aan u.'

Zo iets?

Het lijkt mii in ieder geval heel attent van je als je een kaartje stuurt
Nee hoor, dat is helemaal niet raar en juist lief. Mijn schoonvader is ook recent overleden en op de eerste verjaardag zonder hem zijn we uit eten gegaan. Op een kaartje kun je iets schrijven als: ik denk vandaag aan Dirk en jou. Het was altijd zo gezellig met hem/jullie. Hij wordt gemist. Veel sterkte vandaag.
Ik vind het zeker niet raar of ongepast, lijkt me een lief en attent idee!
Wat je moet schrijven vind ik ook altijd lastig. Maar iets als 'sterkte, ik denk aan jullie' is eigenlijk al genoeg.
Misschien ook een tekening van jullie kinderen?
En jij natuurlijk ook sterkte met het verlies.
Ik zou een kaartje voldoende vinden. Het is fijn dat mensen er aan denken en zal vast gewaardeerd worden.
Nee, dat is juist heel fijn. Zeker doen.
Mijn jongste wil iets maken ja. Dat doet hij bij zijn vader.

Ik stuur dan een kaartje. Een bloemetje erbij is misschien te veel.
rooscac schreef:
04-03-2020 07:11
Mijn jongste wil iets maken ja. Dat doet hij bij zijn vader.

Ik stuur dan een kaartje. Een bloemetje erbij is misschien te veel.