Overleden “schoonvader” jarig

04-03-2020 06:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist ook niet zo goed hoe dit te benoemen. Mijn ex schoonvader is een paar maanden geleden overleden. Wij hadden nog steeds een goeie band. En mijn ex en ik ook nu nog. We hebben samen kinderen.

Nu is hij eigenlijk jarig as weekend. En ik wil iets doen voor mijn schoonmoeder. Ik heb zelf geen ervaring hiermee. Is het raar of ongepast om een kaartje of bloemetje te sturen naar mijn ex schoonmoeder ter ere de verjaardag van de opa van mijn kids?

En wat zet ik dan op zo’n kaartje? Ik wil het nl niet ongemerkt voorbij laten gaan.
'Beste ...,
Het is een dag die veel herinneringen met zich mee brengt. Ondanks het verdriet wil ik u laten weten hoe fijn die herinneringen voor mij zijn. Sterkte, ik denk aan u.'

Zo iets?

Het lijkt mii in ieder geval heel attent van je als je een kaartje stuurt
Nee hoor, dat is helemaal niet raar en juist lief. Mijn schoonvader is ook recent overleden en op de eerste verjaardag zonder hem zijn we uit eten gegaan. Op een kaartje kun je iets schrijven als: ik denk vandaag aan Dirk en jou. Het was altijd zo gezellig met hem/jullie. Hij wordt gemist. Veel sterkte vandaag.
Ik vind het zeker niet raar of ongepast, lijkt me een lief en attent idee!
Wat je moet schrijven vind ik ook altijd lastig. Maar iets als 'sterkte, ik denk aan jullie' is eigenlijk al genoeg.
Misschien ook een tekening van jullie kinderen?
En jij natuurlijk ook sterkte met het verlies.
Ik zou een kaartje voldoende vinden. Het is fijn dat mensen er aan denken en zal vast gewaardeerd worden.
Nee, dat is juist heel fijn. Zeker doen.
Mijn jongste wil iets maken ja. Dat doet hij bij zijn vader.

Ik stuur dan een kaartje. Een bloemetje erbij is misschien te veel.
rooscac schreef:
04-03-2020 07:11
Mijn jongste wil iets maken ja. Dat doet hij bij zijn vader.

Ik stuur dan een kaartje. Een bloemetje erbij is misschien te veel.
Zou jij het fijn vinden als je ex vriend je bloemen stuurt als het jouw vader was geweest? Nee? dan doen. Ja? dan niet sturen.

Ik zou misschien persoonlijk voor zijn verjaardag geen bloemen sturen, eerder bij een sterfgeval of een jaar na het overlijden oid. Maar dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk
Ik zou bloemen ook meer iets vinden om wat te vieren, en dat is niet het geval. Maar een kaartje is zeer attent.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als iemand graag bloemen in huis heeft dan zou ik het wel doen.
Het was toch fijn dat de man geleefd heeft en dat er een goede band is blijven bestaan na de scheiding?
Pluk de dag, vier het leven.
Een kaartje, een bloemetje, een telefoontje, het kan echt allemaal. Dit is niet zo raar. Persoonlijk geef ik meer aandacht aan de geboortedag van mijn moeder dan dat ik haar sterfdag herdenk.

Het is fijn dat je laat zien dat je hem niet vergeten bent, en dat je aan haar denkt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Zou ik niet doen maar wel rond die tijd een extra attentie zoals een bloemetje of iets anders wat ze leuk vindt.

Oh het is je ex schoonmoeder; dat ontging me even. Dan zou ik het niet doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Doen. Als je nog steeds een goede band hebt met je ex en ex-schoonmoeder. Erg attent van je.
retrostar schreef:
04-03-2020 08:00
Zou ik niet doen maar wel rond die tijd een extra attentie zoals een bloemetje of iets anders wat ze leuk vindt.

Oh het is je ex schoonmoeder; dat ontging me even. Dan zou ik het niet doen.
Want?
Zou ook voor het kaartje gaan. Kan echt geen kwaad en doet vaak wel iets heel goeds. ;-)
ToosTosti schreef:
04-03-2020 07:15
Zou jij het fijn vinden als je ex vriend je bloemen stuurt als het jouw vader was geweest? Nee? dan doen. Ja? dan niet sturen.

?
Lees ik het verkeerd, of bedoel je het andersom?
Kaartje of telefoontje, heel lief en attent dat je eraan denkt, zal vast gewaardeerd worden. Ook goed voorbeeld voor je kinderen
retrostar schreef:
04-03-2020 08:00

Waarom? Waarom niet op de dag zelf?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ToosTosti schreef:
04-03-2020 07:15
Zou jij het fijn vinden als je ex vriend je bloemen stuurt als het jouw vader was geweest? Nee? Ja? dan doen. Ja? Nee? dan niet sturen.
Bedoelde je het zo?
Mijn moeder krijgt 3 jaar na overlijden nog steeds kaartjes van mensen dat ze aan haar denken op de verjaardag van m'n vader en op hun trouwdag. Dat is gewoon mooi en zeer gewaardeerd.
himalaya schreef:
04-03-2020 08:52
Waarom? Waarom niet op de dag zelf?
Om haar niet extra eraan te herinneren als ze dat misschien zelf niet wou. Van gescheiden familie zou ik persoonlijk afstand nemen . In ieder geval voorzichtig zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
04-03-2020 09:27
Om haar niet extra eraan te herinneren als ze dat misschien zelf niet wou. Van gescheiden familie zou ik persoonlijk afstand nemen . In ieder geval voorzichtig zijn.
Het is de opa van haar kinderen! En ik denk dat gescheiden of niet bij overlijden mensen niet zo veel meer uit maakt. Voor ex-schoonmoeder is het gewoon fijn dat er nog iemand aan haar man denkt.
Een kaartje sturen om te laten weten dat je aan hen denkt is heel attent, zeker doen!
Bloemen sturen daarentegen beter niet, dat zal zeker niet iedereen prettig vinden.
Wat attent! een kaartje, dat zou je ex-schoonmoeder heel fijn vinden, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven