Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Locatie vastleggen is wel slim als je per se een bepaalde datum wil hebben.
Voor de rest zou ik ook rustig aan doen als het pas over 1,5 jaar is.

Ik zit in zo'n Facebook groep voor bruiden en daar zitten ook mensen die meer dan een jaar van tevoren al hun bedankjes af hebben...
Ik weet nog niet eens wat mijn bedankje gaat worden (als we al iets doen).
Als je nog nooit iets hebt georganiseerd, snap ik die stress wel. Ik organiseer voor mijn werk dagvullende evenementen voor 500 bezoekers. Dan stelt zo’n bruiloft geen reet voor.
Ik mag ook meeschrijven. Vorige maand ten huwelijk gevraagd. We zijn al 17 jaar samen en hebben 3 kinderen.
We trouwen op 18 juni 2020. Lekker snel :)

Het wordt geen groot feest. Ceremonie om 13uur, daarna receptie/feestje tot 17uur. En dan nog een diner met ouders en onze broers met hun gezin. Alles is op 1 locatie.
Ik heb al veel dingen geregeld, ik heb al een jurk, fotograaf, trouwauto, kapper/,visagiste.
Nu op zoek naar een winkel waar ze pakken verkopen voor groot en klein. Lijkt ons mooi als onze zoons hetzelfde dragen als hun vader.
En met onze dochter nog op zoek naar een mooie galajurk.
En ik wil graag niet 1 grote bruidstaart maar een taartentafel met meerdere taarten. Daar ook druk naar op zoek.

Vanmiddag komen de uitnodigingen binnen en dan kunnen we gaan schrijven. Wij sturen ze deze week al omdat we het zonde vinden om eerst nog een save the date kaart te sturen. En omdat we op een donderdag trouwen, kunnen ze op tijd vrij vragen als ze willen ;)
Wij hebben de save the date via whatsapp gedaan. Ik heb een geinige digitale kaart gemaakt en die in een paar app-groepen gepost. We leven in 2020. Beetje eigentijds mag wel.
kindrebel schreef:
10-03-2020 16:23
Wij hebben de save the date via whatsapp gedaan. Ik heb een geinige digitale kaart gemaakt en die in een paar app-groepen gepost. We leven in 2020. Beetje eigentijds mag wel.
Dit hebben wij ook gedaan. Whatsapp en e-mail.
De uitnodiging zelf komt wel via de post.
Wij hebben een simpele save the date gedaan met ons huwelijkslogo en een QR code en website achterop voor het RSVPen. Waarschijnlijk slaan wij de echte uitnodiging over omdat we een hele website hebben vol met informatie, leuke filmpjes en weetjes over de bestemming.
Had ook gekund ja, maar we hebben niet van iedereen een telefoonnummer of mailadres. :)

Vind het leuk om al jullie ervaringen en ideeën/tips te lezen.
Lachattenoir schreef:
10-03-2020 10:04
Naja, ik vind het wel altijd een beetje bijzonder als ik bruidjes zie stressen die pas over anderhalf jaar gaan trouwen. Je hebt nog heel veel tijd. Tenzij je in het buitenland trouwt of een hele bijzonder locatie lijkt het me zeer zeer ruim van tevoren toch?
Wij trouwen dus in het buitenland en willen een vrij specifieke datum. Vandaar.
Gefeliciteerd, zomerwarmte! Wat een leuk idee om hetzelfde pak te kopen voor vader en zoons. Ik heb helaas geen tips waar je dat zou kunnen vinden. Wat voor soort locatie hebben jullie?
Ik heb een bruiloft meegemaakt waar Heerlijk & Hecht de catering deed, daar was ook een taartentafel onderdeel van. Superlekker en heel veel keus, je kreeg een bordje met allemaal kleine stukjes zodat je veel kon proeven. Ik weet alleen niet of je daar enkel de taartentafel kunt afnemen of dat dan de complete catering via hen moet.

Wij doen geen save the date omdat we maar een kleine groep uitnodigen. Zij zijn allemaal op de hoogte van de datum. RSVP zal ook niet nodig zijn om diezelfde reden. De uitnodigingen zelf gaan we zoveel mogelijk persoonlijk geven, omdat het geen kaart is maar een doosje en pakketpost wordt nogal prijzig. Enkel de vrienden die ver weg wonen krijgen het met de post.
Met mijn afstudeerborrel ben ik 's nachts rond 2:00u op een doordeweekse dag de auto ingestapt om alles overal zelf te bezorgen ;-D . Scheelde ongeveer €100 en omdat het zo rustig was kon ik makkelijk overal stil staan. Alleen de adressen die ik niet kon vinden of buiten de stad lagen heb ik van postzegels voorzien.
Haha wat leuk Kokoro.
Als je student bent is €100 echt heel veel geld! Mijn afstudeerborrel uitnodiging ging dan ook gewoon digitaal :proud:

Ik ga even een selectie maken welke mensen ik op korte termijn zie (niet zoveel met die Corona gekte :proud:) en de rest gaat op de post.

Ik wilde misschien wel gebruik maken van postzegelsmetkorting.nl maar het scheelt zo weinig dat ik niet zeker ben of ik het het gedoe waard vind.
Wat je ook doet, doe het NIET met Sandd. Ik heb dat bedrijf gebruikt voor de StD's en sommigen kwamen pas na 4 weken aan, áls ze al aankwamen. Die binnen 5 werkdagen is 1 grote leugen.
Misschien domme vraag hoor, maar waarom zou je iets anders kiezen dan een postzegel plakken en in de oranje bus gooien?
Sandd Particulier is opgegaan in PostNL :proud:

@kindrebel, andere aanbieders zijn vaak goedkoper, zeker als je veel tegelijk verstuurd.
AnAppleADay schreef:
11-03-2020 12:01
Sandd Particulier is opgegaan in PostNL :proud:

@kindrebel, andere aanbieders zijn vaak goedkoper, zeker als je veel tegelijk verstuurd.
Ahhh kijk, dat helpt! Hopelijk... Want als de bezorgers nog steeds hetzelfde zijn, vrees ik voor álle post :proud: :facepalm:
kindrebel schreef:
11-03-2020 11:45
Misschien domme vraag hoor, maar waarom zou je iets anders kiezen dan een postzegel plakken en in de oranje bus gooien?
Het scheelde toen iets van 20-25ct per postzeggel en de belofte was dat het 5 werkdagen i.p.v. 1-2 werkdagen zou duren. Gezien we geen haast hadden was dat geen probleem. Wij hebben ruim 200 kaarten verstuurd, dus dat scheelde 40 euro.
Wat doen jullie trouwens qua achternaam?
Ik blijft op werk etc gewoon mijn eigen naam voeren, maar met het oog op de toekomst en een gezin wil ik wel officieel voor de dubbele naam gaan.
Alleen welke volgorde dan?
Mijn naam-zijn naam voelt natuurlijker omdat ik dan mijn naam eerst houd en ik die belangrijker vind. Maar zijn naam-mijn naam is meer traditioneel en anders is het misschien verwarrend wat nou mijn meisjesnaam is...
Ik ga voor zijn naam-mijn naam. Inderdaad met het oog op kinderen. In mijn werk blijf ik mijn naam. Die droeg ik bij het afstuderen immers. Daarnaast is mijn naam heel veel voorkomend en icm mijn voornaam ben ik dus amper te vinden via google. Dat vind ik prettig op professioneel vlak.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 11-03-2020 14:37
22.81% gewijzigd
Is er dan een reden waarom je zijn naam-jouw naam doet ipv andersom?
Want zo te zien vind je je eigen naam ook belangrijk, net als ik.
Ohhhh ja hier kom ik dus ook niet uit!
sowieso een dubbele naam
ik wil mijn eigen naam wel houden, idd ook met oog op mijn werk
Maar ook zijn naam, met zn drieën een gezinsnaam hebben vind ik blijkbaar toch een fijn idee. Dezelfde achternaam als mijn kind.
Maar de volgorde..ik weet het echt niet....
Pinda-Kaas schreef:
11-03-2020 13:09
Ohhhh ja hier kom ik dus ook niet uit!
sowieso een dubbele naam
ik wil mijn eigen naam wel houden, idd ook met oog op mijn werk
Maar ook zijn naam, met zn drieën een gezinsnaam hebben vind ik blijkbaar toch een fijn idee. Dezelfde achternaam als mijn kind.
Maar de volgorde..ik weet het echt niet....
Ohh precies hetzelfde dilemma als ik heb dus!
Wat jij hebt heb ik ook apple, mijn eigen naam was er eerder en zijn naam 'komt er bij' dus gevoelsmatig moet die als tweede

Waarom ik twijfel is omdat hij echt een heel toffe achternaam heeft. Als ik traditioneel zijn naam eerst heb kan ik natuurlijk in mijn werk etc nog altijd mijn eigen naam voeren. Ook al staat die op papier als tweede. Technisch gezien verandert je naam toch ook niet? Het is meer een formaliteit toch?
We zitten ook nog te overwegen om allebei een dubbele achternaam te nemen, dus dat we elkaars naam erbij plakken
Als het hier had gekund had ons kind ook allebei onze achternamen gehad. We zijn bezig om hem ook nog zijn tweede nationaliteit te geven en waar mijn vriend vandaan komt mogen kinderen wel twee achternamen. Dus dan zouden we alledrie onze beide namen dragen.

het is niet de minst ingewikkelde keuze
maar wel meer geëmancipeerd misschien ;)
Pinda-Kaas schreef:
11-03-2020 13:12
Wat jij hebt heb ik ook apple, mijn eigen naam was er eerder en zijn naam 'komt er bij' dus gevoelsmatig moet die als tweede

Waarom ik twijfel is omdat hij echt een heel toffe achternaam heeft. Als ik traditioneel zijn naam eerst heb kan ik natuurlijk in mijn werk etc nog altijd mijn eigen naam voeren. Ook al staat die op papier als tweede. Technisch gezien verandert je naam toch ook niet? Het is meer een formaliteit toch?
Klopt, je blijft sowieso officieel je eigen naam houden. En je kan natuurlijk altijd de vrijheid hebben om te kiezen welke je waar gebruikt.
Dus eigenlijk is het dus niet belangrijk maar het voelt toch belangrijk.
totallyfree schreef:
06-03-2020 13:59
Ik wil wel met je mee :P :D
Ah, lief, dank je wel. :)
De getuigen hebben nog wat in te brengen qua kleding , ze zijn tenlotte hun hele leven al bij onze relatie betrokken. Ze gaan met de bruidegom mee voor een nieuwe outfit (spijkerbroek en mooie bloes) en ik wil wel iets feestelijks maar niet meteen een bruidsjurk.. of toch weer wel...

Ik ben er nog niet uit.

Qua organisatie hebben we al melding gemaakt bij de gemeente, de lokatie aangemeld en die wordt binnenkort bekeken. Ondertrouw is geregeld.

De volgende items op de lijst: Ringen, procedure plechtigheid, gesprek met de BABS, (en hopen dat we de BABS krijgen waar we onze voorkeur voor hebben uitgesproken) aankleding lokatie, uitnodigingen voor het "normale" feest en hier daar nog een paar dingetjes. We hebben een fotograaf voor de avond, die doet ook bruidsfotografie. Haar zullen we een paar dagen van te voren op de hoogte brengen.

Dingen zoals make up en proefkapsels zijn niet van toepassing. Ik draag normaal helemaal geen make up en mijn vriendin is kapster, die wil de middag van het feestje mijn haar wel opsteken.

En stilhouden. Op zich valt het mee, als je er maar niet aan denkt dan heb je het er ook niet over.
Alles in een map stoppen, papieren van de gemeente niet op tafel laten liggen, er komt zo vaak onverwacht iemand bij ons binnen vallen.
Trouwen jullie in gemeenschap van goederen of huwelijkse voorwaarden. Mijn vriend wilt gemeenschap van goederen maar ik wil huwelijkse voorwaarden. Om mijn eigen spaargeld "veilig" te stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven