Tiger Mom of Paper Tiger Mom?
woensdag 11 maart 2020 om 19:39
woensdag 11 maart 2020 om 19:46
Tiger parenting - Wikipediaen.wikipedia.org › wiki › Tiger_parenting
Vertaal deze pagina
Tiger parenting is strict or demanding parenting. Tiger parents push and pressure their children to attaining high levels of academic achievement or success in high -status extracurricular activities such as music, using authoritarian parenting methods. The term "tiger mother" (虎妈 or "tiger mom") was coined by Yale Law School ...
Vertaal deze pagina
Tiger parenting is strict or demanding parenting. Tiger parents push and pressure their children to attaining high levels of academic achievement or success in high -status extracurricular activities such as music, using authoritarian parenting methods. The term "tiger mother" (虎妈 or "tiger mom") was coined by Yale Law School ...
woensdag 11 maart 2020 om 19:49
Waarom zou je dat willen en voor wie doe je dat? Lekker zelfbeeld geef je je kind mee. Alleen goed genoeg als je iets unieks presteert.girasole3 schreef: ↑11-03-2020 19:46Tiger parenting - Wikipediaen.wikipedia.org › wiki › Tiger_parenting
Vertaal deze pagina
woensdag 11 maart 2020 om 19:50
Wat is de motivatie van jouw zus om dit bewust zo te doen?Xaviera1234567890 schreef: ↑11-03-2020 19:39Mijn zus vind zichzelf een Tiger Mom terwijl het gevolg van deze vorm van, euh hoe moet ik het noemen, opvoeding? Nou niet echt getalenteerde en zekere kinderen heeft voortgebracht tot nu toe.
Geloven jullie in Tiger Moms en hoe doen die dat dan zonder bange en onzekere kinderen groot te brengen?
woensdag 11 maart 2020 om 19:52
Mijn dochter is bevriend met een meisje met ouders uit een Aziatisch land. Ik zie wel duidelijke verschillen in de opvoeding, waarbij het vooral lijkt dat de grondhouding verschilt: veel Nederlandse (niet alle) ouders willen vooral dat hun kind het fijn heeft, veel Aziatische (niet alle) ouders willen vooral dat hun kind het goed doet.
woensdag 11 maart 2020 om 19:52
Lollypop04, voor sommige ouders, in dit geval moeder dan, is het summum dat het talent van het kind op haar afstraalt, zij verwerft hierdoor respect en aanzien want, nou dat is me toch wat van die kleine, het liefst multitalented, kinderen. Zoiets vind ik het.
Het vervelende is dat haar kinderen door deze manier verre van zelfverzekerd zijn en alleen maar onzeker en gefrustreerd.
Het vervelende is dat haar kinderen door deze manier verre van zelfverzekerd zijn en alleen maar onzeker en gefrustreerd.
woensdag 11 maart 2020 om 20:06
Ik geloof dat echte tiger moms niet opvoeden vanuit een eigen onzekerheid, wat die moeder waar jij het over hebt doet, maar vanuit een basale grondhouding. Dat is wel een klein maar cruciaal verschilletje.Xaviera1234567890 schreef: ↑11-03-2020 19:52Lollypop04, voor sommige ouders, in dit geval moeder dan, is het summum dat het talent van het kind op haar afstraalt, zij verwerft hierdoor respect en aanzien want, nou dat is me toch wat van die kleine, het liefst multitalented, kinderen. Zoiets vind ik het.
woensdag 11 maart 2020 om 20:09
Ik vind Tiger Moms niet goed, maar er zijn zeker veel kinderen die hierdoor onder enorme druk zeer hoge studieresultaten of succes in de muziek hebben behaald.
In Amerika zitten er bijvoorbeeld een hoop Tiger Mom kinderen (van Aziatsiche immigranten) op Ivy League universiteiten. Heel gelukkig zijn ze soms niet.
Of bedoelde je dat het bij je zus nog niet veel heeft opgeleverd?
In Amerika zitten er bijvoorbeeld een hoop Tiger Mom kinderen (van Aziatsiche immigranten) op Ivy League universiteiten. Heel gelukkig zijn ze soms niet.
Of bedoelde je dat het bij je zus nog niet veel heeft opgeleverd?
woensdag 11 maart 2020 om 20:15
Ik vind het opleveren van talent ondergeschikt en vaak haar methodes abject.
Wanneer haar zoontje huilend naar zijn moeder gaat omdat hij geslagen is door een ander kind hem ook slaan onder het mom dat ie dan maar normaal had moeten doen niet echt een grondslag waardoor hij ineens getalenteerd wordt in tekenen of trompet spelen.
Wanneer haar zoontje huilend naar zijn moeder gaat omdat hij geslagen is door een ander kind hem ook slaan onder het mom dat ie dan maar normaal had moeten doen niet echt een grondslag waardoor hij ineens getalenteerd wordt in tekenen of trompet spelen.
woensdag 11 maart 2020 om 20:18
Tsja, als die kinderen hele gemiddelde kinderen zijn op elk gebied, dan is zo'n soort van opvoeding tot mislukken gedoemd.Xaviera1234567890 schreef: ↑11-03-2020 19:52Lollypop04, voor sommige ouders, in dit geval moeder dan, is het summum dat het talent van het kind op haar afstraalt, zij verwerft hierdoor respect en aanzien want, nou dat is me toch wat van die kleine, het liefst multitalented, kinderen. Zoiets vind ik het.
woensdag 11 maart 2020 om 20:19
Ik geloof dat er tiger moms zijn. Ik zie heel zelden zo’n tiger mom op een ouderavond. Het is de anabolenvariant van de growth mindset moeder. Krijg je van die gesprekken die lijken op een songtekst van Hazes. “Mama gelooft dat jij dat kan. Ik wil nu niet meer horen dat je het moeilijk vindt, je moet het zien als een uitdaging. En je kunt het wel”.