Tiger Mom of Paper Tiger Mom?

11-03-2020 19:39 94 berichten
Mijn zus vind zichzelf een Tiger Mom terwijl het gevolg van deze vorm van, euh hoe moet ik het noemen, opvoeding? Nou niet echt getalenteerde en zekere kinderen heeft voortgebracht tot nu toe.

Geloven jullie in Tiger Moms en hoe doen die dat dan zonder bange en onzekere kinderen groot te brengen?
Alle reacties Link kopieren
Huh?
Wat is een Tiger Mom?
Precies, volgens sommige moeders is de zogenaamde Tiger Mom techniek DE manier om van die vierjarige pianovirtuoosjes te creëeren. Dit is een opvoedtechniek veel gebruikt in China.
anoniem_393271 wijzigde dit bericht op 11-03-2020 19:46
3.83% gewijzigd
Tiger parenting - Wikipediaen.wikipedia.org › wiki › Tiger_parenting
Vertaal deze pagina
Tiger parenting is strict or demanding parenting. Tiger parents push and pressure their children to attaining high levels of academic achievement or success in high -status extracurricular activities such as music, using authoritarian parenting methods. The term "tiger mother" (虎妈 or "tiger mom") was coined by Yale Law School ...
Is dat net zo iets als een oermoeder/vader of het wat fijnere, maar ook rare term, loedermoeder?

Doe eens een beschrijving/linkje naar die beiden termen?
Dank je girasole3.
Ow, strebertjes/push-ouders.
Paper tiger is zoiets als een wassen neus, nep dus zo even kort door de bocht.
girasole3 schreef:
11-03-2020 19:46
Tiger parenting - Wikipediaen.wikipedia.org › wiki › Tiger_parenting
Vertaal deze pagina
Tiger parenting is strict or demanding parenting. Tiger parents push and pressure their children to attaining high levels of academic achievement or success in high -status extracurricular activities such as music, using authoritarian parenting methods. The term "tiger mother" (虎妈 or "tiger mom") was coined by Yale Law School ...
Waarom zou je dat willen en voor wie doe je dat? Lekker zelfbeeld geef je je kind mee. Alleen goed genoeg als je iets unieks presteert.
Exact Luci.
Xaviera1234567890 schreef:
11-03-2020 19:39
Mijn zus vind zichzelf een Tiger Mom terwijl het gevolg van deze vorm van, euh hoe moet ik het noemen, opvoeding? Nou niet echt getalenteerde en zekere kinderen heeft voortgebracht tot nu toe.

Geloven jullie in Tiger Moms en hoe doen die dat dan zonder bange en onzekere kinderen groot te brengen?
Wat is de motivatie van jouw zus om dit bewust zo te doen?
Mijn dochter is bevriend met een meisje met ouders uit een Aziatisch land. Ik zie wel duidelijke verschillen in de opvoeding, waarbij het vooral lijkt dat de grondhouding verschilt: veel Nederlandse (niet alle) ouders willen vooral dat hun kind het fijn heeft, veel Aziatische (niet alle) ouders willen vooral dat hun kind het goed doet.
Lollypop04, voor sommige ouders, in dit geval moeder dan, is het summum dat het talent van het kind op haar afstraalt, zij verwerft hierdoor respect en aanzien want, nou dat is me toch wat van die kleine, het liefst multitalented, kinderen. Zoiets vind ik het.

Het vervelende is dat haar kinderen door deze manier verre van zelfverzekerd zijn en alleen maar onzeker en gefrustreerd.
Tja. Haar kinderen, haar manier.
Dat snap ik maar ik vind het zielig voor mijn neefjes, hebben door die mislukte manier van grootbrengen dus allerlei issues. Het houdt hen tegen in hun doen en laten, ik vind dat dus naar om te zien en ik vind het sneu.
Ik denk dat zo'n opvoeding juist tot angstige kinderen leidt.
Jennifer Pan vond Tiger Parenting ook niets en vermoordde haar ouders.
Is ook naar, je kan er alleen niet zo veel mee. het er met je zus over hebben misschien? Al valt het betwisten van zo'n opvoedmethode vaak bij dat soort ouders niet goed.
11-03-2020 19:52
Lollypop04, voor sommige ouders, in dit geval moeder dan, is het summum dat het talent van het kind op haar afstraalt, zij verwerft hierdoor respect en aanzien want, nou dat is me toch wat van die kleine, het liefst multitalented, kinderen. Zoiets vind ik het.

Het vervelende is dat haar kinderen door deze manier verre van zelfverzekerd zijn en alleen maar onzeker en gefrustreerd.
Ik geloof dat echte tiger moms niet opvoeden vanuit een eigen onzekerheid, wat die moeder waar jij het over hebt doet, maar vanuit een basale grondhouding. Dat is wel een klein maar cruciaal verschilletje.
Ik vind Tiger Moms niet goed, maar er zijn zeker veel kinderen die hierdoor onder enorme druk zeer hoge studieresultaten of succes in de muziek hebben behaald.

In Amerika zitten er bijvoorbeeld een hoop Tiger Mom kinderen (van Aziatsiche immigranten) op Ivy League universiteiten. Heel gelukkig zijn ze soms niet.

Of bedoelde je dat het bij je zus nog niet veel heeft opgeleverd?
Ik vind het opleveren van talent ondergeschikt en vaak haar methodes abject.

Wanneer haar zoontje huilend naar zijn moeder gaat omdat hij geslagen is door een ander kind hem ook slaan onder het mom dat ie dan maar normaal had moeten doen niet echt een grondslag waardoor hij ineens getalenteerd wordt in tekenen of trompet spelen.
Ik heb een vriendin die zo'n moeder heeft. Ze werd flink hard geslagen vroeger maar neemt haar moeder niets kwalijk en is haar zelfs dankbaar want ze heeft een heel goede baan en speelt veel instrumenten. Lastig te begrijpen denk ik vanuit westers perspectief.
11-03-2020 19:52

Tsja, als die kinderen hele gemiddelde kinderen zijn op elk gebied, dan is zo'n soort van opvoeding tot mislukken gedoemd.
Ik geloof dat er tiger moms zijn. Ik zie heel zelden zo’n tiger mom op een ouderavond. Het is de anabolenvariant van de growth mindset moeder. Krijg je van die gesprekken die lijken op een songtekst van Hazes. “Mama gelooft dat jij dat kan. Ik wil nu niet meer horen dat je het moeilijk vindt, je moet het zien als een uitdaging. En je kunt het wel”.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven