Zwanger angst corona
zaterdag 7 maart 2020 om 20:23
Hoi,
Zijn er hier meer mensen die nerveus worden van het corona virus? Het neemt snel toe. Ik ben over 2 maanden uitgerekend en hoop dat de piek dan voorbij is.. Ik vind het wel lastig in hoeverre ik extra voorzichtig moet zijn met handen schudden en elkaar begroeten enzo. Ik wil er ook weer niet te ver in gaan, maar het maakt me wel onrustig. Hoe doen jullie dit?
Zijn er hier meer mensen die nerveus worden van het corona virus? Het neemt snel toe. Ik ben over 2 maanden uitgerekend en hoop dat de piek dan voorbij is.. Ik vind het wel lastig in hoeverre ik extra voorzichtig moet zijn met handen schudden en elkaar begroeten enzo. Ik wil er ook weer niet te ver in gaan, maar het maakt me wel onrustig. Hoe doen jullie dit?
zondag 8 maart 2020 om 20:08
Bedankt voor alle reacties. Fijn om te lezen dat er meer zijn die het wel begrijpen. Hopelijk blijven de verloskundigen overeind en de ziekenhuizen goed beschikbaar. Verder ga ik mensen met verkoudheid uit de weg voor zover dat mogelijk is. Mijn verloskundige heeft geadviseerd om op mijn werk geen handen meer te schudden met cliënten, dus dat doe ik nu niet meer (ik zie steeds andere mensen). De verloskundigen in mijn praktijk geven trouwens zelf ook geen hand meer. Verder kan ik gelukkig wel genieten van het kleine (schoppende) wondertje in mijn buik
donderdag 12 maart 2020 om 10:19
Ja ik ben erg gevoelig voor de 'we doen te weinig tegen corona'-artikelen.
Ook in het buitenland schijnen ze met verbazing te kijken naar de lakse houding van de Nederlandse overheid. Als je de artikelen zo leest.
Je hoeft het niet eens zelf te krijgen. Als ons zorgsysteem overbelast raakt door alle zieken, zitten wij ook met de gebakken peren als we (ziekenhuis)zorg nodig hebben rondom de zwangerschap/bevalling.
Ook in het buitenland schijnen ze met verbazing te kijken naar de lakse houding van de Nederlandse overheid. Als je de artikelen zo leest.
Je hoeft het niet eens zelf te krijgen. Als ons zorgsysteem overbelast raakt door alle zieken, zitten wij ook met de gebakken peren als we (ziekenhuis)zorg nodig hebben rondom de zwangerschap/bevalling.
donderdag 12 maart 2020 om 12:36
Ja precies. Ik merk dat ik echt hoop zo weinig mogelijk zorg nodig te hebben. Ik begin me steeds meer af te vragen of (poli)klinisch bevallen nog wel zo veilig is als gedacht en of poliklinisch bevallen straks nog wel kan met overbelaste ziekenhuizen.
Ik denk daarnaast ook aan kraamzorg die al die dagen bij je thuis komt..
Ik denk daarnaast ook aan kraamzorg die al die dagen bij je thuis komt..
donderdag 12 maart 2020 om 22:16
Ik snap je zorgen TO. Zelf ben ik over ongeveer 8,5 week uitgerekend. Ik volg het nieuws op de voet en houd me aan de opgegeven maatregelen. Normaal zou ik veel relaxter zijn, maar in combinatie met hormonen/zwangerschap voelt het toch anders. Ik heb het een en ander gelezen over de symptomen, die zijn echt wel heftig en daar wil je niet mee te maken krijgen als je zwanger bent.
Gelukkig mag ik aankomende week thuis werken.
Gelukkig mag ik aankomende week thuis werken.
vrijdag 13 maart 2020 om 08:56
Herken je zorgen wel, zelf ben ik vrij pril zwanger 9+1 en maak me zorgen om miskraam, missed abortion en vroeggeboorte. Vooral omdat al een missed abortion heb gehad met 6+6 en vroeggeboorte bij 20+5 waarbij zoon is geboren en overleden. Angst voor herhaling is er sowieso al, en dit virus helpt niet mee.
Vandaag vrij, vanaf maandag thuiswerken.
Vandaag vrij, vanaf maandag thuiswerken.