Zwanger angst corona

07-03-2020 20:23 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er hier meer mensen die nerveus worden van het corona virus? Het neemt snel toe. Ik ben over 2 maanden uitgerekend en hoop dat de piek dan voorbij is.. Ik vind het wel lastig in hoeverre ik extra voorzichtig moet zijn met handen schudden en elkaar begroeten enzo. Ik wil er ook weer niet te ver in gaan, maar het maakt me wel onrustig. Hoe doen jullie dit?
kijk even op 1 van de andere 10 topics over Corona
Er zijn tig topics over corona dus niet nodig om weer een nieuwe te maken
Handen wassen en blijven ademen.

Lees de informatie van het RIVM even, jij hoeft je dus niet druk te maken.
Ok prima, ik had nog geen topic gezien icm zwanger zijn maar zal eens kijken. Maatregelen ben ik mee bekend.
Je mag best je eigen topic openen hoor. Waarom niet?
Ik zou me ook niet te veel zorgen maken in jouw plaats. De doelgroepen zwangeren en kleine kinderen hebben naar wat ik gelezen en gehoord heb, weinig te vrezen.
Probeer van je zwangerschap en je kleintje te genieten ;-)
Nu niet teveel over nadenken, laat het maar aan je hormonen over als je net bevallen bent en het kraambezoek komt langs. Dan heb je ook een kraamhulp die voor jou kan praten als je iets niet wil maar door je hormonen niet durft te zeggen ofzo.

Zwangeren en kleine kinderen hebben weinig te vrezen maar hoe dat zit met pasgeborenen? Die zijn erg kwetsbaar natuurlijk. Maar goed, ik hou me weinig bezig met corona.
Succes met de laatste loodjes!
Ik snap je wel hoor to. Hier over 3 maanden uitgerekend. Volgens mij hebben we weinig te vrezen. Maar aan de andere kant stel je krijgt wel Corona tijdens je zwangerschap op de lange termijn is natuurlijk niet bekend wat dat doet met de baby in je buik.
kaartje1 schreef:
07-03-2020 21:33
Ik snap je wel hoor to. Hier over 3 maanden uitgerekend. Volgens mij hebben we weinig te vrezen. Maar aan de andere kant stel je krijgt wel Corona tijdens je zwangerschap op de lange termijn is natuurlijk niet bekend wat dat doet met de baby in je buik.
Volgens mij kan het virus niet bij je baby terecht komen, dus dan zou het op de lange termijn ook geen invloed hebben lijkt me.
Ik ben zelf ook over een aantal weken uitgerekend, maar had inderdaad ook begrepen dat de risico’s heel laag zijn, zowel voor zwangeren als voor jonge kinderen, dus ik ben er niet echt mee bezig.
Wat zegt de verloskundige/ gynaecoloog?
Evolet85 schreef:
07-03-2020 21:42
Volgens mij kan het virus niet bij je baby terecht komen, dus dan zou het op de lange termijn ook geen invloed hebben lijkt me.
Ik ben zelf ook over een aantal weken uitgerekend, maar had inderdaad ook begrepen dat de risico’s heel laag zijn, zowel voor zwangeren als voor jonge kinderen, dus ik ben er niet echt mee bezig.
Dat is wel een geruststellende gedachte.
Ik ben ook zwanger en maak me ook zorgen om mijn baby. Ik moet nog tot eind juli, dus hopelijk is het virus dan over.
Groetjes!
Zoveel vrouwen die de griep krijgen tijdens hun zwangerschap. Ik denk niet dat dit zoveel anders is? Je kindje pakt wat hij nodig heeft.
Ik heb zelf een baby van nog geen half jaar en maak me eerlijk gezegd niet zo druk.
.
He TO, ik ben denk ik gelijk met jou uitgerekend. Ik maak me over nu weinig zorgen (ik kom momenteel toch nergens, zit thuis door zwangerschapsgerelateerde ziekte) en ik denk niet dat het kind iets oploopt zolang ze veilig binnenin zit.
Wat betreft daarna: ik denk dat ik ook zonder rondwarend Corona zou vragen of de snottetaars/hoesters het kraambezoek nog even kunnen uitstellen. Verder houd ik me vast aan berichten dat kinderen het minder snel/erg oplopen.

Disclaimer: ik sluit niet uit dat ik na de geboorte alsnog hysterisch ongerust word onder invloed van hormonen. ;-D
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Waarom zou je er niet te ver in mogen gaan? Als je gewoon aangeeft dat je liever niet opdat moment handen schud / knuffel/ kussen wilt moeten ze dat maar gewoon accepteren hoor.
Ik ben iemand die ook gerust zou zeggen als je verkouden bent moet je het bezoek nog maar even uitstellen.
Het gaat om jou en waar jij je goed bij voelt voor jou en je baby.
Blijf in jezelf geloven !
Ik begrijp je wel.
Zelf ook zwanger, moet nog drie maanden. Enerzijds denk niet te druk om maken, anderzijds lukt dat niet altijd. Ik hoop dat het over twee a drie maanden weer (grotendeels) voorbij is als het hopelijk beter weer wordt.
Neejo. Ik woon zelf in Italië en over 3 maanden uitgerekend van een tweeling. Ik maak me niet druk.
om je gerust te stellen:
- er is geen indicatie dat een zwangere vrouw die besmet is het al aan de baby overdraagt terwijl de baby al in de buik zit. Dus ook al raak jij nu besmet, je baby zit fijn waar hij zit.
- de babys die direct (eerste dagen) na de geboorte besmet zijn (en dat zijn er niet heel veel, maar wel een aantal) maken het inmiddels allemaal prima en hebben geen intensieve zorg nodig gehad. Zij hebben er niet heel veel last van gehad. Hun moeder waar ze het hoogstwaarschijnlijk van gekregen hebben trouwens ook.
Bedankt voor de info, Florence! Dat is goed om te lezen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Zeker.
Ik maak me ook niet zo druk en door de berichten hier al niet helemaal niet meer.
Eind juni uitgerekend.
Als bezoek wil komen gewoon zeggen "Ben je verkouden, blijf dan thuis" en willen ze de baby nemen handgel aanbieden.
M'n dochter was prematuur geboren en zo hebben wij het gewoon gedaan. Mensen hielden er zich ook aan
mandylion schreef:
07-03-2020 22:28
Zoveel vrouwen die de griep krijgen tijdens hun zwangerschap. Ik denk niet dat dit zoveel anders is?
Ze weten helemaal niet of dit virus anders is dan de griep.

Er zijn zat virussen die wél gevolgen hebben voor de baby. Zika, rode hond.

Dit is een nieuw virus en er is nou eenmaal weinig informatie en al helemaal geen lange termijn informatie over de gevolgen voor degene die het krijgen of voor de baby in de buik.

Er is ook totaal geen informatie over baby's van vrouwen die vroeg in hun zwangerschap besmet raakten, want die baby's zijn nog niet eens geboren.

Ik snap to haar zorgen wel. Ik ben ook zwanger en er ook niet gerust op.

Ook al vallen baby en ik niet in de doelgroep die kans loopt op overlijden.

En daarnaast is koorts en zwangerschap sowieso een slechte combi.
Dropdrop schreef:
08-03-2020 11:04
Ze weten helemaal niet of dit virus anders is dan de griep.

Er zijn zat virussen die wél gevolgen hebben voor de baby. Zika, rode hond.

Dit is een nieuw virus en er is nou eenmaal weinig informatie en al helemaal geen lange termijn informatie over de gevolgen voor degene die het krijgen of voor de baby in de buik.

Er is ook totaal geen informatie over baby's van vrouwen die vroeg in hun zwangerschap besmet raakten, want die baby's zijn nog niet eens geboren.

Ik snap to haar zorgen wel. Ik ben ook zwanger en er ook niet gerust op.

Ook al vallen baby en ik niet in de doelgroep die kans loopt op overlijden.

En daarnaast is koorts en zwangerschap sowieso een slechte combi.
Zooo...

De studies die nu gedaan zijn lijken te indiceren dat er geen verticale transmissie is van moeder naar baby.
Ik geef borstvoeding, maar ga daar dus niet mee stoppen, ondanks dat we nog niets weten over de langere termijn.
Je kunt ervoor kiezen om je dan toch druk te maken, net als over 1000000 andere dingen die tijdens de zwangerschap kunnen gebeuren. Ik kies ervoor om niet in angst te leven. Gewoon je gezonde verstand gebruiken, evt overleggen met deskundigen. Niet alles is uit te sluiten in het leven.
.
mandylion schreef:
08-03-2020 13:23
Zooo...

De studies die nu gedaan zijn lijken te indiceren dat er geen verticale transmissie is van moeder naar baby.
Ik geef borstvoeding, maar ga daar dus niet mee stoppen, ondanks dat we nog niets weten over de langere termijn.
Je kunt ervoor kiezen om je dan toch druk te maken, net als over 1000000 andere dingen die tijdens de zwangerschap kunnen gebeuren. Ik kies ervoor om niet in angst te leven. Gewoon je gezonde verstand gebruiken, evt overleggen met deskundigen. Niet alles is uit te sluiten in het leven.
klopt, geen verticale transmissie gevonden. Wat betreft borstvoeding, dat weten we niet zeker, maar andere corona virussen besmetten in elk geval niet op die manier EN er zijn (hoewel weinig) testen gedaan op moedermelk waarbij we het virus NIET kunnen aantonen.
Als je zelf ziek bent en je geeft borstvoeding is de kans dus bijna nul dat je het via die borstvoeding aan je kind doorgeeft, kans dat je het doorgeeft omdat je ondertussen op het kind hoest is aannemelijker. Dus als je echt doodziek zou worden (waar we dus niet vanuit gaan) kun je altijd nog kolven (als je dat zou willen).

Er wordt nu overigens wel getest of borstvoeding en zwangerschap je eigen kans op het krijgen van corona niet net vermindert, bij proefdieren was dat namelijk zo bij SARS, door de hogere oestrogeenniveaus was je minder vatbaar. Maar voor dit virus weten we dat dus niet.
mandylion schreef:
08-03-2020 13:23
Zooo...

Maar je kunt je baby tijdens de borstvoeding wel besmetten met hoesten en niezen. Dat heeft niets met verticale transmissie te maken.

Het virus zelf gaat niet door de placenta en het zit niet in borstvoeding. Dat weten ze nu na een klein(!) onderzoek.

Die 10 baby's waarop het getest is, zijn met een keizersnede gehaald en zijn meteen bij de moeder weg gehouden. Die baby's kregen het inderdaad niet, dus het gaat niet door de placenta. Ook is het virus niet in hun moeders melk teruggevonden.

En nu stoppen met borstvoeding voor het geval dat je corona krijgt, lijkt me ook wat voorbarig ja. Zeker omdat babietjes na het stoppen met de borstvoeding altijd een tijdje vatbaarder zijn voor van alles en nog wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven