Napraattopic deel 126
zondag 23 februari 2020 om 21:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 12 maart 2020 om 22:10
Ik heb toevallig net een podcast zitten kijken met een vooraanstaande (Amerikaanse) epidemioloog en die legde het uit: scholen sluiten is zeer ontwrichtend voor de maatschappij omdat alle werkende ouders (waaronder ook verplegend personeel!) dan ook thuis moeten blijven. Het is dus een afweging die ze moeten maken; wat is erger? Blijkbaar hebben we in Nederland het kantelpunt nog niet bereikt, waarbij het verstandiger is om ook de scholen te sluiten. Maar die komt nog wel, denk ik.

donderdag 12 maart 2020 om 22:20
Hij ons zijn de colleges nu gecanceld voor deze maand lees ik net. Collega's zijn naarstig filmpjes aan het opnemen.Betty_Slocombe schreef: ↑12-03-2020 22:16Ik hoop overigens van niet. Ten eerste omdat ik niet wil dat het zo erg is met die gallige Corona, ten tweede omdat ik gewoon les wil geven, omdat ik dat leuk vind om te doen.
Dus ik ben blij dat de scholen open blijven.
donderdag 12 maart 2020 om 22:50
Ik begreep dat er werd verteld datLuci_Morgenster schreef: ↑12-03-2020 22:09Nou, inderdaad. Weet je meteen hoe zijn brein werkt.
Dat je de scholen niet zomaar (nu) dichtdoet ivm onderwijs en belang van het onderwijs voor kinderen. Ja. Dat je dan ook kijkt naar andere impact van zo'n beslissing snap ik ook wel.
Dat dat niet te vergelijken is met sport en uitjes snap ik ook helemaal. Dat je daar een keus in maakt ook. Vind ik wel logisch.
Maar niet met de enige reden die er nu lijkt te zijn gegeven, kan niet voor de werkende ouders? Huh? Of ik heb een stuk redenatie gemist in alle media en tijdens de persconferentie vandaag?
1kinderen minder kwetsbaar zijn in de basisschoolleeftijd
2de gevolgen van een dichte school ‘groter’ zijn omdat ouders dan niet kunnen werken ivm opvang.
Ik vraag mij af hoe lang dit duurt want 1 juf ziek = is hele klas thuisblijven want die kunnen wrsch het virus aan andere kinderen en docenten overbrengen
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

donderdag 12 maart 2020 om 22:53
donderdag 12 maart 2020 om 23:08
Zie door alle Corona topics het bos niet meer. Dus hier even mijn ei kwijt;
To those who now have 28 bags of pasta.
To those searching the black market for hand sanitizer.
To those fighting over toilet rolls.
To those planning to flee out of a coronavirus infected area:
Never again look down on people who flee war and famine
Alles sal reg kom

donderdag 12 maart 2020 om 23:19
donderdag 12 maart 2020 om 23:23

vrijdag 13 maart 2020 om 00:50
Sharing* schreef: ↑12-03-2020 23:08Zie door alle Corona topics het bos niet meer. Dus hier even mijn ei kwijt;
Door het bos kun je ook geen Nederlands meer?
vrijdag 13 maart 2020 om 05:15
Goedemorgen 
Op deze winderige en natte Vrijdag de dertiende zie ik dat ik (op papier) 1/3 van mijn beleggingen heb zien verdampen vanwege een virusje. Ik zelf loop ook te niezen. Zou ik worden opgepakt als ik naar buiten ga?

Op deze winderige en natte Vrijdag de dertiende zie ik dat ik (op papier) 1/3 van mijn beleggingen heb zien verdampen vanwege een virusje. Ik zelf loop ook te niezen. Zou ik worden opgepakt als ik naar buiten ga?
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)
vrijdag 13 maart 2020 om 05:20
Het is een geknipt en geplakt citaat. Functioneel Engels dus.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
vrijdag 13 maart 2020 om 05:37
Dokter zegt niets. De arts op mijn werk verspreidde een hoax in de groepsapp.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.